Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 28 ... 79 80
Gids05

yates of konig????

Bergbeklimmer

Sam. Sanchez of Brambilla?

WCEendT

'@Gids @Bergbeklimmer
Ik denk niet dat je antwoord krijgt op dit soort vragen hier ;).

tricoloor

Ik ben er nog steeds niet uit, heb momenteel maar 6 echt klassementsmannen, wat ik toch wat weinig vind. Verder twijfel ik nog steeds over kwiatkowski. Ben bang dat hij braaf in de skytrein gaat zitten.
@Siht, meersman is een prima keus volgens mij ;)
@Gids,@Bergbeklimmer lijken me beide niet erg goed te vergelijken renners.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Hoeft ook niet. Wie rijdt er Het meest top 10 denk je en haalt de meeste klassementpunten?

flashke

'@gids @bergbeklimmer
Yates
Brambilla
Maar dit is gewoon mijn mening. Ik heb 3 van de genoemde 4.

Zoek elkaar trouwens eens op, jullie namen passen zo goed.
Je kunt eigenlijk niet echt verkeerd kiezen. Het zijn 4 goeie renners waarvan je vooraf niet echt kunt zeggen wie meer zal halen. Dat is gewoon gokken.

ditisdavid

Ben het toch weer aan het omgooien, zowel qua renners als qua kopmannen. Zal blij zijn als de deadline is, want het is voor mij lastig genoeg om zwaar te blijven twijfelen...

jort101

Wie is de sprinter van cofidis... Senechal?

WCEendT

'@David
Laten we afspreken dat wij beide geen aanpassingen meer doen, ben op dit moment om de minuut wel iemand aan het wisselen.

@Jort
Denk niemand, maar als je een 500K sprinter zoekt kan je voor Van Genechten of die Colombiaan van Katusha gaan?

Laatst gewijzigd
hofsje

'@jort101 naar aanleiding van tour of wallonie zou dat wel de meest logische keuze zijn (al heeft hij geen top 10 gereden in een sprint ,al is het niet echt een sprinter)

wesley1983

'@Quintana10: we hebben 15 van de 20 dezelfde renners. De andere 5 kunnen in de weegschaal met elkaar, dus je hebt een heel mooie ploeg bij elkaar gebracht vind ik, succes!

Thvs

'@Quintana10

Wauw, wel erg veel overeenkomsten met mijn team. Kopmannen al precies hetzelfde, verder heb ik Carthy en Talansky waar jij Lopez en fraille hebt. Uiteraard zegt dit nog helemaal niks over de uiteindelijke uitslag in de poul. Denk dat het voor bijna 40% aankomt op de dagselecties

xShanty

Zo, deze was toch weer lastiger dan de Giro en de Tour, verwacht ook minder van mijn team dit keer, heb het vrij snel in elkaar gezet, ben alleen nog even aan het twijfelen over mijn kopmannen, is nog nooit zo lastig geweest..

vasnd

Denk dat de teams uit dit forum de afgelopen weken weer een hoop naar elkaar toe gekropen zijn. Ik heb mijn 20 een paar dagen geleden samengesteld en klaar. Na de TTT weet ik in welk bracket ik mee doe want dat is toch een behoorlijke crapshoot.

WCEendT

'@Vasnd
Ik heb voor de TTT 3 BMC, 3 Movistar, 3 Orica dus hoop dat die drie teams minimaal alle drie top 5 rijden en dan ben ik tevreden. Verder denk ik inderdaad dat veel teams hier minimaal 10-15 dezelfde renners hebben, maar dan nog het goed selecteren ervan!

jort101

Ik heb voor tt 3 bmc, 2 orica, 2movistar en 2 lotto-jumbo

Jelmerbelkin

Hierbij mijn team dan:
A. Contador (c)
A. Valverde (c)
E. Chaves
S. Kruijswijk
S. Sanchez
C. Froome
A. Talansky
S. Yates
M. Lopez
P. Latour

J. Drucker (c)
N. Bonifazio
L. Manzin
J. Rojas
M. Cort
N. Arndt

P. Gilbert
G. Brambilla
B. Hermans
H. Carthy

Nogmaals succes allemaal!

arviidd

Ik heb nog snel terug van vakantie een team gemaakt.

