Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 43 ... 169 170
WCEendT

'@Cochapolla
Wil je zeggen dat hij indruk op jou heeft gemaakt dit jaar? Op mij niet in ieder geval.

Poeksel

nathancouw: er is zover ik weet geen velogamestopic, maar ik speel het zelf ook, dus start 'm gerust. Ik faal altijd bij dat spel trouwens...

Als je Cummings neemt zou ik hem opstellen na de etappe waarin Pinot en Bardet 1 en 2 eindigen...

Chris85

Als je de algemene Scorito pool of de subleague van Wielerflits wilt winnen zul je idd ergens een verrassing in je team moeten die gigantisch scoort en die niet veel mensen in hun team hebben. Als je doel is om de subleague met een stuk of 5/6 vrienden te winnen (zoals ik) moet je geen gokjes wagen vertel ik uit eigen ervaring. Wij doen met 5 vrienden 'de Scorito cup' waarbij we alle evenementen meepakken (Topcoach, Australian Open, Wimbledon, Roland Garros, Us Open, Giro, Tour, Vuelta en dit jaar de EK pool) de winnaar krijgt 5 punten, de nummer 2 krijgt 3 punten en de nummer 3 krijgt er 1. Hoewel ik dus over het algemeen geen hele grote verrassingen meeneem (oké ik wilde Talansky meenemeen) om maar boven die andere 4 te blijven heb ik wel al 2x bovenin meegedaan met als beste resultaat een 14e plek bij de vorige Vuelta overall. Ook daar had ik geen verrassingen mee, en zelfs als enige in de top 20 geen Dumoulin (als ik me niet vergis) die heel veel punten binnen harkte. Ik had wel 3 captains die goed scoorde en koos elke dag de beste optie, heel belangrijk en iets wat ik weinig terug lees op dit forum. Je captains maken of breken je team! Als je captain voor de sprint etappes in de eerste week al exit is wordt het een lastig verhaal, hetzelfde geldt natuurlijk voor je klassements captain tenzij je een back up hebt. En wat doe je? Neem je een sprint, punch en klim captain of pak je ergens een back up? Afhankelijk van het parcours natuurlijk, of baseer je dat op basis van het Wielerflits forum?

WCEendT

'@Chris
Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen Kittel als kopman kiezen, die man komt geen berg over. In zo'n geval zouden Coquard (gokje? of andere 2-4mil sprinter), Sagan en Greipel (ook mijn twijfels bij) toch veel betere keuzes zijn.

Mollemawintdetour

'@WCEendT

Ik snap het wel, maar alleen wanneer je ook een Sagan als kopman doet. Dus bijv. Vroemvroem, Sagan en Kittel als kopmannen.
Mocht Kittel de Tour uitrijden verwacht ik toch zeker wel 2 (en misschien wel meer) etappe zeges en een top 3 bij de groene trui. Het voordeel met Kittel als kopman is dat hij in alle sprints die hij mee doet een imo grotere kans maakt dan Coquard en/of Greipel. Daarnaast dus ook op de gele trui in etappe 1. Ik denk dat deze twee heren hooguit 1 etappe (etappe 3?) een reeële kans hebben om hoger te eindigen. En dat het misschien in het eindklassement voor de puntentrui ook hooguit 1 plekje zal schelen, als ze al überhaupt boven Kittel eindigen.

nasibal

'@WCEendt

* Kittel de eerste week op plek 2 of 3 voor het groen is niet ondenkbaar. Laten we voor het gemak plek 2 zeggen (1 is namelijk ook niet ondenkbaar). Dat zijn 6 punten.
* Alaphilipe in het wit de eerste week, dat is ook niet ondenkbaar. Dat zijn 3 punten.
* Martin/Alaphilippe in het geel. Ook niet ondenkbaar. Dat zijn 8 punten.

Dat zijn bij elkaar al 17 punten die Kittel binnen kan harken exclusief etappepunten. Dat zijn er 34 als kopman. Mits het zo loopt natuurlijk.

Vlakke sprints winnen (en daar maakt kittel toch de meeste kans op) zijn al 6 punten meer dan de nummer 2. Al denk ik dat Sagan en/of Greipel lang niet altijd op 2 eindigen wanneer Kittel wint. Dus 6 is nog karig. Als kopman zijn dat er 12.

