Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 47 ... 169 170
David Walsh

Boys, ik begraaf de strijdbijl. Revolutie afgewend.

Enger in een Scott, de zweefvlieger onder de barrels. Hopen op niet teveel tegenwind nu. Aflandse luchtfietserij van blauwe broeken. Eco-ondernemers op Birckenstocks. Softe shit. Toch maar een keer op zoek naar een Arabier. Buisssiiieeeee !

Dan zal dat verschrikkelijke Sinkeldam dilemma ook wel kloppen. Twee mokerslagen binnen 24 uur...

MATTHEXIT en DEGEXIT.

Ik ga voor méér sprinters pur sang en minder voor sprinters die 'n viaduct overkomen.
Nu nog het dilemma: een paar grote jongens, of wat bouhanni's, kristoff's en andere spekkopers. Ik neig naar het tweede.

Verder snap ik niet waarom men zo lyrisch is over Etixx. Geweldige Giro, oké. Maar nu Stybar en Trentin thuis zijn gelaten moet ik toch afstand doen van een paar 'lievelingetjes'.

Pietje Precies

Wat een feest

nathancouw

'@David Goed dat je het nu eindelijk over het scoritospel zelf hebt, toch vraag ik me af waarom je in zulke lastige zinnen praat? Is dit normaal bij jou of wil je een goede stempel van jezelf achterlaten?

nathancouw

Aangezien dit mijn eerste keer scorito is vraag ik mij af wie de laatste winnaars waren van de grand tours? Wie kan mij dit delen

elstupidoloco

Walsh lijkt mij meer een type Voeckler. Een heleboel rare bekken trekken, eenzaam vol in de aanval gaan en op de laatste beklimming van de dag toch ingehaald worden door de grote mannen uit het peloton. Vervolgens lekker de bus opzoeken en met een ploegmaat keuvelend naar de finish fietsen. Dan op de finish nog even een gekke bek trekken.
In het verleden wel eens in het geel gereden, zie de papieren tourpoules, maar inmiddels wat achterhaald. Ik heb hem even overwogen, maar vond 500k toch net een te groot risico

ONCE

.

Laatst gewijzigd
ONCE

Nvm verkeerd gelezen

David Walsh

Dat laatste. Of over een 'goede' stempel te spreken valt is een tweede. Daar laat ik mij niet over uit.
Voor U nochtans zonder bezwaar. En voor anderen: de Speld wil prikken, niet steken.

Toch denk ik dat er mee punch etappes zijn dan menigeen denkt. Oké mijn eerdere vraagstelling over 'Valverde en Rodriquez aankomsten' was niet geheel terecht. De heuveltjes met 6% gemiddeld is volgbaar voor mannen als Gilbert (Edit: pff geen Gilbert.. van Avermaet natuurlijk)en -voor mij verrassing- Vuillermoz (pak me niet op deze onkunde). Hoe zit het trouwens met onze Franse vriend Gallopin? Neit een heul beste indruk van de beste man, maar ook etappe 2 is leuk voor hem toch?

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nathancouw
Niemand die actief praat in dit forum, dacht ik. Er heeft tijdens de giro wel lange tijd iemand top 10 gestaan, maar zeker niet gewonnen.

Al kan ik me herinneren dat de winnaar van de wielerflits giropoule wel ff 'hallo' kwam zeggen op de laatste dag.

Thvs

Nu we het toch over Holst Enger hebben,

Holst Enger + Bouhanni/Kristoff/Cav
vs
Cimolai + Boasson Hagen

Lijkt mij persoonlijk toch een interessant vraagstuk om je sprintteam aan te vullen met relatief weinig geld

WCEendT

'@Thvs
Heb je Coquard en Groenewegen al? Anders is dat ook een leuke keuze om te maken.

Ik zou nu voor Holst Enger en Kristoff gaan vooral omdat hij de enige van de drie is die ik de tour zie uitrijden (Cav ook wel als hij in topvorm is, maar met oog op de spelen twijfel ik toch).

David Walsh

Cimolai in m'n team van '15 gezet. Faliekant mislukt, tegen beter weten in geef ik hem nog een kans.

Maar wat te denken van Bennett? Ik twijfel tussen hem en klasbak Groenewegen.

@WCEENDT Edit: ongevraagde aanvulling van mijn kant (sorry). Ik denk dat:
a) Cav hem niet uit gaat rijden
b) Cav z'n benen altijd stil gaat houden als hij 2e dreigt te worden.

Laatst gewijzigd
Thvs

Groenewegen heb ik er al inzitten, coquard niet. Blijf dit deel van de sprinters toch erg lastig vinden, er lijken bijna geen zekere punten te zijn waar dit in het AK (tot op zekere hoogte) wel zo lijkt.

Wat gaat een Cimolai doen? Zelfde geldt voor Boasson Hagen natuurlijk, die vanwege de tijdrit nog multi inzetbaar lijkt. Tegelijk kun je ook stellen dat elke "drieënhalver" ook een enorm dure gok is vanwege vorm/uitrijden.

