Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 99 ... 169 170
RubenVB

'@WCeendt ik snap jouw gedachtegang helemaal. Ik heb er namelijk ook zeker over nagedacht. Ik verwacht alleen wat Jimkro zegt dat Sagan de meeste punten gaat halen. Al wordt hij 7x derde. Anders zit ik de hele tijd tussen twee sprinters te schipperen. Daarnaast vind ik het aantal ECHT vlakke etappes gering. Er zijn ook een aantal etappes die eindigen in vals plat omhoog. Waar veel mensen dan Kittel hebben, kies ik gewoon Sagan als kopman.

Edit: de kans bestaat zeker dat ik Quintana niet uitspeel als kopman zolang Froome doet wat iedereen van hem verwacht. Dat vind ik totaal niet erg.

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Nasibal ik verwacht ook wel oorlog, geweld en slachtoffers in de finale.

Of is deze uitspraak iets te gewaagd gezien de aankomstplaats?

WCEendT

'@RubenVB
Sagan gaat misschien wel meer punten halen in de gehele tour, maar niet in massasprints vergeleken met een Greipel/Kittel (normaal gesproken) waardoor je dus punten misloopt en jij op dit moment eigenlijk met maar 2 kopmannen speelt omdat je toch met de gedachtegang speelt dat Froome de betere is en je die op papier altijd boven Quintana kopman gaat maken.

Natuurlijk is het een back-up voor als er iets gebeurd met Froome, maar er zijn ook mensen die Quintana kopman hebben en geen Froome en dan dus gewoon 5Mil goedkoper uit zijn en wel een derde kopman hebben.

Als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Edit;
Dat vind je niet erg nee, maar er zijn wel mensen die dan Kittel/Greipel kopman hebben en dus gewoon meer punten halen omdat jij de 'veilige' keuze hebt gemaakt. In de giro kon ik de keuze sprinter/Nibali/Valverde begrijpen, maar Quintana en Froome zijn bijna hetzelfde het is niet dat Quintana bij de toppunchers hoort of andersom.

Laatst gewijzigd
RubenVB

Ik begrijp zeker wat je bedoelt WCEendt. Zoals ik al zei heb ik het overwogen, maar uiteindelijk voor deze optie gekozen. :-)

nasibal

'@WCEENDT

wat jij doet met Kittel en Sagan kan je natuurlijk net zo goed met Froome en Quintana doen. Zoals terecht al opgemerkt hier zou Quintana Froome er in de 3e week wel eens af kunnen rijden terwijl Froome in de Pyreneeën juist beter is. Dan geldt hetzelfde principe.

Marco17-09

Hierbij ook mijn team (met uitleg ;) )
Froome (C)
Contador (C)
Quintana
Toch besloten om alle 3 de toppers te kiezen omdat ik wel verwacht dat er een in de eerste week uitvalt (En omdat ik Contador er gewoon niet uit wil laten) Misschien een fout, want hij is al hard gevallen
Sagan (C)
Greipel
Kittel
Ook de 'grote 3' sprinters gekozen omdat Ik verwacht dat Kittel en Greipel de pure sprints zullen winnen en Sagan kan een heuveltje over en gaat de groene trui winnen.
Kristoff
Coquard
Bennett
Groenewegen
Nadat de eerste 6 renners al 29 miljoen van de 53 miljoen in beslag namen, heb ik iets goedkopere sprinters genomen om aan mijn standaard aantal van 7 sprinters. Kristoff en Coquard zijn ook pure sprinters en ik denk dat Cavendish niet meer in staat is om een etappe te pakken. Verder hoop ik op Bennett en Gronewegen voor wat top 10 plekjes.
Bardet
Porte
Barguil
Martin
Met nog 15,5 miljoen over voor 10 renners, heb ik met deze renners als aanvulling gekozen voor mijn klassementsrenners, om ook hier op 7 uit te komen. Bardet heb ik verkozen boven Pozzovivo en Porte boven Van Garderen (De laatste om meer budgetaire redenen) Ondanks dat deze ook niet allemaal even goedkoop waren kon ik toch nog de laatste 6 'potentiële puntenpakkers' kiezen.
Meintjes
Alaphilippe
Yates
Gallopin
Pantano
Valgren
Met 7 miljoen voor de laatste 6 renners was mijn budget precies op. Vooral Meintjes, Alaphilippe en Yates vind ik superkoopjes. Deze had ik vorig jaar ook, toen scoorde ze redelijk en dit jaar verwacht ik er nog meer van. Gallopin is eerste de aanvaller in mijn team, met een beetje geluk kan hij ook een goed klassement rijden. De laatste twee renners, ook aanvallers, kostte allebei 750k. Ik hoop dat Pantano goed gebruik maakt van zijn vrije rol en Valgren heb ik vooral voor de teampunten van Sagan (en Contador) maar misschien kan hij ook nog eens in een goede ontsnapping zitten.

