Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 5 ... 79 80
Gelegevaar

Dit is toch allemaal speculeren en dagdromen mensen ;-)

sstijnntje

Lijkt me niet Robotour. We nemen met z'n allen Froome niet serieus als podium kandidaat vanwege de tour. Waarom nemen we Quintana dan wel serieus? Vorig jaar was hij wereldtop in de tour en wordt hij met veel mazzel 4 in de Vuelta. Tenzij hij zijn piek fout heeft gelegd dit seizoen is hij gewoon minder.

flashke

Ik vind toch dat er iets serieus niet klopt aan die puntentelling. Hoe kan een 8e plaats in het AK nu evenveel punten opleveren als de 7e plaats in de daguitslag? Dat is helemaal uit verhouding.

PeterPaprika

Naja, tenzij die nummer acht Matthias Frank heet heeft ie daarvoor ook wel genoeg punten verzameld. Laatste jaren waren de toppers in het klassement ook altijd de toppers bij Scorito en niet de 2e garnituur in de etappes. Vind het wel prima eerlijk gezegd, goede balans ook tussen punten voor sprinters en klassementsmannen met deze telling.

nathancouw

Een must-have voor mij is mijn landgenoot Danny v Poppel. Zekerheidje voor in de sprints.. 1 'pareltje' houd ik voor me alhoewel ik denk dat veel mensen hem toch wel hebben.. ;)

elstupidoloco

Ach vertel hem dan gewoon maar ;)

WCEendT

'@Nathan
Phinney? Carthy? Of hoop je op een stunt van Anton? Of gok je erop dat Intxausti een vrije rol krijgt? Zoveel pareltjes.

Edit:
Hermans ;)?

Laatst gewijzigd
JimKro

In feite is de helft van de renners die je kan kiezen een 'pareltje'. Er zitten zoveel goedkope renners tussen.

nathancouw

'@WCEendT Niet eens iemand voor in de bergen! Namelijk Magnus Cort, goede sprint en kan goed een heuvel op. reed erg sterk in Denemarken. Carthy uiteraard ook ;)

snoek1974

'@ Nathan couw

Maar Orinca gaat toch voor Mezgec in de sprint en voor Gerrans in de heuvel of gok je erop dat 1 van de 2 uitvalt of dat die sowieso dan mee sprint ondanks knecht rol.

matthijs1978

Eerste draft lijst .....
G. Meersman SPR / EQS € 1.000.000
A. Amador KLA / MOV € 1.500.000
S. Pardilla KNE / CJR € 500.000
B. Hermans KNE / BMC € 500.000
M. Kwiatkowski AAN / SKY € 1.000.000
S. Sanchez KLA / BMC € 1.500.000
R. Gesink KLA / TLJ € 2.000.000
S. Kruijswijk KLA / TLJ € 3.000.000
A. Contador KLA / TIN € 5.000.000
A. Talansky KLA / CPT € 2.000.000
N. Quintana KLA / MOV € 4.500.000
M. Landa KLA / SKY € 2.000.000
E. Chaves KLA / OGE € 3.500.000
L. Mezgec SPR / OGE € 1.500.000
D. Van Poppel SPR / SKY € 1.500.000
S. Yates KLI / OGE € 1.500.000
M. Lopez KLA / AST € 2.500.000
J. Drucker SPR / BMC € 1.000.000
J. Goncalves AAN / CJR € 1.000.000
W. Wippert SPR / CPT € 1.000.000

matthijs1978

al gaan mogelijk een aantal sprinters nog sneuvelen voor bijvoorbeeld:
misschien veel sprinters maar... je kunt toch maar 9 klimmers opstellen dus hoef er ook geen 20 mee te nemen.
al overweeg ik ook renners als:
Geniez, Monfort, Wellens, Castroviejo, Gerrans, Felline, Stybar, ....

