'@Jsprunk
Ik heb persoonlijk ook meer voor de 'sprinters' gekozen dan voor de aanvallers, als ik sommige mensen hoor over 3 sprinters dan hoop ik vooral mijn slag te slaan in de vlakke ritten en daar dus gewoon uit te lopen op de rest. Deze tactiek werkt natuurlijk alleen als ik het op de 9 beste/betere klassementsmannen gok, dus daar hoop ik dan maar op.
@Thommie
Natuurlijk kan hij iets, denk alleen dat Froome het twee keer zo goed kan en zo niet dan mag Kwiat zich laten afzakken om het tijdsverlies te beperken.
Ben natuurlijk al een paar dagen aan het puzzelen. Ik denk dat ik alle ballen op de klimmers en aanvallers zet en slechts een miniem clubje sprinters meeneem waarvan ik er niet één kopman maak. Gezien het budget kun je dan niet iedereen die je als eerste zou nemen opstellen. Het leuke resultaat is nu een team waarvan ik minstens vijf renners niet geselecteerd zou hebben, maar nu toch wel wat van verwacht, een fraile bijvoorbeeld..
Heeft iemand nog een paar mooie subpoules gevonden, of eigen poultjes waar ik aan kan deelnemen.
@Bartje
Ik heb ook aan Fraile gedacht maar vorig jaar heeft hij de bergtrui gewonnen zonder ook maar 1x top tien te rijden, waardoor hij maar rond de 100-150 punten heeft opgeleverd, daarom heb ik toch gekozen voor een BMC renner (Atapuma) hopelijk pakt dat goed uit. Het is natuurlijk helemaal niet zeker dat BMC de TTT wint en ook al helemaal niet zeker dat Fraile de bergtrui wint.
Zo kan je er lang over discussiëren, het gaat erom wat je persoonlijk belangrijke argumenten vindt gebaseerd op de resultaten. Zelf durf ik er wel op in te zetten dat hij uit gaat rijden en acht de kans dat hij zonder val uitrijdt hoger dan 75%.
Maar goed, we zullen zien :) Net zoals bmc die de grootste favoriet zou zijn voor de TTT, dat zien we vanavond al.
'@Bartje
Sprinters zijn redelijk goedkoop dus bij een paar keer kort eindigen zijn ze hun geld al waard, hetzelfde geldt natuurlijk voor aanvallers maar die moet je wel op de goede dagen opstellen. Al ga ik er met mijn tactiek wel van uit dat het 6-7 sprints worden als het er uiteindelijk toch maar 3-4 worden zit er voor mij geen hoge notering meer in.
Edit:
Bij een goede tijdrit van Orica, BMC of Movistar hoeft een Drucker/Cort/Rojas maar een paar keer goed te sprinten en hij is zijn geld al waard geweest. Dus vooral die drie sprinters zijn naar mijn idee gewoon slimme aankopen.
Daar heb je gelijk in. Aanvallers zijn een gok, en heb in de tour een mooie stand om zeep geholpen door Dumoulin niet op te stellen in Andorra en Van Avermaet niet in zijn etappes. Dat is des te grappiger (wat een eikel die Bartje!) als je bedenkt dat ik ze op dit forum juist aanraadde voor die etappes, whahahaha. Afijn, kijken of ik dat nu beter doe...
Quintana is tevreden met een derde plek, Froome geeft aan dat ie niet top is, Contador vindt Valverde de favoriet, Chaves denkt de eerste week nog niet zo goed te zijn, Kruijswijk is ziek geweest, Lopez had een DNF in de ene koers die hij na Zwitserland gereden heeft, Talansky rijdt bij Cannondale.
Kortom, Peraud wint de Vuelta.
Een valverde die voor ritzeges gaat en niet perse het Ak kan alsnog meer punten halen dan menig Ak man. Afgelopen tour heeft ie ook meer punten gehaald dan Quintana als ik het goed heb. Komt ook nog bij dat valverde nu de favoriet voor de puntrntrui is. Zal iig hoog in dat klassement staan de hele ronde denk ik
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.