Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 77 78 79 80
fringale

spannend subpoule, ik leidt met 4.126 punten, de nummer 2 heeft er 4.125...nog 2 ritten. zijn jokers voor de laatste 2 ritten, zijn Gesink, König, Moreno en het feit hij Valverde kapitein heeft. Mijn jokers zijn Chaves, Brambilla, Felline, Cort (en Schwarzmann) en het feit ik Drucker (en als kopman heb.

PeterPaprika

'@Pietje Precies

In een gewone etappe hebben de teamgenoten een veel grotere invloed op een etappeoverwinning, of dat nu gaat over het dichtrijden van gaten, de winnaar uit de wind houden etc. Bovendien gaat een renner nooit achter een ploeggenoot aan rijden, waardoor winkansen op die manier ook worden verkleind als een teamgenoot het goed doet. Dat is ook de reden dat die teampunten er zijn. In een ITT is een renner compleet op zichzelf aangewezen om zo snel mogelijk het parkoers af te leggen, je hebt 0,0 aan je teamgenoten en dus is het imo ook logisch dat die teampunten niet worden uitgedeeld.

Patrijs

Voor mij is er na vandaag weinig veranderd in het klassement, dus dan maar vast kijken naar morgen. Gaan we een grote kopgroep zien strijden om de punten, of willen de klassementsrenners voor de overwinning gaan? Vooralsnog twijfel ik. Balen dat Sanchez er vandaag tussenuit is gevallen, ook voor de punten van het eindklassement. Een plekje op de bank is zijn deel voor morgen. Op dit moment zitten Felline en Brambilla ernaast, maar wellicht ga ik hen er nog in puzzelen.

nathancouw

'@Patrijs Ik heb hen er juist ingezet! Helaas moet ik 1 van de volgende 3 ook nemen: Konig,Sanchez of latour. Ik verwacht van allen niet veel.

ditisdavid

König, met afstand.

ONCE

Sanchez is nog maar de vraag of ie gaat starten. Zit nu in het ziekenhuis voor foto's

http://www.bmc-switzerland.com/int-en/experience/the-feedzone/crash_marred_time_trial_for_sanchez/

nathancouw

'@David die zal toch Froome moeten knechten voor zijn poging tot rood..?

ONCE

'@nathan

Misschien sturen ze hem wel mee met de break. In 1e instantie om wat op te zetten met Froome. Misschien ism Orica. Die zullen ook nog wel wat van plan zijn.
Je zou ook kunnen gokken op Latour, maar daar hebben we nog helemaal niks van gezien wat betreft aanvallen

Laatst gewijzigd
MorenoHofland38

Shit, mijn selectie stond al een paar dagen klaar en toen wist ik nog niet dat Felline kon tijdrijden. Niet dat het heel veel uitmaakt, ik ga waarschijnlijk net top 2000 eindigen en zolang ik mijn kleine subpoultje win ben ik redelijk tevreden.

nathancouw

'@Once Ik hoef niet meer te kiezen blijkbaar haha. had Brambilla en Felline al. OOk zeer gewaagd. misschien felline vervangen voor konig?

Pietje Precies

'@PeterPaprika,

Ja, soms wel. Soms ook niet. Dan ontstaat een kopgroep na 10 kilometer. Zit daar de winnaar in. En hebben zijn teamgenoten niets bijgedragen.

Daarnaast krijg je ook iedere etappe!!! een hele stoot aan ploeggenootpunten voor truien. Dit terwijl die ploeggenoten daar in die etappe regelmatig niet of nauwelijks aan hebben bijgedragen.

Al met al zou er naar mijn mening dus niet moeten worden beoordeeld op basis van bijdrage.

Overigens vind ik de ploeggenootpunten een best wel leuk spel-element. Anderzijds is het daardoor voor mij ook praktisch onmogelijk om algemeen écht hoog te eindigen. Zeker deze Vuelta, maar in mindere mate ook in de andere grote rondes, staan in de top van het klassement een hoop mensen die op teamgenootpunten hebben gespeculeerd.