Daartegenover staan dan inderdaad 1 of 2 etappes waar de káns bestaat dat Kittel er niet meer bij is en de alternatief kopman wél + het feit dat de alternatief kopman ook hoog in het puntenklassement kan staan. Als de alternatief kopman in 2 vlakke sprints opeens 6e wordt en Kittel wint is dat alweer voor een flink deel teniet gedaan. Dat zijn namelijk (met Kittel als kopman) 40 punten per etappe verschil. In alleen etappepunten.

In etappe 2 en 5 (waar Kittel er niet bij gaat zitten maar een echt goed klimmende sprinter zoals Sagan mogelijk nog wel) kan je ook vrij prima Froome of Quintana als kopman nemen. Quintana al helemaal aangezien een overwinning van Valverde (10 punten) + bijkomend geel (8 punten) als kopman al 36 punten oplevert. Dat staat gelijk aan plek 4 in de etappeuitslag en daar moeten de etappepunten van Quintana zelf dan nog bovenop.

Kortom. Ja, Kopman Kittel is een gokje, maar wel een van de meest zekere gokjes van Scorito in mijn ogen. Zelfs als hij helemaal geen teampunten pakt is hij de enige sprinter die ik structureel op het podium zie wanneer hij er nog aanhangt. De 'Valverde' van de sprinters.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
Ik doelde op het missen van etappe 14 en 21, vanwege het niet uitrijden van de Tour.

Chris85

'@WCEendT

Moet je niet zeggen joh ; )

Ik kies met dit parcours misschien ook andere captains dan normaal, er zijn weinig echte Valverde/Rodriguez/Moreno aankomsten dus die kan je al tackelen met een klassements man die altijd kort zit in dat soort etappes. Als je dan een sprinter met een beetje inhoud neemt voor de iets oplopende aankomsten maar in het vlakke ook standaard top 5 sprint heb je ruimte voor een back up. Is maar net waar je voor kiest. Moet ik wel zeggen dat ik geen enkel inzicht heb hoe Matthews, Kristoff, Degenkolb, Bouhanni er op staan ten opzichte van elkaar. Het is allemaal nog niet indrukwekkend maar dat kan ook juist betekenen dat ze op het goede moment gaan pieken in de Tour.

Quintana10

Hetzelfde geldt voor lotto? Gallopin/Greipel.
Waar ik Greipel hoger in schat dan Kittel.

nasibal

'@WCeendt

Ook daarvoor geldt: Hoe goed gaat je alternatieve sprintkopman scoren in die etappes? Gaat hij er überhaupt nog bij zijn? Een gaat het voldoende zijn om de voorsprong die Kittel in de etappes daarvoor opgebouwd heeft in te halen?

Wmb net zo'n gokje als Kittel, zelfs nog wat onzekerder.

@Quintana

Hetzelfde geldt voor lotto? Gallopin/Greipel.
Waar ik Greipel hoger in schat dan Kittel.

Klopt, met dit verschil dat Ettix 2 ijzers in het vuur heeft voor etappe 2 én Gallopin niet voor het wit meedingt. Greipel zie ik daarnaast ook nog wel 1 of 2 keer zesde worden omdat hij niet goed gepositioneerd zit in de sprint. Dat overkomt hem immers nog wel eens in de hectiek van de Tour.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@nasibal
Je vergeet de 70 ofzo punten dei je aan het einde van de tour krijg voor het derde worden in het puntenklassement.

No way dat een Kittel meer punten haalt vergeleken met een Greipel als Kittel in bijvoorbeeld de 13e etappe afstapt.

nasibal

'@WCeendt

Daar heb je een punt. Ik zou dan ook alleen voor Kittel gaan als ik zou gokken dat hij uit rijdt. Een uitrijdende Kittel gaat natuurlijk veel meer punten opleveren dan welke andere sprinter dan ook.

Daarmee is wel mijn vorige reactie irrelevant geworden natuurlijk, aangezien die gebaseerd is op 'niet uitrijden'. In dat geval komen inderdaad die 40 punten (want daar hebben we het dan over) voor een 3e plek in het puntenklassement er nog eens bovenop.

David Walsh

Hoezo zijn er niet veel Valverde, Roderiquez aankomsten? Heb het parcours gescand maar vind dat er best wat klimmetjes in de laatste kilometers zijn.

