Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 199 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Campenaerts was dus al niet helemaal fit aan de Giro begonnen... denk dat hij in die tijdrit niet mee had kunnen doen voor de dagzege... sowieso stond er daar geen maat op Dumoulin. Verder kan ik me niet voorstellen dat er voor Sunweb bij TLJ veel te halen valt. Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant. Maar verder liggen alle betere renners al vast.

Het is natuurlijk lastig voor TLJ dat Kruijswijk nu pas uitvalt, dan zijn er niet veel kansen om mee te zijn in een ontsnapping.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Campenaerts was dus al niet helemaal fit aan de Giro begonnen... denk dat hij in die tijdrit niet mee had kunnen doen voor de dagzege... sowieso stond er daar geen maat op Dumoulin. Verder kan ik me niet voorstellen dat er voor Sunweb bij TLJ veel te halen valt. Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant. Maar verder liggen alle betere renners al vast.

Het is natuurlijk lastig voor TLJ dat Kruijswijk nu pas uitvalt, dan zijn er niet veel kansen om mee te zijn in een ontsnapping.

kelderfan

'@rahimns
Het was toch van te voren bekend, dat Campenaerts en Kruijswijk met een ribprobleem niet 100% waren, was toch vooraf bekend. Ook met JvdB waren de nodige twijfels. Dan is 't toch echt apart, dat je blijft vasthouden aan de gekozen weg. Je hebt plannen, maar plannen kunnen aangepast worden.
@Fanny
Je bijdrage gemist. Je hebt helemaal gelijk, dat een reserve kopman belangrijk is in zo'n Grote Ronde.
Bij Sunweb valt Kelderman weg en het bastion rondom Dumoulin wordt vakkundig gesloopt. Maar ja, dan wordt 't stokpaardje budget ingezet.
Gelukkig heeft 't team met Bennett en Roglic de mannen om de WT-punten binnen te halen.
Ik hoop dat TLJ in de TdF met Niermann als ploegleider van start gaat.

kelderfan

'@rahimns
Het was toch van te voren bekend, dat Campenaerts en Kruijswijk met een ribprobleem niet 100% waren, was toch vooraf bekend. Ook met JvdB waren de nodige twijfels. Dan is 't toch echt apart, dat je blijft vasthouden aan de gekozen weg. Je hebt plannen, maar plannen kunnen aangepast worden.
@Fanny
Je bijdrage gemist. Je hebt helemaal gelijk, dat een reserve kopman belangrijk is in zo'n Grote Ronde.
Bij Sunweb valt Kelderman weg en het bastion rondom Dumoulin wordt vakkundig gesloopt. Maar ja, dan wordt 't stokpaardje budget ingezet.
Gelukkig heeft 't team met Bennett en Roglic de mannen om de WT-punten binnen te halen.
Ik hoop dat TLJ in de TdF met Niermann als ploegleider van start gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan natuurlijk niet meer op zo'n korte termijn... en laten we nu niet meteen alles hangen aan Niermann, die had in de Giro echt niet met een andere uitslag geëindigd. Het moet ook allemaal meezitten. Uiteindelijk moeten gewoon de renners het doen. En welke ploeg heeft er dan een reserve kopman klaar staan. Volgens mij wordt daar wel heel makkelijk over gedacht. Alleen Sky had dit misschien zelfs 3... maar als die alle 3 onderuit gaan heb je nog niets. Laten we wel een beetje reëel blijven. Het niveau in deze Giro is echt enorm hoog.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan natuurlijk niet meer op zo'n korte termijn... en laten we nu niet meteen alles hangen aan Niermann, die had in de Giro echt niet met een andere uitslag geëindigd. Het moet ook allemaal meezitten. Uiteindelijk moeten gewoon de renners het doen. En welke ploeg heeft er dan een reserve kopman klaar staan. Volgens mij wordt daar wel heel makkelijk over gedacht. Alleen Sky had dit misschien zelfs 3... maar als die alle 3 onderuit gaan heb je nog niets. Laten we wel een beetje reëel blijven. Het niveau in deze Giro is echt enorm hoog.

