DVHN Ploegleider

1 2 ... 5 6 7 8
thombvb

1. Quintana
2. Pinot
3. Yates
4. Kruijswijk
5. Gaviria
6. Van Garderen
7. Foliforov
8. Savitsky
9. Pozzovivo

R1. Hirt
R2. Woods
R3. De Plus
R4. Carthy
R5. Ravasi

thombvb

1. Quintana
2. Pinot
3. Yates
4. Kruijswijk
5. Gaviria
6. Van Garderen
7. Foliforov
8. Savitsky
9. Pozzovivo

R1. Hirt
R2. Woods
R3. De Plus
R4. Carthy
R5. Ravasi

lennym

Mijn team:

1. N. Quintana
2. G. Thomas
3. T. Pinot
4. S. Bennett
5. S. Kruijswijk
6. A. Yates
7. F. Gaviria
8. I. Savitsky
9. A. Foliforov

R1. J. Hirt
R2. M. Woods
R3. P. Konrad
R4. H. Carthy
R5. G.Preidler

Vergeet de voorspellingen niet!

lennym

Mijn team:

1. N. Quintana
2. G. Thomas
3. T. Pinot
4. S. Bennett
5. S. Kruijswijk
6. A. Yates
7. F. Gaviria
8. I. Savitsky
9. A. Foliforov

R1. J. Hirt
R2. M. Woods
R3. P. Konrad
R4. H. Carthy
R5. G.Preidler

Vergeet de voorspellingen niet!

lennym

Ook niet vergeten:

VANDAAG - 15:58
DE DAGELIJKSE WISSEL

We zijn begonnen. De eerste etappe is inmiddels onderweg en een groepje avonturiers is er op uit getrokken. Of ze het gaan halen is nog maar de vraag, de verwachting blijft dat het op een sprint gaat aankomen vandaag. Na de etappe kun je gaan wisselen. Je mag iedere dag een wissel doen tussen je bank en de basis. Dit doe je door op het bekende knopje te drukken welke je ook hebt gebruikt bij het samenstellen van je ploeg. Na je wissel kun je desgewenst ook de prioriteit van je bank aanpassen. Dit omdat deze kan veranderen na je wissel.

lennym

Ook niet vergeten:

VANDAAG - 15:58
DE DAGELIJKSE WISSEL

We zijn begonnen. De eerste etappe is inmiddels onderweg en een groepje avonturiers is er op uit getrokken. Of ze het gaan halen is nog maar de vraag, de verwachting blijft dat het op een sprint gaat aankomen vandaag. Na de etappe kun je gaan wisselen. Je mag iedere dag een wissel doen tussen je bank en de basis. Dit doe je door op het bekende knopje te drukken welke je ook hebt gebruikt bij het samenstellen van je ploeg. Na je wissel kun je desgewenst ook de prioriteit van je bank aanpassen. Dit omdat deze kan veranderen na je wissel.

hjtimmer

Tourspel is ook weer begonnen! Het dagelijkse wisselen is in het spel gebleven. Om eerlijk te zijn niet echt fan van. Ik maak liever 1x een team en dat ik me er niet dagelijk mee hoef bezig te houden.

Ik kon zo snel niet enorme koopjes in het spel ontdekken (zoals eerder quintana voor 1 punt).

Interessant, ik zag dat er ook een jaarklassement wordt bijgehouden voor giro, tour en vuelta samen. Leuk!

Laatst gewijzigd
Timber

En alle toppers en sprinttoppers zijn erg duur. Wordt lastig om een team te maken. Als je al koopjes moet noemen wellicht Izagirre, Groenewegen en Roglic.

En inderdaad, ook geen fan van de dagelijkse wissel.

Quintana10

Dagelijks wisselen vind ik ook absoluut geen goede aanpassing. Misschien dat ik daarom zo slecht eindigde bij de giro ;).

Blijf dit toch echt het beste wielerspektakel vinden, hoe simpel het ook mag zijn.

Edit:

Waar iedereen bij scorito klaagt dat het budget te hoog is, is dat bij ploegleider zeker niet. Des te uitdagender, dat wel. Maar bijna onmogelijk om meer dan 3/4 toppers in je team te hebben.

