Peloton Seizoen 15

1 2 ... 6 ... 34 35
Naspa

Hmmm, klinkt niet best. Ieder geval dank voor de poging. Misschien maar even een kleine vakantie-stop afkondigen en verder als alles is opgelost? Database schonen, site opnieuw opbouwen?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Marakus
Toch mooi? Zo krijg jij mijn Fars wel heel goedkoop.

schizm

site is weer online (hopelijk blijft dit nu ook zo)

Naspa

Tjonge, dacht de site wordt traag, ik sneak een bod in... 1,1 voor Fars. En toen leek hard werken even te worden beloond, de site ging down... Maar een half uur voor de deadline kwam de site weer up. Maar toch, het bod bleef staan. (Zitten anderen te slapen of heb ik weer eens te veel betaald?) T'is denk ik ook een beste prijs; naast zeer bruikbare LS, betaal je natuurlijk ook voor een top flat-sprinter... Hoe dan ook, ik kan 'm goed gebruiken.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Is een koopje!
Maar heb speciaal voor jullie wielerflitsers er niet mee geadverteerd.
Wel even lastig. Fars was mijn laatst overgebleven "kindje".

Nu heb ik nog maar twee renners over uit mijn kampioensjaar.

schizm

Had ik geweten dat Fars ook deze week op de TL zou komen dan had ik daar op geboden ipv op Masek. Had hem er al graag bij gehad bij de uitverkoop van dr. Porsche (ben toen voor zijn andere leader Gius gegaan). Al is mijn indruk dat hij de laatste seizoenen niet veel meer getraind is geweest ?!

Naspa

'@Ab. Dank je.

Nog een vraagje voor de sprint-race vandaag, de Roma Maxima. Is dat een ritje voor een strijkijzer als Fars (puur op sprint zou hij het moeten winnen, maar in de afdaling?), of is het beter een allrounder in te zetten met een stuk mindere sprint (8) maar veel betere daalcapaciteiten (7)?

Als die regel nog geldt dat aan het einde van de rit een kwart van de vlakke kilometers puur op sprint-skills wordt gereden is het natuurlijk een no-brainer. (Maar de Engelse wiki geeft aan dat het terrein ook belangrijk is .)

Laatst gewijzigd
BrokenChain

mhmm mijn topper misgelopen. Had ook niet veel meer kunnen betalen dus dat was waarschijnlijk toch gebeurt, maargoed.

Ab Normaal

'@Schizm
Ik had ook geen plannen om Fars op de TL te zetten, maar omdat Marakus om een leider vroeg.
Ik gebruikte 'm niet meer als leider. Daar heb ik mijn 2 youngster leiders voor (nu 7 en 8 op LS) voor.
Ik train mijn oudere garde idd niet meer. M

@Naspa
Denk niet dat Roma - Maxima voor Fars is.
Je kunt 'm meenemen maar ik denk dat ie lost als het omhoog gaat.

Naspa

'@Ab... Dat zou kunnen, er wordt inderdaad wat sneller gereden dan in de 4e divisie :-) We hebben natuurlijk Woodford Wolves, de jonkies van Tokmok en misschien een dummy of een of twee minderen van andere teams, maar met 11 probleemstroken, is dat er misschien net een of twee teveel.

Ik heb toch besloten Fars met twee andere eindsprinters op te nemen (van verschillend pluimage) en twee helpers met redelijke allround skills. Kijken wat er gebeurt. Ik zie het dan maar als een experiment.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Het sprintsysteem is een paar seizoenen geleden eens heel uitvoerig getest geweest in funraces.
Het is erg moeilijk om er een formule op te plakken, want naast sprint en terrein tellen ook zaken mee als humeur, lengte en gewicht en ervaring én tactiek. Maar voor mezelf kwam ik uit op: (3 x sprint) + (1 x terreinskill).

En dat zou wel eens kunnen kloppen: 2 seizoenen geleden legde mijn daler Vigario de sprinters van Droeftoeters er op in de Roma Maxima.
Marietto: (3 x 13) + (1 x 1) = 40 sprintpunten
Vigario: (3 x 10) + (1 x 7) = 37 sprintpunten, maar ... ik had nog 2 helpers in de kopgroep, Droeftoeters geen (reed met 2 final sprinters). Het is nattevingerwerk, maar stel dat 1 helper goed is voor 2 extra sprintpunten, kom je op een 40 - 41 in het voordeel van daler Vigario.

Maar zoals Ab al aangeeft, is het belangrijkste natuurlijk dat Kittel de heuvels overleeft en er nog bij zit aan de finish.

Laatst gewijzigd
Naspa

Dank @Slayer... Daar kan ik wat mee. Als ik dat lees, dan heeft Fokkens waarschijnlijk de beste kansen en kan ik beter een extra goede helper meenemen dan Fars. Maar goed, dat zou toch een wat minder bruikbaar jonkie worden en Fars heeft sowieso twee weekend updates te rusten tot zijn volgende sprint; ik doe eens gek ... Als ie mee kan tot de finish zou hij voor mijn allrounder moeten kunnen sprinten als de theorie klopt.

Tossboom

Jammer BC dat je Angelier niet hebt. Ik had ook op een iets hogere prijs gerekend. Ik vind het opvallend dat jullie zo makkelijk over mede WF-ers bieden, maar misschien ben ik naïef.

