Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 96 ... 169 170
nasibal

Toch mooi om te zien dat er nog geen enkel team op dat van mij lijkt.

Nou, kom op met je team dan ;)

Laatst gewijzigd
Milsen

Wat zul jij scoren wceendt ;-)

Pietje Precies

Trouwens, een uitleg bij je selectie (in het bijzonder natuurlijk Nasibal) wordt zeker gewaardeerd.

Zadelpen

Pantano
Nieve
I Izagirre
Van Garderen
Thomas
Bardet
Pinot
Quintana
Froome
Valverde
D Martin
Alaphilippe
Van Avermaet
Sagan
EBH
Groenewegen
Coquard
Greipel
Kittel

Wollage

edit

Laatst gewijzigd
sjappie

Het winnende team:

Froome c
Sagan c
Kittel c

Quintana
Aru
Bardet
Pinot
D martin
Barguil
Porte
Van garderen

Henao
Rosa
J Izagirre

Greipel
Coquard
Hagen
T martin
Richeze
Groenewegen

WCEendT

'@Nasibal
Na de etappe zal ik mijn team posten! Op dit moment heb ik alleen een mobieltje tot mijn beschikking :).

Stuff

En de eerste teampunten met Bennet zijn binnen! 3 puntjes voor de bergtrui van Voss!

WCEendT

'@Stuff
Ik had het nog niet eens door! Dit voelt als een overwinning voor mijn team ;)!

Orange

Leuk, heel leuk. Blijk ik Dumoulin in mijn team te hebben ipv Barguil..

bart1e

Froome (C)
Contador
Quintana
Bardet
Pinot
D. Martin
Thomas
Van Garderen
Pantano

Kittel (C)
Sagan (C)
Greipel
Coqaurd
Groenewegen
Enger

van Avermaet
Hagen
Allaphillipe
Gallopin

Izagirre

fringale

De ploegen met S. Bennett staan al 3 punten voor...

WCEendT

Froome in 84% van de teams... man man man.

Tom Dumoulin in 58% van de teams :O!

Laatst gewijzigd
Cormet de Roselend

'- Froome (C) - Geen uitleg benodigd
- Quintana (C) - Geen uitleg benodigd
- Pinot - Franse hoop I, zeker top 5 deze Tour.
- Bardet - Franse hoop II, zie ik de bollentrui pakken.
- Henao - Goedkoopste knecht van Froome; Landa te duur, weinig vertrouwen in Thomas en verwacht dat hij meer punten pakt dan Poels.
- Mollema - Eindigt steevast in de top 10-15 van berg- en lastige etappes
- D. Martin - Is goed in vorm en zie ik ver komen deze Tour. Eindigt regelmatig kort.
- A. Yates - Zal regelmatig kort eindigen en mogelijk zelfs een etappe pakken. Zal geen witte trui halen, die zal zijn voor:
- Barguil - Zou wel eens 6e of 7e kunnen worden in deze ronde. Rijdt het hele jaar al goed en voorzijn laatste test in Suisse slaagde hij ook.
- Valverde - Haalt altijd punten, hoeveel / weinig hij ook fietst.
- Alaphilippe - Alleskunner. Gaat in veel etappes kort eindigen
- Sagan (C) - Geen uitleg benodigd.
- Kittel - Alle vlakke etappes zijn voor hem.
- Greipel - Pakt ook wel een etappe of twee.
- Coquard - Gaat minimaal 1 etappe pakken.
- van Avermaet - Staat standaard bij mij als 1e op het formulier wat voor parcours het ook is.
- EBH - Geen vertrouwen in Cav (die gaat de Tour echt niet uitrijden) en al het hele jaar goed in vorm. Gaat ook zeker niet knechten voor Cav, maar zijn eigen sprintjes trekken.
- Gallopin - Altijd een van mijn favoriete renners. Zie ik mogelijk geel pakken na etappe 5 of mogelijk na de Aspin.
- Bennett - Op het laatste moment Bennett erin voor Groenewegen. Hoe graag ik ook die laatste had willen inzetten; na ziekte ben je altijd een stuk minder. Bij de Giro beging ik met Cancellara deze fout.
- Stuyven - Gaat ook wel zijn punten pakken. Twijfelde tussen combi Henao - Stuyven of Poels - Theuns. Toch voor de 1e gekozen.

