Blijft wel een lastig iets. In de laatste grote rondes worden steeds meer dagzege's "cadeau gegeven" aan de kopgroep en vanuit dat oogpunt loont het dus veel meer om aanvallers te hebben dan de nummer 10 tot 15 vanuit het peloton. Echter is het hebben van de juiste aanvallers en ze op de juiste momenten opstellen verdomd lastig.
Met genoeg voorsprong had een scenario Niemec+ prima weer kunnen gebeuren.
Edit: een Gesink met goeie benen rij je toch niet zomaar 5 minuten terug hoor.. Al heeft ie ze vandaag vast niet.
Ik vind het vooral zonde dat mij mannetjes in een wrs niet slagende kopgroep zitten. Of ik ze nu wel of niet opstel, het zijn stuk voor stuk leuke renners die ik graag zie winnen. Wel mooi dat de usual suspects er bijna allemaal bij zitten :-) allemaal even moe.
jimkro: ik heb dit ook, je kan die dubbele punten voor de verschillende truien van Valverde gewoonweg niet goedmaken met een andere kopman, ook al heb je iedere keer een goede teamselectie. Vandaag komen er ook nog eens punten bij omdat Quintana wint! Baal zo van die last minute switch met Chaves.
Gunstige dag voor mij. Helaas voor sommigen met Moreno/Castroviejo etc nog een stuk gunstiger. Die gaan in dagen dat de kopgroep wegblijft ook flinke punten pakken. Voorlopig 5e algemeen!
Wauw de nummer 1 heeft nog slechts 7 mannen van het algemeen klassement. Vult ie aan met Fraile en Castroviejo en tadaaaaaa :(
'@wc eendt: Ben ik niet met je eens...:-). Door het grote aantal punchetappes en de puntentelling van de vuelta zat het er dik in dat alejandro in meerdere klassementen mee zou doen en dus veel punten zou pakken. Het risico zit er wel in dat hij in de loop van de vuelta wegvalt en dan heb ik alberto als kopman ipv nairo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.