Marakus

Thanks Naspa! Ik kon daardoor niet meer bieden, hopelijk beleef je er veel plezier aan, mocht je besluiten dat het toch oneerlijk verdeeld is allemaal dan hoor ik het graag wanneer Fars weer in de verkoop gaat.. als iemand anders wederom een leider te koop heeft hoor ik het graag ;)

PS: Peloton, weer down?

Laatst gewijzigd
BrokenChain

lijkt er op. Nog niets ingesteld voor Roma Maxima :(

Poeksel

Een klein beetje vooruit instellen (in ieder geval de aanvallers/sprinters) is wel slim tegenwoordig.

Marakus

Ja want stabiel is het in ieder geval niet. Heb ik voor een tijdje terug goed begrepen dat er in de codering zelf niks meer gewijzigd dan wel aangepast kan worden, m.a.w. dat er wat dat betreft alleen onderhoud gepleegd kan worden. Als dat zo is dan haal ik daaruit dat de bedenker/eigenaar/programmeur van Peloton zelf niet meer betrokken is bij Peloton. Klopt dat een beetje of zit ik ernaast?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, dat klopt.
Schizm en Helder zijn nog wel in contact met hem, en als het echt vastloopt helpt ie wel, maar that's it.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Tossboom @Marakus Een competitieve transfermarkt is onderdeel van het eerlijke spel. Van te voren een verkoop afspreken vind ik prima, maar dan aan anderen vragen niet meer te bieden, vind ik frauduleus. Al ben je mijn beste vriend, als ik een renner wil hebben en ik heb het geld (er voor over), dan bied ik mee.
Ik heb wel eens gehoor gegeven aan een verzoek niet te bieden, dat was bij een pechvogel die het contract van een van zijn toppers niet tijdig had verlengd.

Je kan de kansen allicht iets beïnvloeden door renners op een bepaald tijdstip te koop zetten. Dat staat de koper natuurlijk vrij.

De onbereikbaarheid van de site is wel een probleem en verstoort de markt, dat is zeker. Maar in dit geval, was de site vanaf pakweg een half uur voor het verlopen van de transferdeadline, gewoon online. Lamme Frans was bijvoorbeeld ook online en had gewoon kunnen overbieden.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

wist niet zo goed wat ik met roma maxima aan moest vandaar dat ik laat was. Wel plek 1,2,5,7 en 9 met 6 teams en 3 bots dus niets te klagen :) . Bijna 1500 punten

Naspa

Tjonge, bizarre race vandaag, die Roma Maxima. Mijn helpers lagen zo'n beetje continu op de grond en de helpers van Lucero trokken flink van leer. Uiteindelijk zaten mijn allrounder en eentje van Rarau geïsoleerd in een kopgroepje met Lucero's bende. Toen is op de laatste klim mijn allrounder met de man van Rarau gedemarreerd en heeft mijn renner de sprint gewonnen (4:07:48, 5 minuutjes sneller dan 3:2). Dit kon waarschijnlijk omdat de helpers van Lucero die eerst iedereen eraf reden op het einde moesten inhouden om hun sprinter Brockmans (ook zo'n strijkijzer) over die bobbel in de weg te slepen.

Mijn andere sprinters? Fokkens won de sprint in groep 4 op 2:27 en Fars die in groep 6/7 op 4:12

Laatst gewijzigd
Marakus

'@Naspa, natuurlijk het is een open transfermarkt dus je staat volledig in je recht en neem ik je het niet kwalijk. Persoonlijk zou ik er rekening mee houden wanneer een renner überhaupt op de transfermarkt is gekomen door een mede forum gebruiker. Al helemaal als je een paar dagen ervoor aangegeven zou hebben helemaal klaar te zijn met het spel vanwege ongelijke verdeling etc. (volgens mij ben je een paar mensen nog een excuus verschuldigd vanwege je 1e plek in de divisie en het hervonden plezier in Peloton ;) ) dan zou ik die bewuste renner overlaten aan de nieuweling die erom gevraagd heeft, maar goed dat ben ik :)

Naspa

'@Marakus. Mensen die om een excuus vragen, hebben mijn klacht niet erg goed begrepen. Het gaat niet om winnen of punten of eerste worden of kunnen degraderen. Het gaat erom dat er door een bizar onevenwichtige loting in 3:3 een heel hoog afbreukrisico ligt voor een van de aankomende topmanagers, terwijl in andere divisies er meer overlevingskansen zijn; dat is gewoon zonde voor het spel.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Naspa, niet alleen 5 minuten sneller dan 3:2, ook 5 minuten sneller dan 2:2 en 2 minuten sneller dan 2:1.
Enkel de profs uit 1:1 doet het sneller dan jouw Van Paesschen.

Of het nu Lucero was, of Van Paesschen zelf .... wat een moordend tempo reden die mannen. Pfew !

Marakus

Trouwens een tactiek vraagje. De rondes tot nu toe zijn in mijn divisie gewonnen door By The Way dit omdat er in elke rit wordt aangevallen door de kopmannen (zo lijkt het). In de laatste ronde ben ik 2e geworden omdat ik deze tactiek zelf ook toepaste, behalve in de 2e rit niet omdat deze overwegend vlak was, had ik daar ook aangevallen met mijn kopman dan had ik waarschijnlijk gewonnen. De tactiek lijkt dus zo te zijn:

"Val in elke race zoveel mogelijk aan met je kopman in een zo hoog mogelijk percentage..."

Is dit een beetje hoe het doorgaans werkt of is dit omdat de bezetting in mijn divisie te laag is om ontsnappingen terug te halen?

1 2 ... 6 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.