Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 42 ... 169 170
David B

'@nasibal
Mee eens dat hij in de tour niet zo snel ereplaatsen zal gaan halen, maar voor 750k vind ik het wel het proberen waard.

Mijn hand in het vuur steken gaat overigens te ver, zo zeker ben ik er nu ook weer niet van. Ik zie Pantano als een renner die mogelijk meer punten gaat halen dan Frank afgelopen jaar, anders zou ik m niet overwegen. Ik moet wel bekennen dat ik niet weet hoe hij vorig jaar tot de 19e plaats gekomen is in de tour. Maar voor een eerste tour is dit sowieso netjes. Ook is het voor mij onduidelijk of hij in dienst van Frank moet rijden, of dat hij voor eigen kansen mag gaan..

Laatst gewijzigd
nathancouw

Ik heb de naam 'Edvald Boasson Hagen' nog niet horen vallen, hoewel hijhet altijd toch goed doet inde tour.. Voor mij zeker iemand

Starlynk

Tour en Giro is ook nog wel een flink verschil in hoe je je Scorito team moet samenstellen w.m.b.

Als we puur kijken naar het aantal toppers alleen al.. Ik neem voor de tour voor het gemak alle renners van 2,5+ als "topper", dan hebben we 14 (!) topklimmers en 9 topsprinters. Bij de Giro neem ik dan maar 2+ als "topper" gezien het mindere budget en dan waren daar 9 topklimmers (en dan reken ik Dumoulin bij de klimmers) en 7 topsprinters (waarvan er 3 ingecalculeerd afstapten halverwege).

Dat betekent dus dat er in de Giro veel meer ruimte was voor de subtoppers om veel punten te scoren en in de tour is die ruimte er simpelweg niet. Zelfs als de helft van die topklimmers weg- of tegenvallen dan nog zijn alle hoog scorende klimplekken eigenlijk al vergeven en moet je als 1-2 miljoen renner wel heeeeeel erg goed zijn om daar tussen te komen. Ja, de renners van 750k zijn vaak de pannenkoeken van Scorito maar in de tour is de kans heel groot dat renners van 1.5 miljoen ook pannenkoeken zijn dus waar wil je dan liever mee gokken? ;) Maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk! :D

Busted

'@nathancouw
Dan stel ik voor dat je even terugleest, je raakt de tel kwijt.
Heel veel hebben er interesse in alleen is er grote onzekerheid over het feit of hij volledig voor eigen kans mag gaan of vooral in dienst van Cavendish moet rijden (en alleen bij de zwaardere sprints mee mag doen).

shyguy

'@ nathancouw
Dan heb je waarschijnlijk alleen de laatste pagina gelezen :P

@ starlynk
Helemaal mee eens, echt alle grote en iets minder grote meneren op klim-, klauter-, sprint- en klassementsgebied zijn van de partij.
De verschillen zullen waarschijnlijk gemaakt worden door wie juist net de topper(s) thuislaat die gaan tegenvallen cq andere prioriteiten hebben later in het jaar. Er is zo ontzettend veel keus.

Het wordt in dat opzicht een hele mooie Tour met de creme de la creme in alle opzichten aan de start.

nathancouw

Is er btw ook een velogames topic?

LutsenkoFan

Het probleem met Boasson Hagen is Mark Cavendish.. Bijna niemand hier heeft hem echt in zijn poule want gepresteerd dit jaar heeft hij nog niet, vorig jaar ook maar 1 etappe. Maar Dimension Data zal ongetwijfeld voor Cavendish gaan en dat betekent dus dat Hagen niet in elke sprint punten gaat pakken.
Uiteraard zal hij de zwaardere etappes moeten aankunnen maar wat nou als Cavendish er nog aanhangt? Of als er nou echt doorgetrokken wordt? Dan zitten ze of er allebei of geen van beide.. Een dilemma it is.

nasibal

'@Starlynk

Tegelijk is dit wel een Tour met een hoop klimetappes waarin vluchters een kans maken bij de eersten te eindigen. Namen die daarvoor in aanmerking komen zitten dan wel weer in de lagere prijscategorieen.

