Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 3 4 ... 440 441
jvh93

Misschien wordt het eens tijd om te stoppen met terug te kijken en steeds kelderman etc. Te noemen. Die jongens zijn weg, klaar. Kijken naar de toekomst, wat kunnen jongens als Lobato, vd broeck en clement nog? Wat gaan gesink en kruijswijk doen komend seizoen? Hoe ontwikkelen jongens als groenewegen, battaglin, Bennett, roglic, roosen, tolhoek, de tier, van hoecke, bouwman en vermeulen zich? Hoeveel overwinningen verwachten we? Etc.

Chrys

'@jvh93
Lobato is 27 (28 eind december), die kan nog wel even mee ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jvh93
Clement kan nog aardig wat. Dat heeft hij in de TdF en de Artic Race of Norway laten zien. Die is echt van toegevoegde waarde voor TLJ, als kopman en ondersteunende renner in Grote Rondes en dan eigenlijk in de TdF.
Jurgen van den Broeck is een verrassing, maar heeft zich wel getoond in de ToC, Pais Vasco en Yorkshire.
Ook Lobato is een verrassende aankoop, maar liet zich goed zien in de Ruta, Pays de Loire, Vuelta de Madrid {in de regen} en de Giro Piemonte.
Die Lobato kan in de TDU laten zien, wat hij kan.
Als Gesink voor de TDU gaat, dan lijkt mij voor de ondersteuning Bennett, Clement, Keizer, Lindeman en Vermeulen een goede mix en dan Lobato voor de sprintaankomsten.

Skedel

http://www.ciclismointernacional.com/merijn-zeeman-i-love-it-when-a-plan-comes-together/

Mooi interview met Hannibal Zeeman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@skedel
Dat is een leuk en mooi interview met Merijn Zeeman. Daarom mijn dank voor de link. #Hannibal;)

jvh93

'@kelderfan ik weet zelf niet zo goed waar ik lobato moet plaatsen. Ik weet vrij weinig over hem en heb dus ook geen idee wat hij kan. Hij kan voor mij persoonlijk dan ook alleen maar verassen met goede optredens

Klootje Kriekeljon

Fan van Zeeman, fijn mens.

tendam

Boom komt in de voorjaarsklassiekers te kort en krijgt dan pech.

Dit is onzin, Boom was dit jaar in Vlaanderen zeer sterk, maar reed een aantal keer lek waaronder in volle finale. Op de Paterberg (meen ik) deed hij eerder nog de concurrentie pijn. Vanmarcke is een betere kopman, omdat hij in zijn koersen altijd alles geeft en taaier is dan Boom. Maar op een goede dag kan Boom iedereen aan.

LottoNL heeft de keuze gemaakt tussen Boom en Vanmarcke. Dat ze dan bij de goedkopere Boom uitkomen, die een Nederlander is en ook nog eens ergens een proloogje of een ronde kan winnen vind ik niet zo gek.

kelderfan

'@tendam
Het lijkt mij, dat Vanmarcke zelf de keuze heeft gemaakt. Hij wilde versterking voor 't Vlaamse werk en de voorkeur van TLJ {terecht} ging naar de "Klimploeg". Waarom denk je, dat Boom goedkoper is? Gezien 't aantal DNF's kan hij mij alleen maar verrassen.
Het is te hopen voor Lars Boom, dat hij voldoende steun krijgt voor zijn wedstrijden.

S. Morgenstern

Boom hetzelfde salaris toedichten als Vanmarcke kan alleen wanneer je vergelijkbare uitslagen verwacht. Dat doet niemand, dus waarom zou het dan een vraag zijn of Boom minder op het budget drukt dan Vanmarcke?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Hij is wat gewicht betreft lichter dan Vanmarcke {72kg tegenover 77 kg} En ja, dat drukt minder op het budget van TLJ.;)
Maar serieus weet jij, dat Lars Boom minder gaat verdienen dan Vanmarcke bij TLJ? Lars Boom had toch een prima salaris bij Astana, na zijn zege in de TdF.

S. Morgenstern

Boom rijdt volgend jaar niet bij Astana toch? Hij heeft ook niet vlak na een ritoverwinning in de Tour de France een nieuw contract getekend. Volgens mij kan iedereen dezelfde inschatting maken, over welke renner met een dikker salaris rond gaat rijden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat als Vanmarcke te behouden was LottoNL dat zeker graag had gedaan. Boom is een goede vervanger en ik denk dat de kans dat hij voor LottoNL een klassieker wint niet kleiner is. Vanmarcke is vooral veel constanter in de klassiekers maar de kans dat hij wint is niet zo groot. Ik zou volgend jaar Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Keizer, Van Hoecke en Roosen als knechten met Boom mee sturen naar de voorjaarsklassiekers. LottoNL heeft ondanks hun relatief lage budget dan wel één van de sterkste ploegen voor de klassiekers. Het probleem is dat het voor Boom (net als voor Vanmarcke) moeilijk zal zijn om explosieve mannen als Kristoff en Sagan te verslaan. Om echt een vuist te kunnen maken tegen dat soort wielrenners zou LottoNL eigenlijk twee kopmannen van het kaliber Boom moeten hebben die elkaar ook zouden gunnen om te winnen zodat er tactisch wat mogelijk is. Het wordt vooral belangrijk om Boom elke klassieker in (de buurt van) de top 10 te krijgen zodat hij veel WT punten voor LottoNL binnensleept. Vooral Wynants en Roosen zullen daar een belangrijke taak in krijgen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kelderfan
Dat Wikipedia-gewicht van Boom wordt hier wel vaker opgevoerd, maar dan als reden waarom hij zou moeten kunnen klimmen ;) Misschien was hij ooit als veldrijder zo licht, maar nu zit hij volgens mij meer richting de 80 kg.