gesink3101

Plugge should put some money for hirt a very good climber who can be a good helper in grand tours or go for his opportunities in races like pologne or PN

gesink3101

Plugge should put some money for hirt a very good climber who can be a good helper in grand tours or go for his opportunities in races like pologne or PN

kelderfan

'@rahimns
Ik wil echt niet alles aan Gr. Niermann hangen. Je bent toch wel met mij eens, dat de koersen met Niermann aan 't roer goed zijn gegaan vooral met aanvallend koersen. Enkele voorbeelden zijn: ToC; TdR; Pays Vasco; Catalunya.
Ook Sunweb had met Kelderman een reservekopman aan boord.

kelderfan

'@rahimns
Ik wil echt niet alles aan Gr. Niermann hangen. Je bent toch wel met mij eens, dat de koersen met Niermann aan 't roer goed zijn gegaan vooral met aanvallend koersen. Enkele voorbeelden zijn: ToC; TdR; Pays Vasco; Catalunya.
Ook Sunweb had met Kelderman een reservekopman aan boord.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Verder kan ik me niet voorstellen dat er voor Sunweb bij TLJ veel te halen valt. Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant. Maar verder liggen alle betere renners al vast.
Ik heb het over de jaren 2019 en verder.
De betere renners die jij bedoelt liggen vast t/m 2018.
Er zullen vast over en weer lijntjes zijn tussen de renners en andere ploegen die interesse tonen voor de betere TLJ renners omdat (nog) niet bekend is of TLJ in deze samenstelling doorgaat met zijn sponsors na 2018.

@kelderfan
Quote: Je bijdrage gemist.
Klopt, want ik was er een paar dagen tussenuit naar de mooie fietsstreek Montferland waar het komende NK wordt gereden.
Prachtig parcours in deze regio (Montferland) voor een NK waar weleens een verrassende winnaar uit kan komen.
Dat zal niet gemakkelijk worden voor TLJ renner Groenwegen.
Bondscoach Gunnewijk was er ook aan het trainen met haar talentengroep.
Volgens haar rensters was het best een pittig rondje.
Zal ook een veel zwaarder parcours worden dan de afgelopen jaren.
Wel jammer dat de Eltener berg er niet in opgenomen.

Wat betreft het opstellen van kopmannen in grote rondes.
In mijn ogen kan TLJ als team in elke grote ronde van 3 weken altijd 2 kopmannen opstellen met Kruijswijk, Bennett, Roglic en Gesink.
Ieder zou dan of 1e kopman zijn of schaduwkopman.
B[jvoorbeeld:
Kruijswijk met Bennett in de Giro.
Roglic met Gesink in de TdF met daarnaast Groenewegen met zijn sprintploeg.
Bennett met Kruijswijk in de Vuelta met daarnaast Gesink en Roglic als superknechten.
Roglic kan ook nog eens voor een ITT gaan.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Quote: Verder kan ik me niet voorstellen dat er voor Sunweb bij TLJ veel te halen valt. Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant. Maar verder liggen alle betere renners al vast.
Ik heb het over de jaren 2019 en verder.
De betere renners die jij bedoelt liggen vast t/m 2018.
Er zullen vast over en weer lijntjes zijn tussen de renners en andere ploegen die interesse tonen voor de betere TLJ renners omdat (nog) niet bekend is of TLJ in deze samenstelling doorgaat met zijn sponsors na 2018.

@kelderfan
Quote: Je bijdrage gemist.
Klopt, want ik was er een paar dagen tussenuit naar de mooie fietsstreek Montferland waar het komende NK wordt gereden.
Prachtig parcours in deze regio (Montferland) voor een NK waar weleens een verrassende winnaar uit kan komen.
Dat zal niet gemakkelijk worden voor TLJ renner Groenwegen.
Bondscoach Gunnewijk was er ook aan het trainen met haar talentengroep.
Volgens haar rensters was het best een pittig rondje.
Zal ook een veel zwaarder parcours worden dan de afgelopen jaren.
Wel jammer dat de Eltener berg er niet in opgenomen.