Met sprinters een vergelijkbaar verhaal. Zoveel goede sprinters, maar budgettair kan je ze niet allemaal meenemen. Welke neem je dan mee? Kies je er misschien voor om niet het risico te lopen op dure verkeerde gokjes, maar hoog in te zetten op goedkopere zekere punten, ook al zijn dat er misschien net wat minder? Ook voor die keuze zijn er een hoop interessante opties in lagere prijscategorieen.

Ook de tijdrit in een ronde vind ik altijd interessant. Weinig teams hebben 9 echte tijdrijders. Een logisch gevolg van de focus op sprinters en klimmers. Daarom worden er in de tijdrit vaak lage puntenaantallen gescoord en liggen er enorme mogelijkheden voor de "gokker". Met alle klimtoppers aan het vertrek plus de kans op vluchters is de vraag welke klimmers er hoeveel punten gaan halen achter Froome, Quintana en de nummer 3. Ook hier weer de mogelijkheid om toch eens de gaan snuffelen in de enorme lading goedkope tijdrijders die ook her en der nog wel wat andere punten kunnen sprokkelen. Moet je alleen hopen dat het niet gaat regenen.

M.a.w: Voor de gokker is er wel degelijk veel ruimte in de onderste prijsklasses denk ik, ook al zal er inderdaad geen enorme verrassing zich in de uiteindelijke top 10 nestelen vermoedelijk.

nathancouw

Wat denken jullie van Cummings? Heeft de laatste tijd toch aardige resultaten gereden en meestal als hij in de aanval zit wint hij dan. Wellicht een leuke 'pannenkoek' voor deze tour..

Mollemawintdetour

Ik twijfel erover om voor zo veel mogelijk dure toppers te gaan en dit aan te vullen met wat 500/750 K renners. Zo is de twijfel er over Bouhanni en Cavendish of die wel uit rijden en verwacht ik daarom dat een Greipel meer punten zal halen dan Bouhanni/Cav + een Bennett als sprinters zijnde.
Zo kan ik ook kiezen om ipv Pinot, Rodriguez + Yates te nemen. Maar met welke zekerheid gaan zij meer punten halen? De puncheur etappes kunnen er 33 man winnen en qua ontsnappingen is het maar net goed opstellen. Waar tegenover staat dat Pinot het eigenlijk bijna (niks is zeker in het leven) gegarandeerd goed gaat doen tijdens de tijdritten en ook een goede kans heeft om bij de top 6 mee te doen in het klassement.

Nu rest mij enkel de twijfel in dit geval of ik voor Valverde of Nibali moet gaan. Ik schat die qua punten eigenlijk beiden wel hoger in dan de andere tweede violen en Van Garderen/Mollema/Rolland etc. I.m.o. zijn zowel Nibali als Valverde outsiders om voor het podium mee te doen, maar neig ik toch meer naar Nibali door de Rio-focus van Valverde en de grotere kans op falen van Aru dan Quintana, en omdat hij pas in de laatste paar dagen van de Giro goed was. Wellicht kan hij dit laatste doortrekken naar de Tour. Maar ja, dan heb je Valverde weer voor de 2e en 5e etappe.. Lastig, lastig.

Ik ben benieuwd wat menigeen van mijn tactiek vindt en over de valverde/nibali kwestie. Grote valkuil van mijn tactiek is het beperkte aantal top renners waardoor uitvallers extra zuur zullen zijn..

Laatst gewijzigd
siht

Ik laat in iedergeval alle giro gangers thuis. Dus geen valverde en geen nibali. In mijn ogen kunnen ze alleen maar tegen vallen. Dan pak ik liever iemand die 'frisser' aan de start staat. Maar hey, wellicht doen ze voor de prijzen mee ;)

arviidd

'@Nathan: Cummings zie ik zo weer een etappe winnen. De vraag is welke? wanneer moet je hem opstellen?

Blanc

van wie verwachten jullie meer dan martin of greg van avermaet ? zoek nog iemand voor de heuvel etappes en die meesprint.

nasibal

'@Mollemawintdetour

Ik volg je redenatie. Als je alle toppers meeneemt heb je in ieder geval de toppers die presteren bij je. Echter, dat geldt ook voor iedereen die niet alle toppers hebben,maar toevallig goed gokken.

