Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 123 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dan lees jij niet goed. Er waren omstandigheden waarom hij in het voorjaar niet goed was, volgens mij een val en/of ziekte. Mij gaat het erom dat die resultaten mij niets zeggen over zijn vorm op dit moment. Renners kunnen heel goed pieken naar een bepaald doel en dit is zijn hoofddoel..hier is hij voor gehaald. En dat is heel wat anders dan toen hij voor zijn vorige ploeg reed. Dat is geen onzin, het zijn zelfs zijn eigen woorden. Roglic rijdt de Tour, dus de ploeg gaat echt nu niet alles omgooien omdat jij je zorgen maakt over Jurgen.

@Scotty misschien dat jij nu dan hem onderschat. Misschien is het in zijn mindset juist heel prettig dat de druk om voor het klassement te moeten rijden er nu vanaf is, hij veel beter uit de verf komt. De man heeft jarenlange ervaring, daar zal hij dus best wel wat mee kunnen.

Laatst gewijzigd
Netraam

'- Te weinig begeleidende renners als Van Emden en Tjallingii
Tjallingii is geen optie meer, Van Emden wel. Eventueel zouden Castelijns, Wijnants, Campenaerts of Keizer dat kunnen, afhankelijk van wie er meegaat.

- Ik denk, dat Kruijswijk te weinig steun mee krijgt, want JvdB is een groot vraagteken en met alleen Clement voor ’t bergwerk is te mager.
Vorig jaar had Kruijswijk geen van deze 2, alleen een uitmuntende Battaglin. 'Alles' is vooruitgang dus, en vorig jaar reed hij al erg goed. Daarnaast, zoals je zegt, zal Kruijswijk gebruik moeten maken van anderen. TLJ is niet zoals Team Sky die 3 top-10 kandidaten aan de startlijn kan brengen, niet als ze elders ook nog willen scoren.

- met Van Emden en Keizer heeft hij voor ’t vlakkere werk ook voldoende ondersteuning, omdat ook Tankink en Campenaerts hun mannetje staan in ’t vlakkere werk;
Heeft hij nou te weinig begeleidende renners of wel voldoende? Of alleen klimmend, waar we net nog overeenkwamen dat hij vooral gebruik zou moeten maken van andere ploegen?

Natuurlijk kan TLJ ook een team sturen met Gesink, Bennett en Roglic als knechten. Met Clement, JvdB, Campenaerts, Tankink en Battaglin ook volledig in dienst heb je een team met genoeg kracht om zowel op het vlakke als in de bergen de dienst uit te maken, maar je hoeft maar naar 2015 en het belachelijk sterke Astana te kijken om te zien dat je daar alleen de Giro niet mee wint.

S. Morgenstern

Toen had Roglic ook een rol, die er voor zorgde, dat niet alle focus op 1 renner kwam te liggen en ook Tjallingii zorgde daarvoor.

Hofland was ook nog mee voor wat sprintjes. Kruijswijk heeft echter ondertussen afgedwongen dat de focus alleen bij hem moet liggen.

Kruijswijk heeft toen een duidelijke boodschap afgegeven, dat hij met die ondersteuning van vorig jaar te kort kwam.

Precies! Daar is de selectie dus op aangepast; twee ervaren klimmers erbij, geen sprinter mee en geen renners met individuele doeltjes die afbreuk doen aan de ondersteuning van Kruijswijk.

Toen reed JvdB een prima Pays Vasco, Yorkshire, ToC, Dauphine voorafgaande aan de TdF. Tot nu toe helemaal niets, toch.

Volgens mij verwees ik naar de Giro van twee jaar geleden waarin hij 12de werd. Dat het tot nu toe nog niets was met JVDB is verder wel duidelijk. Hij is in mijn beleving echter altijd een renner geweest die geen prestaties in de voorbereiding nodig had en er in een grote ronde (na een hoogtestage) altijd kon staan.

zodat niet iedereen in ’t wiel van Kruijswijk gaat zitten; want dat risico loopt hij nu ook, omdat zijn reputatie nu inmiddels wel bekend is bij ’t peloton.

Kruijswijk wordt hoe dan ook serieus genomen door de concurrentie, net als dat vorig jaar al het geval was. Daar wil hij ook echt niets aan veranderen.

Laatst gewijzigd
Scotty

Afgaan op iemands (eigen) woorden lijkt me een stuk onzinniger dan afgaan op iemands resultaten in deze.

Zorgen om JvdB lijken me zeer terecht. Dat je Roglic niet meeneemt omdat hij de TdF, ok, dat snap ik.

Romāns Vainšteins

Hamvraag > Wie is de superdaler die Kruijswijk alle afdalingen doorloodst ?

Netraam

Hebben ze niet. Zo simpel is het.

S. Morgenstern

net doen alsof luxe-knechten overbodig zijn.

