Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 41 ... 169 170
Matti

Pinot er toch maar ingedaan mbt de tijdrit(ten)

Nylz

Ok

leek

Etixx is toch wel een zeer sterk en interessant team. Als Kittel etappe 1 wint pakt ie geel en groen. Zijn teamgenoten pakken dan 24 punten pp, wat gelijk staat aan de 9e plek in de daguitslag. Als D. Martin of Alaphillipe etappe 2 wint, wat niet ondenkbaar is, krijg je hetzelfde verhaal. Eventueel nog een witte trui voor Alaphillipe erbij. Als Kittel 2 á 3 etappes wint (wat ook niet ondenkbaar is) en je Tony Martin erbij neemt als teamgenoot heb je voor 1 miljoen veel punten, ook met het oog op de tijdrit.

Pietje Precies

'Als' komt wel erg vaak terug in je verhaal.

leek

Klopt, maar dat is inherent aan voorspellen. Zekerheidjes zijn er niet

snoek1974

'@ sharkdyl

Wat betreft Kreuzinger , moet jezelf afvragen , welke plaats heeft die in Contador treintje ? Verwacht je etappe overwinningen van Contador en Sagan ? Of truien ?

Andere mogelijke 1 miljoen ondersteuningsrenners zijn Oa Moreno , Gallopin , Henao of T Martin met bepaalde kansen in etappes .

Pak je wel een ondersteuningsrenner of ga je voor een 1 miljoen sprinter als Groenewegen of Bennett . Puzzel ze !

Ab Normaal

'@nasibal
Een zwak puntje bij je gevonden?
Jij MOET je budget opmaken?
Stel nu dat je team helemaal klaar is met 19 man en je hebt nog 1 miljoed over, en een 750k tenner is eigenlijk beter, dan is het geen optie? Geen ruimte voor? Het moet op?

Ik heb die fout altijd gemaakt bij Sportpools. Ik moest en zou altijd een zo hoog mogelijke kluns nemen en met die extra punten weer renners met hoge punten nemen die ik eigenlijk oorspronkelijk niet zou nemen. Een ziekelijk moetje die me vaak een hoge klassering heeft gekost.
Pantano is idd best een goede reserve renner. Zou hij wel een optie zijn als ie 1M was?

flashke

Heeft er hier iemand vertrouwen in Cav? Ik kan hem zo moeilijk loslaten maar mijn verstand zegt dat hij 1) niet goed genoeg is, 2) ergens na een kleine twee weken een vliegtuig richting Rio pakt.

BergjeopBergjeaf

Ik twijfel nog wel over de adjudanten van Froome.. Ik zie de koers bergop namelijk wel elke keer ontploffen, helemaal met van die heerlijke renners als Valverde/Nibali die elk moment zullen aangrijpen om te ontsnappen en voor de dagzege te gaan. Als dit gebeurt dan moet er wel gereageerd worden omdat je nooit helemaal zeker weet dat ze niet voor het AK gaan. Dan zullen de kopmannen toch snel alleen zitten en zullen de adjudanten eindigen op plek 10-20. Of dit dan genoeg is voor al de centjes die ze kosten.. daartegenover staat natuurlijk dat mochten ze het geel hebben je lekker wat extra zekere puntjes kan scoren.

Nu ik het zo opschrijf wordt de twijfel alleen maar groter en groter.. Helemaal zonder mijn grote vriend kwiat.

