En we zijn los! Mijn team voor deze TDF:
Froome 5.000.000 (C)
Contador 5.000.000
Quintana 5.000.000
Aru 4.000.000
Porte 2.500.000
Rodriguez 2.000.000
Barguil 2.000.000
Costa 1.500.000
D. Martin 1.000.000
Sagan 5.000.000 (C)
Kittel 4.500.000 (C)
Greipel 4.500.000
Coquard 3.000.000
Boasson Hagen 1.500.000
Van Avermaet 1.500.000
Groenewegen 1.000.000
Enger 500.000
McLay 500.000
Alaphilippe 1.500.000
A. Yates 1.500.000
Het doet me wel een beetje pijn dat mijn vaste puntenpakker Valverde niet in mijn team zit, maar met de huidige insteek van de ploegentactiek durfde ik het toch niet aan.
Eerste keer dat ik een beetje serieus heb nagedacht wie ik zou opnemen in me team, het was moeilijk, maar heb een twintigtal renners neergezet die het hopelijk gaan doen voor me. Misschien in jullie ogen slechte beslissingen genomen, maar ach het is de eerste keer voor me.
C. Froome (C)
M. Kittel (C)
P. Sagan (C)
G. Thomas
J. Izagirre
A. Kristoff
A. Greipel
J. Roelandts
E. Boasson Hagen
L. Ten Dam
T. Pinot
D. Martin
A. Contador
N. Quintana
G. van Avermaet
R. Bardet
W. Barguil
A. Yates
J. Alaphilippe
D. Groenewegen
Dan zal ook ik nu mijn team laten zien!
Sprinters:
1. Marcel Kittel
2. Andre Greipel
3. Alexander Kristoff (Ik heb hoop)
4. Peter Sagan
5. Bryan Coquard
6. Sam Bennett
7. Dylan Groenewegen
8. EBH (Hoop dat hij zijn kansen krijgt)
9. GVA (voor de wat lastigere aankomsten)
GC:
1. Christopher Froome
2. Nairo Quintana
3. Bauke Mollema (Chauvinisme jazeker)
4. Richie Porte
5. Thibaut Pinot
6. Warren Barguil
7. Adam Yates
8. Tom Dumoulin (Hopelijk gaat hij ervoor)
9. Jarlinson Pantano
Puncheurs:
1. Dan Martin
2. Julian Alaphilippe
Nadat Vilic en Picheau uiteindelijk toch afvielen is dit er van overgebleven
Sprint
Kittel (geel)
Sagan (geel)
Greipel
Coquard
Groenewegen
Theuns
Enger
Hagen
Ik heb mn sprintploeg uitgebreider neergezet dan ik vooraf van plan was. Hagen zal ik echter in etappe 1 en vermoedelijk ook 3 niet inzetten. Ik hoop met hem in de lastigere etappes en de laatste vlakke sprints te gaan scoren als Groenewegen, Enger en Theuns wellicht door het ijs zijn gezakt.
Heuvel
Gallopin
Alaphilippe
Twee klasbakken op dit gebied, beiden hebben ook nog kans op teampunten in de eerste week. Daarnaast zorgen ze in de bergen voor veelzijdigheid. In bepaalde klimetappes (etappe 5) kan ik hiermee ook afwisselen door bijvoorbeeld een Pinot aan de kant te houden en voor deze 2 heren te kiezen. v Avermaet heeft last minute plaats moeten maken voor Gallopin. Daarmee heb ik uiteindelijk wel 500k overgehouden.
Berg
Froomey (geel)
Quintana
Pinot
Bardet
Porte
v Garderen
Barguil
Yates
Martin
Mollema
Vanaf het begin was het al het plan om Aru en Contador niet te nemen en in plaats daarvan breed in te zetten op de vrij sterke middenmoot. Ik heb overwogen om Mollema en v Garderen te switchen voor Aru en Meintjes. Toch niet gedaan vanwege de verwachting dat Aru de tour gaat rijden als Nibali vorig jaar. Goede eindklassering maar niet per see veel punten. Dan vond ik toch dat ik met Mollema en v Garderen over de gehele linie wat sterker stond. Yates heb ik ook veel over getwijfeld. Een idee was om in de sprintploeg te bezuinigen en daarmee Yates te upgraden Landa, maar aangezien het mn 10e man is in de bergen en er toch wel wat upside inzit heb ik besloten om hem te behouden. Het werd ook wat moeilijker om dit te doen op het moment dat Bouhanni uitviel. Was dat niet gebeurd, dan had ik middels de ruil Kittel --> Bouhanni waarschijnlijk Landa erin gefietst.
Succes allemaal
Klassement/Bergen:
Froome (c)
Quintana
Pinot
Bardet
Porte
Barguil
Valverde
Meintjes
D. Martin
Yates
Sprint:
Greipel
Kittel (c)
Sagan (c)
Coquard
Theuns
Groenewegen
Boasson Hagen
Puncheurs:
Alaphilippe
Gallopin
Van Avermaet
Uiteindelijk toch maar Gallopin last minute toegevoegd nadat ie de laatste dagen wel 20x in en uit men ploeg gegaan is
Is er iemand die volop heeft ingezet op teampunten voor de helpens van de uiteindelijke winnaar?
Ik heb een tijd getwijfeld om de nodige Sky-mannen op te nemen in m'n team, vanwege oa de 24 punten na de tour, maar ook de nodige teampunten tijdens de Tour wanneer Froomey in het geel rijdt.
Uiteindelijk slechts 1 knecht van Froomey mijn team gehaald, maar het leek me een manier om de McLay's en Engers uit het team te houden (zijn er uiteindelijk ook niet ingekomen).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.