Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 75 ... 79 80
WCEendT

'@Nasibal
Het was een (bewuste) gok om zoveel sprinters mee te nemen, maar met een top 100 op dit moment kan ik toch zeggen dat die keuze goed is uitgevallen. Nog een prima klimploeg over zelfs met het uitvallen van Lopez en Kruijswijk, ook helpt het dat ik de goede aanvallers heb gekozen (Yates, Atapuma en Brambilla).

Overigens had ik ook nog Bonifazio :).

Nu je er toch bent, hoe vind je de Vuelta tot nu toe? Tip je nog iemand voor morgen? Wat vind je van de 'rare' aanvallen van jou tip (Mamykin)?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@WCeendt

Zie het stukje wat ik heb toegevoegd. Met een top 100 plek heb je het gelijk aan je zijde, al denk ik niet dat dat door Sbaragli en Vd Sande komt, of zit ik er naast?

Voor morgen heb ik geen speciale verrassing. Het is uitkijken naar Felline, maar die staat bij iedereen wel op de radar. Mamykin snap ok geen snars van, al moet ik toegeven nauwelijks wat te hebben kunnen volgen van deze editie helaas.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@WCEendt: stel je hem zondag op? Kan gerust zijn dat ze Keukeleire uitspelen dan, tis dat die het hem moeilijk maakt ook als er 2 potentiele sprinters in een ploeg zitten. Dus snap heel goed je argumentatie dat hij de dag ervoor in de ontsnapping reed. Gezien je top 100 plaats heb je niet zoveel verkeerd opgesteld, akkoord vandaag verlies je wel 33 punten(50-17 van Castroviejo) maar denk dat iedereen al eens verkeerd opgesteld heeft. Denk degene die Valverde kopman hadden in de etappe dat Drucker won, vandaag geen 2 keer dezelfde fout hebben gemaakt.

WCEendT

'@Wesley
Ligt eraan in welke groep Cort binnen komt zaterdag, maar waarschijnlijk laat ik hem er weer buiten (ligt er ook aan of ik nog een kans maak op een top 25 of top 50 of een andere mijlpaal).

@Nasibal
Sbaragli heeft nog wel wat mooie puntjes opgeleverd, maar het komt zeker niet door Bonifazio of een Vd Sande... Als ik heel eerlijk ben komt het toch gewoon door het hebben van Valverde als kopman en natuurlijk Drucker met inmiddels toch 400 punten (al was Meersman toch de betere keuze geweest).

Over het hebben van zoveel sprinters, dat is vooral omdat ik niet zag waar ik de klimmers/aanvallers zou opstellen die ik dan i.p.v. die sprinters zou hebben. Uiteindelijk toch bewust gegokt op veel BMC mannen (voor eerste week, heeft uiteindelijk niet goed uitgepakt) en Movistar mannen. Ik heb op dit moment bijvoorbeeld nog maar 7 klimmers en die vul ik elke bergetappe aan met Brambilla/Atapuma of 2 Movistar renners en als Froome niet al te hoog eindigd stijg ik dan ook nog wat plekken.

Het is vooral zonde dat ik mijn kans om in te lopen heb laten liggen, omdat ik toch een grotere investering heb gedaan in mijn sprinters team dan de meeste.

Ik zie veel mensen die dan bijvoorbeeld Latour hebben en hem nog nooit hebben opgesteld (ook omdat hij tegenvalt), ik heb vooraf heel lang getwijfeld om er een sprinter uit te halen voor diezelfde Latour, toch blij dat ik dat niet gedaan heb.

Laatst gewijzigd
Patrijs

Jongens, het is toch heel normaal dat je een renner niet opstelt als je geen vertrouwen in hem hebt? 'Je hebt hem toch niet voor niets gekocht?' Nou, soms dus wel. Dan hoef je diegene niet koste wat kost op te stellen. Dat is onderdeel van het spel: proberen te peilen hoe jouw renners in hun vel steken en of ze het volgens jou waard zijn om opgesteld te worden. Soms is je oordeel voor een grote ronde anders dan tijdens een grote ronde, om welke reden dan ook. Ik begrijp heel goed dat sommigen hun twijfels hadden over Cort en liever voor de 17 zekere puntjes van een Movistar-renner zijn gegaan.

