Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 37 ... 79 80
nathancouw

Yates gaat hem winnen morgen! In het geval dat niet zo is dan wordt het Dani Moreno ;)

Papa Bart

Twee plekkies over; moet kiezen tussen Anton, Carthy, Clarke, Talansky en Meintjes. Wie o wie....

Pietje Precies

Lastige situatie. Ik kan kiezen tussen kopmannen die sowieso gaan aanklampen en vermoedelijk rond plek 8 a 10 zullen eindigen. Of renners die weliswaar hoger kunnen eindigen, maar ook niet mee zouden kunnen doen.

Laatst gewijzigd
vasnd

Nou Pietje, die keuze zal je de komende 3 weken vaker gaan hebben én minimaal de helft van de keren verkeerd inschatten. Welkom bij de club ;).

aardappeljager

'@nathan gelukkig heb ik ze beide in mijn team voor vandaag.

@mooiemario Dank voor de info over Carthy. Een bron zou wel prettig zijn, maar dan laat ik hem op de bank en gok ik toch op Gilbert

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik zie veel mensen Lopez noemen, maar die heeft toch nog nooit zo iets goed gefinisht?

Wicky

Gilbert pakte gisteren boni-seconden, die aast op de trui vandaag.... :) Ik heb m alleen niet in het team opgenomen :)

Chaba

Lopez, ja het is steil en hij kan goed klimmen. Dus ik denk dat dit hem wel goed moet liggen, maar het is inderdaad altijd afwachten.
Zit zelf ook te twijfelen tussen Brambilla, Latour en König voor mijn laatste plek.
Op dit moment geef ik het voordeel aan Latour hoewel Brambilla misschien zekerder is voor een top 15 plek. lastig hoor.

Jeffrey81

Ik denk dat we allemaal met hetzelfde probleem kampen. Doordat we minder spinters hebben dan "normaal", is er veel meer keuze voor etappes zoals vandaag. Het is wachten op de meldingen van "damn, die heb ik niet opgesteld" :)

Zelf kies ik voor Froome, Quintana, Contador, Brambilla, Yates, Moreno, S.Sanchez (c), Valverde en natuurlijk Chaves.

Prachtig rijtje volgens mij, waarbij ook Contador nog een optie is als kopman, maar ik gok het op Sanchez.

Tegelijkertijd laat ik buiten de ploeg: Lopez, Konig, Atapuma en Goncalves. Allemaal mannen die in dit topic ook als mogelijke puntenpakkers zijn genoemd. Ik zou alleen niet weten voor wie ik ze zou moeten omruilen.......

Laatst gewijzigd
Busted

'@Chaba Om je misschien nog wat meer zekerheid te geven, kijkend naar de Waalse Pijl van dit jaar: Latour 19e, Brambilla 84e. Ik neem Latour vandaag mee, Brambilla niet.

jort101

Ik ga denk ik maar voor Lopez in plaats voor Felline, ook een gokje maar Felline staat helemaal nergens bij bookmakers of wielersites als favoriet dus blijkbaar is dit niet iets voor hem..
A. Valverde(c)
C.Froome
E.Chaves
S.Kruijswijk/Latour
S.Sanchez
A.Contador
M.Lopez
G.Brambilla
A.Yates

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@busted: kan zijn het zijn dat etixx daar dan Martin en/of Alaphillipe uitspeelde als kopman(nen)? Dat verklaart waarom brambilla 84e werd

Busted

'@elstupidoloco Daar heb je uiteraard gelijk in. En je kan de klim van vandaag ook niet helemaal vergelijken met de Waalse Pijl.
Neemt niet weg dat ik meer vertrouwen heb ik Latour dan Brambilla, op zo'n aankomst.

Poeksel

Contador over de etappe van vandaag: " It will be like a classics finale, I think people like Valverde, Simon Yates or Brambilla can do a good finale there."

Nou moet je vaak zijn uitspraken met een korreltje zout nemen (hij noemde Valverde als favoriet om de Vuelta te winnen), maar toch.

Chaba

'@busted
wat elstupidoloco zegt inderdaad. Brambilla kan natuurlijk wel een stuk beter aankomen daar dat hij daar heeft laten zien.
Bijvoorbeeld vorig jaar de etappe van Chaves won met aankomst op de Caminito del Rey waar hij 16de werd.
Ik verwacht dat hij ongeveer net zo goed gaat doen, dus hoger dan plek 15 schat ik hem ook niet in waardoor ik toch liever een gokje waag met Latour.

Starlynk

Druk weekendje gehad, dus nog geen tijd om mijn team te posten.. Het zal in grote lijnen wel gelijk zijn aan de meeste teams hier, maar hopelijk maken mijn verschilletjes het verschil ;)

Klimmers:
Contador (c)
Chaves (c)
Froome
Valverde
Kruijswijk
M.A. Lopez
Van Garderen
S. Sanchez
Yates
Scarponi