Baukema Tomoulin

Nog 11 dagen. Ik hoop echt dat er nog wat uitgeruste klasbakken bijkomen. Ik heb voorlopig 4 echte tijdrijders, 10 klimmers, 5 punchers en slechts 1 sprinter...

nasibal

Mijn scorito selectie is net als een slecht hotel aan een regenachtig strand: Ik krijg het gewoon niet vol

Laatst gewijzigd
Chaba

ah ik was al bang dat het aan mij lag. Ik krijg hem ook niet vol. In ieder geval niet vol met renners waar ik het vertrouwen in heb dat die gaan presteren.

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik heb juist een te kort aan plek 😬

Mardai

Wie heb je allemaal Nasibal? :P :'D

Laatst gewijzigd
nathancouw

'@Snoek Ik verwacht dat ze voor Cort zullen gaan in de heuvels, Gerrans is het niet meer.

Chaba

Ik kom gewoon niet uit met mijn budget. Ik zie gewoon te weinig 'dure' renners die ik wil meenemen.
Of laat ik het anders formulieren, er zijn teveel duurdere renners waar ik geen vertrouwen in heb waardoor ik niet optimaal van mijn budget gebruik kan maken en mijn team daarom niet vol krijg. Wel een hoop mogelijke pareltjes maar ja je kan moeilijk er 6-7 van meenemen want dat is me toch een te groot risico.

Oftewel een hoop onzekere punten als ik in de woorden van Nasibal mag spreken. ^^

HansFuentes

Allemaal kleine Contadortjes die huilie huilie doen hier!

Heb al een fantastisch team samengesteld met een mooie mix van de verschillende specialiteiten. Als je denkt dat je een optimaal resultaat kan behalen met 20 renners t.w.v. 25 miljoen, dan doe je dat toch? Het is geen wedstrijdje "geef je totale budget uit"!

Het wordt pas echt lastig om de juiste renners op de juiste dagen op te stellen!

Succes allemaal!

Chaba

Het vertrouwen in een optimaal resultaat daar gaat het inderdaad om. Alleen dat is nu net mijn probleem. teveel onzekerheden in mijn team.

nathancouw

'@Chaba hetzelfde geldt voor mij. Ik denk dat Froome en Quintana zullen teleurstellen dus kom ik bij goedkopere maar onzekerdere uit. En stel nou dat ze het wel goed doen (froome,quintana)...

ivo001

Ben benieuwd naar de verdeling tussen Felline en Bonifacio bij Trek.

snoek1974

'@ ivo 001

Felline voor de heuvels en Bonifacio voor het vlakke .

Deze Vuelta is lastig om in te schatten , 7 heuvel etappes waarvan 3 met finish berg op , gaan de andere 4 in een massasprint eindigen of moet je hier voor 3 a 4 aanvallers meenemen .

Moet je Froome en of Quintana meenemen of moet je juist inzetten op andere klassement renners zodat je hun budget kan Verdelen ( je beperken tot Giro renners en 1ste ronde van het jaar renners )

Pure tijdrijders meenemen heeft geen zin want maar 1 tijdrit en pas in etappe 19 en kan je kiezen voor renners die het als Mede specialiteit hebben.

Qua sprinters is de vraag hoeveel je meeneemt en wie kan je nog in etappe 21 opstellen .

Er staat sowieso nog een beperkt lijstje qua sprinters en puncheurs , mis nog enorm wat renners op het lijstje die ik eigenlijk wel verwacht en als die komen zal mijn team daar enorm door veranderen.

Maar voorlopig is dit de moelijkste ronde van het jaar om in te vullen .

aardappeljager

Ik mag nog 2 renners selecteren en heb 9.75 over. Dan toch maar froome en quintana? Eerst maar even afwachten welke renners er nog bij gaan komen, maar heb best vertrouwen in mijn huidige selectie.

Blijft wel de lastige vraag wanneer stel je wie op. Toch wat onduidelijker altijd bij de vuelta

1 2 ... 5 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.