Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 27 ... 79 80
ThommieCyclist

Weinig over Kwiat hier gelezen. Kan hij iets op de aankomsten heuvel op?

WCEendT

'@Jsprunk
Ik heb persoonlijk ook meer voor de 'sprinters' gekozen dan voor de aanvallers, als ik sommige mensen hoor over 3 sprinters dan hoop ik vooral mijn slag te slaan in de vlakke ritten en daar dus gewoon uit te lopen op de rest. Deze tactiek werkt natuurlijk alleen als ik het op de 9 beste/betere klassementsmannen gok, dus daar hoop ik dan maar op.

@Thommie
Natuurlijk kan hij iets, denk alleen dat Froome het twee keer zo goed kan en zo niet dan mag Kwiat zich laten afzakken om het tijdsverlies te beperken.

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

Kwiatkowski zal helemaal na het uitvallen van Landa toch in de Skytrein plaats moeten nemen imo

Papa Bart

Ben natuurlijk al een paar dagen aan het puzzelen. Ik denk dat ik alle ballen op de klimmers en aanvallers zet en slechts een miniem clubje sprinters meeneem waarvan ik er niet één kopman maak. Gezien het budget kun je dan niet iedereen die je als eerste zou nemen opstellen. Het leuke resultaat is nu een team waarvan ik minstens vijf renners niet geselecteerd zou hebben, maar nu toch wel wat van verwacht, een fraile bijvoorbeeld..

WCEendT

Heeft iemand nog een paar mooie subpoules gevonden, of eigen poultjes waar ik aan kan deelnemen.

@Bartje
Ik heb ook aan Fraile gedacht maar vorig jaar heeft hij de bergtrui gewonnen zonder ook maar 1x top tien te rijden, waardoor hij maar rond de 100-150 punten heeft opgeleverd, daarom heb ik toch gekozen voor een BMC renner (Atapuma) hopelijk pakt dat goed uit. Het is natuurlijk helemaal niet zeker dat BMC de TTT wint en ook al helemaal niet zeker dat Fraile de bergtrui wint.

Laatst gewijzigd
barcasportz

'@Wceendt

Giro's inderdaad vergeten, excuses daarvoor.
2x een giro niet uitgereden kwam volgens mij door een val, kan iedereen overkomen.
Tevens is 2 uit 7 (71%) gewoon netjes voor een sprinter.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

'@WCeendt. Zo'n scenario had ik ook bedacht. Niemand neemt sprinters, dus ik juist wel. Maar volgens mij klopt die optelsom niet. We zullen het zien, wat?

barcasportz

Zo kan je er lang over discussiëren, het gaat erom wat je persoonlijk belangrijke argumenten vindt gebaseerd op de resultaten. Zelf durf ik er wel op in te zetten dat hij uit gaat rijden en acht de kans dat hij zonder val uitrijdt hoger dan 75%.

Maar goed, we zullen zien :) Net zoals bmc die de grootste favoriet zou zijn voor de TTT, dat zien we vanavond al.

WCEendT

'@Bartje
Sprinters zijn redelijk goedkoop dus bij een paar keer kort eindigen zijn ze hun geld al waard, hetzelfde geldt natuurlijk voor aanvallers maar die moet je wel op de goede dagen opstellen. Al ga ik er met mijn tactiek wel van uit dat het 6-7 sprints worden als het er uiteindelijk toch maar 3-4 worden zit er voor mij geen hoge notering meer in.

Edit:
Bij een goede tijdrit van Orica, BMC of Movistar hoeft een Drucker/Cort/Rojas maar een paar keer goed te sprinten en hij is zijn geld al waard geweest. Dus vooral die drie sprinters zijn naar mijn idee gewoon slimme aankopen.

Laatst gewijzigd
Martinoboy

Die kopmankwestie toch. Ik twijfel over Valverde zijn frisheid, denken jullie dat Chaves de 'Valverdeaankomsten' niet beter aankan op dit moment?