Sprinters:
Drucker (c)
Meersman
Arndt
Bonifazio
Cort

Overig:
Felline
Kwiatkowski
Goncalves
Brambilla
Castroviejo

Meeste behoeft geen uitleg lijkt me. Geen Quintana, want Quintana scoort sowieso niet zoveel Scorito punten en ik moet het nog maar zien deze ronde. Geen Talansky, want Cannondale en daar brand ik mijn vingers niet meer aan :P. Voor de rest wel alle favorieten op podium m.i., aangevuld met Van Garderen, Scarponi en Yates voor de bergen. Van Garderen rijdt zonder druk. Het grote probleem bij Van Garderen is dat hij de druk niet aan kan, dus wie weet kan ie nu iets laten zien in de ontsnappingen of stiekem toch klassement. Vind 2 miljoen eigenlijk te veel voor een gokje, maar ik had toch genoeg geld over, dus ach! Sowieso goede ploegvulling voor de TTT en tijdrit. Scarponi omdat ik eigenlijk verwacht dat MAL het nog niet 3 weken kan en ik denk dat Astana Scarponi achter de hand gaat houden. Zo niet, dan is het maar 1 miljoen, dus het gokje wel waard. Yates verwacht ik niet al te veel van, maar ik wil niet nog een keer tegen de zeperd aanlopen om een Yates niet te selecteren ;)

Bij de sprinter geen 1.5 miljoen sprinters (Sbaragli, Rojas). Sprints in Spanje zijn altijd chaotisch dus dat half miljoentje extra steek ik wel in wat anders. Van de 1m sprinters is Van der Sande gesneuveld. Ben ik nog niet rouwig om tot nu toe, maar kan me mogelijk opbreken. Schwarzmann heeft het net niet gehaald, dus dat is jammer ;) Drucker als kopman heeft ook niet de beoogde resultaten opgeleverd. Heb getwijfeld tussen Drucker, Meersman en Cort, dus Drucker blijkt tot nu toe de slechtste keuze van die 3. Kan gebeuren!

In de categorie overig wat gokjes! Probeer altijd multi-inzetbare renners op te nemen daar, dus keuzes voor Felline, Kwiatkowski, Brambilla en Goncalves spreken dan voor zich. Renners die kunnen presteren op de klimmetjes, in de ontsnappingen, de tijdritten en zelfs in de sprints (go Kwiat!). Kwiatkowski pakt tot nu toe goed uit. De rest moet ik nog zien. Als laatste Castroviejo. Ben normaal niet zo van de tijdrijders, maar met dit parcours en startlijst heb ik wat minder sprinters dan gebruikelijk dus had ik wel ruimte voor wat zekere puntjes. Heb nog getwijfeld over Fraile, maar uiteindelijk gelukkig Castroviejo de voorkeur gegeven.

De TTT viel een beetje tegen qua punten, maar gisteren een prima dag voor mijn team en voor vandaag heb ik ook weer enorm veel opties, dus hopelijk leidt dat ook tot een mooie score. Heb er zin in!

nathancouw

Ik doe is gewaagd en ga vandaag Quintana niet opstellen (froome heb ik niet eens!).
1. Gianluca Brambilla (vandaag jarig, mooi cadeau zou het zijn toch?)
2. Simon Yates
3. Daniel Moreno
4. Miguel Angel Lopez
5. Pierre Latour
6. Esteban Chaves
7. Alberto Contador
8. Samuel Sanchez
9. Alejandro Valverde

Baukema Tomoulin

Voorspelling van vandaag: Kwiat is weg en raakt vandaag de trui kwijt aan Chavito. Froome, Kruijswijk, Valverde & Quintana verliezen een seconde of 20 op Contador & Chaves. Feest bij Orica & Tinkov en een mooie voorbode voor de echte strijd deze Vuelta. vertwijfeling bij Movistar & Sky, de kopmannen toch niet zo fris meer als gehoopt.

bart1e

Goncalves/Talansky/Kruiswijk is de optie nog om uit te kiezen, van welke van de 3 verwachten jullie het meeste voor vandaag?

nathancouw

'@bart Geen van allen verwacht IK iets..

jp.vanoosterhout

ik denk en hoop dat kwiatkowski nu weer eens een goede grote ronde gaat rijden zoals de tour van 2013 toen hij 7 x in de top 10 kwam en 11de in het eindklassement. Zou voor mijn scorito heel goed zijn

robotour

Voor vandaag heb ik de volgende 9 renners opgesteld:
- Valverde (kopman)
- S.Sanchez
- Froome
- Contador
- Chaves
- Barguil (hopelijk heeft hij zijn vorm van de Vuelta van een paar jaar geleden, en is hij beter dan in de Tour)
- Meinjtes
- M. Lopez-Angel
- Elissonde

Op de reservebank vandaag:
- Gilbert
- Drucker
- Haas
- Prades
- Rojas
- Van der Sande
- Devenijns
- Yates
- Bramilla
- Pradilla
- Goncalves

Gok erop dat de betere klimmers + klassementsmannen boven komen drijven vandaag, maar ja ben eigenlijk al slecht gestart zonder Meersman, Schwarzmann (darke horse). Hopelijk rijden deze niet te vaak korte uitslagen t.o.v. de andere sprinters.
Kwiatkowski en Kennaugh beginnen sterk voor Sky. Kwiatkowski reed sterk in Rio, maar ja benieuwd hoe lang hij dat door kan trekken en/of hij voor eigen kansen mag blijven rijden in deze Vuelta.

jort101

Barguil en meintjes?? Die gaan denk ik niet beter rijden dan brambilla en Yates..

Filipo

Mijn team voor vandaag:

Contador (C)
Valverde
Sanchez
Froome
Brambilla
Chavez
López
Anton
Yates

Denk dat de finish te steil is voor renners zoals Gilbert. En gezien het verleden zie ik de klassementsrenners hier toch in de top 10 finishen.

Gelegevaar

'@robotour ik had Pardilla meegenomen ipv Elissonde

Laatst gewijzigd
1 2 ... 37 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.