Ben het overigens met @ervee eens dat er in principe geen verschil is met de keuze voor het kopmanschap van afgelopen maandag tussen Valverde/Drucker. Je kijkt altijd naar welke combo volgens jou de meeste punten op gaat leveren. Zoals blijkt denken we daar niet allemaal hetzelfde over. Gelukkig maar!

Voor mij was het vandaag een dag van consolideren. Zonder Arndt en Cort toch 254 punten gescoord en daarmee eerste gebleven bij WF. Ben heel benieuwd naar morgen. Verwacht eerlijk gezegd niet dat knechten van klassementskopmannen zich helemaal leeg gaan (of mogen) rijden, met het oog op zaterdag. Tenzij ze voor de dagwinst mee kunnen doen natuurlijk.

Laatst gewijzigd
nasibal

..Overigens ben ik morgen wel benieuwd naar Peraud, die sluipt buiten beeld nog aardig mee in de achterhoede.

Bij Orica ook nog wel wat leuke namen, maar zullen ze er voor gaan? Zelfde geld voor Geniez.

Edit:
Met een goede tijdrit komt de top 10 in zicht voor Peraud. Die zal er morgen toch alles aan willen gaan doen denk ik.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasi
Ook mijn reactie weer geedit.

Voor overmorgen gok ik waarschijnlijk op Atapuma en Brambilla omdat ik er gewoon klaar mee zou zijn als een van die twee nu ook hoog zou eindigen na vandaag ook al 33 punten misgelopen te hebben. + Als ik nog wil stijgen dan moet een van die twee toch nog iets gaan doen, dus ik heb eigenlijk niet echt een keuze (en of ik nou 50e of 150e word, wat maakt het uit).

Ik ga er vooral van uit met mijn logica dat de mensen boven mij het op 'safe' gaan spelen, daarom doe ik dat juist niet (beetje zelfde instelling die ik had met het nemen van zoveel sprinters).

@Patrijs
Toch blij met je keuze voor Drucker vandaag? Mag ik nu een rondje op je nieuwe fiets rijden? ;)

Edit:
Lol Peraud staat inmiddels 14e, helemaal niet mee gekregen.

Edit2:
Heb het hier natuurlijk over overmorgen, de bergetappe, raak helemaal in de war door Cort ;).

Laatst gewijzigd
WCEendT

Morgen nog wel de kopman keuze tussen Valverde en Contador, het lijkt me dat op papier Valverde toch de goede keuze is? Je mag er toch wel van uit gaan dat Valverde er vol voor gaat en Contador niet zoals in 2011 top drie gaat rijden in een vlakke tijdrit?

Of? Ik ben nergens meer zeker van op het moment...

ivo001

Ik verwacht eigenlijk niet dat Valverde vol zal gaan.
Ik heb zelf Froome als kopman morgen.

Ook Meintjes en Latour vervangen voor Cort en Drucker.

wesley1983

Contador volop in strijd om het podium, Valverde zijn klassement is naar de vaantjes, dus als ik jou was zou ik voor Contador kiezen. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je wil risico's pakken, er gaan er veel Valverde kopman nemen omdat ze al meer zekerdere punten hebben. Weet wel niet hoe dat zit met punten voor de groene trui na een tijdrit en hoeveel plaatsen er punten krijgen, voor dit zou Valverde wel voluit kunnen gaan natuurlijk.

WCEendT

'@Ivo001
Die laatste zin snap ik niet helemaal? In je team, of doel je op de tijdrit morgen of de etappe van vandaag? Waarom Drucker en Cort in een tijdrit? You lost me.

