Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 118 ... 440 441
xistnc

Vorig jaar heeft Groenewegen vooral steun gehad van Vanmarcke, Wynants en Roosen. Wagner was er in meerdere gevallen in de finale niet meer bij. Ook al is hij in kleinere wedstrijden heel goed in de leadout, als hij de intrinsieke kwaliteit mist om op het juiste moment in de Tour zijn kunstje te doen, dan houdt het op.

Zo is vorig jaar ook Lindeman op zijn gebied gewogen en te licht bevonden voor de Tour.

S. Morgenstern

Wagner was er inderdaad bij twee van de zeven sprints niet meer bij in de finale. Dat kan een afweging zijn natuurlijk, mede afhankelijk van het profiel van de sprintritten van dit jaar. Ik denk echter nog steeds niet dat deze selectie betere alternatieven bevat, al is het 'slechts' voor vijf van de zeven sprints.

Ik zie daarnaast van het beoogde Tour de France 'treintje' (Leezer, Wagner, Roosen, Boom en Wynants) eerder Wynants afvallen, wanneer ze iemand minder mee zouden nemen voor Groenewegen.

Laatst gewijzigd
Noud89

'@Vlek

Dat je aan het begin van het seizoen een aantal doelstellingen formuleert betekent toch niet dat je er koppig aan vast moet houden? Ik snap dat TLJ de ambitie heeft om op termijn met een sprinttrein met Groenewegen aan de start te komen. Echter is in grote wedstrijden zoals P-N wel gebleken dat de sprinttrein op dit moment nog niet voldoende kwaliteiten heeft om de naam trein te mogen dragen in dit soort wedstrijden.

Gezien het feit dat Quick-step bijvoorbeeld al jaren met meer budget aan treinen aan het bouwen is en met o.a. Sabatini en Trentin daar waanzinnig sterke renners voor heeft is dat helemaal geen schande. Zelfde voor bijvoorbeeld Lotto-Soudal met Greipel. Maar als je dan gedurende het seizoen ziet dat je tactiek van een trein hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken, dan is het toch helemaal niet raar om te zeggen dat je ipv 5 mannen voor Groenewegen alleen de twee sterkste mee neemt voor Groenewegen, en verder gaat inzetten op andere mogelijkheden.

Voor Gesink is het inderdaad een voordeel als hij iemand bij zich heeft in de kopgroep, die het tempo hoog kan houden en zo de kopgroep vast wat pijn kan doen. Als het een pure krachtexplosie wordt dan gaat Gesink ook in een ontsnapping vaak te kort komen. Dan zou het dus logisch zijn mensen mee te nemen die ook in de ontsnapping mee kunnen zitten.

Met de kwaliteiten van TLJ op dit moment vind ik het onverantwoord om 5 man in te zetten in dienst van een sprinter die zo weinig zekerheid geeft.

S. Morgenstern

Echter is in grote wedstrijden zoals P-N wel gebleken dat de sprinttrein op dit moment nog niet voldoende kwaliteiten heeft om de naam trein te mogen dragen in dit soort wedstrijden.

Ik heb daar twee sprints gezien die vergelijkbaar zijn met een typische Tour de France sprintrit. Ze kiezen daar de eerste sprintrit voor de verkeerde kant van de weg, met een valpartij van Groenewegen tot gevolg. De tweede sprintrit komen ze prima uit het gevecht en wordt Groenewegen uitstekend afgezet in een kansrijke positie. Waarom zouden ze dan nu de conclusie moeten trekken, dat het niet gaat werken in de sprints? Ik zou de rest van je verhaal mogelijk kunnen volgen wanneer dat zo duidelijk is, maar ik heb zelf dit voorjaar genoeg kansrijke sprints van Groenewegen tegen de wereldtop gezien. Kan het beter? Ja, natuurlijk. Moet er een streep door de plannen? Nee, natuurlijk niet.

Voor Gesink is het inderdaad een voordeel als hij iemand bij zich heeft in de kopgroep, die het tempo hoog kan houden en zo de kopgroep vast wat pijn kan doen. Als het een pure krachtexplosie wordt dan gaat Gesink ook in een ontsnapping vaak te kort komen. Dan zou het dus logisch zijn mensen mee te nemen die ook in de ontsnapping mee kunnen zitten.