Mijn team:

E. Chaves (C)
S. Yates
S. Sanchez
T. Van Garderen
S. Kruijswijk
A. Contador
A. Valverde (C)
N. Quintana
P. Latour
E. Battaglin
G. Brambilla
P. Gilbert
O. Fraile
J. Goncalves
F. Felline
J. Rojas
J. Castroviejo
T. Van der Sande
K. Sbaragli
J. Drucker (C)

PeterPaprika

Klassementsmannen:
Froome
Contador (c)
Quintana
Valverde (c)
Chaves
Sammy Sanchez
Geniez
Scarponi
Brambilla
De Clercq

Grote drie allemaal meegepakt, vooral vanwege het matige veld bij de klassementsrenners. Ik acht ze persoonlijk allemaal in staat om mee te doen voor de overwinning. Helaas wel Kruijswijk moeten slachtofferen toen Valverde Amador kwam vervangen, ondanks dat Kruijswijk imo een kandidaat voor top5 is zie ik hem persoonlijk niet zo snel podium rijden, terwijl Valverde eigenlijk altijd een scoritopuntenkanon is die je imo niet kan missen.

Scarponi meegepakt omdat ik persoonlijk verwacht dat Lopez nog te kort gaat komen om 3 weken top te zijn, en het idee heb dat ze bij Astana daar ook niet van overtuigd zijn en Scarponi toch wel kort gaan houden, kan voor 1 miljoen een geweldig koopje worden.

Brambilla en De Clercq vooral als dark horses meegenomen, allebei in staat om top10 te rijden, met name Brambilla in staat om meerdere keren ook kort te eindigen vanwege zijn sprint. Kunnen allebei nog richting de categorie aanvallers/klimmers gaan afzakken als het klassement niet gaat zoals gehoopt.

Klimmers/Aanvallers:
Atapuma
Yates
Latour
Goncalves
Latour stond eigenlijk al maandenlang op mijn lijstje, jong talentvol en in staat om aanvallend te rijden, heeft net als Yates wel wat klassementsambities maar kunnen allebei ook ritten winnen in een kopgroep. Zelfde geld voor Atapuma en Goncalves, 2 renners die in staat zijn kort te eindigen in groepjes, waarbij Atapuma ook nog eens het voordeel heeft punten te kunnen pakken in de TTT.

Sprinters:
Rojas
Van der Sande
Arndt
Sbaragli
Bonifazio (c)
Drucker
Naar mijn mening gewoon de 6 sterkste spurters die gaan starten in dit veld, bovendien slechts 7 miljoen voor 6 renners die allemaal kansen hebben op een overwinning in meerdere etappes plus een sloot aan zekere punten, heb er zelfs nog over getwijfeld om nog een extra sprinter toe te voegen, echter was er geen die me echt kon bekoren.

Kopmannen waren erg lastig, Valverde vrij snel als zekerheidje staan. Contador uiteindelijk boven Froome verkozen, alhoewel ik toch totaal niet zeker van de keuze ben. De sprintkopman was de lastigste imo, vooral omdat ze elkaar allemaal kunnen kloppen, uiteindelijk risico gepakt met de imo snelste man, Bonifazio. Alhoewel ik wel mijn twijfels heb bij het uitrijden van Bonifazio maakt het feit dat ik hem de grootste kans op etappezeges toeken het toch wel waard, vooral ook een gok om het verschil mee proberen te maken gezien de meesten waarschijnlijk voor Drucker zullen gaan verwacht ik.

Oh en voor de leukigheid, een paar nominaties voor de "Carlos Barbero Award":
1. Omar Fraile, weliswaar vorig jaar de bergtrui gewonnen. Echter vooral vanuit kansloze ontsnappingen, waardoor hij amper punten op levert. Ook totaal geen afmaker, ik gok dat er veel mensen zich laten misleiden door de bergtrui vorig jaar bij hem.
2. Hugh Carthy, 22 jaar met een bak aan talent. Maar toch vooral echt een broekie die nog veel koersinzicht mist, liet ook in de 1-weekse koersen dit seizoen al vaak zien dat deze al aan de lange kant waren voor hem, laat staan wat 3 weken tegen nog weer wat sterkere tegenstand rijden met deze knul gaat doen.
3. Magnus Cort Nielsen, zal ongetwijfeld zijn punten wel binnenrijden. Maar wou hem toch nog even noemen omdat zijn naam hier toch heel veel viel. Presteerde tot nog toe vooral sterk in de Ronde van Denemarken in eigen land, waar de tegenstand bestond uit onze vrolijke landgenoot Moreno Hofland en de 60+er Bennati. De reden dat ik em vooral wil noemen is het feit dat je voor slechts 500k meer een kwalitatief veel sterkere sprinter had kunnen binnenhalen. Het behaalde voordeel is imo veel te klein om het kwaliteitsverschil goed te maken.
De volgende twee zijn wel iets te duur om echt mee te dingen voor de trofee maar wil ze toch nog even noemen:
4. Andrew Talansky, is dit dan eindelijk zijn koers? Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van, vooral grote woorden van Vaughters die Talansky keer op keer niet waar kan maken.
5. Miguel Angel Lopez, deze kan beide kanten op uitvallen. Maar zijn prijs van 2,5 miljoen heeft mij vrij snel van het selecteren van Lopez afgeholpen. Megatalent, maar in zijn koersen toch vaak na een week al de klad erin. Met een Scarponi die wellicht voor zijn laatste kans op een redelijk klassement achter hem zou het me niks verbazen als Lopez toch na een paar mindere momenten tweede viool mag gaan spelen van Vino.