Laatst gewijzigd
battdev

De dagelijkse wissel vind ik ook een slechte ontwikkeling.
Een dag winnaar voorspellen vond ik wel ok,
je moet toch verschillen krijgen tussen mensen met dezelfde opstellingen.
Maar met de dagelijkse wissel wordt de dynamiek compleet anders. Jammer.

Ik doe iig geen renners die een giro in de benen hebben. Quintana scheelt weer mooi 20 punten.

Succes allemaal

Timber

Ik vind het to nu toe echt onmogelijk om een kwalitatief team op te stellen. Je kan hoogstens 1 topsprinter en 1 a 2 klassementstoppers opstellen (of andersom) en je budget voor een goed team voor de rest is al nagenoeg op.

Wachten op de selecties en hopelijk gaan ze dan nog de mist in door een renner goedkoop op de lijst te zetten (zoals toen met Quintana en Kwiatkowski)

Laatst gewijzigd
Samn Bony

Ik wacht de definitieve deelnemerslijst ook nog even af, ondertussen natuurlijk al even een teampje samengesteld 😁. Lastig en flink puzzelen maar toch prima te doen.

brts

Zijn de goede eenpunters al online gezet, of kan ik nog even wachten met inschrijven?

blokkie5

'@brts

Ongeveer 1 pagina (mobiele site) met 1 punters. Je kunt dus nog wel even wachten.

Het wisselen op deze manier is een aanfluiting. Wisselen op zich is prima maar 1 wissel per keer is te weinig. Dat zorgt ervoor dat je moet gaan rekenen adhv het rondeboek.
Gewoon wisselen zonder beperkingen of niet wisselen zou ik prettiger vinden.

Samn Bony

Deze editie meer kansen voor de sprinters dan andere jaren. Waar je in voorgaande edities met één topsprinter in je team genoeg had, lijkt de verdeling nu iets anders te liggen. Wat is jullie mening over de verdeling dit jaar?

Timber

Denk 3 a 4 sprinters, alleen probleem is dat de sprinters die veel punten voor je scoren allen zo duur zijn. Dus met 4 stuks zit je al aardig aan je budget met weinig ruimte voor de juiste klassementsrenners.

De enige goedkope sprinter die ik tot nu toe in de lijst zie is Groenewegen en die zal ook niet veel top 5 klasseringen pakken met al die aanwezige topsprinters.

Samn Bony

Exact. Minimaal twee topsprinters en wellicht nog een derde uit het rijtje mindere goden. Stel Sagan en Demare, dat kost al 34 pnt. Daarbij twee topklassementsrenners, ook zo'n 36-37-38 pnt, dan blijft er voor de overige vijf renners niet veel over. Puzzelen geblazen!

brts

Alleen maar b-etappes die voorheen c-etappes waren. Het gaat lonen om extra sprinter in te zetten.

Pinot Grigio

Jay McCarthy heeft dit jaar redelijke resultaten gehaald en is maar 1 punt. Kan interessant zijn in de bergen!

Poeksel

'maar'

Quintana10

Normaal heb ik mijn opstelling binnen no-time klaar. Maar krijg het dit jaar niet echt voor elkaar. Vooral omdat ploegleider de prijzen van renners toch behoorlijk omhoog heeft geschroefd. Weinig tot geen goede 1-2 punters.

jaarjen

Zouden jullie eerder gaan voor Roglic of Groenewegen? Zou ze het liefst beide nemen, maar dat zit er helaas niet in

Laatst gewijzigd
brts

Dat is een coinflip. Roglic gaat punten scoren in itt, maar daar blijft het bij. Groenewegen kan dik scoren in sprints, maar dat is altijd onzeker (verschil tussen 3 of 8e is echt klein)

Samn Bony

Ik twijfel sterk tussen Van Avermaet en Daniel Martin. Kan nog geen keuze maken maar neig steeds meer naar Martin. Verstandig?

Poeksel

Daniel Martin zijn wat zekerder punten vanwege het eindklassement, bij Van Avermaet is de kans op etappewinst weer groter. Bij allebei kans op ploegpunten. Zou best kunnen dat ze net als vorig jaar vrijwel evenveel punten halen...

Ik heb momenteel trouwens twee éénpunters, maar het is toch niet van het niveau Theuns, Laporte, McLay en Enger van vorig jaar.

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.