Tiesj Benoot met 2 punten, verwacht ik toch wel wat van. Buchmann voor 3 punten is wel een zekerheidje voor mij.
Roglic eerlijk gezegd ook, die komt er sowieso in, hoge verwachtingen. Wat jullie?
Voor de rest moeilijk zeg. Vooral qua sprinters. Wil ze graag, maar duur. Nu Sagan en van Avermaet. Greg is misschien geen topsprinter, maar leverde in 2016 meer op als Matthews, Greipel, Kittel en Coquard.
Hoe ik nu uitkom, is het of van Avermaet of Matthews. Dan pakt van Avermaet over het algemeen meer.
Zit nu op:
CHRIS FROOME 20
PETER SAGAN 20
RAFAL MAJKA 14
GREG VAN AVERMAET 12
THOMAS DE GENDT 8
DANIEL NAVARRO 7
PRIMOŽ ROGLIC 6
EMANUEL BUCHMANN 3
SAMUEL DUMOULIN 3
CHRISTOPHE LAPORTE 2
TIESJ BENOOT 2
JAY MCCARTHY 1
RICK ZABEL 1
LUKE ROWE 1
Gaat nog veel puzzelen worden. Vooral bij de 1 en 2 punters. Nog tips/op/aanmerkingen?
Ik heb eindelijk - met veel meer moeite dan in andere jaren - een team weten te maken. De sprinters zijn wel erg duur, terwijl je daar dit jaar beter één te veel dan te weinig van kunt hebben. Daarbij zijn er nauwelijks interessante renners voor 1-2 punten, zoals Kwiatkowski of Quintana dat ooit bijvoorbeeld waren. Een hoop gepuzzel dus.
De dagelijkse wissel is mij tijdens de Giro totaal niet goed bevallen. Ik zeg: of helemaal niet wisselen of onbeperkt doorwisselen. Nu moet je inderdaad met het etappeschema bij de hand gaan plannen wanneer je welke wissel wil doen. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik heb Ploegleider altijd verkozen boven andere spellen als Scorito, maar sinds de afgelopen Giro is dit voor mij veranderd. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe de Tour verloopt, maar dit kan zomaar eens mijn laatste keer Ploegleider zijn. Erg jammer, want ik heb altijd met heel erg veel plezier meegedaan.
Ik vind het echt lastig dit jaar zeg.
Zekerheidjes (totaal al 54 punten)
Froome 20
Sagan 20
Roglic 6
Buchmann 3
Benoot 2
McCarthy 1
Küng 2
Vooral over 2 tal trio's twijfel ik enorm. Bang dat ik met bergen/kopmannen punten ga laten liggen. Kies ik voor het eerste heb ik in Froome alleen een echte klassementsrenner, waar ik in andere jaren er altijd minimaal 2 had.
Twijfels in koppels (nog 46 punten over voor 7 posities)
Navarro + de Gendt + Colbrelli 26 / Majka + de Gendt + Swift 25
van Avermaet 12 / Matthews 12 / Degenkolb 12
hehe er wordt door gereageerd op een oud forum, kwam er gelukkig achter bij de vergelijking bardet - barguil haha. Vind dit zelf wel een leuk spel om op werk te spelen, hoeven ze niet elke dag renners te kiezen wat vaak wordt vergeten.
Wat is hier een beetje handige tactiek bij, sinds de giro kan je elke etappe 1 renner wisselen (wat ik uiteraard paar keer vergat) maar zetten jullie gewoon renners van 1 a 2 punten op de bank of wat betere? Sowieso zijn er dit jaar weinig echt goeie 1-2 punters. Dat was de tour dat quintana voor het eerst kwam wel wat anders met z'n 1 punt :D
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.