Het mag dan beginnen, ben het getwijfel meer dan beu :-)

Papa Bart

Daar heb je gelijk in. Aanvallers zijn een gok, en heb in de tour een mooie stand om zeep geholpen door Dumoulin niet op te stellen in Andorra en Van Avermaet niet in zijn etappes. Dat is des te grappiger (wat een eikel die Bartje!) als je bedenkt dat ik ze op dit forum juist aanraadde voor die etappes, whahahaha. Afijn, kijken of ik dat nu beter doe...

WCEendT

Ik heb ook wel een paar aanvallers in mijn team, wel drie, maar zet zeker niet alles op de aanvallers.

Jeffrey81

Zo, Valverde gooit nog even een bommetje door nu ineens te zeggen dat ie voor ritzeges gaat.

En dus is er weer twijfel, ik telde hem mee als klassementsman in mijn ploeg. Misschien toch Kruijswijk doen? En wat dan met die 500K die overblijft? Moeilijk moeilijk moeilijk

WCEendT

'@jeffrey
Alleen de kop gelezen?

Hij zegt dat hij liever een ritzege behaalt dan een 10e plaats in het algemeen klassement, maar wel ziet hoe de Vuelta loopt. Aan jou nu de vraag, hoe behaalt Valverde normaal gesproken zijn ritzeges?

Laatst gewijzigd
barcasportz

Haha die valverde, zal weer netjes top10 worden voor die taaie

Jeffrey81

Ja, dat heb ik allemaal gelezen inderdaad. En dus twijfel ik, dat zeg ik net ;)

edit: maar ik hou m erin hoor. Misschien zoek ik ook excuses om Kruijswijk er alsnog in te fietsen. Om Valverde kun je eigenlijk nooit heen!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Quintana is tevreden met een derde plek, Froome geeft aan dat ie niet top is, Contador vindt Valverde de favoriet, Chaves denkt de eerste week nog niet zo goed te zijn, Kruijswijk is ziek geweest, Lopez had een DNF in de ene koers die hij na Zwitserland gereden heeft, Talansky rijdt bij Cannondale.

Kortom, Peraud wint de Vuelta.

nathancouw

Ik denk toch dat ik een redelijk team bij elkaar heb gefietst en zal hem na de deadline ook posten ;)

WCEendT

'@Nathan
Wees zo aardig om het 1 min voor de deadline te posten :)!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Haha, mijne komt ook na de deadline. Inclusief argumentatie :)

barcasportz

Top!

Jori

Zou Froome trouwens in 2012 ook niet opgebrand moeten zijn? Toen hij 2e werd in tour, 3e werd bij de tijdrit op OS en tot slot toch een 4e plek in de vuelta fietste? Kortom, ik twijfel weer :p

Quintana10

Dan post ik hem alvast :):

G. Brambilla
F. Felline
A. Valverde(C)
S. Sanchez
S. Kruijswijk
A. Contador(C)
N. Quintana
D. Atapuma
E. Chaves
T. Van der Sande
N. Arndt
S. Yates
L. Meintjes
K. Sbaragli
M. Cort
N. Bonifazio
P. Latour
M. Lopez
J. Drucker (C)
O. Fraile

Succes iedereen!

ONCE

Een valverde die voor ritzeges gaat en niet perse het Ak kan alsnog meer punten halen dan menig Ak man. Afgelopen tour heeft ie ook meer punten gehaald dan Quintana als ik het goed heb. Komt ook nog bij dat valverde nu de favoriet voor de puntrntrui is. Zal iig hoog in dat klassement staan de hele ronde denk ik

siht

Ik zie allemaal negatieve reacties over Meersman, maar zo slecht rijd hij toch niet? In burgos paar keer top5 gesprint voor bijvoorbeeld Sbaragli (1.5 milj). Gaat Bonifazio (ook 1 milj) het bijvoorbeeld beter doen?

1 2 ... 27 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.