Gids05

krijg je wel de truipunten voor valverde met de na de tijdrit ?

fringale

lijkt me nog een leuke uitbreiding aan scorito, per rit het aantal punten dat je liet liggen

raymankapeens

Ja je krijgt wel de truipunten en volgens mij ook de truipunten van teamgenoten volgens mij. Alleen geen teampunten voor een overwinning

Jeffrey81

'@fringale: ja dat mis ik ook enorm.

Er staat bij het totaaloverzicht nu wel een vinkje wanneer je de renner hebt opgesteld, maar dat voegt helemaal niets toe. Interessanter zou zijn wanneer de renner punten heeft gehaald, en hoeveel daarvan je er verzilverd hebt. Zelfs als dat betekent dat ik nogmaals met de handen in het haar kan dat ik Brambilla op dé dag niet opstelde, haha

Abdoe

Zou wel een grappige regel zijn als punten van niet opgestelde renners uit je selectie van je totaal worden afgetrokken. Vergt nog net iets meer frustratietolerantie :)

Mooie_Mario

Om antwoord te geven op de teampunten-vraag, omdat het niet in de spelregels bij de Vuelta staat.
Tijdens de Vuelta gelden dezelfde regels als bij de Tour de France.

Scorito meldt:
"Dezelfde regels zijn van toepassing bij de Vuelta.

Dus teamgenoten van de winnaar van de tijdrit ontvangen geen teampunten voor de etappezege, teamgenoten van de houders van de klassementstruien ontvangen wel teampunten."

Ik ga vandaag voor kopman Contador ipv Valverde.

Patrijs

En we zijn los! Deze heren moeten het vandaag voor mij gaan doen:

Quintana (C)
Valverde
Moreno
Rojas
Froome
Konig
Contador
S. Sanchez
Felline

Cormet de Roselend

Succes Patrijs! Op naar de overwinning.

Mijn 9 renners voor vandaag:

Contador (C)
Froome
Quintana
Valverde
Moreno
S. Sanchez
Hermans
Chaves
Yates

Laatste drie bij gebrek aan beter, maar ze moeten wel willen ze hun klassering behouden (of zelfs stijgen).

Patrijs

'@Cormet
Jij ook succes! Ik heb in plaats van Chaves en Yates voor de zekerheid van Rojas en Moreno gekozen. Ben benieuwd wat de Orica-mannen kunnen.

Scotty

Alles op dagwinst van Castroviejo (kan ook weinig anders).

6x movistar: Herrada, Fernandez, Moreno, Castoviejo, Valverde (captain) en Quintana.

Daarnaast Froome, Konig en Contador.

Eergister helaas verkeerd gegokt en Konig, Herrada en Cataldo (allen top 5) niet opgesteld. Jammer, ik had daar een flinke sprong kunnen maken.

Gisteren met 226 punten toch flink gezakt.

Sta nu nog 92ste overall.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik kon met nog 2 km te gaan op dagzege Cort inzetten voor een quotering van 60. Was dus helemaal op voorhand verre van een zekerheidje. Echter wel eens met Nasi, als je Cort in zulke etappes buiten je selectie kunt laten heb je iets te veel sprinters meegenomen.

Qua Latour heb je zeker gelijk WCEendt. Geldt ook voor mijn selectie, heb hem niet al te vaak opgesteld. Anderzijds vond ik het deze ronde echt nodig om veel opties te hebben, maar 'helaas' zijn er weinig uitvallers :p

Laatst gewijzigd
raymankapeens

'@Scotty alles op Movistar? Alleen voor de truipunten dan neem ik aan want een dagzege van Castroviejo levert geen teampunten op he vandaag ;-)

jsprunk

Tuft en Campenaerts gaan het in ieder geval niet winnen.

Scotty

'@rayman, for real?

edit; potverdimmes je hebt gelijk, wat is dat voor 'n sneue regel dan...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.