Zo, van zo'n hele analyse maken heb ik ineens veel meer vertrouwen in mijn team gekregen. Het zou al helemaal mooi zijn als mijn voorspellingen nog uitkomen ook :)

Samenvatting:
Froome (C)
Contador (C)
Quintana
Bardet
Porte
Barguil
D. Martin
Sagan (C)
Greipel
Kittel
Kristoff
Coquard
Bennett
Groenewegen
Meintjes
Alaphilippe
Yates
Gallopin
Pantano
Valgren

Laatst gewijzigd
nasibal

edit: Daar joegen ze me bij de Belg toch even de schrik op het lijf. Ik had natuurlijk kunnen weten dat ze er naast zaten.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nibali
Maar dat weet je van te voren niet en dat blijft gokken! Bij Sagan weet je welke etappe's hij beter gaat zijn als een Kittel, slechte vergelijking.

Als jij nu van te voren je poule zou in vullen ga jij elke bergetappe Froome als kopman kiezen of Quintana bij elke, omdat je ervan overtuigd bent dat 1 v/d 2 beter is. Het is dus puur uit veiligheidsoverweging, tenminste dat is mijn mening.

Sagan is een goede kopman voor o.a. sprintjes na zwaardere etappe's en heuvelopsprints.

Maar zoals al eerder denk ik dat we het hier niet over eens gaan worden ;).

nasibal

Cavendish hahahaha, enorme held!

Hagen oa op de grond.

WCEendT

Hahah! Tour de Cav! Nu al verkeerd gegokt :)! Kristoff/Theuns kapot gevallen, topdag voor mijn scorito. #not

Edit;
Of was het Stuyven?

Edit2:
Ook Kristoff niet gevallen hahah, moet wat aan mijn ogen laten doen -_-

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Toch hagen moeten opstellen....

Lage rugpijn

En daar gaan alle bespiegelingen weer de prullenbak in.....:-).

nasibal

Mijn doelstelling voor etappe 1 is behaald: Volledige top 5 in mn dagopstelling :)

vasnd

Bohh de Cav fixt het even. Je zou daar maar zitten met je 3 Etixx teampuntenpakkers ;)

WCEendT

'@Nasibal
Toch gegokt op Cavendish dus?

Marco17-09

Weet iemand al welke renners daar tegen de grond gingen? Groenewegen kon nog net ontwijken

Pietje Precies

Ach, Alaphilippe was nu prima als teampuntenpakker.

WCEendT

'@Marco
Ik denk Haller en Stuyven, maar ben niet 100% zeker.

Edit;
Mooi gesproken door Cav!

Laatst gewijzigd
nasibal

'@WCEendt
Oja, lelijk. Die zie ik even over het hoofd. Ok, op Cav na dan.

Laatst gewijzigd
Marco17-09

'@WCEendT
Stuyven dacht ik ook gezien te hebben ja

RubenVB

Netjes. McLay met zijn 9e plek heerlijk.

Sagan maar iets minder punten dan Kittel en iets meer dan Greipel WCEendt. ;-)

Is Boasson gevallen? Dat zou k*t zijn haha.

1,3,4,7,9 en teampunten Boasson prima voor dag 1

Degenkolb lijkt last te hebben gehad van de val voor zich.
Cimolai en S.Dumoulin niet gezien.

Poeksel

Laporte 6, McLay 9, Enger 11, de 500k-sprinters doen het goed vandaag.

WCEendT

'@RubenVB
Ik ben vrij zeker dat Greipel boven Sagan het puntenklassement staat en dus evenveel punten gaan hebben ;).

De oorlog is nog niet verloren hoor ;).

JimKro

Met zo'n rechte aankomst hebben mclay en enger enzo nog wel kans op top 10. Zodra er meer bochten zijn wordt het wel een stuk lastiger voor ze denk ik.

nasibal

Ik baal wel van Boasson Hagen, die ziet er toch flink gehavend uit.

1 2 ... 99 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.