dspiky

'@Starlynk: Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik bedoelde eigenlijk een willekeurige puncher (Bijv. Gerrans/Albasini) (Een puncher zal je namelijk inzetten in etappes waar je normaal geen negen renner voor hebt.) ipv Izagirre als puncher. Daar hebben ze bij Movistar inderdaad, met Je. Herrada, Valverde en D. Moreno, wel betere renners voor. Het is ook zeker niet zo dat Pantano een slechte optie is. Sterker nog: Hij heeft een goede kans om mijn team te halen. Dat zal dan inderdaad als reserverenner zijn. Dan is het erg handig dat hij multi-inzetbaar is. Het blijft echter nog wel de vraag hoe veel punten hij me dan op zal leveren. Want bij de eerste sprintetappes kies ik liever voor Etixx-mannen als opvulling en later in de Tour geef ik waarschijnlijk de voorkeur aan de klassementstoppers (Bijv. Contador: waarschijnlijk minimaal 3e AK en Sagan in puntentrui = 6 + 6 = 12 punten) als opvulling voor de sprintetappes. Mocht Pantano in de bergen kiezen voor de aanval, zal hij slechts in enkele etappes punten scoren. Probeer hem dan maar net in de juiste etappe in te zetten. Mocht hij proberen zo lang mogelijk aan te klampen, dan eindigt hij misschien rond plaats 10-15 in het AK. Dit soort renners haalt vaak weinig punten in Scorito, omdat ze in de meeste bergetappes net wel/net niet top-20 eindigen. Dan loont het misschien meer om renners als Sagan of de knechten van Sky op te stellen.

flashke

Ik wil hier nu geen twijfel zaaien, maar ik had Pantano als een van de eerste renners in mijn ploeg zitten. Zou me niets verbazen als hij 3x top 3 rijdt (rit 2 zou hij zomaar kunnen winnen), en rondt plaats 10 in het AK eindigt. 750k, hij is, naar mijn bescheiden mening, het koopje van deze Tour.

Laatst gewijzigd
dspiky

Als je Pantano ziet als iemand die ook op de muurtjes mee kan doen (zelfs voor de overwinning), dan moet je hem zeker in je team opnemen. Volgens mij heeft hij echter nog nooit een goede uitslag gereden op een muurtje. Het lijkt erop dat hij vooral rap is na een lastige finale, maar dan wel met een vlakke sprint.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Als je 1 miljoen overhoudt maar je wilt juist die ene van 750k of 500k dan kun je dat uiteraard doen. Maar kun je dan niet beter die 250k/500k gebruiken voor een upgrade? Bijvoorbeeld je hebt Buchmann als 20e renner, heb je nog 500k over. Daarvan kun je van een 1.5 miljoen een 2miljoen renner maken, en dat is ook het hele spelletje.

CarloZ

'- dubbel post -

Laatst gewijzigd
flashke

'@dspiky
Rond de laatste kilometer is het opnieuw vlak, de laatste 600 meter zijn aan ongeveer 6%. Ik noem dit geen muur, zelfs geen muurtje. Pantano zal er meedoen voor de zege, schrijf maar op.

Laatst gewijzigd
CarloZ

Heerlijk al dit geanalyseer van dit deze pools... Elke keer weer een feest! Dit is soms nog leuker dan de ronde zelf ;)

Heb een interessante keuze waar ik over na zat te denken;
Quintana + D.Martin
Of
Valverde + Mollema/Majka

Voornaamste reden voor de twijfel is het feit dat Quintana, zelfs als hij zou winnen, in het verleden niet veel hoge etappe noteringen heeft gehad. Valverde daarentegen heel erg veel, ook al wint hij niet. En geloven we Valverde als hij zegt alleen te knechten?

nasibal

'@Ab

Het is inderdaad meer een mentaal dingetje. Om het meest gewraakte woord van deze site te gebruiken. Lutsenkofan geeft het wel treffend aan: Als het echt neerkomt op die laatste keuze zal ik altijd kiezen voor de in mijn ogen beste keuze, ongeacht budget. Ik zal daarvoor echter wel tot in den treure blijven puzzelen of het toch niet anders kan. Overgebleven euros laten me niet los en het gepuzzel kan ik zelfs wakker van liggen ;)

@Pantanofanbois

Pantano leverde over de hele Ronde van Zwitserland al een achterhoedegevecht met de toppers. In de laatse rit zat hij er inderdaad goed bij, maar het was dan ook geen normale rit met slechts een totale lengte van 53 km. Wat voor een effect heeft dat op explosieve renners zoals hij t.o.v anderen? Daarbij rijdt hij voor een Zwitseseploeg en zal hij mogenlijk bij een ronde in "eigen land" wel in topvorm zijn geweest, en daarmee gelijk dus misschien ook iets te vroeg. Frank wordt om diezelfde reden ook altijd gehyped, om vervolgens weinig tot niets klaar te spelen in de Tour. Met zn 8e plaats vorig jaar als uitschieter. Veel scoritopuntjes levert dar niet op.

