Peloton Seizoen 15

1 2 ... 31 ... 34 35
Ab Normaal

Oh, ik kom altijd uit op ongeveer een verdubbeling voor 75 weken

Naspa

'@Ook bij de jongeren die progressie hebben doorgemaakt?

Poeksel

Naspa, je weet dat het verlangde inkomen moodafhankelijk is? Globaal lijkt me dat je gemiddeld ongeveer op een salaris van een honderste van de transferwaarde moet zitten. Op kop de sloot in zal daar ver onder zitten, ik ben ook erg benieuwd wat hij ontdekt heeft wat wij blijkbaar niet weten...

Naspa

Ik zal mijn volgende onderhandelingsronde documenteren en hier publiceren. Dan hoor ik graag wat ik verkeerd doe. Misschien ook wel leuk voor anderen.
Maar het leukste is natuurlijk als we achter het "geheim" van "Op de kop de sloot in" kunnen komen.
Het enige wat ik tot op heden kan bedenken is dat we misschien iemand hebben getroffen die er in geslaagd is de salaristabel van de peloton-database te manipuleren; een overflow van een voorgedefinieerde bandbreedte die resulteert in een lage waarde? Een salaris van 1.003.000 wordt effectief een salaris van 3k?
Wie probeert het even? :D

Laatst gewijzigd
BrokenChain

jij of batistuta bij al je renners ;)

Slayer772004

Je hoeft niets te zoeken achter de salarissen bij Op Kop De Sloot In.
Als het eigen kweek is, dan is dat echt niet zo moeilijk. Een eigen 18- of 19-jarige vraagt ongeveer 1K. Ben je vertrokken voor 45 weken. Verdubbel na die 45 weken zijn loon en hij tekent voor 75 weken. Dan zit je al 7 seizoenen verder. Na die 75 weken nog eens verdubbelen je zit nog steeds maar met een salaris van pakweg 4K.
De hoge salarissen komen er enkel bij een aankoop van een renner met een hoge skill. Zo heeft hij Rico en Stellian gekocht (subtoppers met niet de extreme hoge skills) ... daarvoor betaalt hij geen ander salaris dan jij of ik zou betalen.
Hij speelt het heel slim. Prima manager.

Laatst gewijzigd
Naspa

De beste strategie lijkt dan toch zeer vroegtijdig langdurig oversluiten.

Ab Normaal

Maar Rico heeft hij van mij gekocht en die heeft ie volgens mij allang moeten verlengen!

Slayer772004

Rico is gekocht op het eind van seizoen 12. Die zit net nu aan 3 volle seizoenen, ofwel (ongeveer) zijn 45 weken.
Hij zal eerstdaags moeten verlengen, denk ik dan.

Moest hij wel al verlengd hebben, dan heeft hij dat inderdaad heel erg handig gedaan.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Onderhandelen wordt pas makkelijker als ze punten voor je hebben gehaald. Anders is het bijna niet te doen inderdaad.

K*t Torroni geblesseerd en hij moest nog 1 race voor zijn contract. Dat gaat me geld kosten.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nog 1 race? Jij hebt 'm toch pas net?
Hoe kan ie dan al races hebben voor zijn contract?

Naspa

Contract opgewaardeerd wegens mood lijkt me.

Mardy

Vraagje: hoeveel races moet een renner leider zijn voordat hij in ls omhoog gaat? Eén van mijn 18-jarige talentjes heeft nu al 25 races als leider geracet, volgens mij (alles behalve Tour en Vuelta - sinds jullie me zeiden dat dat slim was :)), maar nog steeds 'slechts' 3 ls.

Poeksel

Ik geloof 34 races (en anders heb ik niet goed geteld).

Mardy

Oh, oké! Dan zou hij dus uiterlijk over 9 races moeten poppen. Of eerder, als hij niet 3,00 was. Ben benieuwd. Hij gaat nog 4 races rijden dit seizoen, iig.

Poeksel

Het zou pech zijn als ie echt als 3,00 begonnen is.

Weet je trouwens dat als je meer renners met dezelfde waarde in iets hebt, (b.v. drie renners met 3 ls), je kan kijken welke achter de komma de meeste heeft door te sorteren op ls bij Samenvatting renners?

Mardy

Nee, dat wist ik niet... Nu wel! :) Thanks!

Ab Normaal

Geldt voor iedere skill.

davyduck

Gisteravond iets raars meegemaakt wat me niet zo lekker zit.
Ontgoocheling omdat ik naast een renner grijp die ik zo graag wilde? Of stinkt het?

