Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 49 ... 169 170
WCEendT

'@Poeksel
Moeten we hem al Lance Nasibal, Balance Armnasi, of w/e gaan noemen?

Nog ff terugkomend op de subpoultjes, iemand nog een paar leuke kunnen vinden? Of iemand die zelf een subpoule heeft en nog 'leden' zoekt?

Edit;
@David B
Dat is onze rol dan in dit 'sprookjes-verhaal' :D.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@WCEendT,

Jullie mogen allemaal mee doen aan mijn subpoule:
https://www.scorito.com/cycling-manager/tour2016/wielerliefhebbers?code=929ad937-876e-4b65-81e2-7c548b4027b0
De prijzen zijn (waarschijnlijk): Gratis dvd voor de top 5 van mijn subpoule.
Totaal aantal deelnemers op dit moment: 126 (waarvan eerste deelnemers 22)

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Geen kwaad woord over Nasi. Dankzij hem denken een aantal Fransen in de provence dat de voornaam van Barbero " kut" is.....:-)

droomteam

Ab normaal ik heb toch gelezen dat zowel Kittel als Greipel zich niet echt bezig gaan houden om de tussen sprints omdat het zinloos was Groene trui was toch geen optie Dat stond in het laatste nieuws be .

droomteam

WcEendt ik heb overal een subpoul gemaakt droomteam ook bij scorito nu 100 man buiten de CD ook 3 wielerboeken van mij .
J.v.d Linden meld mij ook bij jou aan .

jort101

Jellleeee, heb je niet zo vaak voorbij zien komen dit keer ;)

Jelle van der Linden

'@jort101,
Nee klopt ik ben ook niet zo van het schrijven en iedereens vragen te beantwoorden (of me in onnodige discussie te mengen zoals van David Walsh) Ik ben zelf een grote wielerliefhebber, dus kijk en volg wel alles. Maar ik vind me zelf niet iemand die anderen mensen dingen te gaan uitleggen, omdat ik het zelf meestal ook niet zeker weet (dat is het spel). En bij de giro was het wel een stuk minder druk op het forum, dus daar bleven dus minder wielerliefhebbers over, ook meer een band met iedereen op het forum, dus daarom was ik daar met schrijven wat attenter. Maar ik lees nu nog steeds alle mee.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@jelle
Persoonlijk vind ik mede daardoor de Giro/Vuelta een stuk leuker, toch een stuk relaxter/rustiger en iedereen die zich in de gesprekken mengt zijn meestal toch wel kenners. Geen mensen die denken dat er maar 1 wielerronde in het jaar is, al is dat natuurlijk wel het geval voor een aantal renners (ik noem geen namen ;) ).

ONCE

Giro is sowieso een mooiere ronde :p

Wat betreft spelletjes vuelta en Giro ook. Zijn meer verrassingen en dus het verschil kunnen maken met goedkopere pareltjes. Heb bij de tour het idee dat het meer draait om weglaten van bepaalde dure renners dan andersom.

@ droomteam

Tussensprints zijn met de nieuwe regelgeving wat minder in gewicht wat betreft groene trui. Volgens wat berekeningen die ik heb gelezen is het helemaal zo zeker nog niet dat een Kittel bij voorbaat kansloos is. Als hij de vlakke etappes binnenkopt en in de tussensprints waar hij mogelijk nog bijzit mee bemoeit wil ik het nog wel eens zien, al blijft Sagan wel favoriet

ONCE

En Sagan baalde dat ie een gele trui aan moest in de TdS, omdat ie liever in z'n regenboogtrui koerste. Dus misschien wil hij het groen dit jaar helemaal niet ;)

jort101

'@jelle
Aahh Oké ;) ik doe in ieder geval weer mee met je poultje.

Busted

Goedenavond (voornamelijk) heren,

Ik heb niet veel gereageerd binnen dit topic, het zal een handjevol zijn, maar op dit moment moet ik even mijn zegje kwijt.
"Nog even de laatste reacties bekijken vanavond" dacht ik . Stuit ik op paginalange discussies die vrij weinig met het spel te maken hebben. Het koste me veel meer tijd, waarvoor dank :)

Het serieuze gedeelte:
@nasibal
Ik werd geïnrigeerd door je "papieren-tijdperk-verhaal" zojuist. Rees bij mij de vraag naar uw leeftijd op, daar ik momenteel verwacht dat u ongeveer 35 jaar ouder bent dan ik vooraf gedacht had.

@David B
Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken de naam van die arrogante kwal (mag ik dat zeggen?) a.k.a. Neerlandsch grootste (kots) wielerjournalist niet meer te gebruiken op forums waar ook maar een kleine kans is dat ik meelees. Dank u wel.