Wie niet (en waarom):
- De BMC combi Van Garderen / Porte: zullen zeker wel goed rijden, maar weinig in top 10 eindigen. Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe BMC met het kopmanschap omgaat.
- De Astana combi Aru / Nibali: ik verwacht dat Aru in het begin van de Tour minuten zal verliezen (o.a. in Pyreneen), maar zal ongetwijfeld een etappe pakken in de Alpen (altijd goed in 3e week). Leek me te weinig voor die 4 milj. Nibali: die MOET in dienst rijden van Aru anders heeft ie bonje in het Italiaanse kamp voor de OS. Lijkt me geen fijn vooruitzicht. Gaat sowieso geen klassement rijden.

Fijne Tour allen!!

arviidd

N. Quintana (C)
C. Froome
T. Van Garderen
A. Contador
F. Aru
W. Barguil
W. Poels
D. Martin

M. Kittel (C)
A. Greipel
P. Sagan
J. Degenkolb
D. Groenewegen
M. Richeze
B. Coquard

J. Alaphilippe (C) Witte trui de eerste week?
G. Van Avermaet
A. Vuillermoz
L. Craddock
C. Gautier

pippodeclown

Mijn selectie
Sprint:
Greipel (C)
Sagan (C)
Cavendish
Matthews
Coquard
S. Bennett
E. Theuns
Groenewegen

Aanvallers:
S.Pauwels
T. Gallopin
D. Martin
J. Pantano
T. Dumoulin

Klassement:
Contador (C)
Froome
Rolland
Porte
Quintana
Bardet
Barguil

aardappeljager

Froome (c)
Quintana
Contador
Pinot
Bardet
Henao
Landa
Meintjes

Kittel (c)
Greipel
Sagan (c)
Richeze
Coquard
Theuns
Enger
Boasson Hagen

Yates
Alaphilippe
D.Martin
Cancellara

Geurtje

Klimmers: Froome,Quintana,Aru,Bardet,Pinot,Valverde.

Sprinters:
Kittel,Greipel,Coquard,Sagan,Stuyven,mcLay.

Puncheurs:
v.Avermaet,Rodriguez,Gallopin,Vuillermoz,Allaphippe,D.Martin.

Tijdrijders: T.Martin,Izagirre.

Il Mostro

Wat een fenomenaal goede teams komen hier voorbij zeg. Doodzonde dat ik daar niet opgekomen was. Echt petje af. Vooral het meenemen van Froome, Quintana, Sagan, Kittel én Greipel is echt een geweldige keuze.

aardappeljager

'@mostro we zullen zien of dat ook een winnende combinatie blijkt. Ik heb zelfs AC er ook nog bij.

Bij de sprinters toch zeker meer vertrouwen in deze mannen dan de 3.5ers, maar aan het eind weten we het pas he

Poeksel

Ik heb de grote zes, waarbij Kittel en Froome ieder drie knechten meekrijgen (ik hoop op veel teampunten dus).

Porte leek me goedkoop voor het potentieel wat hij heeft. EBH en Van Avermaet ook wel. Barguil voor wit, Coquard top 3 puntenklassement. Groenewegen en Enger als goedkope sprinters.

En ik gok op Valverde. Top 5 zal hij niet rijden, maar viel ie ooit tegen?