Wat betreft het opstellen van kopmannen in grote rondes.
In mijn ogen kan TLJ als team in elke grote ronde van 3 weken altijd 2 kopmannen opstellen met Kruijswijk, Bennett, Roglic en Gesink.
Ieder zou dan of 1e kopman zijn of schaduwkopman.
B[jvoorbeeld:
Kruijswijk met Bennett in de Giro.
Roglic met Gesink in de TdF met daarnaast Groenewegen met zijn sprintploeg.
Bennett met Kruijswijk in de Vuelta met daarnaast Gesink en Roglic als superknechten.
Roglic kan ook nog eens voor een ITT gaan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dan moet natuurlijk eerst blijken of Roglic ook echt een renner is voor een grote ronde. Dat is tot nu toe nog niet duidelijk... daarover is pas na de Tour iets zinnigs over te zeggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dan moet natuurlijk eerst blijken of Roglic ook echt een renner is voor een grote ronde. Dat is tot nu toe nog niet duidelijk... daarover is pas na de Tour iets zinnigs over te zeggen.

kelderfan

Wat betreft Montferland lijkt Timo Roosen wel een goede kandidaat; hij laat in de Tour des Fjords zien, dat hij met Lars Boom een goed team vormt.;)
Kijken hoe Groenewegen het gaat doen. Hij kan wel heuvels aan.

