DVHN Ploegleider

1 2 ... 5 6 7 8
Samn Bony

Op Van Avermaet staat geen maat 😜 maar toch, heel ander parcours als vorig jaar. Ik neig trouwens ook naar twee 1-punters. De zekerheidjes van vorig jaar nog niet kunnen vinden idd.

Bertsu

Ik vind die wissel best dynamisch. Heeft me in de giro uiteindelijk alleen maar wat punten gekost denk ik, maar 29e is best redelijk.
Kung voor 2, sutterlin voor 1, Rowe voor 1. Niet super, maar het kan.

Sherlock H.

Tiesj Benoot met 2 punten, verwacht ik toch wel wat van. Buchmann voor 3 punten is wel een zekerheidje voor mij.
Roglic eerlijk gezegd ook, die komt er sowieso in, hoge verwachtingen. Wat jullie?

Voor de rest moeilijk zeg. Vooral qua sprinters. Wil ze graag, maar duur. Nu Sagan en van Avermaet. Greg is misschien geen topsprinter, maar leverde in 2016 meer op als Matthews, Greipel, Kittel en Coquard.

jaarjen

Michael Matthews voor 12 punten is geen optie voor jou?

Sherlock H.

Hoe ik nu uitkom, is het of van Avermaet of Matthews. Dan pakt van Avermaet over het algemeen meer.

Zit nu op:
CHRIS FROOME 20
PETER SAGAN 20
RAFAL MAJKA 14
GREG VAN AVERMAET 12
THOMAS DE GENDT 8
DANIEL NAVARRO 7
PRIMOŽ ROGLIC 6
EMANUEL BUCHMANN 3
SAMUEL DUMOULIN 3
CHRISTOPHE LAPORTE 2
TIESJ BENOOT 2
JAY MCCARTHY 1
RICK ZABEL 1
LUKE ROWE 1

Gaat nog veel puzzelen worden. Vooral bij de 1 en 2 punters. Nog tips/op/aanmerkingen?

brts

Matthews, Avermaet of Meintjes kunnen allemaal in potentie evenveel punten halen. De vraag is alleen wie ze daadwerkelijk haalt.

Matthews goede itt, knallen in derde etappe, mogelijk zicht op geel? Avermaet idem? Coinflips all over the place.

lennym

Ik heb eindelijk - met veel meer moeite dan in andere jaren - een team weten te maken. De sprinters zijn wel erg duur, terwijl je daar dit jaar beter één te veel dan te weinig van kunt hebben. Daarbij zijn er nauwelijks interessante renners voor 1-2 punten, zoals Kwiatkowski of Quintana dat ooit bijvoorbeeld waren. Een hoop gepuzzel dus.
De dagelijkse wissel is mij tijdens de Giro totaal niet goed bevallen. Ik zeg: of helemaal niet wisselen of onbeperkt doorwisselen. Nu moet je inderdaad met het etappeschema bij de hand gaan plannen wanneer je welke wissel wil doen. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik heb Ploegleider altijd verkozen boven andere spellen als Scorito, maar sinds de afgelopen Giro is dit voor mij veranderd. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe de Tour verloopt, maar dit kan zomaar eens mijn laatste keer Ploegleider zijn. Erg jammer, want ik heb altijd met heel erg veel plezier meegedaan.

Pinot Grigio

Bij de beste tour manager is die regel niet ingevoerd.. Wellicht is dat dan leuker voor je.

Poeksel

Goed dat je het zegt Gilaso, want ik speel beide spellen en had niet nagedacht over dat de spelregels verschillend zijn.... dat maakt wel uit voor de selectie van reserves.

Mountain

Waarom niet Trentin. 3 punten. Goede resultaten.

Pinot Grigio

Geen dank @poeksel

Ben Swift of Daniel McLay?

Sherlock H.

Ik vind het echt lastig dit jaar zeg.

Zekerheidjes (totaal al 54 punten)
Froome 20
Sagan 20
Roglic 6
Buchmann 3
Benoot 2
McCarthy 1
Küng 2

Vooral over 2 tal trio's twijfel ik enorm. Bang dat ik met bergen/kopmannen punten ga laten liggen. Kies ik voor het eerste heb ik in Froome alleen een echte klassementsrenner, waar ik in andere jaren er altijd minimaal 2 had.

Twijfels in koppels (nog 46 punten over voor 7 posities)
Navarro + de Gendt + Colbrelli 26 / Majka + de Gendt + Swift 25
van Avermaet 12 / Matthews 12 / Degenkolb 12

Pinot Grigio

Waarom is benoot en zekerheidje bij jou?

hiddeboi23

Wie gaat er meer punten halen? Matthews of Démare?

thewout79

Wie gaat er vermoedelijk meer punten behalen ?
Lilian Calmejane 5 punten , Guillaume Martin 5 punten of Tim Wellens 4 punten , Thomas Degand 4 punten

Laatst gewijzigd
Larsdj

McCarthy 1 verwacht ik niet veel van.. verrassing zou kunnen zitten bij cannondale

Larsdj

Carlos Betancur is ook maar 4

Rdaap

Wat lijkt jullie een beter koppel?:
Boasson Hagen + Buchman of Colbrelli + Küng?

Quintana10

Ben toch wel benieuwd naar de hoeveelheid sprinters die iedereen mee neemt. Heb er zelf 3 maar daar zit wel 1 bij die ik niet vaak top 10 verwacht. Hoe zit dat bij jullie ?

Pinot Grigio

Ook 3.

Kraanwater

hehe er wordt door gereageerd op een oud forum, kwam er gelukkig achter bij de vergelijking bardet - barguil haha. Vind dit zelf wel een leuk spel om op werk te spelen, hoeven ze niet elke dag renners te kiezen wat vaak wordt vergeten.

Wat is hier een beetje handige tactiek bij, sinds de giro kan je elke etappe 1 renner wisselen (wat ik uiteraard paar keer vergat) maar zetten jullie gewoon renners van 1 a 2 punten op de bank of wat betere? Sowieso zijn er dit jaar weinig echt goeie 1-2 punters. Dat was de tour dat quintana voor het eerst kwam wel wat anders met z'n 1 punt :D

Sherlock H.

Verwacht dat Benoot toch wel wat etappes mag rijden in het gebergte, vind hem dan wel kanshebber om iig 2 a 3 maal top 10 te rijden. In Dauphiné toch ook wel opgevallen! Kan misschien verrassen voor de witte trui.

Wat zijn jullie outsiders met 1 a 2 of 3 punten?

Poeksel

Ik zie toch wel minstens vijf 1-punters waarvan het waarschijnlijk is dat ze punten zullen halen. Ook bij de 2-punters zijn er verschillende goede opties. Goede 1- en 2-punters selecteren is dus niet zo moeilijk, de lastige opgave is de beste te kiezen....

Bouhla

Wie zal ik in mijn ploegleider team doen. Buchmann of Cummings?

Sherlock H.

Welke zie je dat in dan Poeksel?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.