Nee, aangeven dat het zelfs (!) zo kan zijn dat ze niet noodzakelijk blijken. Daarmee verklaar ik ze niet als overbodig, maar relativeer ik wel de roep om de selectie vol te stouwen met klimmers. De wens van Kruijswijk vind ik wat dat betreft veel reëler; twee ervaren mannen erbij die zo'n moment als vorig jaar zouden kunnen ondervangen, maar de sterke punten van de selectie van vorig jaar niet uit het oog verliezen.

Het is niet voor niks dat vaak een renner uit het sterkste blok wint. Wie leveren de laatste jaren nou alle ronde-winnaars? Sky, Movistar en Astana.

Klopt helemaal, maar we redeneren hier nu vanuit een ander perspectief; dat van een renner die een grote ronde wil winnen bij een kleine ploeg. Een ploeg die dus niet het sterkste blok zal hebben. Een ploeg die dus naar andere voorbeelden zou kunnen kijken; de manier waarop Evans de Tour de France heeft gewonnen, of dichter bij huis de manier waarop Menchov de Giro won.

Nibali won de giro omdat hij Scarponi in die afdaling bij zich had. In vrijwel élke ronde gaat wel een keer iets mis, ook met de AK-leider. De schade beperken is dan zeer belangrijk.

Zeker, daarom was het dus zaak mannen als JVDB en Clement toe te voegen aan de selectie.

Romāns Vainšteins

Ze zullen dat allemaal wel door Battaglin laten opknappen die best handig is maar waarschijnlijk net iets eerder gaat moeten lossen in de Bergen dan Clement en VBD

kelderfan

Quote: @vlek;"maar relativeer ik wel de roep om de selectie vol te stouwen met klimmers. De wens van Kruijswijk vind ik wat dat betreft veel reëler; twee ervaren mannen erbij."
Ik tel nu 3 klimmers {Kruijsweijk, Clement, JvdB}; 3 heuvelrenners {Battaglin, Campenaerts, Tankink; 2 "Polderjongens" {Van Emden, Keizer} + 1 {Castelijns?, Wynants?, Roosen? } Over relativeren gesproken.;)
Trouwens Lobato, De Tier rijden ook in Eschborn-Frankfurt Rund um den Finanzplatz. Is daar niet 't wachten op?

S. Morgenstern

Dat vol stouwen kun je inderdaad met recht nog relativeren; dat gaat eigenlijk alleen nog om die laatste twee plekken die (bij ons) nog niet bekend zijn.

Trouwens Lobato, De Tier rijden ook in Eschborn-Frankfurt Rund um den Finanzplatz. Is daar niet ’t wachten op?

Wachten op wat?

kelderfan

Vormbehoud of zo iets?

S. Morgenstern

Om daarmee in Frankfurt een goede wedstrijd te rijden? Want daarna zullen ze waarschijnlijk even gas terug nemen, om dan vervolgens weer op te bouwen richting Californië/Dauphine.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Wat vinden jullie er trouwens van dat renners hun eigen fietsvakanties moeten betalen?
Weet van 1 van Lotto Jumbo dat hij nu een paar weken op trainingskamp is waar Lotto Jumbo niks van geld sponsort.

S.v.h.

Zouden ze daar geen "reis" kosten vergoeding voor krijgen?

Noud89

Het wordt hier een beetje onderschat hoeveel grote rondes er de laatste jaren gewonnen zijn door het sterkste team. Nibali vorig jaar, het jaar ervoor Aru met zijn coupe op Dumoulin. De Vuelta van Quintana vorig jaar. De Coupe van Contador in de Vuelta naar Fuente De als ik het me zo herinner.

Van de laatste 6 etappes lenen 4 etappes er zich bij uitstek voor om op de middenstukken iets te proberen. Op PCS staan nu 6 man van Movistar, waarvan er met Anacona, Izagirre & Amador al drie de kwaliteit hebben om vooruit gestuurd te worden en de coupe mogelijk te forceren. Op basis van wat TLJ laat zien hebben ze hooguit Clement die meekan met dat rijtje.

Het zou dood & doodzonde zijn als je een mogelijke winst of podiumplek wederom laat liggen door te weinig support. En met Roglic, Bennett & Gesink die niet mee gaan kun je niet zeggen dat de mogelijkheden er niet zijn. één van die drie als plan B meesturen voorafgaande aan het seizoen was sowieso de beste beslissing geweest.

Netraam

Tja, aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat het onlogisch is, je wil toch dat je renners zich zo goed mogelijk kunnen voorbereiden.

Aan de andere kant kan deze renner ook thuis gewoon trainen, krijgen ze waarschijnlijk al een onkostenvergoeding, en LottoNL heeft niet het budget om een semi-permanente uitvalbasis te creëren bij de Sierra Nevada of El Teide.

Zolang de werkgever de werknemer niet op kosten jaagt zonder hem hiervoor te compenseren lijkt het me de normaalste zaak van de wereld. Ik moet ook wel eens op een andere locatie werken dan kantoor, zolang ik hiervoor gecompenseerd wordt is dat prima.

xistnc

Ze moeten ook hun eigen hypotheek betalen en vermoedelijk nog wel meer persoonlijke kosten. Waar leg je de grens? Wat vind je er zelf van?