Laatst gewijzigd
Cochapolla

De beste 9 klimmers + Craddock;
1. Froome (C)
2. Quintana
3. Contador
4. Aru
5. Pinot
6. Bardet
7. Porte
8. Rodriguez
9. D. Martin
10. Craddock

De 3 beste sprinters + Coquard + 6 goedkope sprinters
1. Kittel (C)
2. Sagan (C)
3. Greipel
4. Coquard
5. Groenewegen
6. Bennet
7. Theuns
8. Laporte
9. Mclay
10. Enger

Niet geïnvesteerd in punchers en tijdrijders omdat ik denk dat ik met dit team ook punten kan pakken op punch-aankomsten en tijdritten

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@WCEendT,
Ik had ook niet verwacht dat Dumoulin 58% procent keer gekozen zal worden (net zoveel als Contador)
Want ik zie hem hier ook niet vaak voorbij komen (zeker niet 1 op 2), dus dan zijn het de niet-wielerflitsers, die alleen nieuws volgen en door de vuelta van vorig jaar hem meteen kiezen.

Ook Tony Martin (39%, maar die kan door teampunten toch het geld waar zijn)

Laatst gewijzigd
nasibal

Vooruit dan maar: "Team Nasibal"

Een van de prangende vragen was natuurlijk vanaf het begin af aan Sagan. Heel lang heeft hij ergens buiten op een bankje zitten sippen omdat hij '1e reserve' was. Uiteindelijk is hij ergens in Frankrijk in een hotel wat herrie gaans schoppen. Dat bleek een goede zet, want na het uitvallen van Bouhanni kon ik toch een stuk lastiger om Sagan heen. Kristoff heeft zijn plek aan de Slowaak moeten afstaan. Theuns heeft het vrije plekje van Bouhanni in mogen nemen en vol vreugde heb ik tenslotte Valverde ook een plekje kunnen geven. Helaas moest dit wel ten koste gaan van Mollema. Afin. Uiteindelijk dus Sagan, Theuns en Valverde ipv Kristoff, Bouhanni en Mollema. Of ik daar écht op vooruit ben gegaan zal moeten blijken, maar het moge duidelijk zijn dat ik me een team zonder Valverde ook eigenlijk niet kon voorstellen.

Ik kwam er verder vrij snel achter dat ik geen 9 (10) renners in mijn team op kon nemen die ik met zekerheid in de Alpen de voorposten verwacht. Zeker omdat ik Contador en Aru vanaf het begin al thuis wilde laten. Aru gaat in de laatste week natuurlijk vlammen na ergens in de 2e week al z'n darmen z'n lichaam uitgeperst te hebben. Contador gaat als bonus top 10 rijden in de tijdrit en teampunten pakken met Sagan. Of het bij elkaar nu 9 miljoen waard gaat zijn, dat durf ik echter te betwijfelen. Ik ben dus op zoek gegaan naar veelzijdige renners die in de eerste 2 weken puntjes kunnen sprokkelen en vervolgens in de Alpen als jokers ingezet kunnen worden op plek 8 en 9 in mijn dagselectie. Dit zijn Gallopin, Hagen en uiteindelijk dus ook Valverde geworden. Pinot, Bardet, Barguil, Yates en D. Martin passen min of meer in hetzelfde plaatje. Bardet (Vuillermoz) of Yates (Albasini/Gerrans/Matthews) of D. Martin (Kittel, Alaphilippe en hijzelf uiteraard) hebben een kleine tot grote kans op teampunten de eerste 2 weken. Verder zijn het allemaal renners die óók (of juist zéker) vooraan te zien zullen zijn in de laatste week indien ze tegen die tijd al op achterstand gereden zijn. Als ze niet op achterstand gereden zijn zullen ze met de besten omhoog gaan. Die gaan hoe dan ook punten sprokkelen dus, mits gezond. Froome en Quintana behoeven denk ik geen uitleg. Porte gaat ongetwijfeld zijn klassement ergens verspelen maar is wel een van de weinigen die op een goede dag een heel stuk met Froome en Quintana meekan. Daarbij kan je hem vrij veilig opstellen in de tijdrit. Tenslotte is het de Badr Hari van Froome, dus misschien knijpt scorito wel een oogje dicht en krijgt onze Australier óók gewoon netjes 24 punten na afloop van de Tour. Poels heeft ook een plekje in mijn klimselectie gekregen. Hem zal ik met name uitspelen in de ritten met aankomst bergop. Denk aan de Ventoux bijvoorbeeld. Ik verwacht dat Froome daar uit gaat pakken en ritwinst + geel in de wacht sleept. 18 punten voor Poels dus, zonder uberhaupt zelf in de top 20 te hoeven eindigen. Laat Poels nou echter het bilmaatje van Froome (en daarmee persona non grata voor Porte) zijn en ik hem juist in die etappes als laatste wagonnetje en daarmee op plek 15-20 verwachten. Dat levert alles bij elkaar gewoon een mooie top 10 plek aan punten op. Poels is tenslotte prima uit te spelen in de klimtijdrit (denk niet dat hij zich daar gaat sparen) en de normale tijdrit (9 per definitie betere renners heb ik toch niet). De normale tijdrit zal hem wel 8 gele trui puntjes opleveren.