kelderfan

Wat betreft Montferland lijkt Timo Roosen wel een goede kandidaat; hij laat in de Tour des Fjords zien, dat hij met Lars Boom een goed team vormt.;)
Kijken hoe Groenewegen het gaat doen. Hij kan wel heuvels aan.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant.
Ik denk dat Sunweb op zoek is naar Nederlandse, Belgische en Duitse renners gezien de achtergrondbelangen van sponsor Sunweb.
Campenaerts (contract t/m 2017) zou kunnen gezien zijn tijdritkwaliteiten maar die hebben ze al wel met o.a. Dumoulin.
Hij zou zich dan in de kleine ronden moeten profileren met zijn ITT.
Maar ik verwacht niet dat Campenaerts daar naar toe gaat.
Ook van de jonge Vermeulen (contract t/m 2017) verwacht ik niet dat Sunweb daar voor gaat omdat hij een Amerikaan is die ze eigenlijk niet zoeken en ze hem ergens in Europa moeten vestigen.
Ik verwacht dat Vermeulen eerder naar Cannondale gaat.
Bouwman zou n.m.m. juist wel kunnen (contract t/m 2017).
Hij is een klimmer en tijdrijder en is daarnaast nog jong om hem te kneden tot een goede knecht en volgend jaar direct al inzetbaar.
Bouwman is nog jong en de toenmalige Giantploeg heeft hem al eerder als belofte bij de ploeg willen halen toen ze een opleidingsploeg (Giant) wilde gaan starten.
Ook heeft hij volgens mij (weet ik niet zeker) in zijn beloften tijd wel eens een keer meegetraind met de toenmalige Giant hoofdploeg.
Daarnaast kent Bouwman natuurlijk een aantal renners van de ploeg zoals Kelderman en zijn grootste tijdsgenoot tw de jonge Oomen waarmee hij reed bij het KNWU beloften team en in andere wedstrijden bij de beloften.
Kortom ik denk dat Team Sunweb wel eens interesse in Bouwman zou kunnen hebben.
Als Giant-Sunweb de komende jaren (2018 en verder) veel geld te besteden heeft dan vermoed ik dat ze ook interesse hebben in Teja van Garderen ( contract t/m 2017 en deze NL-Amerikaan was deze week veel in gesprek met Dumoulin) en misschien ook wel in Bob Jungels (contract t/m 2017 en vandaag goede hulp voor Dumoulin).
Van wat ik ervan begrepen heb willen ze de sprintploeg gaan afbouwen en dus voor een AK ploeg willen gaan in alle grote ronden.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Van alle renners die ze met specifieke kwaliteiten zouden kunnen gebruiken zijn dan alleen Campenaerts, Vermeulen en Bouwman dan misschien interessant.
Ik denk dat Sunweb op zoek is naar Nederlandse, Belgische en Duitse renners gezien de achtergrondbelangen van sponsor Sunweb.
Campenaerts (contract t/m 2017) zou kunnen gezien zijn tijdritkwaliteiten maar die hebben ze al wel met o.a. Dumoulin.
Hij zou zich dan in de kleine ronden moeten profileren met zijn ITT.
Maar ik verwacht niet dat Campenaerts daar naar toe gaat.
Ook van de jonge Vermeulen (contract t/m 2017) verwacht ik niet dat Sunweb daar voor gaat omdat hij een Amerikaan is die ze eigenlijk niet zoeken en ze hem ergens in Europa moeten vestigen.
Ik verwacht dat Vermeulen eerder naar Cannondale gaat.
Bouwman zou n.m.m. juist wel kunnen (contract t/m 2017).
Hij is een klimmer en tijdrijder en is daarnaast nog jong om hem te kneden tot een goede knecht en volgend jaar direct al inzetbaar.
Bouwman is nog jong en de toenmalige Giantploeg heeft hem al eerder als belofte bij de ploeg willen halen toen ze een opleidingsploeg (Giant) wilde gaan starten.
Ook heeft hij volgens mij (weet ik niet zeker) in zijn beloften tijd wel eens een keer meegetraind met de toenmalige Giant hoofdploeg.
Daarnaast kent Bouwman natuurlijk een aantal renners van de ploeg zoals Kelderman en zijn grootste tijdsgenoot tw de jonge Oomen waarmee hij reed bij het KNWU beloften team en in andere wedstrijden bij de beloften.
Kortom ik denk dat Team Sunweb wel eens interesse in Bouwman zou kunnen hebben.
Als Giant-Sunweb de komende jaren (2018 en verder) veel geld te besteden heeft dan vermoed ik dat ze ook interesse hebben in Teja van Garderen ( contract t/m 2017 en deze NL-Amerikaan was deze week veel in gesprek met Dumoulin) en misschien ook wel in Bob Jungels (contract t/m 2017 en vandaag goede hulp voor Dumoulin).
Van wat ik ervan begrepen heb willen ze de sprintploeg gaan afbouwen en dus voor een AK ploeg willen gaan in alle grote ronden.

kelderfan

'@Fanny
Ik zou 't zonde vinden, als de plannen van Sunweb zouden inhouden, dat TLJ van zijn talenten wordt beroofd.
Ik weet niet wat 't probleem is met Campenaerts; want dat gedoe in de Giro was niet goed te noemen.
Waarom denk je dar Vermeulen einde oefening is bij TLJ? Hij heeft in de ToC toch goed gereden. Die ITT rondom 't meer was niet echt zijn ding; want hij rijdt met een hoogteverschil toch een betere ITT. Ik denk dat Bouwman dan ook beter voor de dag komt.
Het is nog niet duidelijk wat TLJ na 2018 gaat doen.

kelderfan

'@Fanny
Ik zou 't zonde vinden, als de plannen van Sunweb zouden inhouden, dat TLJ van zijn talenten wordt beroofd.
Ik weet niet wat 't probleem is met Campenaerts; want dat gedoe in de Giro was niet goed te noemen.
Waarom denk je dar Vermeulen einde oefening is bij TLJ? Hij heeft in de ToC toch goed gereden. Die ITT rondom 't meer was niet echt zijn ding; want hij rijdt met een hoogteverschil toch een betere ITT. Ik denk dat Bouwman dan ook beter voor de dag komt.
Het is nog niet duidelijk wat TLJ na 2018 gaat doen.

kelderfan

'@Fanny
Zou 't geen goede zaak zijn als TLJ direct met Bob Jungels aan komt zetten. Dan heeft TLJ een echte Benelux imago te pakken.  

