Ja dat is dan Cavendisch of Kristoff.. Cavendish gaat op de lastigere aankomsten niks klaarspelen. Kristoff is nog maar de vraag wat hij uberhaupt gaat klaarspelen met zijn vorm dit jaar.
De sprinters van 1,5-1,0 mil heb ik geen hoge pet van op op Groenewegen en Bennet na. In die categorie zijn velen ook geen kopman maar lead-out (kan alsnog wel punten opleveren maar genoeg?) Zit dan nog te twijfelen of ik in die categorie Stuyven/Theuns/S. Dumoulin
Gaat Boasson voor de Groene trui?
'@Jelle.
Mijn gevoel is dat Rosa de meesterknecht is van Aru. Net zoals Kangert in Trentino kreeg hij in de Dauphine de vrije rol maar zal dat in de Tour niet zo zijn. Als ze iemand vooruit sturen zal dat denk ik eerder een Tiralongo of Cataldo zijn. Nibali gaat denk ik gewoon aanvallen om af te maken en niet om Aru zo nodig te helpen. Maar dit is niet meer dan mijn gevoel.
Ik keek net nog even de lijst met namen door. Ik denk niet dat ik ooit zo'n sterke startlijst heb gezien man man man. We krijgen naast het gebruikelijke AK gevecht een enorme lading ongelooflijk sterke aanvallers voorgeschoteld: Nibali, Valverde, Zakarin, Pozzovivo, Kelderman, Dumoulin, Purito, Costa..dat is wel even wat anders dan Sicard en Kadri. Voor het spel relevant is dat de bovenstaande mannen voor aanvallers redelijk duur zijn, maar dat deze tour bijvoorbeeld wel op maat gemaakt is voor een man als Nibali. Hij zou zomaar 2 etappes kunnen pakken in mijn ogen en op de manier zoals Pinot dat afgelopen jaar deed veel punten binnenharken. De vraag is dan of dat 3 miljoen waard is..
Toch vindt ik het vreemd dat zoveel mensen het parcours een beetje onderschatten naar mijn idee, volgens mij hebben de type Sprinters als matthews,sagan en degenkolb meer kans om een etappe,te pakken dan bijvoorbeeld vorig jaar. Er zitten een paar finales tussen die hun erg goed zullen liggen naar mijn idee. Daarnaast denk ik dat bijvoorbeeld Matthews in de volledig vlakke etappes gewoon gaat mee sprinten want ik zie hem voor het groen zeker meedoen(niet winnen).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.