@ervaren spelers
Voor mij ook de eerste keer dat ik aan dit spel deelneem. Ik heb heus de illusie niet dat ik het spel zal gaan winnen, maar ik ben wel benieuwd wat een reëel beeld is qua prestatie. Laten we zeggen dat ik een deelnemer ben die A ) voor het eerst meedoet, B ) gemiddelde wielerkennis heeft en C ) (redelijk) actief volger is. Waar zou ik qua plaats in de ranglijst op moeten rekenen/tevreden mee zijn?

Gaarne neemt u dit bericht met een korreltje zout, het is ten slotte vrijdagavond.

Laatst gewijzigd
jort101

Nog even over die David Walsh, ik neem aan dat het niet de échte is? ;)

Poeksel

Of hij heeft Nederlands geleerd speciaal om mee te kunnen praten over de Scorito Tourpool, (waarom heet dat eigenlijk poule in de titel?), of het is niet de echte.

Il Mostro

'@Busted:

Met een plaats bij de eerste 2000 denk ik dat je dik tevreden kan zijn, dan heb je gewoon uitstekend gepresteerd. Overigens wordt er op dit forum de menselijke factor overschat. Ik wil daarmee zeggen dat de mate van geluk van een enorm groot belang is, groter nog dan hier wordt gepretendeerd. Zeker bij een Tour de France, waarbij 19 van 20 renners in ieder team bekend zijn bij iedere (semi-)actieve wielervolger.

Matti

Hoor hier al vaak de naan van Holst Enger voorbij komen. Die had ik ook al in gedachten als pareltje :) Anders maar iemand opofferen en een Bennett/Groenewegen erin zitten.

nasibal

'@Busted

Die 35 jaar extra red ik bij lange na niet met mijn 29 lentes. Kennelijk doe ik mij vrij jong voor op het forum? ;) Verbluffend eigenlijk, hoe snel technologie eigenlijk gaat.

Wat goede prestatie en ranking betreft: Ik meen mij te herinneren dat er bij de Giro 20.000 accounts aangemeld waren voor deelname. Vooruit,een deel daarvan zal natuurlijk niet serieus, gedeeltelijk of zelfs helemaal niet ingevuld zijn. Laten dat er, ruim genomen, 5000 zijn (waarschijnlijk minder). Dan zit je met een ranking in de top 1500 dus al bij de beste 10% van alle serieus deelnemende spelers.

In de Tour zullen er nog veel meer deelnemers zijn. Top 2500 tot 3000 zou daar wel eens de grens van 10 procent kunnen zijn, als hij niet nog hoger ligt. Voor mijn part neem ik al mijn hoed af voor elke speler met gemiddelde kennis, eerste deelname bij de beste 20 procent eindigt.

Bedenk wel dat in die contrijen van de ranking 100 punten verschil al een enorm verschil kunnen maken qua plaats op de lijst. 100 punten op het totaal over 3 weken is niet enorm veel als je bedenkt dat de topspelers toch wel gemiddeld 225-250 punten per etappe scoren, zo niet meer. Scores van boven de 300 zijn in sommige etappes zeker niet verrassend hoog.

M.a.w. Iemand die straks 5000e wordt heeft het vooraf in mijn ogen niet per definitie exorbitant slechter gedaan dan nummer 3000. Puntenverschil vind ik,voor mijn eigen beeldvorming, in zon geval een stuk belangrijker.

Daarbij is mijn ervaring ook dat kennis van hoe het spelletje werkt misschien nog veel belangrijker is dan wielerkennis. Elke keer zie je renners die het in de ranglijst niet eens zo he goed doen, toch vele male beter scoren dan jongens die wat meer "aan de voorkant" rijden. Allemaal vanwege trui en teampunten en andere "fenomenen" verwoven met de manier van puntentelling. Om deze renners er uit te pikken is in mijn ogen eerder ervaring met scorito, dan echte wielerkennis nodig.

Uiteindelijk draait het natuurlijk wel om de combinatie. Het is net wat je zelf als doel stelt. Maar zoals ik al zei: Voor iemand in de geschetste situatie neem ik persoonlijk mijn hoed af voor beste 20%. Een nog betere prestatie is daarmee natuurlijk zeker niet uitgesloten.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Brusted
Ik doe nu al een keer of 6 mee met de scorito wielerpoules en mijn slechtste resultaten zijn altijd in de Tour geweest, daarbij kan je denken aan een plek rond de top 2000. Nu verwacht ik er na de afgelopen giro/vuelta (beide top 150, top 100 wielerflits) wel wat meer van.

Toch denk ik dat een Tour een goed leer moment is voor de komende Vuelta als scorito deelnemer, ook heeft de tour (zoals Il Mostro al heeft gezegd) een zeker geluksfactor die toch wel wat groter is als je het vergelijkt met de andere grote rondes.

Het komt er eigenlijk op neer dat er niet echt een nummer aan 'de eerste keer' te verbinden is en het altijd maar afwachten is hoe het loopt ;).