Laatst gewijzigd
Random wielerliefhebber

Jungels is echt niet haalbaar

Fanny

'@RW
Waarom niet ?
Hij is nog jong maar wel erg goed en zal dus inderdaad duur zijn.
Jürgen v.d. Broeck, die denk ik ook niet de minste is qua salaris, gaat stoppen na dit seizoen en er moet een goede vervanger komen in 2018.
Dus wie weet wat TLJ kan qua budget in 2018 en verder.
Verder zie ik Gesink ook nog wel vertrekken na 2018 indien hij alléén nog maar voor etappes gaat of hij moet een flink stuk van zijn salaris inleveren.
Ik denk dat TLJ de komende jaren (2018 en verder indien sponsors blijven) wel een andere goede jonge klassementsrenner erbij wil hebben nadat Kelderman is vertrokken naar Giant-Sunweb.
En ja, dan is Jungels in mijn ogen geen verkeerde.
Daarnaast kan hij bij TLJ zijn al niet slechte tijdrit ook nog eens verder verbeteren.
Bij Quick Step is hij zo'n beetje de enigste (jonge) grote ronde renner voor het AK en het is de vraag of Quick Step in zijn huidige vorm nog doorgaat.
Dus niet geschoten is altijd mis.
Ik zou er in ieder geval voor gaan als TLJ mits het budget er voor is.

gardeyn

Trek kon zelfs net na het aantrekken van Segafredo als sponsor het contractvoorstel van Ettix voor Jungels niet matchen.
Jungels is qua potentie materiaal voor de top 5 ploegen. Totaal onrealistisch dus voor TLJ.

ghostwriter

LottoNL moet geen nieuwe klassementsrenners voor grote rondes meer aantrekken aangezien ze daar toch niet echt succesvol meer mee zijn. LottoNL heeft gewoon geen groot genoeg budget om in het algemene klassement van grote rondes echt een grote rol van betekenis te gaan spelen. Volgend jaar heeft LottoNL nog Kruijswijk, Roglič en Bennett onder contract staan maar ik denk dat de laatste twee snel te duur voor LottoNL worden. Ze kunnen zich beter gaan richten op het sprinten en de klassiekers en in de heuvel- en bergetappes in zowel de kleine als grote rondes met aanvallers voor etappe overwinningen gaan. Met Boom voor de kasseienklassiekers, Gesink voor de heuvelklassiekers en Groenewegen als sprinter hebben ze, in ieder geval, drie redelijke kopmannen. Het salaris wat vrijkomt na het vertrek van Kruijswijk, Roglič en Bennett kunnen ze dan gebruiken voor een co-kopman voor Boom, een co-kopman voor Gesink en een tweede sprinter aan te trekken.

Als ze Van Baarle halen om co-kopman van Boom te worden hebben ze met verder Van Emden, Leezer, Keizer, Van Hoecke, Roosen en Jansen ook een sterke ploeg voor de kasseienklassiekers. Met Leezer, Boom, Keizer, Van Baarle en Roosen kunnen ze een goede sprinttrein voor Groenewegen vormen. Niet één die hem tot vlak voor de streep voorin houdt maar wel een die hem op het juiste moment naar voren kan rijden en hem vervolgens in het wiel van iemand als Cavendish of Kittel aflevert. Ik zou het mooi vinden als LottoNL als tweede sprinter Halvorsen aantrekt en met Wagner, Van Emden, Van Hoecke en Jansen hebben ze dan al het begin van een tweede sprinttrein in huis. Ik denk dat als Kruijswijk, Roglič en Bennett allen na 2018 vertrekken LottoNL na het aantrekken van Van Baarle en Halvorsen nog genoeg geld overheeft om een goede co-kopman van Gesink voor de heuvelklassiekers aan te trekken. Misschien dat Mollema na 2018 ervan te overtuigen is dat hij zich op de heuvelklassiekers moet richten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 199 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.