Team LottoNL-Jumbo 2017

« 1 2 3 4 ... 440 441
Chrys

Het seizoen 2016 is afgelopen. Tijd om vooruit te kijken naar 2017!

Ploeg 2017:
01. Enrico Battaglin (2018)
02. George Bennett (2018)
03. Lars Boom (2018)
04. Koen Bouwman (2017) -> 2019
05. Victor Campenaerts (2017)
06. Twan Castelijns (2017)
07. Stef Clement (2018)
08. Floris De Tier (2018)
09. Robert Gesink (2018)
10. Dylan Groenewegen (2018)
11. Amund Grøndahl Jansen (2018)
12. Martijn Keizer (2017)
13. Steven Kruijswijk (2018)
14. Steven Lammertink (2017)
15. Tom Leezer (2017) -> 2019
16. Bert-Jan Lindeman (2017) -> 2018
17. Juan José Lobato (2018)
18. Paul Martens (2017) -> 2019
19. Daan Olivier (2018)
20. Primož Roglič (2017) --> 2018
21. Timo Roosen (2018)
22. Bram Tankink (2017) -> 2018
23. Antwan Tolhoek (2018)
24. Gijs Van Hoecke (2018)
25. Jos van Emden (2018)
26. Jurgen van den Broeck (2017)
27. Alexey Vermeulen (2017)
28. Robert Wagner (2018)
29. Maarten Wynants (2018)

Zeges:
#1 Vuelta a Andalucia Ruta Ciclista Del Sol - Stage 3 (ITT): CAMPENAERTS
#2 Volta ao Algarve em Bicicleta - General Classification: ROGLIČ
#3 Dwars door West-Vlaanderen Johan Museeuw Classic: VAN EMDEN
#4 Vuelta al Pais Vasco - Stage 4: ROGLIČ
#5 Vuelta al Pais Vasco - Stage 6 (ITT): ROGLIČ
#6 Tour de Yorkshire - Stage 1: GROENEWEGEN
#7 Tour de Romandie - Stage 5 (ITT): ROGLIČ
#8 Tour of Norway - Stage 2: GROENEWEGEN
#9 Tour of Norway - Stage 4: GROENEWEGEN
#10 Amgen Tour of California - General Classification: BENNETT
#11 Tour des Fjords - Stage 2: ROOSEN
#12 Giro d'Italia - Stage 21 (ITT): VAN EMDEN
#13 Critérium du Dauphiné - Stage 3: BOUWMAN[/B]
#14 Ster ZLM - Prologue: ROGLIČ

#15 Ster ZLM - Stage 2: GROENEWEGEN
#16 Ster ZLM - Stage 3: GROENEWEGEN
#17 Tour de France - Stage 17: ROGLIČ
#18 Tour de France - Stage 21: GROENEWEGEN
#19 European Continental Championships - ITT: CAMPENAERTS
#20 Tour de l'Ain - Stage 1: LOBATO
#21 BinckBank Tour - Stage 5: BOOM
#22 OVO Energy Tour of Britain - Stage 5 (ITT): BOOM
#23 OVO Energy Tour of Britain - Stage 7: GROENEWEGEN
#24 OVO Energy Tour of Britain - General Classification: BOOM
#25 Tacx Pro Classic: ROOSEN
#26 Gree - Tour of Guangxi - Stage 5: GROENEWEGEN

Transfers 2018
In:
Pascal Eenkhoorn (2020)
Neilson Powless (2019)
Sepp Kuss (2019)
Danny van Poppel (2019)

Uit:
Victor Campenaerts (Lotto Soudal)
Jurgen van den Broeck (stopt)
Steven Lammertink (Vital Concept)
Twan Castelijns (?)
Alexey Vermeulen (?)
Martijn Keizer (?)

Ploeg 2018:
01. Enrico Battaglin
02. George Bennett
03. Lars Boom
04. Koen Bouwman (2019)
05. Stef Clement
06. Floris De Tier
07. Pascal Eenkhoorn (2020)
08. Robert Gesink
09. Dylan Groenewegen
10. Amund Grøndahl Jansen
11. Steven Kruijswijk
12. Sepp Kuss (2019)
13. Tom Leezer (2019)
14. Bert-Jan Lindeman
15. Juan José Lobato
16. Paul Martens (2019)
17. Daan Olivier
18. Neilson Powless (2019)
19. Primož Roglič
20. Timo Roosen
21. Bram Tankink
22. Antwan Tolhoek
23. Jos van Emden
24. Gijs Van Hoecke
25. Danny van Poppel (2019)
26. Robert Wagner
27. Maarten Wynants

Chrys

2016 was toch lang geen slecht seizoen voor TLJ vind ik. 19 overwinningen, waarvan 2 in grote rondes. Kruijswijk een goede Giro, Bennett een goede Vuelta, Groenewegen, Vanmarcke en Van Emden met goede resultaten.

Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen! Met Boom, Gesink, Kruijswijk, Groenewegen weer een paar goede speerpunten. Wat zijn jullie verwachtingen?

defietser

Daan Olivier wordt de topper!!!!!!!!!!!!!

flyellus42

kijkend naar de ploegsamenstelling constateer ik het volgende
- 1 kopman die alleen in juni goed rijdt (kruijswijk)
- 1 kopman die meer in de kreukels ligt dan dat ie op de fiets zit (Gesink)
- 1 kopman die nog moet bewijzen dat hij op het allerhoogste niveau meekan (Groenewegen)

falen deze drie kopmannen dan ben je afhankelijk van bijna uitgerangeerde renners (Boom, v/d broecke, Clement
of jonge talenten (Roosen, van Tier,Tolhoek). Van renners als Rolic, Bennet, Campenaerts verwacht ik af en toe een leuke prestatie, maar meer niet. Dat zijn geen renners die een ploeg naar een hoger plan kunnen brengen. Kortom ook in 2017 mogen we van Lotto-Jumbo niet al te hoge verwachtingen hebben. Een top 10 plaats in een grote klassieker of grote ronde zou al top zijn.

Wielerfan1987

Ik vraag mij eigenlijk af of alle renners komend seizoen de Oltre xr4 krijgen als standaard koersfiets.

Dit jaar was hij maar voor enkele renners beschikbaar.

Ter on topic.

Het is natuurlijk een erg jonge selectie waarvan je van een aantal jonge mannen zou kunnen en mogen verwachten dat zij nog wel een stap zullen zetten dit jaar.

Jongens als Bennett, Battaglin, Lobato Lindeman, Campenaerts, Roglic komen steeds meer richting de leeftijd waarin je van een wielrenner het grootste rendement zou verwachten.

Ik hoop dat de ploeg gewoon aantrekkelijk en aanvallend gaat koersen.
Met deze selectie moet je in bepaalde wedstrijden kunnen verrassen.

tendam

'@flyellus42
Zeg, lachebekje, als je trollt moet je het wel goed doen natuurlijk. De Giro is in mei :-)

Het zou mooi zijn als Gesink weer eens een 'ouderwets' seizoen draaide. Hij was ooit de puntenpakker van het NL wielrennen maar dat is hij inmiddels helemaal niet meer. Hij heeft wel de potentie om het hele jaar goed te zijn, en voor hem is de uitbreiding van de WT niet ongunstig, want daar zit nu ook bv. het typische Gesink-rondje California in.

Boom was dit jaar ongelukkig in de kasseienklassiekers, door pech en ziekte, maar voor z'n pech in Vlaanderen liet hij wel een zeer hoog niveau zien. Hij kan het dus nog wel. Maar het blijft natuurlijk een man van momenten.

kelderfan

'@Chrys
Je zou Tankink als onbekend kunnen toevoegen. Die is nog in onderhandeling met de ploeg.
Opvallend is dat bij Wielerflits Amund Grøndahl Jansen bij de ploeg is opgenomen. Dus eigenlijk 28 renners zoals ook door TLJ zelf is aangegeven.
===>
Wat betreft de nieuwkomers:
Ik zie met de nieuwkomers Jurgen van den Broeck, Stef Clement, Lobato wel een verbetering in de breedte of 2e. segment. Want die was afgelopen seizoen onvoldoende ingevuld.
Antwan Tolhoek is een leuke aanvallende renner; Floris De Tier is een prima versterking voor AGR/WP/LBL en is goed bergop; Daan Olivier kan de verrassing worden; Gijs van Hoecke is een sterke renner { bij het vormen van waaiers is hij de man}, die Lars Boom moet bijstaan in 't Vlaamse werk;
Lars Boom zal het moeilijk krijgen om het niveau van Sep Vanmarcke te halen; Amund Grøndahl Jansen lijkt mij ook prima renner om erbij te hebben.

Chrys

'@kelderfan
Ik ben er van op de hoogte, maar laat het maar even zo. Er is nog niks officieels bekend gemaakt dus ja...