Voor de sprint ga ik voor Kittel, Greipel, Sagan en Coquard, met Theuns als 'opvulkneusje'. (liefkozend!). Meer sprinters zie ik niet direct als verbeteringen die de kosten waard zijn. Hagen kan in de meeste etappes ook prima ingezet worden als joker. De overige 3 plekjes kunnen met team en truipuntenpakkers opgevuld worden, wat meer zekerheid oplevert dan een McLay, Enger, Bennet, Groenewegen en vergelijkbare meuk (ook liefkozend!). En dan heb ik ook v. Avermaet nog.

Blijven over Richeze (de 'Trentin-light' van de Tour) en Alaphilipe (top 5 plek in etappe 2 en 5, bijbehorende truipunten en teampunten met Kittel. Alles daar bovenop is mooie bonus)

Alles op een rijtje ziet het er als volgt uit:
Bergen: Froome (C), Quintana (C), Porte, Pinot, Bardet, Barguil, Valverde, Poels, Yates, D.Martin
Sprint: Sagan (C), Kittel, Greipel, Coquard, Theuns
Overig: Gallopin, Hagen, Richeze, Alaphilipe, v Avermaet

2 bonusjongens die ik er voor de leuk nog wel bij had willen pakken zijn 2 jonkies van Lampre: Grmay en Pibernik. Ook Craddock kijk ik erg naar uit, maar hij zal door José Been nog wel vaak zat besproken gaan worden. Bodnar zie ik in verschillende teams voorbij komen, ook dat vind ik een erg leuke keuze. Zelf vind ik de kans dat hij echt potten gaat breken in de tijdrit te klein en we moeten nog maar afwachten wanneer Sagan in het groen terecht komt. In een ontsnapping verwacht ik hem niet. Renner die ik zelf op dit moment het meeste 'mis': Mollema. Het missen van Aru gaat waarschijnlijk mijn grootste zepert zijn, maar 4 miljoen kon ik echt niet voor hem vrij maken. Ik heb hem heel even nog overwogen ipv Quintana maar die extra miljoen die ik daarmee won zag ik niet meteen ergens als directe meerwaarde. Groenewegen gaat me ook nog wel een paar keer laten vloeken, ondanks dat hij al wat eerder aan de race begonnen is dan de rest. Ik ben echter bang dat hij een 'hoflandje doet'. Een paar dichte ereplaatsen voor de Pyreneeën om vervolgens, ondanks zijn redelijke 'klimmersbenen' toch de bergen dramatisch te verteren.

Coquard leek hier op het forum de meest onderschatte renner te gaan worden en stiekem kneep ik daarbij vreugdevol in mijn handjes. Toch zie ik hem in veel teams (terecht) wel terugkomen. Die jongen gaat absoluut vlammen.

Ion Izagirre wordt de Kangert van de Tour, Pantano de Barbero. Enger wordt de Zabel en Bennet de Ruffoni. Heb ik dan nog iemand over het hoofd gezien?

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jelle
Er zijn waarschijnlijk veel teams met de opbouw van 9 klimmers, 9 sprinters, 2 tijdrijders.

1 2 ... 96 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.