Reyn

VIS=Very Important Scoritoplayer

Niet dat ik enige aanspraak wil maken op deze titel. Zou wel graag willen weten, mede naar aanleiding van recent wapengekletter, hoe je nu precies een VIS wordt. Misschien dat Nasibal of zo hier wel een amusante, enigszins sappige uitleg kan geven. Hij lijkt mij immers de grootste VIS.

P.S.
Nee ben geen lid van de fanclub, en ja dit is NIET serieus bedoeld.

Zadelpen

David zit aan de mechanische doping, dat kan niet anders.

Wist zelf niks van dat nasi en wceend hier de frontrunners zijn. Goed om te weten, zal ze vanaf nu wel serieus nemen haha, ;-).

Quick step minded

Heb nog een plekje op te vullen, liefst een sprintertje, wel maar 500k meer over. Ik wacht nu nog de selecties af vooraleer ik het invul. Bij Trek hoop ik bvb nog op een Bonifazio. Zal wss wel wat meer dan 500k kosten (dubbel of driedubbel) imo, maar dan zal ik maar wat schuiven.

aardappeljager

Bonifazio verwacht ik eerder op 2kk gelijk aan Cinolai.

Overigens even terugkomend op de Kittel discussie. Ik denk dat het best mogelijk is om hem EN Richeze in je team op te nemen. Ook omdat ik Richeze niet direct in de trein van Kittel verwacht. Hebben ze ooit samen gereden?

Het kopmanschap blijft altijd een lastig vraagstuk. Wint Greipel ineens 4 etappes inclusief de eerste, dan zit je er zomaar ver naast met Kittel en zijn teamgenoten.
Froome en Sagan lijken mij een zekerheidje, maar dan heb ik er nog één in te vullen.

Team gaat ook nog dagelijks overhoop helaas

David Walsh

Kopmannen zijn zonder twijfel Froomie en Sagan. De derde is inderdaad een afweging. Vorig jaar gegokt en Nairo kopman gemaakt.. had achteraf gezien toch liever een sprinter als 3e kopman gehad. Dit jaar ga ik daarom ook voor Kittel of Greipel als derde lid van de club

sprintgeit

'@Thvs
De sprinters zijn dit jaar zeker lastig. Mijn advies is..bedenk hoeveel je er voor uit wilt geven. Kies dan de mannen onder de 3mln die je sowieso wilt. Kies vervolgens de mannen boven de 3 mln waar je het meest vertrouwen in hebt..Als je dan nog 500k-1 mln overhoudt beginnen de echte vraagstukken. De vraag is dan investeer je dit bijvoorbeeld in een goedkoop sprint gokje, probeer je teampunten te chasen of ga je voor een upgrade in je berg/punch equipe? Maak deze keuze vooral zelf.. als je iedereen hier volgt in dat soort dingen win je in ieder geval niet.

Laatst gewijzigd
Milsen

Heerlijk om alles weer te lezen hier. De giro was al prachtig vermaak met de dagelijkse stukjes van Nasibal. Hopelijk zien we die tijdens de Tour ook weer terug. En wat betreft de mannetjes we moeten allemaal keuzes maken en we zullen allemaal wel eentje thuis laten waar we later spijt van krijgen. In ieder geval kunnen we nog even puzzelen om weer een mooie Scoritoselwctie te krijgen. Doelstelling is voor mij wel top 100. Ik wens iedereen veel succes!

Lage rugpijn

Erg lastig deze tour om het dark horse te vinden. Vuelta vorig jaar was het duidelijk: Barbero. Giro idem: Formolo!
Maar nu.......Jaren terug, voor het internet, had ik een tip opgepikt uit de AD tourbijlage: Radaelli, toekomstig topsprinter.
Twee weken lang heb ik gevolgd hoe hij binnenkwam bij de laatste 20 tot ik op een dag radio tour aanzette en hoorde: Radaelli.............abandon......

Sebaz

Jonathan Castroviejo óf Jon Izagirre?

nasibal

'@Lage Rugpijn

Dat waren nog eens tijden. Die tourbijlages heb ik helemaal stuk gebladerd. Destijds had je ook een AD eredivisiespel waar ik fanatiek aan meedeed. Moest je je aanmelden per post inclusief uit de krant geknipt aanmeldformulier. Was je net in het buitenland wanneer de bewuste oplage verscheen. Alle kiosken af dus. Kreeg je per ommegaande een bevestiging met je deelname ID etc.

Om spelers te wisselen gedurende het seizoen moest je naar een vast nummer bellen. Ongeloveloos veel geld kostte dat, maar puzzelen dat ik deed zomers op de camping!

Laatst gewijzigd
Nylz

Overigens kan Enger een Mareczko zijn, maar het kan net zo goed de Coquard van 2 (?) jaar geleden zijn.. Leuke gok

WCEendT

'@Sebaz
Dit soort vragen dus ;)...

@Lage Rugpijn
Er zijn er wel een paar hoor, nog ff goed zoeken denk?

@Milsen
Vandaag vond ik het wat minder 'heerlijk' ;). (vooral omdat ik ziek ben op mijn vrije dag)
De Tour blijft elk jaar weer het moeilijkste om hoog in te eindigen, dus veel succes met top 100. Mijn doel is om eerste te worden ;).

1 2 ... 47 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.