Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 26 ... 79 80
WCEendT

Net ff naar de Vuelta voorbeschouwing van de NOS gekeken en heb steeds meer moeite om mannen als Nelissen en Ducrot ook nog maar een beetje serieus te nemen.

De sterverdeling is rond uit belachelijk te noemen met op 4 en 5 bij Nelissen Meintjes en Peraud en bij Ducrot Gesink op 5...

Man man man, ik heb letterlijk geen enkele reden meer om ooit nog naar iets anders als 'de belg' te kijken. Daar is tenminste nog enigszins een vorm van wielerkennis.

On:
Ik ben eruit! Alle ballen op de TTT met als top drie hopelijk BMC, Movistar, Orica.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dat kan je vast zelf ook wel Wesley! Maar zie ook http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/wielerjaarspel-wijnreder

ditisdavid

Dacht even dat je 4 en 5 sterren bedoelde @WcEendt maar dit lijstje van de NOS valt me nog wel mee vergeleken met wat ze o.a.bij de klassiekers doen. Quintana wordt wel belachelijk hoog ingeschat tov Froome...

Vind het ook erg leuk dat Ducrot zegt dat we op Gesink moeten letten :D

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@david
Valt mee? Dit zijn de 'kenners' van de NOS...

Heb overigens het gevoel dat de meeste hier ook Quintana boven Froome verkiezen.

Met Quintana kan je van een Kruijswijk een Chaves maken, van een Talansky een Lopez, van een Geniez een Yates etc.

Edit:
Of dat hij geen verassingen verwacjt em vervolgens gaat vertellen dat hij verwacht dat Froome vermoeid is en tegen kan vallen.

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

'@WCEendT

Die lui bij de NOS worden niet gevraagd naar een top5 he, die schrijven hun topfavorieten op en dan pakken ze er een paar underdogs bij waar ze de minder fanatieke kijkers op willen attenderen. Ook de reden dat een Gesink hier weer wordt genoemd is puur mensen even alert maken dat Gesink meedoet.

jsprunk

Hier toch echt Froome ipv Quintana. Ik geef Quintana best een goede kans op een betere eindklassering, maar hij zal 9/10 keer achteraan finishen in dezelfde groep als Froome en op de muurtjes bijna geen punten pakken (behalve als Valverde/Moreno daar wint).

WCEendT

'@jsprunk
Dat Valverde mee doet is dus vooral de redem dat ik Quintana boven Froome verkies.

@Peter
Hrt zou mij niet verassen als ze wel om een top 5 zijn gevraagd en Ducrot werkelijkwaar denkt dat Gesink top 5 gaat rijden (of Peraud/Meintjes).

Poeksel

In de negende etappe van de Vuelta van vorig jaar werd Froome tweede. Dat leverde de volgende stand op in het puntenklassement:

6 Froome Christopher Team Sky 43
7 Quintana Nairo Movistar Team 42

Ook toen deed Valverde mee. Quintana was niet top, maar pakte wel gewoon zijn punten mee op de muuraankomsten.

WCEendT

Wat verwachten jullie dat de top 5 word in de ploegentijdrit? Ben wel nieuwsgierig of ik een beetje een goed beeld heb bij de TTTcapaciteiten van deze teams.

Persoonlijk denk/hoop ik op:
1. BMC
2. Orica
3. Movistar
4. Etixx? (slecht team op het oog, maar het blijft Etixx)
5. TLJ

ONCE

1 BMC
2 Movistar
3 Sky
4 etixx
5 Orica

nickdt

Het noemen van Gesink kan ook tactiek zijn om de druk wat bij Kruijswijk weg te halen.

WCEendT

Ik heb nog 1 laatste twijfel welke van deze twee sprinters is het 'slechtst'? Meersman of Van der Sande? Twijfel namelijk of ik een sprinter minder moet nemen om toch nog een extra klimmer (word dan AK man nr. 10) in mijn selectie op te nemen.

Milsen

Mijne zou zijn BMC, Orica, Moviestar , SKY , LTJ

Milsen

Ik zou voor Vd sande gaan als minst slechte.

WCEendT

Die 10e AK man zou dan Latour zijn, zie eigenlijk niet waar ik hem op zou stellen als mijn andere 9 niet zwaar teleur gaan stellen... moeilijk.

barcasportz

Al pakt Meersman weer punten van de TTT ;)

WCEendT

'@Barca
Ik heb al 9man uit teams die ik verwacht hoger te eindigen dan Etixx dus dat kan je niet mee rekenen ;)! Wat dat betreft ga ik niet mijn kansen spreiden voor vandaag en gewoon all-in op de teams die ik in de top drie verwacht.

Laatst gewijzigd
Baukema Tomoulin

Ik denk dat de TTT wordt:
Etixx, BMC, Tjl, Orica, Mov

Gelegevaar

Van links naar rechts of rechts naar links @Baukema?

PeterPaprika

Movistar, BMC, Orica, Sky, Tinkoff

@Poeksel, de enige reden dat ze zo close staan daar is omdat Froome er in rit 7 af werd gereden waarna Valverde en Quintana op kop tempo maakten om zoveel mogelijk tijd te pakken op hem, evenals de uit de favorietengroep weggereden Aru.

ditisdavid

'@WCEendt
Het niveau van de NOS-voorbeschouwing is inderdaad laag, maar ik heb ze nog veel slechtere zien geven, dat bedoelde ik.
OT: ik zou voor Van der Sande gaan, maar ik let bij de sprinters vooral op de kans dat ze er in de 3e week nog bij zijn, omdat daar de punten moeten komen. En Meersmans trackrecord is niet zo goed wat dat betreft...

barcasportz

'@david

Waar baseer je dat laatste op? Dit jaar bijna alle wedstrijden uitgereden en nog nooit opgegeven in zijn deelname in grote rondes (4). Tevens in de vuelta van 2012 en 2013 zowat de meest consistente sprinter.

Ken de feiten voordat je iets neerzet.

PeterPaprika

Lol, Meersman rijdt meerdaagses vaker niet dan wel uit hoor.

WCEendT

'@Barca
Ken de feiten voordat je iets neerzet!!! Hij heeft 2x de giro gereden en 2x niet uitgereden, SHAME ON YOU!!!

Beetje kansloos dat je iemand zo te kijk zet terwijl je zelf de feiten niet checkt... Oh en op de vraag waar David het op baseert? Check het aantal DNFs in 2015 voor Meersman.

@David
Ik denk dat als ik Latour erin doe het inderdaad voor Meersman is, maar ik weet niet of het een slimme zet is want ik verwacht eigenlijk meer van de 9 AKrenners die ik nu heb.

OT:
Ben ik de enige die zich normaal gesproken toch meer 'kenner' voelt en nu echt geen idee heeft wat te doen en/of de keuzes die ik maak überhaupt goede keuzes zijn?

Laatst gewijzigd
jsprunk

Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes, over 3 weken zien we wie er gelijk had ;)

Ik zet een streep eronder. 8 klimmers/klassementsmannen en 12 mannen die rap kunnen aankomen (4 met name bergop, 3 met name in heuvelachtige etappes en 5 met name in vlakke etappes). Uiteindelijk geen van de rasaanvallers gekozen, omdat de kans dat je fout gokt te groot is en 3 tiende plaatsen meer waard zijn dan een etappeoverwinning in dit spel.

1 2 ... 26 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.