Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 17 ... 79 80
ivo001

Toch maar weer wat dingen gewijzigd.

De Clerq eruit voor Brambilla
Felline + Kwiatkowski eruit voor Bonifacio + Sbaragli

Kwiatkowski is te onvoorspelbaar en moet waarschijnlijk in dienst van Froomey rijden.
Felline en Bonifacio is ook wat onduidelijk hoe ze dat gaan spelen.
En Sbaragli moet met dit deelnemersveld eigenlijk toch wel vaak top 5 sprinten.

Jori

Na tijdje weg te zijn geweest (was grote deel van tour op vakantie en had al te vaak verkeerde etappe keuzes gemaakt vooraf), kom ik toch weer even buurten, al is het maar omdat het puzzelen vaak leuker is dan het spel zelf (verliezersexcuus, ik weet het :p):

Froome heb ik opgegeven, die lijkt mij wel beetje uitgeblust na de tour en Olympische Spelen waar hij er toch wel doorheen leek te zitten + dat budget heb je gewoon nodig indien je de andere dure namen wilt hebben. Logischerwijs met die redenatie moet een vrijere rol voor Kwiat kunnen.

Qua rolverdeling Dimension Data, er is gewoon een directe link van wielerflits naar de site, http://africasteam.com/2016/08/16/preview-vuelta-a-espana/ met rolverdeling, meest vriendelijke team voor mijn scorito dus :)

Orica is voor mij de nachtmerrie ploeg: S.Yates kan in mijn ogen best wel wat etappes pakken, maar krijgt volgens mij niet de vrije hand. Gerrans lijkt daardoor met 750.000 best een koopje met deze profielen, maar is hij voldoende hersteld en heeft hij nog genoeg power? En de sprinters Keukeleire en Cort Nielsen, gaan die het zij aan zij uitzoeken en om en om sprinten à la Stuyven en Van Poppel vorig jaar? Chaves lijkt me daar het enige zekerheidje.

Van Garderen lijkt mij momenteel nog de meest interessante naam. 2 miljoen in dit deelnemersveld is voor de naam Van Garderen een koopje, maar wat kan hij nog na de dramatische tour? Ik denk dat ik wel op hem wil gokken met de muurtjes, TTT, individuele tijdrit en het feit dat ik niet geloof dat BMC voor straf de vuelta laat rijden of puur ter ondersteuning van Sanchez, wat zou betekenen dat TJ voor ritten of een klassement rijdt.
Ook heeft het ermee te maken dat ik 0 vertrouwen in Cannondale heb, dus Talansky oversla, klaar ben met Barguil na de mislukte tour en Gesink gewoon niet nu op niveau is om 2 miljoen waard te zijn.

Sprinters is ook andermaal het hoofdpijndossier: Hoeveel? Wie?
Speciale aandacht voor de 500.000 sprinters, ik had er al 2 genoemd, maar V Genechten (of toch Reynes?), Schwarzmann (of toch Selig?), Prades (of mss Goncalves) en misschien zelfs nog Zurlo zijn in mijn ogen interessante opties om snel een 500.000 te besparen. Maar stuk voor stuk kunnen dit ook allemaal de spreekwoordelijke Barbero's zijn

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

Zijn wel typische teams allemaal die hier gepost zijn, duidelijk waarom dit soort teams ook nu al gepost worden.

TiesW

Van Garderen heeft geloof ik ook aangegeven voor etappewinst te gaan @Jori!

Wielerflits ligt er een paar uur uit en gelijk schieten de onervaren, omhulpvragende scoritospelers in de stress. Het zou wat zijn als ze zelf moesten nadenken :)

Hahahaha wat zuur Barca, ik geloof dat dit m'n eerste reactie was dit topic en jij bent nota bene een stuk actiever dan ik hier, rare opmerking. Maar als onervaren, omhulpvragende (zou best een leuk woord zijn als het bestond), stressende scoritospeler sla ik hier vast de plank volledig mis, ik kan tenslotte zelf niet nadenken.

Poeksel

Er doet nog een sprinter mee die nog niet op Scorito staat, maar ik verwacht hem ook voor 500k. Maar ik verwacht ook dat de 500k-sprinters dit keer wel correct ingeschaald zijn (i.t.t. de Tour).

Waar las je dat over TJ, TiesW?

Laatst gewijzigd
barcasportz

'@Ties

Rustig maar, was totaal niet tegen jou gericht (heb ik ook geen recht toe, aangezien je in die post niet om hulp vroeg). Eigenlijk alleen mijn gedachten hoe deze spelers ZOUDEN KUNNEN denken. Met daarbij een portie overdrijven natuurlijk. Overigens heb ik in dit topic nog niet één keer om hulp gevraagd en heb ik hier ook de behoefte niet aan.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jori
Welcome back! Bedankt voor dat linkje :).

Laatst gewijzigd
TiesW

'@barca, hahaha okay, sorry voor mijn reactie dan.

Vind het trouwens erg zonde dat mannen als Geniez, Latour, Brambilla en Meintjes allemaal voor een klassement lijken te gaan rijden. Zou ze veel liever aanvallend zien koersen.

WCEendT

'@TiesW
Brambilla is 'kopman' dat was hij ook in de Giro. ;)

Edit:
Ik vergeet hier even dat hij daar natuurlijk moest knechten voor Jungles & Kittel... Al verwacht ik niet dat ze daar bij Etixx kopman voor het AK bedoelen, ik ga er van uit dat hij toch voor etappe's gaat.

