Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 39 ... 169 170
WCEendT

'@Tommytom
Romandie?

@Nasibal
Bardet en Pinot zijn echt topmannen voor scorito, je kan er bij beide van uit gaan dat ze puntjes op gaan leveren op de een of andere manier.

nasibal

Klopt, maar allebei is eventueel natuurlijk ook een optie :)

WCEendT

Zijn er nog Foliforovs voor de klimtijdrit of verwachten we dat het tussen de klassementsmannen gaat? Ik zie zo 1.2.3. geen verrassing.

ONCE

Tja, wie had Foliforov ooit van tevoren bedacht?

Diegene mag direct mijn toto formuliertjes invullen

zomaareens

wie haalt er meer punten(zonder teampunten) uit top20 klasseringen: Avermaet of Dumoulin?

nasibal

'@ONCE

Ik zal abosluut niet roepen dat ik Foliforov had verwacht daar. Wel is het zo dat toen ik zijn naam voor het eerst bij scorito zag staan voor de Giro er gelijk ergens in mijn achterhoofd een belletje is gaan rinkelen. Zo in de verte zeg maar. Dat belletje is nooit gestopt met rinkelen,maar ik kon het ook niet plaatsen. Een serieuze kandidaat voor mn poule is het dus ook niet geworden, maar hij heeft wel degelijk op de longlist gestaan. Al wist ik zelf niet echt waarom. Soms heb je dat met renners.

Nu bij de tour heb ik het niet direct bij vergelijkbare renners. Met name ook omdat er in dit deelnemersveld in mijn ogen geen echte plek is voor goedkope verrassingen. Of het moet buchmann worden...

Of Mourey,of...

Ok,de belletjes zijn er wel. Het geloof alleen niet.

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ zomaareens

Wie denk jij zelf en waarom.

Busted

Giant is bekend en Arndt zit er bij.
Ik had hem op de lijst als verrassing in het sprintteam met het oog op de kleine prijs (1 miljoen) en wat punten, mede dankzij (wellicht) falen van Degenkolb.
Waarom had ik de illusie dat mijn team klaar was... :(
Meer mensen die Arndt erbij hadden?

zomaareens

'@ ONCE zonder twijfel had ik die vraag niet gesteld. Dumoulin haalt punten uit de tijdritten en mogelijk 3 etappes top 5?
Avermaet haal wsch meer 10-20 noteringen, maar minder zekere punten. So...

Mag ik nu jouw mening?;)

ONCE

V avermaet gaat diezelfde etappes ook wel kort eindigen naar mijn mening. Dan blijft de tijdrit over VS de 10-20 plaatsen van greg in wat sprints...
Hoe kort dumoulin gaat eindigen in de klimtijdrit is de vraag. Persoonlijk verwacht ik daar niet heel veel van

Laatst gewijzigd
zomaareens

oke duidelijk.
Nog een: Mag Boasson Hagen zelf sprinten of zit ie in de trein van Cav? weet iemand dat?

vasnd

Wat was de punten / miljoen verdeelsleutel ook alweer die hier voorbij gekomen was?

elstupidoloco

Ja Heynderickx weet dat waarschijnlijk wel.

Mijn inschatting zou zijn dat hagen mag sprinten als Cavendish er af gereden is.

Dimension data, toen nog mtn qhubeka, stond erom bekend vaak met meerdere Sprinters tegelijk te sprinten en niet met een duidelijke trein. Met de komst cav zou dit echter veranderd kunnen zijn

hofsje

'@zomaareens
logischerwijs zou boasson hagen in de meer heuvelsprintetappes het mogen laten zien en Cav in de vlakke ,en ligt aan de vorm van de dag het is lastig

Patrijs

Oké, nu er wat meer namen bekend zijn toch maar even bezig geweest met een voorlopige selectie. Is er ineens geen plaats voor Kittel, Contador én Quintana in m'n team. Spannond!

marcfiets

Kittel en Contador durf ik er ook wel uit te laten maar quintana echt niet

zomaareens

Logischerwijs wel ja, maar nou vraag ik me af of Hagen in de trein zit op t vlakke, of dat hij buiten de trein om gewoon meesprint op eigen houtje?. Dan haalt ie namelijk een pak meer punten. Weet iemand da?

