'@raymankapeens
Als je moet kiezen tussen Gilbert en Felline of je Movistar-mannen, zou ik voor de laatste optie gaan. Hangt er misschien nog een beetje vanaf welke renners je hebt van Movistar. Als je tussen Felline en Gilbert moet kiezen, denk ik dat Felline zeker maandag heeft bewezen dat hij bergop wel wat meer kan dan Gilbert. BMC zal hem vandaag denk ik niet zo snel uitspelen, maar wie weet!
'@raymankapeens
Tja, lastig! Er valt wat voor te zeggen om Rojas thuis te laten. De kans dat hij zelf punten haalt lijkt me van die negen man het kleinst. Aan de andere kant kun je je ook afvragen of bijvoorbeeld Atapuma nog de benen heeft om weer ten aanval te trekken. Dan wordt Rojas misschien toch weer interessant om in je team te hebben vanwege de zekere punten. Felline is ook geen zekerheidje, maar kan goed uitpakken. Succes ermee!
Bij elke ander renner was ik het met je eens, maar hier gaat het om Valverde. De man die altijd een heel jaar lang goed is. Daarbij is het vueltaparcours altijd perfect op het lijf geschreven van Valverde en het is ook nog eens in zijn thuisland. Tel hier bij op dat het deelnemersveld relatief matig is, en veel andere toprenners op dit moment in het seizoen net zo goed opgeblust zijn.
Het is tenslotte ook maar net hoe je 'om de knikkers meedoen' definieert. Meestrijden om winst was natuurlijk een pure gok geweest. 'Alleen tot de eerste rustdag vooraan meedoen' was misschien ook in jouw ogen realistischer geweest als voorspelling? Dat is precies waar we nu zijn, en hij heeft zn waarde al ruimschoots bewezen. Pure speculatie vind ik sterk overdreven.
Wat Valverde als kopman betreft: De reden dat ik (en zo te lezen ook vele anderen) types als Valverde meenemen is vanwege zijn sprintje, en zijn wil om dat te gebruiken. Valverde eindigt altijd vooraan een groep. M.a.w: je neemt hem mee voor zijn 'bonus' in de daguitslag en niet zo zeer voor top 3 AK over 3 weken. Zo'n renner moet je dan toch júist kopman maken? Tel daar de toch ook vooraf wel realistische teampunten bij op en het feit dat een sprintkopman op dit parcours in theorie wel gemist kon worden en het is voor mij een hele logische keuze. In ieder geval minstens als 'reserve' of '3e kopman'. Interessant dat sommigen daar kennelijk anders over gedacht hebben. Wél voor Valverde kiezen, maar géén kopman.
@WCEendt
De magische wederomstandingen van Froome en een paar jammere dagkeuzes (geen Atapuma, geen Yates bv) belemmeren bij mijn in de TTT opgelopen achterstand echt goed in te halen. Derhalve stuiter ik wat rond in de 2e helft van de top 1000. Zeer knap wat Froome laat zien. Op wat kleine puntjes na (hele jaar goed zijn bv) zou je echter voor hem hetzelfde verhaal kunnen ophangen als ik hierboven over Valverde heb gedaan. Zelfs als hij er nu doorzakt heeft hij al een hele sloot aan punten behaald. Verschil is alleen dat hij nog eens 1,5 miljoen duurder was dan Valverde.
Ik heb nog wel even gedacht aan Valerde als kopman, maar gokte dat Chaves ook goed zou doen op die aankomsten en dan door een betere ak meer punten zou halen. Tot nu toe heb ik me vergist. Kruijswijk als gok captain bleek al gauw een grote fout, maar als je wilt winnen moet je toch wat anders doen hè.
'@Patrijs, goed gezien van Brambilla. Die is er inderdaad nu tussenuit gevallen en zal vast nog wel voor een (of meerdere) etappe(s) gaan (de etappe morgen is echt iets voor hem). Mijn gok door Contador eruit gelaten, heeft verkeerd uitgepakt. Ik ben wel iets gestegen (sta net binnen de top 250), maar had meer gehoopt.
Vluchtgroep morgen (23 pt voor de bergtrui!): Fraile, de Gendt, Brambilla, Gilbert!, Geniez, Mate...
Nee, WCEendt ik dacht juist dat Quintana zou gaan winnen. Dat was voor mij relatief ongunstig geweest (zonder renners als Moreno, Rojas, Castroviejo in selectie).
Voor mij had de uitslag nauwelijks beter kunnen zijn. Opgeschoven naar plek 3 algemeen en plek 1 in de Wielerflits Pool! :)
Dit gaat nog een mooi gevecht worden tussen Quintana en Froome! Prachtig slot vandaag. Mijn gok met Felline heeft helaas niet goed uitgepakt, zeker omdat ik Konig op de bank had zitten. Desondanks goed gepresteerd en gestegen naar 39 algemeen en 15 WF. Nog even afwachten op de punten voor de combinatietrui, maar dat zit met Quintana als kopman en drie Movistars in m'n team wel snor.
Edit: Plek 31 Scorito en 9 WF na punten combinatieklassement. Olé!
Ondanks het niet hebben van Froome, Chaves als kopman en het wegvallen van Brambilla de helft van m'n achterstand goedgemaakt op de top1000 van de WF poule (dat krijg je zonder Meersman en met Contador, Chaves en Drucker louter tegenvallende kopmannen...). Zal morgen door gebrek aan aanvallers wel weer dat inleveren...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.