Pak me er over 4 weken gerust op als ik het uiteindelijk mis blijk te hebben, maar bij dezen wil ik alvast laten optekenen dat ik vermoed dat Pantano een hele grote natte scheet wordt voor 750k. Het enige scenario waarbij ik nog wat angst voor heb is top 3 in etappe 2. Dan pakt hij wel redelijk wat truipunten en zal hij er in etappe 5 ook nog wel bijzitten om te strijden voor de overwinning. Maar dat geldt voor nog 384 renners.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Uh sinds wanneer mogen teams 18 renners meenemen?

David B

'@nasibal
Laat ik voorop stellen dat je misschien wel gelijk hebt (de tour moet nog beginnen, we zullen zien), maar ik vind Pantano toch een interessante optie.
Een achterhoedegevecht wil ik het niet noemen, naast zijn overwinning in de laatste etappe (zat hij er idd goed bij is dan mi een eufemisme) reed hij in de etappes waar het bergop ging altijd in de voorhoede (4e, 8e, 12e, 13e geloof ik). Ook in de tijdrit gewoon top 10 als ik me niet vergis.
Vorig jaar ook top 20 in zijn 1e tour en ik weet niet of een colombiaan de tour de suisse echt als een thuiswedstrijd ziet.

Dat gezegd hebbende is dit alles nog altijd geen garantie op scorito punten, dat weet ik ook wel. Ik maak me echter meer druk over echt dure opties. Als dat tegenvalt is er geen sprake van een natte wind maar een berg stront.

Ik deel trouwens wel jouw mening over Frank. Zijn 8e plek levert niks op voor je scorito.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Contador start niet op het Spaans kampioenschap ivm gezondheidsproblemen. De laatste twijfels over zijn vorm zijn daarbij weg. Als Contador vertelt niet fit te zijn, moeten we ernstig rekening houden met het geel in Parijs 😜

elrio

Worden de Britse renner nu ook goedkoper vanwege de brexit?

user18125

Wie van deze 3 vinden jullie het beste voor de punten: Yates, Rui Costa of Rolland?

Goozbabs

'@David B
Voor IAM Cycling is dat wel een thuiswedstrijd

Nylz

Goeie vraag Roel!

nasibal

'@David

8e, 12e en 13e (even van uitgaande dat klopt wat jij zegt) noem ik voor scorito een achterhoede gevecht. Zijn 4e en 1e plek zijn wel puntwaardig maar ik zie hem dat in de tour minder snel doen. Dat in die laatste etappe uiteindelijk ook chernetskii er nog bij zat zegt genoeg over de etappe (Ja ik heb de hele etappe ook gezien op tv, niet alleen de uitslag ;) ). Zelfs als hij dat doet moet je hem die etappes maar net opgesteld hebben. Als je hem bij voorbaat permanent opstelt voor die 1 of 2 kansjes kan je je misschien afvragen of dat het wel waard is.

Of een colombiaan de ronde van zwitserland als thuisrit ziet, dat denk ik niet. Maar de ploeg wel,en die zullen ook wel wat in de melk de brokkelen hebben.

Tenslotte snap ik niet goed waarom je het roerend eens bent met mij dat de 8e plek van Frank weinig opleverde (ook met name behaald uit ontsnappingen) maar wel je hand in het vuur steekt voor een renner die misschien top 20 rijdt en ook 1 of 2 keer in een succesvolle ontsnapping zit :p

Nee, Pantano wordt de Kangert/Firsanov uit de Tour. Gehyped op basis van een boven verwachting prestatie, die eigenlijk ook nog wel meevalt, in een compleet onvergelijkbaar deelnemersveld, in een voorbereidingsrondje.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 41 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.