Hoe groot achten jullie de kans dat we meerdere waaier etappes krijgen? Denk dat contador hier interesse in heeft om de andere mannen op achterstand te rijden in t vlakke, en een Quickstep zie ik hier ook wel voor gaan.. Eerste vlakke etappes gaan toch via de kust? Hoe zien jullie dit?
Nog steeds redelijk tevreden met mn ploegje die in grote lijnen al staat vanaf dat de Tour pool online ging. Natuurlijk wel al een aantal keer geschoven maar over het algemeen redelijk stabiel. Mijn enige grote twijfel is tussen de 3,5 miljoen sprinters maar daar zal iedereen wel last van hebben! Ze hebben allemaal voor en tegens.
En 1,5 miljoen vrijgekomen omdat mn dark horse niet meegaat, maar ook in die categorie is er genoeg te kiezen. Wat is die voorpret i.c.m. met dit forum toch geweldig!
Ik breek mijn hoofd al een tijdje over Pinot. Had al ver voor het online komen van deze poule bedacht dat ik hem als kopman zou uitspelen. Het leek me zo veelbelovend: heeft inmiddels een goede tijdrit, bergop één van de sterksten, kan inmiddels ook weer dalen, en wordt aangemoedigd door heel Frankrijk.
In de ronde van Zwitserland bevestigde hij dat. Maar toen kwam de Dauphine. Bergop kon hij niet meekomen. Maar vanuit een aanval wint hij dan toch weer een etappe.
Wellicht een hoogtestage achter de rug? De potentie was erg groot. Zeker omdat ik denk dat hij toch in veel minder poultjes voorkomt dan Froome bijvoorbeeld. Maar nu slaat ook de twijfel weer toe.
Want voor hetzelfde bedrag koop je Valverde. Als die in etappe 2 en 5 hoog eindigt heeft hij al aardig wat punten gepakt. Misschien zelfs wel de gele trui. Daarnaast kun je hem in iedere bergetappe opstellen met de teampunten van Quintana in het achterhoofd. En omdat de eerste bergetappes na een afdaling eindigen is hij ook daar goed voor potentiële punten.
Of voor hetzelfde geldt Louis Meintjes en Barguil. Verwacht die ergens rond plek 10 per etappe en in de eindrangschikking.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.....
pinot laat mij ook twijfelen inderdaad, had hem oorspronkelijk niet in mijn poule zitten. momenteel heb ik de combinatie nibali + kelderman opgesteld, 2 renners waar ik allebei niet zeker van ben nu kelderman het toch eigenlijk alleen moet gaan doen.
alternatief zou zijn pinot + 1.5 miljoen renner of eventueel zelfs aru + 500k renner
blijft gruwelijk lastig allemaal!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.