Ik was aan het bieden op Roman Mariens (24jr 7-1-10-2-4-8). Alles lijkt erop dat ik em ga binnenhalen voor 1.9M (al veel te veel).
Plots 3 min voor het verstrijken van de deadline komt RP Boavista online en begint te bieden. Op zich niet zo vreemd, ware het niet dat deze al 2 volle dagen niet online was gekomen daarvoor. En op zich niet heel actief team, maar dat wel plots met geld begint te gooien.
In volle tunnelvisie dan maar blijven meebieden tot ik mij laat afleiden door de hond en een paar seconden te laat een nieuw bod plaats: verkocht voor 3.1M (hallucinant) aan RP Boavista. Ik wilde er nog 1 keer bovengaan, maar ben er zeker van dat hij daar ook weer was bovengegaan en gewoon 3.7M had geboden.
Misschien is er een reden voor, maar het is vreemd.

En al helemaal vreemd wordt het wanneer ik in zijn transfergeschiedenis zie waar hij o.a. het geld haalde:
46697 7/28/2016 Afonso Ferreira Verkocht aan Melres United $3,500,000 Match gevonden. Klik om te melden

Ik trek er geen conclusies uit, maar ik vind het een beetje vreemd allemaal. Zeker ook in combinatie met het bericht van Naspa van een paar dagen geleden. Opnieuw een Portugees team ...

PS: Naspa, niet te moe vanochtend na je nachtshift? ;-)

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Davy Ja, sorry, maar die 18jarige LS3 die moest ik toch per se binnen halen als dat kon voor minder dan 3 ton :-)
Je weet het, he? Als je peloton goed wil spelen, moeten baan, gezin, nachtrust en gezondheid even wijken als het echt spannend wordt op de transfer market.

Als het waar is wat je zegt, lijkt het erop dat het iemand is die zich van twee teams bedient, voornamelijk met een team speelt, maar af en toe even inlogt om met zijn andere team renners weg op te kopen.
En inderdaad raar die match. Boavista en Melres United (Helder) hebben hetzelfde IP adres.
Heb je 'm gemeld? Bij Helder? :D

Even voor de vastlegging:
Name:
Fábio

Last logins
1. Wednesday, November 2, 2016, 9:51:11 PM
2. Monday, October 31, 2016, 5:04:49 PM
3. Monday, October 31, 2016, 3:34:44 PM
4. Monday, October 31, 2016, 10:13:16 AM
5. Saturday, October 29, 2016, 6:29:32 PM

Laatst gewijzigd
Naspa

Terzijde, moet toch wel een bekend geval zijn. Boavista heeft blijkens zijn historie al eerder zaken gedaan met huisgenoot Melres U.:
31664 9/10/2013 Bas De Vreese Sold to Melres United $2,110,887 Match found. Click to report

Ik begin de indruk te krijgen dat de 9 Portugeze clubs in het spelletje worden gerund door slechts twee of drie familieleden :D

Edit: nog eentje...
31643 9/10/2013 Gianlupo Origo Sold to Melres United $1,000,000 Match found. Click to report

Oh, er waren er veel meer in 2013... op en neer trouwens, maar meestal hoge aankoopprijzen voor renner van Melres zelf. Het zal inmiddels allemaal al wel verjaard zijn:
31056 8/20/2013 Reinoud van 't End Bought from Melres United $2,500,000 Match found. Click to report
25601 1/27/2013 Daragh Blice Sold to Melres United $1,320,987 Match found. Click to report

Laatst gewijzigd
davyduck

Nee nog niets gemeld. Ik zal het doen.
Maar ik wilde het graag bekend maken. Als ze niet kunnen gestraft worden, krijgen ze dan toch misschien het gevoel dat ze bekeken worden.
En wie "ze" zijn, dat weet ik niet ...

PS: Naspa, ik had niet eens gezien dat hij LS3 had :s Dus hij is je gegund. Baan en gezin wijken: oke. Maar mijn slaap: neen, dat is een brug te ver :-)

Laatst gewijzigd
Naspa

Idee:
Waarom geen transparantie-register?
Zijn er twee teams met hetzelfde IP-adres, leg vast wat er aan de hand is op het forum.
Zijn die teams van plan transacties te doen; leg het daar vast.
Dan kan iedereen nagaan of het klopt en eventueel aldaar bezwaar maken.

Ander idee:
Geef het aantal teams dat iemand mag hebben maar vrij. Maar verbied -maak technisch onmogelijk- handel tussen clubs met hetzelfde IP-adres.
Dan moeten cheaters in ieder geval enige moeite doen om via een proxy-server in te loggen.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

slaap? de transfers zijn toch vroeg in de avond daar?
Hier geen wintertijd, dus de transfers zijn nu nog een uurtje later gemiddeld. 8 uur in Nederland/Belgie is nu 2 uur 's nachts ipv 1 :P

Hebben alle renners trouwens weer 100% fitness begin volgend seizoen?

Slayer772004

Zo, dat is even in shock wakker worden op die manier.
Het mislopen van Ferreira is zowat mijn grootste frustratie in mijn Peloton-carriere, en nu blijkt dat het niet geheel zuiver is ... ik weet even niet wat zeggen.

Zijn er mensen die al eens ingelogd hebben via de Free Wifi in Schiphol ? Zou zo'n log in ook een match geven ?

@BC: yup

Laatst gewijzigd
1 2 ... 31 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.