Lindeman is echter niet het antwoord. Martens zou dat mogelijk kunnen (Clement nog iets beter), maar eigenlijk kom je in de bergritten van de Tour de France natuurlijk gewoon uit bij Roglic en Bennett.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

volgens mij lopen jullie een grote ronde voor. als we het nu eens eerst over de Giro gingen hebben?

S. Morgenstern

#SamOomen

Netraam

Tja, de Giro. De startlijst is stacked:
V. Nibali met volledige support
Pozzovivo kan altijd weer in vorm komen
De tandem Scarponi en Kangert zullen 90% van het peloton pijn doen
Van Garderen en Dennis zijn een beetje een vraagteken, maar vlak ze niet uit
Rolland zag er sterk uit, en heel Cannondale is STACKED (hoewel ze wel weer teleur zullen stellen)
Pinot en Reichenbach, ook weer zo'n sterk duo.
Quintana, Amador en Anacona zouden volgens mij alle 3 top 10 kunnen rijden
Adam Yates
Bob Jungels
Zakarin
Landa/Thomas (maar Sky kennende zullen ze wel beide uitvallen en zal iemand als Rosa of Lopez wel de top 20 binnenkomen)
Dumoulin (met waarschijnlijk Haga, Kelderman en Preidler ook geen slechte ondersteuning)
Mollema
Atapuma

Ik denk dat top 10 gewoon als goed kan tellen, en als ze een etappe pakken is dat gewoon geweldig.

achtpuntzes

'@ Netraam:
ook ik denk dat top 10 een realistische doelstelling is, al kan het er ook net buiten zijn.

maar ik verwacht ook dat de meeste wielerfans daar geen genoegen mee zullen nemen, die zullen te veel naar vorig jaar kijken en een top 3 eisen. en als dat dan niet lukt, dan krijgen Kruijswijk en zijn werkgever weer de volle laag.

Yeez

Top 10 voor Kruijswijk zal zeker niet het doel zijn. Zijn basisniveau is beduidend hoger dan vorig jaar (zie Catalunya). Daarnaast kan hij zich na vorig jaar niet meer verstoppen. Buiten de top 6 zal (voor Steven persoonlijk) al een teleurstelling zijn denk ik.

achtpuntzes

'@ jessevandalen:
ik zou er niet te veel op rekenen. er staan zo'n 13 renners aan de start die gelijkwaardig of zelfs iets beter zijn.
daarnaast vind ik dat een hele goeie grote ronde nog geen zomer maakt. altijd eerst even bevestigen dat je dit niveau op regelmatige basis kan herhalen voordat ik er echt vanuit ga dat de renner standaard met de echte top mee kan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@achtpuntzes ik kom echt niet aan 13... maar ze mogen mij gaan verbazen ;)

S. Morgenstern

Er staan buiten Nibali en Quintana geen renners aan de start die een hoger niveau hebben gehaald, dan Kruijswijk in de Giro van vorig jaar. Daarnaast kan hij met het niveau van twee jaar geleden ook de strijd met de meeste van die renners aan. Podium moet gewoon de doelstelling zijn.

Romāns Vainšteins

Kruijswijk moet iig enorm pro-actief zijn in de Bergen en hiermee die vervelende klimmende tijdrijders lozen, Quintana moet hij winst op kunnen pakken in de tijdrit. Hopen dat hij weer zo goed is !

achtpuntzes

vlek,
de Giro van vorig jaar is ook maar een momentopname. Kruijswijk in de vorm van zijn leven en toprenners die om wat voor reden dan ook hun niveau niet haalden. daarnaast zijn er een hoop jonge gasten die ook stappen gemaakt zullen hebben.

het is ook een stukje zelfbescherming naar mezelf toe. mocht blijken dat podium toch te hoog gegrepen is dan ben ik in ieder geval niet zwaar teleurgesteld en ben ik niet bij degenen die Steven en TLJ dan weer automatisch gaan neersabelen.