Maar bovendien, prettige koers allemaal en dat jullie allemaal maar veel succes mogen hebben, zolang dit maar ietsje minder dan mijn succes is. ;) :D

Jori

T. Van Garderen
S. Kruijswijk
A. Contador (C)
A. Valverde
S. Sanchez
N. Quintana
E. Chaves (C)
P. Latour
M. Lopez

D. Atapuma
F. Felline
P. Gilbert
P. Bevin

J. Rojas
T. Van der Sande
N. Arndt
M. Cort
N. Bonifazio
J. Drucker (C)
J. Van Genechten

Gokjes zijn toch Bevin en TJ.
TTT cruciaal, 5 man BMC inclusief kopman, 3 movistar en 1 Orica.

barcasportz

'@paprika

Hmm, ik had wat twijfels, maar vanaf nu schaal ik je als een kenner in.

HAHA Lekker voor de Lopez hypers dit, gelijk op achterstand :)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Na het checken van het parcours was mijn eerste conclusie dat je ontzettend veel goede klimmers moet hebben. No shit, Sherlock. Naast de vele aankomsten dat zij (vaak bergop) om de dagzege gaan strijden, zullen zij ook regelmatig achter de kopgroep plek 8 – 20 innemen. Daarnaast gaan velen ook in de TTT & ITT goed scoren + kan je de top van het algemeen klassement ook in vlakke etappes inzetten. Dit doordat zij ook in de overige klassementen zullen heersen.

Initieel zat ik dus te denken aan slechts 3 a 4 sprinters. Toen ik echter de prijzen op Scorito zag veranderde dit onmiddellijk. Een Arndt of Bonifazio hoort in een sterk bezet veld misschien slechts 1 miljoen waard te zijn, maar je moet alles relatief zien. In dit veld behoren zij gewoon tot de rapste en zullen zij in de sprints vaak in de top-5 eindigen.

Ik tel zo’n 4,5 sprintetappe x 30/35 punten voor de rappere mannen die enigszins kunnen klimmen. Dat zijn zo’n 145 punten. Geen vetpot, maar voor iemand die 1 miljoen of 5 ton kost behoorlijk netjes. Daarnaast zijn dit punten die je niet/nauwelijks kan vervangen, omdat maar een beperkt aantal renners kan scoren in deze etappes. Verder hebben sommige sprinters nog het leuke extraatje dat je zo ook in de TTT kan opstellen (Drucker, Meersman, Cort).

Echter, zoals al eerder gezegd, kan je de top van het algemeen klassement ook in vlakke etappes inzetten + kan je in etappe 2 renners van ploegen die de TTT hebben gewonnen inzetten. Qua algemeen klassement tel ik dat ik later in de ronde drie renners kan selecteren in vlakke etappes en in etappe 2 twee of drie renners vanuit de TTT. Mijn conclusie is dus dat ik goed 6 sprinters (die prima kunnen klimmen) kan gebruiken. Dit zijn Arndt, Bonifazio, Drucker, Meersman, van der Sande en Cort geworden. Slechts 5.5 miljoen voor 6 sprinters!! Ik ben dan ook benieuwd naar Nasi zijn argumentatie voor slechts 3 sprinters...

Doordat er zoveel aankomsten voor de klimmers zijn + zij in de Vuelta in praktisch alle klassementen heersen vind ik het noodzakelijk om alle toppers te hebben. De Big 5 (Contador, Froome, Quintana, Chavés en Kruijswijk) is dus mee! De een vind ik qua prijs interessanter dan de andere, maar al met al vind ik dat je ze alle vijf moet hebben. Dit slokt echter wel een behoorlijk deel van het budget op, namelijk 21 miljoen.

Met zoveel mooie aankomsten kan ik ook niet om Valverde heen. Er zijn genoeg argumenten te bedenken waarom ie niet nogmaals gaat shinen, maar ik heb vertrouwen in de beste man. Vervolgens had ik nog 8 miljoen voor 8 renners en vielen Lopez & Talansky dus buiten de selectie. Yates en Latour zijn er wel bij, beide zijn iets meer onzeker, maar hebben wel een hoge piek.