Laatst gewijzigd
Poeksel

"In the Vuelta, Meintjes' target will be stages victories", aldus CQ.

WCEendT

'@Poeksel
Wie mag die 500K sprinter dan wel wezen?

Laatst gewijzigd
Goozbabs

'@TiesW
Nu het niet tegen jou gericht is, vind je zijn reactie prima? Ik vind het allemaal maar gezeik elke keer. Ondertussen maakt barcasportz en ieder ander gebruik van elke informatie die gegeven wordt over renners. Die informatie bestaat ook uit voorbeelden als: Ik vind Froome beter dan Contador.

On topic: Lijkt me ook sterk als een jonkie als Meintjes 2 maal voor een goed klassement kan gaan.

Laatst gewijzigd
Jori

'@WCEendT: Dank u!
2 teams zijn nog niet volledig in scorito en 1 daarvan (cannondale) heeft zijn selectie nog niet bekend gemaakt en daar wordt Wippert verwacht.
Dus dan wordt automatisch AG2R en dan is de snelle man niet zo lastig te vinden ;)

EDIT: Iedereen kan hier reageren, laten we dat ook in waarde houden. Ik geef graag advies, al is het twijfelachtig hoeveel je er aan zal hebben.
Echter simpelweg een team hier neerpleuren en wachten op reacties, daar ga ik niet op in, maar zal het ook niet afkeuren. Het staat je vrij om op ieders bericht te reageren en ook juist bepaalde berichten over te slaan, maar daarvoor hoef je in mijn ogen niet persoonlijk mensen of een groepje aan te vallen

Laatst gewijzigd
barcasportz

'@jori

Die renner is wel een aardige waar ik vanmiddag ook aan dacht ja. Met dit deelnemersveld op de longlist hiero.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jori
Bij AG2R zie ik zo snel geen sprinter, misschien dat je Bagdonas bedoeld? Persoonlijk verwacht ik van hem niks (zelfs) in dit deelnemersveld, of bedoel je iemand anders?

Of ben ik nou zo stom dat ik iemand over het hoofd zie?

Edit:
[s]Zie dat je op scorito bedoelde, in de negen namen die Wielerflits bekend heeft gemaakt zie ik niet echt een snelle man. Waarschijnlijk doelde jij op Dumoulin?[/s] - Niet dus.

Laatst gewijzigd
Jori

'@WCEendT: Bagdonas bedoelde ik inderdaad als snelle man (heb bewust geen sprinter geschreven), maar daar ben ik zelf ook niet bepaald overtuigd van.
Erg wisselvallig, maar kan zeker een heuveltje aan. Toch verwacht ik meer van de namen die ik eerder noemde, maar dat is vooraf .

Laatst gewijzigd
JDL75

Lees net dat Kruijswijk na OS ziek is geworden en moet zien hoe hij door de eerste etappes heen komt...

Chris85

'@jort101

Haha over de teams posten voor de deadline heb je zeker een punt!

aardappeljager

Ik vraag me wel af wat mensen op zo'n forum doen als ze toch alles zelf willen bedenken.

Ik doe het in principe zelf, maar kan soms toch wijzer worden van onzichten van anderen. (Hele teams heb ik niets aan) heb namelijk helemaal geen zin om de volledige startlijst door pcs te halen oid. Soms mis je wel eens een ronde of wedstrijd. Je zou het niet zeggen, maar er is voor een aantal ook een leven naast de fiets

Baukema Tomoulin

Wat is eigenlijk de reden dat ik Valverde hier zovaak voorbij zie komen in de teams en zelfs als captain? Is dat puur vanwege al die muur aankomsten? Niemand denkt dat die vent ook wel een keer moe zou kunnen zijn

Goozbabs

Valverde herstelt ongelofelijk snel. Hij gaat in elke etappe voor een zo hoog mogelijke klassering. Waarschijnlijk zal hij dan ook weer de puntentrui winnen. Hij fiets in eigen land, dan fiets elke wielrenner toch een stukje beter. En ja door de vele muuraankomsten.

jort101

'@JDL
Waar lees je dat?

Johnny7

Wat is bij de mensen hier de verdeling tussen klimmers, aanvallers en sprinters?
Ik heb nu 3 (soort van) sprinters, 4 aanvallers en de rest klimmers, overdreven of niet? Hele rare ronde dit.

Goozbabs

11 Klimmers
1 Knecht
3 Aanvallers
5 sprinter

Ik heb geprobeerd ook een beetje te kijken naar renners die een goede sprint bergop hebben en renners die de bergen lang kunnen verteren.

Jeffrey81

'@jort
Dat nieuws over Kruijswijk staat op de TLJ website. Maar voor mij was het geen reden om hem nu uit mijn team te gooien eigenlijk.

@Johnny
Ik zit op 5 sprinters, 9 klassementsmannen, 5 aanvallers en 1 (klim)knecht. Maar die laatste drie categorieën kunnen wel eens door elkaar gaan lopen uiteindelijk natuurlijk. Soms worden klassementsmannen nu eenmaal aanvallers wanneer ze op achterstand staan, en worden aanvallers wel eens klassementsmannen wanneer ze zich toch wel erg goed voelen ;)

1 2 ... 17 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.