Scotty

het is ook een stukje zelfbescherming naar mezelf toe. mocht blijken dat podium toch te hoog gegrepen is dan ben ik in ieder geval niet zwaar teleurgesteld en ben ik niet bij degenen die Steven en TLJ dan weer automatisch gaan neersabelen.

Dit slaat echt, maar dan ook écht, he-le-maal nergens op, of ben ik de enige die dat zo ziet?

Romāns Vainšteins

Sarcasme gok ik

Oprecht teleurgesteld zijn in wielrenners, je zal het maar hebben.

S. Morgenstern

Kruijswijk bij de allerbeste in de Giro is ondertussen meer dan een momentopname. Hoe je je tegen de onzekerheid van prestaties van topsporters wil beschermen staat daar verder los van.

Scotty

'@RV, ik gok van niet. En ben bang voor dat tweede.

Oprecht teleurgesteld zijn is tot daar aan toe, maar jezelf er tegen willen beschermen door geen verwachtingen te scheppen, raaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

achtpuntzes

'@ Scotty:
slaat dat nergens op? is inderdaad sarcastisch bedoeld. maar is het jullie nog nooit opgevallen dat dit toch echt opgaat voor een gedeelte van de wielerliefhebbers? komt vaak voor hoor, daar kan je echt niet continue overheen lezen.

xistnc

Wielerflits, voor al uw nazorg. Vroeger kwam dan op TV een telefoonnummer in beeld, volgens mij is dat nu niet meer zo. Dus goed dat Wielerflits er is. Daar zou Martin toch een verdienmodelletje van moeten kunnen maken. Bestaat het PGB nog?

Netraam

Ligt eraan welke gemeente, voor het grootste gedeelte vervangen door ZIN (hoewel dat ook meer en meer op PGB gaat lijken. Of andersom, PGB leek op het einde gewoon een verkapte vorm van ZIN).

Even serieus: Ik herken het wel. Als ik een koers zie waarin de Nederlandse renners slecht rijden, zit ik zo een dag of 2 niet op wielerflits vanwege alle azijn die er over ze uitgekotst wordt.

Scotty

'@8.6, ok, het sarcasme ontging me dan volledig. (Hoewel bij de 3de keer lezen ik het lichtelijk bespeur. )

Tuurlijk lees ik dat terug in reacties. Maar waarom zou je daarom voor jezelf de verwachtingen temperen? Ik neem toch aan dat je jezelf wel een beetje in de hand kan houden? Maar hey, t was blijkbaar niet serieus, dus een nondiscussie :-).

Ach ja, je krijgt inderdaad veel negativiteit als NLers slecht rijden, je moet daar een beetje doorheen, overheen, en langsheen kunnen lezen. Je krijgt echter ook een hoop positiviteit als NL goed rijdt. Niks menselijks is een Wielerflitser vreemd.

kelderfan

'@8.6
Voor de Giro komen nog een paar koersen Liège-Bastogne-Liège, Tour de Romandie, Tour de Yorkshire en Eschborn-Frankfurt 'Rund um den Finanzplatz!
Liège-Bastogne-Liège met Floris De Tier, Alex Vermeulen en Bram Tankink.
Welke strijders moeten dit gaan doen?

gesink3101

The team for LBL has been announced I think that Lobato should be in the team. They hace yo attack and maybe they could get a Top 20 i want to see how tolhoek will develop un this type of races

Loek de Rooij

In Luik zullen ze helaas geen potten kunnen breken. Ik denk dat de eerste man tussen de plekken 30 en 40 zal eindigen. Hopelijk kunnen ze de race nog een beetje kleuren met iemand in de vroege vlucht en misschien een aanval voor of vroeg in de finale. Ik schat dat dit zo'n beetje het maximaal haalbare is. Ik begrijp overigens ook niet goed dat Lammertink hier start. Die ging toch mee naar Romandië of niet? Deze koers is echt niet geschikt voor hem. Zal wel met opvulling en knechten in de beginfase te maken hebben.

1 2 ... 118 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.