Vervolgvraag: Wat zijn naast Matthews en Degelkolb en natuurlijk Sagan, sprinters die aardig een heuvel over komen? (Wat kunnen bv Coquard, Kristoff en Bouhani)

okydoky

Waarom zou Kittel afstappen? Ik schat hem hoog in de jaar en kan zomaar de meeste overwinningen van de Tour behalen...Als hij niet valt of wat dan ook, gaat hij echt niet afstappen.

WCEendT

'@Okydoky
Kittel heeft pas 2 grote rondes uitgereden en die beide keren was het een super tour en een ploeg die hem in de berg etappes naar de finish loodste. Dat gaat hij bij Etixx niet hebben (8man in dienst) en ik verwacht eerlijk gezegd ook geen jaar zoals in 13 & 14.

arviidd

Ik zie Kittel deze Tour ook niet afstappen.

Ab Normaal

Kittel heeft aangegeven ook voor het groen te gaan, dus uitrijden zal zeker zijn doel zijn.

nasibal

Ik zie Kittel ook echt niet uit zichzelf afstappen. De vraag is echter of hij 3 weken lang binnen tijdslimiet of fysiek limiet de bergen gaat verteren. Dat weet je bij hem simpelweg gewoon nooit zeker.

Cav had ook niet al z'n tours uitgereden zonder clementie van de organisatie en Kittel zie ik als nog slechtere klimmer.

Hoezo zijn er niet veel Valverde, Roderiquez aankomsten? Heb het parcours gescand maar vind dat er best wat klimmetjes in de laatste kilometers zijn.

Parcours gescand? De plaatjes of de cijfers? Op de plaatjes staat inderdaad best vaak een 'oplopende' aankomst, maar de cijfers wijzen absoluut niet op een Valverde of een Rodriguez aankomst. Ben wel benieuwd op welke etappes je dan doelt.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
Kittel gaat het heel moeilijk hebben tijdens etappe 15, en waarschijnlijk nog een aantal andere. Uitrijden gaat echt moeilijk worden dit jaar, denk ik.

Roberto1

Kittel wil parijs halen, maar of dat hem lukt twijfelt menig over. sowieso het hele etix team geeft veel krachten in het eerste deel van een grote ronde, waardoor ze aan het aan het einde vermoeider lijken dan hun concurrenten.

Chris85

'@David Walsh

Nasibal gaf het antwoord al... Maar als jij de laatste kilometer á 6% een Valverde of Rodriguez aankomst vindt dan zijn het er wel een paar idd! Misschien moet je niet alleen op de plaatjes afgaan maar even wat dieper gaan scannen en de profielen bekijken.

Kittel heeft niks om voor af te stappen zoals hij in de Giro natuurlijk wel had. Ik denk dat hij het wel gaat redden! Met je vermoeden dat hij het niet gaat redden ga ik er stiekem van uit dat je Richeze in je team hebt WCEendT..

WCEendT

'@Chris
Niet eens een heel slecht idee, als Kittel voor etappe 14 afstapt en daarbij 1, 2 of zelfs 3 etappes wint is Richeze natuurlijk een goede keuze die ook gewoon top 5 kan sprinten in etappe 14 & 21.

nasibal

WCEendt

Check je pm. Ik zit al een kwartier als een moddervukker te f5'en ;)

David Walsh

'@nasibal

ik tel 7 sprints, waarvan ik 1 in twijfel trek (#4). Als in de heuvels 5km voor de finish aan de boom wordt geslingerd liggen de sprinter pur sang er allemaal af.

Chesron21

Of je Kittel of Greipel kopman maakt, dat maakt in ieder geval niet uit voor de punten na de koers. Die krijg je toch niet dubbel. Je moet enkel rekening houden met de kopman etappes die volgen na het uitstappen van Kittel. Ik verwacht dat pas na minimaal 15/16 koersdagen (met dus alleen de rit naar Champs Elysees als vlakke nog te gaan). Hij kan de ITT namelijk relatief rustig doen de dag na de Ventoux, vervolgens kan hij rit 14 vlak weer hoog eindigen. Dan komt etappe 15 als hele zware bergrit, dat wordt een verassing of hij die redt of niet. Daarna 16, waar ik het al niet zeker acht dat hij er nog aan hangt als de finishlijn in zicht komt. Iemand met Sagan en Kittel als kopman zou hier dom zijn met het opstellen van Kittel. Al met al heb je je kopmanpunten met Kittel dik en dubbel verdiend, ook al mocht hij uitstappen na etappe 15.

1 2 ... 43 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.