@ghostwriter
Boom is niet zo constant, hij zal niet als Vanmarcke elke klassieker in de top-10 finishen. Maar ik denk dat ze beiden evenveel kans hebben op een uitschieter om ook echt een klassieker te winnen.

Netraam

'@tendam
Menigmaal heeft Boom op heuvelachtig gebied goed meegedaan. Ook was er bij het begin van zijn Astana periode een bericht dat hij weer flink was afgevallen. Hoe dat beviel weet ik niet, maar ik geloof zeker dat hij een paar kilo minder is dan Vanmarcke (die de 80 inmiddels overschreden was, als je de nieuwsberichten moest geloven.)

kelderfan

'@tendam
Dat gewicht is dan ook de reden, dat hij {Lars Boom} zoveel pech heeft. Die Italiaanse fietsjes e/o wieltjes kunnen zo'n gewicht niet dragen.;)
Coach Luicito zal deze winter de nodige arbeid met hem moeten verrichten en bij voorkeur buitenshuis natuurlijk.

ghostwriter

'@tendam
Inderdaad, ik zei zelf dan ook al dat Vanmarcke vooral constanter was dan Boom. Alleen zal het voor LottoNL belangrijk worden om Boom zo constant mogelijk te laten presteren in de voorjaarsklassiekers. Ze zullen de punten die hijkan halen namelijk heel goed kunnen gebruiken. Mede daarom lijkt het mij verstandiger als hij geen veldritter gaat rijden en net als Vanmarcke dit jaar deed zijn wielerjaar relatief laat zou beginnen.

tendam

'@ghostwriter
Dit jaar reed hij Tour Down Under en het WK veldrijden, en was hij erg goed in Vlaanderen. Laat beginnen hoeft dus niet per se, dat deden ze bij Vanmarcke ook alleen maar omdat dit bij hem het beste werkte.

@netraam
Als je de Boom van nu vergelijkt met Boom de wereldkampioen veldrijden, is hij echt wel een stuk forser geworden. Ik denk niet dat hij en Vanmarcke elkaar veel zullen ontlopen qua gewicht.

ghostwriter

'@tendam
Dit was het eerste jaar dat ze het bij Vanmarcke probeerde en het pakte zeer goed uit. Ik denk dat het voor Boom ook goed uit kan pakken maar om dat zeker te weten moeten ze het een keer proberen. Het argument dat hoe hij het dit jaar heeft gedaan goed uitpakte in één klassieker zegt weinig aangezien je het niet kan vergelijken met hoe het zou hebben uitgepakt als hij later in het jaar was begonnen, er is bij Boom namelijk weinig vergelijkingsmateriaal.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De aanleiding om met Vanmarcke 'laat' aan het seizoen te beginnen, was omdat hij in de jaren ervoor had getoond zonder veel koersritme direct een hoog niveau te kunnen halen. Ik weet niet of zo'n zelfde aanleiding voor Boom te vinden is? De beslissing rond het programma van Vanmarcke lijkt me daarvoor in ieder geval niet in aanmerking te komen, aangezien die beslissing dus gebaseerd was op eigenschappen die specifiek bij Vanmarcke hoorde. Boom lijkt me tegenwoordig eerder iemand die voor 'zijn koersen' nog voldoende koersen nodig heeft om zijn topvorm te halen.

tendam

'@ghostwriter
Dit was zeker niet de eerste keer dat ze Vanmarcke met relatief weinig koersdagen naar de klassiekers stuurden. Sterker nog, Lotto-Soudal is op een gegeven moment naar eigen zeggen de Vanmarcke-aanpak gaan kopieren omdat ze in eerdere seizoenen al zagen dat dit werkte.

Boom is een ander geval, zoals vlek zegt. Het zou natuurlijk kunnen dat Vanmarcke-aanpak bij hem ook werkt, maar ik zou niet weten waarom je het zou proberen als hij vorig jaar door de boter trapte met meer koersdagen in de benen?

ti-raleigh

'@tendam. 6 nov 16.20
Dat is echt geen onzin. Boom heeft nog nooit om de overwinning gestreden in de belangrijkste voorjaarsklassiekers, ook al heeft hij een paar top 10-noteringen op zijn naam. Als hij zijn topvorm van 2012 weer zou halen is hij een outsider, maar die kunnen ook winnen (Hayman). Favoriet is hij niet. Het zou mooi zijn dat hij voor de ploeg een paar WT-punten kan pakken d.m.v. een top 10-notering, meer verwacht ik in ieder geval niet van hem en al helemaal niet na 2 slechte jaren bij Astana. Het is nog maar afwachten of hij terug komt op zijn oude niveau. Zo ja, dan verwacht ik eerder een topprestatie van hem in Eneco dan in een voorjaarsklassieker.

Komi

Doordat Boom nu voor TLJ rijdt staat die tenminste wel aan de start van de kleinere voorjaarskoersen zoals de Omloop, Dwars door vlaanderen. Tenminste daar ga ik van uit. Kan die daar misschien een overwinning pakken.

kelderfan

Is dit wat om Lars Boom in vorm te krijgen: Qatar, Omloop, Kuurne, Strade Bianche en DDV. Dan kan hij met vertrouwen de E3, RVV en Parijs-Roubaix tegemoet zien.

tendam

'@ti-raleigh
Om je geheugen 'n beetje op te frissen, uit de Ronde van dit jaar, voordat hij werd uitgeschakeld door de zoveelste lekke band:
https://youtu.be/ue7U-RjVTNY?t=11631

1 2 3 4 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.