Toen was er nog 5.5 miljoen beschikbaar voor 6 renners. Dan moet je het in het goedkopere segment gaan zoeken en is er op klassementsgebied weinig meer mogelijk. Vervolgens is de keuze gevallen op Atapuma, Brambilla en Taaramae. Voor in totaal 2.5 miljoen zijn dit erg leuke aanvallende renners, waarvan je de eerste twee ook in de TTT kan selecteren.

Met de laatste 3 miljoen heb ik gekozen voor Kwiatkowski in de hoop dat ie zich in lastige sprints gaat mengen + TTT + teamgenootje van Froome. Voor Hermans met het oog op de TTT (en mogelijk dus ook etappe 2) en ontsnappingen. En als laatste voor Sammy Sánchez om toch nog een klassementsman mee te hebben, die ook al gelijk punten pakt in de TTT.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn selectie. Ik mis in mijn ogen enkel Lopez, Talansky en Sbaragli die ik stuk voor stuk relatief minder interessant vond. Verder heb ik weinig punchers, maar voor hen zie ik ook weinig kansen. De meeste lastige etappes hebben uiteindelijk toch een vlakke aankomst of de slotklim is dermate stijgend / lang dat de klassementsmannen het zullen uitvechten. Ik heb ook geen renners specifiek voor de individuele tijdrit, maar die is dermate laat in de ronde + klassementsmannen zullen er ook goed scoren dat ik dat niet nodig vind. Zegt ook gelijk een hoop over het wederom te ruime budget / te lage prijzen. Van mij mogen ze renners duurder dan 5m gaan maken.

Het kiezen van de kopmannen vond ik wel pittig. Enkel Contador was voor mij een zekerheidje (zie ik als favoriet voor de eindzege + grootste kans van allen dat ie top-3 eindigt). Verder toch voor Valverde gekozen in plaats van Froome/Chavés. Welke sprinter als kopman te pakken vond ik nog het meest lastige. Drucker is mogelijk heel chill qua TTT en daardoor etappe 2. Zijn vormpeil is daarnaast ook uitstekend. Echter denk ik dat er wel een aantal rappere mannen zijn (Arndt, Bonifazio). Maar ik denk dat Arndt iets minder goed kan klimmen dan Drucker en bij Trek heb je het risico dat ze Felline uitspelen. Uiteindelijk toch maar voor Drucker gekozen, mede omdat ie vorig jaar ook uitreed.

Al met al dus:
Contador (C)
Froome
Quintana
Chavés
Kruijswijk
Valverde (C)
Yates
Latour
Sánchez
Atapuma
Brambilla
Taaramae
Hermans
Kwiatkowski
Drucker (C)
Arndt
Bonifazio
Meersman
Van der Sande
Cort

Het vervelende is alleen dat ik BMC in de TTT helemaal niet zo veel kans geef als menig ander hier. Waarom men van Orica een plek in de top-3 verwacht, begrijp ik nog minder. Ik verwacht zelf dat BMC, Sky en Movistar kort van elkaar gaan eindigen. Lotto Jumbo & Etixx daar vlak achter. Dan Astana, Orica, Tinkoff, etc. Wat dat betreft een tikkeltje zonde dat ik Meersman en Brambilla vandaag niet eens heb geselecteerd / hoeven selecteren. En in mindere mate de 3 mannen van Orica.

ONCE

'@ Pietje

Je bent niet de enige die dat denkt hoor. Bij de bookmakers liggen Sky, Movistar en BMC ook dicht bij elkaar en BMC niet als favoriet.
Orica komt na Etixx pas als 5e.
We gaan het zien, van Astana hoeven we iig al niet al te veel meer te verwachten

jort101

Mijn teampie zonder uitleg, want daar heb ik geen zin in ;)

Klassement:
Contador (c)
Valverde (c)
Chaves (c)
Froomey
Kruijswijk
Talansky (gokje met cannondale :p)
Lopez
S.Sanchez
Latour?

Sprint:
Drucker
Van der Sande
Rojas
Arndt
Cort

Klimmers/aanvallers
Yates
Battaglin (heuvelsprints en misschien sprints?)
Brambilla
Serry (volgens mij heeft bijna niemand Serry)
Atapuma
Felline (heuvelsprints en misschien sprints?)
Latour?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

We zijn los mensen. Veel succes en plezier iedereeen.

1 2 ... 28 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.