Zelf ben ik heel benieuwd hoe Lobato het gaat doen in zo'n andere omgeving dan hij gewend is. Verder ben ik heel benieuwd of Bennett de stijgende lijn kan doorzetten en hoe de jonkies het gaan doen. Bouwman en Vermeulen in hun tweede jaar op het hoogste niveau. Ik heb er al weer zin in haha.

jvh93

Ik verwacht wel wat van de tier, maakte op mij al een goede indruk dit seizoen (Oman bijvoorbeeld, maar ook de heuvelklassiekers). Heel benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen

kelderfan

'@Chrys
Het seizoen is nog ver weg, maar er zijn al renners met de training voor 't nieuwe seizoen bezig.
Bouwman en Vermeulen kunnen nog wat stappen gebruiken.

ti-raleigh

Ik denk dat 2017 niet zo succesvol zal zijn als 2016. Kruiswijk zou top kunnen scoren in Giro en eventueel ook nog Vuelta. Als Groenewegen nog een stap kan zetten, kan hij meedoen met de beste sprinters en dan ook mooie wedstrijden winnen, misschien wel van het niveau Gent Wevelgem. Bennett en Roglic verwacht ik top 10 in een WT-koers van een week en Bennett wordt misschien wel als joker ingezet voor top 15 in de Tour.

Boom en Gesink verwacht ik niet veel van. Ze hebben de laatste jaren te weinig gepresteerd om anders te doen vermoeden. Boom komt in de voorjaarsklassiekers te kort en krijgt dan pech. In de Eneco zou hij misschien nog top 10 kunnen rijden. Gesink verwacht ik in ToC en voor de rest weet ik het niet waar en wat hij gaat doen, maar het zal niet spraakmakend zijn. Links of rechts zal er ongetwijfeld iemand positief verrassen maar al met al zal het een minder jaar worden dan 2016.

Er wordt ingezet op sprinttrein en klassementstrein. Daar was ik eerder dit jaar positief over, maar nu vraag ik me af in hoeverre dit serieus te nemen is of dat het gewoon een verkooppraatje is. Net zoals in 2015 werd ingezet op Nederlands talent, dat bleek een wassen neus.
Voor de sprinttrein hebben ze alleen Groenewegen als echte afmaker en een klassementstrein alleen Kruiswijk. Daar werd dusdanig in geïnvesteerd dat Vanmarcke het slachtoffer werd en dat is erg zonde.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@ti-raleigh vanmarcke ging toch echt zelf weg voor meer steun en geld. Voor een ploeg als tlj is het nu eenmaal keuzes maken budget technisch.

ti-raleigh

Zo is het verhaal wel min of meer de wereld ingeslingerd. Maar Vanmarcke had dit jaar een fantastische ploeg en betere steun vindt hij bij zijn nieuwe ploeg niet. En TLJ wilde investeren in een klassementstrein en er was dus geen geld meer voor Vanmarcke.

Sunrider

Misschien of waarschijnlijk ben ik dan een van de weinigen die Robert Gesink niet afgeschreven heeft. De man heeft ongelooflijk veel pech gehad en moest vanaf nul weer terugkomen. De Vuelta liet toch zien dat hij nog meedoet en ik denk dat hij daar ook zelfvertrouwen heeft getankt. Een goede voorbereiding zonder tegenslagen is hem gegund. Hoop dat hij de tour rijdt en gaat voor een goed klassement, top 5 houd ik voor mogelijk. Het team heeft zeker mogelijkheden voor enkele positieve uitschieters.

Laatst gewijzigd
fransvanrooij

Vier duidelijke speerpunten: Gesink, Kruiswijk, Groenewegen en Boom. Ben vooral benieuwd naar wie van de mid- en begin twintigers zich door ontwikkelt naar de echte subtop. Battaglin, Roglic, Campenaerts, Bouwman, Olivier, Roosen, vanHoecke, die mannen. Ik hoop dat er daar één of twee van gaan verrassen. Want in de top van het team is het smaller geworden. Boom is geen VanMarcke (ook te vaak ziek, zwak en misselijk) en een vervanger voor Kelderman hebben ze niet.

ti-raleigh

'@ sunrider
Wat bedoel je precies met afschrijven ? Ik schrijf hem niet af. Sommige fans verwachten gewoon veel te veel van hem. Robert hoort niet meer tot de beste 50 renners van de wereld en zal dat ook volgend jaar niet. Hij geeft nota bene zelf aan om niet meer voor een ak te willen gaan....

S. Morgenstern

En TLJ wilde investeren in een klassementstrein en er was dus geen geld meer voor Vanmarcke.

Inderdaad (mede) een logisch gevolg van de aangekondigde inzet op het sprinten en de klassementen.