Die laatste groep heeft echter geld over voor subtoppers die vervolgens het verschil kunnen maken. Hoe ga jij het verschil maken?

WCEendT

'@Nasibal
Met 500k-750k verrassingen als Pantano/Konrad etc. :).

WCEendT

Hoe je het ook went of keert er gaat een 500k-1500k renner zijn die 300 punten pakt en de verrassing van de Tour wordt. Ik heb mijn gokjes al klaar maar nu maar hopen dat ik goed gok.

Op de tandem

Misschien is het nu wel een leuke gok Cavendish te nemen? Aangezien vrijwel niemand hem neemt. Hij zal ineens weer veel winnen. Dan ben je binnen!

WCEendT

'@Tandem
Sssssttttt!

Mollemawintdetour

'@nasibal

Eigenlijk wat WCEendT zegt en doordat ik hoop constant de meeste renners uit de top 5 te hebben. Op die manier levert iemand die 3x 4e wordt meer op dan 2x goed gokken en de nummer 1 hebben. (3*36>2*50).

Wat ik ook al eerder las vind ik sommige 'gokjes' van 750k/1m niet per se minder dan sommige 1,5m gokjes waar ik anders geld voor zou hebben. Bespaar ik hier 2x op (Door geen Yates/EBH/Gallopin te nemen), kan ik al van Bouhanni/Cav een Greipel maken. Dit lijkt mij op misschien Yates, i.v.m. de witte trui, na het geld waard.

WCEendT

Iemand enig idee of Bakelandts voor zichzelf mag rijden? Voor 750k is hij natuurlijk een koopje met zijn klimkwaliteiten en kans op een top 5 in etappe 2???

Edit;
Ik ben nu ook aan het kijken naar renners van 500-1500k en er zitten toch wel een paar leuke rennertjes tussen.

Laatst gewijzigd
Op de tandem

'@WCEendt hahaha, altijd mooi onrust zaaien

ivo001

Een beslissend punt is veelal ook de teamtactiek. Nu bijvoorbeeld Kelderman aangeeft alleen een etappe uit te zoeken is hij bij mij al snel uit het team verdwenen. Net zoals Valverde die aangeeft geen probleem te hebben om zich te laten terug zakken voor Quintana.
Echter ben ik er nog niet helemaal achter wat sommige ploegen als tactiek gaan hanteren, iemand al iets meer daarover gelezen? Daarbij denk ik aan:

Porte vs. Van Garderen voor klassement of gewoon beide? Heb zelf Porte eigenlijk hoger ingeschat dit seizoen.
Dan Martin, gaat hij een klassement proberen? Reed in de Dauphiné toch erg mooi mee
Rui Costa, voor een klassement of een etappe? Reed toch vrij constant top 10 in de ronde van Zwitserland.
Rodriguez. Gaat deze held nog voor een mooi klassement? Het lijkt erop dat bij hem de jaren nu iets eerder beginnen te tellen dan bijvoorbeeld bij een Valverde.

Iemand al iets gelezen over hoe deze renners/teams de tour gaan aanpakken?

WCEendT

'@Ivo001
Rodriguez is dan ook ouder dan Valverde ;).

Costa heeft zijn klassementsdromen jaren geleden al opgegeven.

Porte vs Van Garderen, niemand weet het maar denk dat beide een slechte dag gaan hebben.

Dan Martin altijd nemen voor 1000k... Ik denk dat ik niet de enige ben die Martin ook voor 2500k had genomen.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Als Giant besluit om toch voor Sinkeldam te gaan in de vlakke sprints is dat natuurlijk ook een koopje ;).

Edit;
Nog een leuke, Valgren Andersen, zou hij voor eigen kans mogen gaan of op kop moeten rijden de halve tour?

Laatst gewijzigd
Cochapolla

Rodriguez vorig jaar nog tweede in de vuelta. Het zou dan toch raar zijn dat hij ineens alle klassementsambities laat varen...

1 2 ... 42 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.