Edit;
Ik kan je wel een tip geven; denk goed na over je selectie, maar denk misschien wel twee keer zo goed na over de 9 renners die je per etappe selecteert. Je zal niet de eerste en ook zeker niet de laatste zijn die zijn klassementsrenners selecteert voor een etappe die uiteindelijk toch in een sprint eindigde.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Top 2000 lijkt te hoog gegrepen voor mij. Maar ik ga voor een top 100 plek. Dat vind ik toch wel een ereplekje waard.

Ik ben een jonge, talentvolle pooler zegt men, alleen voor nu waarschijnlijk nog een te klein motortje.

We zullen zien, ;-).

Even wat anders, zijn de forum missen al bekend?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Heb me tot nu toe ook aardig stil gehouden, dat was wel anders in de Giro :) , maar lees wel alles mee. Bang om een dark horse te missen. Wat betreft de discussie tussen @Nasibal, @WCeendt en ene David, ik waardeer het zeer dat de afhaalchinees en de toiletreinigerfabrikant actief zijn en het forum levendig houden. Beetje flauw om deze goedbedoelde adviezen, meningen en tactieken te bestempelen als onzin.

On topic: Contador doet niet mee aan de Spaanse kampioenschappen wegens ziekte ?! Verontrustend of juist een goed teken?

ONCE

'@ coningtador

Ik laat me daar niet door leiden wat betreft het wel/niet selecteren van contador. Kan wat mij betreft van alles zijn. De spelletjes zijn bij de heren renners ook al begonnen

WCEendT

'@Contador
Contador heeft zoals in zijn topjaren (2009, 2010) een Spaanse voorbereidingskoers gewonnen, de Dauphine niet gewonnen (maar wel top 5) en het Spaans kampioenschap niet gereden, dus Contador wint de Tour.

Edit;
Ook is hij, zoals in 2009, tweede geindigd in de ronde voorafgaande aan de 'Spaanse voorbereidingskoers'. Al moet er wel gezegd worden dat hij de 'Volta ao Algarve' niet heeft gewonnen (wat wel zo was in 2009, 2010) maar hier was hij dit jaar wel (by far) de beste klimmer was.

Edit2;
In 2007 heeft Contador ook een zelfde aanloop gehad als in 2009 en 2010 (en dus dit jaar ook weer) waarin hij een Spaanse voorbereidingskoers wint, de Dauphine niet wint, geen nationale kampioenschappen rijd en dan de Tour weer wel weet te winnen. Heb ik hier iets ontdekt of?

Edit3;
Voor de duidelijkheid in 2007, 2009 & 2010 won Contador de Tour.

Laatst gewijzigd
Busted

'@Il Mostro @nasibal @WCEenT @hadeigenlijkookdeheerWalshverwacht
Allen dank voor de compacte of uitgebreide reactie. Het lucht wel op, zonder deze informatie was ik met een 2000e plaats diep teleurgesteld geweest. Het zal het competitieve aspect zijn.

@Il Mosto Geluk zal inderdaad wel meespelen ja. Vervelend punt, te bedenken dat je meeste renners in vrijwel alle teams zitten. Brengt toch weer twijfel, om risico te durven nemen of juist niet.

@WCEenT Dank voor de raad. Doe uiteraard niks anders de laatste weken. En elke keer maar denken dat het team vaststaat... Selecteren voor de etappe speelt zeker mee. Bij elke mogelijke renner is de eerste vraag toch "wanneer stel ik hem op?"

@nasibal Het zal de manier van historisch vertellen geweest zijn. Het kwam op mij over als een man die twijfelde of hij het forum op het internet ging lezen met leesbril of loep. Zit Yates nog in de ploeg? Ik ben bang dat ik hem er momenteel aan het uitfietsen ben. Wie houdt me tegen?

Kpenty

Na een avondje werken lees ik ook eens alles terug. Haha wat een sensatie.

Dit is na de afgelopen Giro mijn 2e scorito. Niet heel fanatiek met reageren op het forum, maar lees wel alles.

Heb echt het gevoel dat Quintana geleerd heeft van vorig jaar en Froome in de bergen veel eerder en meer gaat aanvallen. Heb ook het idee dat Quintana toch wel de betere klimmer is. Dus Quintana boven Froome als captain?

Ik zelf ben echt nog op zoek naar een renner van de categorie Zabel die ik had tijdens de Giro.

nasibal

Dan zit je met Stuyven wel prima denk ik. Al is hij wat duurder. Bennet wil ook wel en als je echt lef hebt ga je voor Holst Enger of zelfs Pibernik.

@Busted
Haha ja zo voelde het eerlijk gezegd ook een beetje. De alzheimer kwam al langzaam via mijn tenen omhoog. Yates? Die zit er nog bij. Het gerucht gaat dat je hem alleen mag weglaten als je daar een attest voor hebt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 49 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.