S. Morgenstern

De ontwikkeling van Bennett had ik eerder dit jaar nog in verband gebracht met enkele positieve signalen rond zijn 'steek' problemen, maar in dit interview[/url] geeft hij aan daar nog altijd last van te hebben.

You are only 26. With your improving results do you think you will have more opportunities to ride for yourself on the team or are you still going to be riding support a lot.
I think I’ll still be a main support rider. The big thing for me right now is to find a solution to a chronic side stitch problem that I’ve had for the last five or six years. Every time I am really going hard, be it in a time trial or a hard mountain stage, I am basically battling chronic side stitch. Right now that is the main thing that is holding me back. But until I get that fixed I’m going to be on work duty. I’m doing everything I can to do fix it. I’m at the New Zealand Institute of Sport in Christchurch right now, try to find a solution.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ti-raleigh, jouw verhaal getuigt toch niet van enige positieve verwachting wat Gesink betreft? Het zou best kunnen dat hij zijn niveau van voor zijn ongelukkige val in 2011 niet meer haalt maar net zo goed komt hij goed uit de voorbereiding en heeft de Vuelta hem vertrouwen gegeven.

Wielerfan1987

Hier ook een interview met de comeback king volgens peloton magazine

http://pelotonmagazine.com/doha-diary/robert-gesink-comeback-king/

AndriesW

Wat een voorbarige conclusies aangaande Gesink doen de ronde:

1. Gesink wil niet meer voor een klassement rijden / Gesink is klassementsrijder af.
- Nee, zo definitief en verregaand is het helemaal niet. Hij geeft aan te overwegen om meer als rittenkaper te gaan koersen. En dan gaat het volgens mij in eerste instantie om de grote ronden. TLJ zal hem waarschijnlijk nog wel geregeld als klassementsrenner willen inzetten. Daarnaast gaf hij ook de optie aan om als klassementsrenner extra aanvallend (dus met meer risico) te rijden.

2. Gesink hoort niet meer tot de beste 50 renners van de wereld.
- Afgemeten aan de resultaten of verzamelde punten over het afgelopen seizoen zou dat je zo kunnen stellen. Als je vreest dat hij komend seizoen weer wordt gehinderd door tegenslag dan kan ik dat ook begrijpen. Echter, hij heeft ook de laatste jaren genoeg laten zien welk hoog niveau hij kan halen.
Hoewel ik het terecht vind om ermee rekening te houden dat bepaalde patronen (telkens tegenslag) zich doorzetten, geeft dit jaar volgens mij toch een vertekend beeld. Het voorjaar viel tegen maar het gebeurt zo vaak in het wielrennen dat zo'n renner dan in de zomer wel heel goed presteert.
Bovendien: in het Baskenland leek hij net in vorm te komen toen die ijskoude dag roet in het eten gooide en ook de Waalse klassiekers kenden atypische ongunstige weersomstandigheden. Dit zegt iets over een zwak punt van Gesink maar niet over zijn niveau. Sommigen lijken te weten dat Gesink ook zonder val niets had kunnen uitrichten in Zwitserland, Tour en Vuelta-klassement. Dat vind ik echt nergens op gebaseerd, en zeker niet op 2014 en 2015...

Een maand geleden werd Gesink overigens nog zevende in Lombardije.

Laatst gewijzigd
Komi

Ik vind het jammer dat ze geen tweede sprinter hebben aangetrokken. Is toch de grootste kans op een overwinning. Verder komt er denk ik veel op de schouders van gesink voor de kleine rondes zoals romandie vanwege het vertrek van kelderman. Of roglic moet daarin een stap zetten. Vdb zie ik dat niet doen, maar hij mag mij verrassen. En Vlaams voorjaar, tja boom kan het allemaal prima maar komt er nooit helemaal uit. Lobato is voor mij de grote onbekende qua potentieel.

kelderfan

Ik denk juist, dat Jurgen van den Broeck is gehaald om 1) Kruijswijk bij te staan in de Giro e/o TdF en 2) om als kopman te fungeren in rondjes als Par-Nce. Romandie, Dauphine met De Tier en als 2e. man naar de AGR/WP/LBL.
Want Gesink kan niet alle rondjes doen nu Kelderman is vertrokken naar de zon. Het is nog altijd jammer dat Kelderman niet heeft bijgetekend.

Piet Lut

Kelderman gaat in dienst van Dumoulin de Giro rijden

Wielerfan1987

'@ Piet,

Maak daar aub een Wilco Kelderman of anders een Giant Sunweb topic voor.

Kelderman is niet langer renner van TLJ en waar hij volgend jaar zal starten hoort dus niet meer thuis in het TLJ topic als nieuwsfeitje

« 1 2 3 4 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.