Netraam

Had Contador op Fuente Dé niet juist steun van Astana in plaats van zijn eigen team? Ik meen dat Tiralongo toen voor hem vol doortrok. Samen met de Giro 2015 hét voorbeeld van hoe een sterke renner een beter team kon verslaan door slim samen te werken met andere ploegen.

achtpuntzes

'@ Lutsenkofan:
zijn het nou fietsvakanties of hoogtestages? zit nogal een verschil tussen, dacht ik zo. natuurlijk betaalt een werkgever geen vakantie van personeel, ongeacht welk vervoermiddel. en als een renner tijdens de vakantie een trainingsritje doet denk ik niet dat die daar moeilijk over zal doen. hoogtestage is wel werk, dus zal door de werkgever betaalt dienen te worden.

Laatst gewijzigd
S.v.h.

'@ netraam
Hebben ze daar niet genoeg budget voor?

Dat hoor ik te vaak bij TLJ als excuus voor een mindere prestatie of ontbreken van randvoorwaarden.

Netraam

'@s.v.h.
Ik neem aan dat je reageert op de semi-permanente uitvalbasis in de Sierra Nevada of op El Teide? Team Sky deed dit (ik weet niet of ze het nog doen) voor Wiggins en later voor Froome en Thomas, met een kerngroep eromheen die allemaal bijna een half jaar daar zaten en alleen voor wedstrijden vertrokken.
Het was meer een illustratie van iets dat vrijwel niemand doet, behalve het rijkste team in het wielrennen.

EDIT: Om even aan te geven: een hotelkamer op El Teide kost 144 per persoon per dag. Meer in het hoogseizoen, minder in het laagseizoen, maar laten we gemiddeld 6 man 150 nachten aanhouden.
6*144=864 euro per nacht
150*864=129.600 euro.
Dit uiteraard exlusief vluchten en volgens mij ook exclusief restaurant, maar dat maakt niet uit want de ploeg heeft toch een eigen kok in dienst. (Als die ook een kamer moet hebben: 21.600 euro, en natuurlijk moet hij ook zijn boodschappen doen want de renners krijgen een uitgekiend wetenschappelijk dieet)

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Het was al van de Rabobank tijd (zelfs bij de continentals) dat renners werden aangespoord om tijdens hun trainingscycli trainingsstages/hoogtestages in de bergen te plannen op eigen kosten.

Dat heet investeren in je eigen carriere.

Uiteraard worden de gezamelijk en door de ploeg begeleidde trainingskampen aan het begin van het jaar en door het jaar heen door de ploeg betaald.(bijvoorbeeld zoals nu met de kopman en enkele ondersteunende renners in voorbereiding op de Giro).

Maar zoals eerder dit jaar Campenaerts en later Olivier en ook Vermeulen naar Mallorca afreisden.
Bouwman op eigen initiatief op Tenerife ging trainen en nu op dit moment bijvoorbeeld Bennett in Boulder Colorado USA zijn dit door de individuele renners zelf geplande trainingskampen al dan niet gezamelijk met ploeggenoten.

Daar is niets mis mee.

De trainer en staf van de ploeg hebben op deze punten in de roosters van de renners een trainingsblok van een of meerdere weken ingepland en het is aan de renners zelf om te bepalen of zij dit thuis doen of elders (zolang de whereabouts maar goed worden doorgegeven), ondanks dat de ploeg uiteraard de renners wel aanmoedigd om zo goed mogelijke trainingsgronden op te zoeken.

Dit is ook een van de redenen dat veel renners ervoor kiezen om naar bijvoorbeeld Girona/Spanje of zoals Kruijswijk Monaco te verhuizen om deze trainingsblokken af te kunnen werken.

Jouw baas betaald jouw vakantie en vliegtickets toch ook niet ondanks dat de baas je graag weer topfit terugziet op het werk???

S.v.h.

'@ netraam
Idd daar doelde ik op.

En ik snap je illustratie hiervan.
Wat ik soms mis is creativiteit bij TLJ en het gemak van waarmee ze roepen ja niks aan te doen want hebben laag budget of hebben geen kopman (LBL)
Dat kan je toch niet verkopen aan je sponsor? die jaarlijks miljoenen euro's investeert om de in worldtour uit te komen. en aan de fans?

Vandaar dat ik er op reageerde.

kelderfan

Ik denk, dat bij Gesink en Kruijswijk alle stages en trainingskampen wel door TLJ worden betaald. Maar hoe zit 't met bijv. Roglic, die al enige tijd in Zwitserland aan 't trainen was ter voorbereiding op de TdR.

Netraam

'@s.v.h.
De sponsor heeft 3 gemakkelijke opties:
1. Meer geld inleggen.
2. Uitstappen en naar iets anders op zoek. Als ze ontevreden zijn met de exposure en ROI, kunnen ze kijken of er alternatieven zijn met betere zichtbaarheid en meer goodwill bij de doelgroep.
3. Accepteren.

Als fan heb je 5 opties: Ontkenning, protest, onderhandelen, depressie en aanvaarding.

1 2 ... 123 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.