Patrijs

'@marcfiets
Enerzijds een klein gokje, anderzijds vind ik hem gewoon veel te duur. Ook al is hij waarschijnlijk de laatste die Froome kan volgen en de enige die hem eventueel zelfs kan kloppen. De praktijk leert dat in bergetappes geregeld de kopgroep vooruit blijft. In de vorige Tour haalde Quintana bijvoorbeeld slechts viermaal de top-10. Hij eindigde weliswaar hoog in het puntenoverzicht, maar daar zaten ook een berg punten bij van het jongerenklassement. Voor 5 miljoen kun je een hoop leuks doen!

Laatst gewijzigd
Mollemawintdetour

'@vasnd

Volgens mij had Nasibal hier voor de Giro een bepaald puntenaantal per miljoen voor. Maar ik heb ook zelf even gekeken.

De winnaar van vorig jaar van de algehele Scorito Tour poule had 6270 punten (met 50 miljoen budget) dit komt dus neer op ongeveer 125 punten per geïnvesteerde miljoen.
W.b.t. de Giro van dit jaar: winnaar had 5564 punten met 40 miljoen voor 20 renners. Dus ongeveer 139 punten per miljoen.

Hierbij zitten ook de dubbele punten voor kopmannen en bij de Tour van vorig jaar had de winnaar 16 renners wat toen nog mocht.
Wanneer je buiten de dubbele punten voor kopmannen rekent denk ik dat wanneer je 100 punten per miljoen voor elkaar krijgt je het erg goed doet.

vasnd

Bingo, die richting zat ik ook op te denken inderdaad. Ik bedacht me door de kwestie Bardet/Pinot dat zij altijd zo heerlijk gemiddeld scoren. ~2,5M, ~250 relatief zekere punten zij het via GC dan wel etappes.

Laatst gewijzigd
marcfiets

'@patrijs

Mooie beredenering, als je die doortrekt zeg je daarmee ook dat bij de sprint etappes je meer zekerheid hebt dat de topsprinters voor de eerste plaatsen gaan dan de klimmers bij de berg etappes. Daar zit wel iets in maar quintane zat vorig jaar 3 keer bij top 3 tel zijn eindpunten daarbij op en zijn huidige vorm dan durf ik hem er niet naast te laten. Sterker nog ik zou niet weten door wie ik hem moet vervangen.

elrio

De berekening van 100 punten per miljoen gaat wel heel erg kort door de bocht. Aantal dingen die volgens mij niet goed gaan daar:
Je hebt 53 miljoen te besteden en waarschijnlijk is het het beste om alles op te maken en dat lukt niet met alleen maar goedkope renners die eventueel wel voldoen aan de 100 punten per miljoen. Je mag immers maar 20 renners opstellen, dus als het blijkt dat 1 miljoen renners relatief beter scoren voor hun geld, kan je nog steeds niet 10 1 miljoen renners opstellen, omdat je dan 43 miljoen overhoudt voor de rest van je team en je daar dus niet meer kan kiezen maar gewoon de duurste renners moet kiezen.
Daarbij komt ook dat je in elke etappe 9 renners op moet stellen. Dus stel dat alle sprinters veel te duur zijn en alle klassementsrenners veel te goedkoop, zul je toch op zijn minst een 7 tal sprinters moeten opstellen om niet tijdens de sprinters etappes helemaal de boot in te gaan. Een dergelijke berekening gaat volgens mij alleen op bij een vast team zoals bij sportpools.net (en zelfs daar heeft het zijn manco's).

Pietje Precies

Ach, als leidraad is het prima. Maar goed, daarnaast wel combineren met gezond verstand inderdaad.

LutsenkoFan

Pinot, 1 van mijn favoriete renners, bewijst weer eens waarom ik hem absoluut niet thuis mag laten..

dspiky

Het gaat volgens mij niet om de punten per miljoen, maar om de toegevoegde waarde per miljoen. Voorbeeld: Jarlinson Pantano (750k) van IAM zou zo maar eens rond de 100 punten kunnen halen. Hij eindigt in massasprints vaak tussen plek 10 en 15, zal een paar keer in de ontsnapping zitten en misschien in de top 20 van het AK. Echter, de kans is groot dat je in elke etappe waarin je Pantano op kunt stellen minstens 9 renners hebt waarvan je verwacht dat ze meer punten gaan scoren (team/trui/etappepunten). Hierdoor is de toegevoegde waarde van Pantano zeer laag. Vergelijk dat eens met Ion Izagirre (750k) (of een andere tijdrijder/puncher) die in totaal waarschijnlijk minder punten dan Pantano haalt, maar wél zijn punten binnenhaalt in etappes waar je hem zeker inzet (tijdrit(ten)/heuveletappes).

1 2 ... 39 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.