Aangezien ik vooral mijn sub-poule wil winnen (en dus een ploeg moet hebben waarmee ik vrij zeker tussen plek 200 - 400 eindig in plaats van tussen plek 10 - 800 afhankelijk of ik de juiste ploeg heb gekozen voor teamgenootpunten), selecteer ik enkel renners die op eigen houtje hun prijs en plek in de selectie waard gaan zijn. Natuurlijk neem ik de ploeggenootpunten wel mee in mijn overweging wanneer ik twijfel tussen renners (op voorhand erg aangenaam extraatje voor bijv Cort). En natuurlijk houd ik er rekening mee dat ik slechts 5 sprinters hoef te hebben, door klassementsmannen, ploeggenoten daarvan, etc etc. Maar ik weiger puur voor de kans op ploeggenootpunten renners als Rojas, Fernandez, Bennati, etc te selecteren.

Laatst gewijzigd
Cormet de Roselend

Een stukje gedaald in het algemeen klassement; 275e nu. Het missen van een extra Movistar renner (Castroviejo) en met name Felline en Meersman breken me op. Heb een aantal slechte keuzes gemaakt zoals Lopez, Meintjes en Anton (al begon hij wel aardig).

Vandaag gaat er zeker een kopgroep ontstaan met in ieder geval Gesink, Fraile, Elissonde en Brambilla (verloor gisteren >8 min). Of ze het tot het eind redden hangt van Sky en Orica af; benieuwd wat die ploegen in petto hebben.

Team:
- Valverde (C)
- Froome
- Quintana
- Contador (of toch hem captain maken? Ik denk dat hij zijn podiumplaats zal consolideren en alleen let op Chaves)
- Chaves
- Yates
- Brambilla
- Moreno
- Hermans (zou ook wel eens mee kunnen in de ontsnapping van de dag om top 10 te halen)

siht

Het uitvallen van Sanchez geeft een plekje in mijn team: Felline of Latour? Lastig.

fringale

'@ siht
zelfde probleem, ttz, Felline of Pardilla. Die laatste zegt op cyclingquotes er alles aan te doen om morgen mee in de vlucht te zitten. Van Felline weet ik het zo nog niet, trouwens, Valverde is tuk op zijn groene trui en Felline is een kwaaie klant, gegeven de etappe nog van morgen. Hoe dan ook, in jouw geval zou ik altijd Felline spelen.

siht

Ja ik ga voor Felline.
Jou keuze is moeilijker. Pardilla zal er inderdaad bij willen zitten om eventueel wat plekjes te stijgen in het klassement?

jsprunk

Froome en Quintana zijn ook nog kanshebbers voor groen, dus als Valverde die trui wil winnen, moet hij vandaag dicht bij hun eindigen en eventueel morgen nog wat sprokkelen.

fringale

Movistar heeft er dus alle belang bij dat een grote vlucht (zonder Felline) vertrekt en stand houdt, maar ben toch ook maar gezwicht voor Felline. Heb hem er al eens uit gelaten toen hij 2e en 10e werd. Scorito is een kwestie van zelfrelativering als je alweer de foute keuze gemaakt hebt.

jsprunk

Tsja.. ze kunnen niet op alles rijden. Liever een groep met Felline weg dan met Froome zullen ze bij Movistar denken.

ditisdavid

Damn, Brambilla boven Felline verkozen...

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Brambilla kiezen in plaats van Felline was geen foute maar een goede keuze. Net als Chavés in plaats van Molard ook een goede keuze was.

vasnd

Nouja Pietje Felline heeft al wel laten zien dit soort etappes te kiezen én aan te kunnen. Geen extreem vreemde gok-keuze maar ook ik heb Brambilla mee.

xShanty

Ai, ook hier Felline en Latour eruit gelaten :(

Lage rugpijn

Kijk ik naast me op de bank, zit daar die dekselse atapuma..

flashke

Latour, Atapume en Felline eruit gelaten. Dit kon een hele mooie dag worden voor mijn ploegje.

Pietje Precies

Nee, zeker geen extreem vreemde gok-keuze. Maar Brambilla had vandaag simpelweg meer kans dan Felline. Desalniettemin logisch dat men baalt. Ik baal van Latour die ik niet heb geselecteerd :p

Laatst gewijzigd
1 2 ... 77 78 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.