Ik denk dat er 8 renners zeker zijn: Keizer, Tankink, Clement, Van Emden, Kruijswijk, Vdb, Campenaerts en Battaglin. De 9e plek die dan vorig jaar werd ingenomen door Castelijns lijkt mij nog twijfelachtig. Je kan dan inderdaad denken aan een extra klimmer (maar dat wordt dan dus 1 van de jongere en daarmee dus geen zekerheid of die dat werk al aan kunnen) of toch een type Castelijns. Ja wat heb je nog nodig aan klimknechten.
'@vlek
Het programma van Gesink is ook niet conform 't vorig seizoen en voor Steven Kruijswijk is 't toch belangrijk, dat hij de juiste mensen mee gaat krijgen.
Battaglin, Campenaerts, Clement, Jurgen van den Broeck, Van Emden en Keizer lijken mij wel duidelijk voor de Giro. Maar met Tankink is 't ook nog even afwachten en je vergeet Castelijns.
'@rahimns
Dat Twan Castelijns twijfelachtig is voor de Giro klimtrein, lijkt mij wel duidelijk. Je kunt m.i. beter Floris De Tier meenemen, die kan dit werk {ondersteuning} prima doen. Ook een optie was nog niet zo lang geleden Koen Bouwman. Maar wat wordt zijn programma tot en met de Giro/ToC.
Kruijswijk was vorig jaar erg te spreken over de mannen die hem door alle vlakke (delen van) ritten hadden geloods. Daardoor kon hij naar eigen zeggen zonder nodeloos energieverbruik of tijdverlies aan de lastige ritten beginnen. Ik verwacht dat daar buiten het verlies van Tjallingii niet verder in gesneden gaat worden. Mochten ze Castelijns niet meenemen, dan zal dat eerder iemand van hetzelfde type zijn, dan nog een klimmer.
Waarom zou Kruijswijk tenslotte constant enkel over JVDB en Clement spreken, wanneer hij het heeft over degene die toegevoegd worden om hem in de bergritten van de Giro bij te staan? Wanneer er nog een klimmer 'extra' mee zou gaan, dan zou die naam toch ook al gevallen zijn? Daarnaast hebben alle renners die eventueel voor zo'n plek in aanmerking komen reeds andere planningen bekend gemaakt. Conclusie moet daarmee niet zo moeilijk te trekken zijn.
'@vlek
Quote:"Waarom zou Kruijswijk tenslotte constant enkel over JVDB en Clement spreken."
Misschien wel om 't simple feit, dat hij specifiek heeft gevraagd om mannen, die hem ook in 't hooggebergte kunnen bijstaan. Hij heeft zich daarvoor sterk gemaakt. Hij had zelfs een lijstje met namen.
Quote:"Conclusie moet daarmee niet zo moeilijk te trekken zijn."
Voor jou misschien wel, maar ik zet nog vraagtekens bij Tankink en Castelijns, want anders had de ploeg aan PCS doorgegeven: "Dat zijn onze mannen voor die klus."
'@Kelderfan TLJ maakt altijd in een persbericht kundig wie er naar welke wedstrijd gaat. PCS heeft in dat opzicht echt geen streepje voor. Zij maken al die voorlopige startlijsten op dezelfde manier waarop wij hier het proberen. Dus stop nou eens om alles aan PCS te hangen, ook zij maken foutjes en zitten er nog wel eens naast. Ik heb Tankink horen zeggen dat hij in principe dit jaar weer de Giro wilde rijden (vorig jaar op de fandag) dat zegt natuurlijk niet alles, maar is voor mij wel een indicatie dat hij daar zeer waarschijnlijk aan de start zal staan. Of dat laatste plekje ingevuld gaat worden door een klimmer of toch nog een man voor het vlakke werk... beide is een optie. Ben het met Vlek eens dat het meer voor de hand ligt dat het laatste meer voor de hand ligt omdat de spoeling dun is en het mij ook sterk lijkt dat 1 van die jonge knapen al meteen hun debuut maakt in de Giro.
'@8.6
Jij denkt, dat PCS denkt, dat zij de opstelling maken voor TLJ. Ik moet nog hoop leren, begrijp ik nu. Ik dacht echt {ik had beter moeten weten}, dat TLJ zijn programma doorgeeft aan PCS. Maar goed TLJ heeft 't programma voor feb, mrt, apr op haar site gezet; helaas er ontbreken een paar.;)
@luckyloek
Dat je dan niet meer kan functioneren vind ik heel erg en ik ben 't met je eens. Dat is onacceptabel#
'@rahimns
Heel goed @rahimns eerst maar een contractverlenging voor Campenaerts regelen, dat kan nog net in februari.
@chrys
Het is nog februari maar al bijna maart..;)
=========
Ik kan net als Boonen niet wachten op de Omloop. Dan begint 't pas echt.
Hoe gaat Lars Boom het doen. De nieuwe kopman Lars Boom met ook een nieuwe adjudant Gijs van Hoecke. Hij heeft wel nr 101 gekregen en de voormalige kopman Sep Vanmarcke nr 41. Als je kijkt naar 't vorige seizoen: Lars Boom Sanremo 25e.; E3 6e.; GW DNF; RVV 11e; P-R DNF; AGR DNF en Sep Vanmarcke Sanremo 24e.; E3 8e.; GW 2e.; RVV 3e.; P-R 4e; AGR 49e. dan begrijp ik dat wel.
'@Kelderfan @Vlek en @ Rahimns
Ik denk als ze (TLJ) een jonge klimmer naar de Giro meenemen dat dit Bouwman zal zijn, al acht ik de kans daarop niet groot.
Ik verwacht zoals misschien de meeste van jullie er nog iemand bij voor de vlakke ritten.
Daarom vermoed ik dat de keuze van TLJ op Tankink zal vallen.
Het is dan dat tevens zijn laatste Giro. Een soort afscheidsronde net als Tjallingi, maar dan wel in DE jubileumronde (100ste).
Kruijswijk zal hem er ook graag bij hebben als koerscaptain van de ploeg die dan start.
'@tdola
Roosen bij Groenewegen in P-N lijkt mij prima hoor. Ik vind 't alleen vreemd, dat De Tier, die goed bezig was in de Ruta, wordt opgesteld in Nokere en de Ronde van Drenthe. Maar 't wordt leuk om te zien, hoe Kruijswijk en zijn team in P-N 't gaan doen t.o.v. Gesink & Co. in de T/A .
@Fanny
Ik gun 't Tankink zeker, dat hij als koerscaptain mee gaat naar de 100ste. Giro.
De Tier kan niet iedere week dat er koersen zijn waar ook geklommen wordt, opgesteld worden. Zo'n renner die voor het eerst veel van die WT-rondjes kan rijden, moet daarin een wel overwogen programma krijgen. De week van Parijs-Nice en Tirreno is er daarnaast eentje waarin de Vlaamse renners belangrijke kilometers maken. Blijft er voor De Tier alleen wat vlak werk over, wat misschien niet ideaal is voor hem persoonlijk, maar ook zeker geen ramp. Iemand die hem vorige week nog in het openingsweekend verwachtte zal dat vast met me eens zijn..
'@Vlek
Quote: Bouwman meenemen naar de Giro zou ook best kunnen, maar dat zal dan niet als ‘extra klimmer’ zijn; kijkend naar de selectie zullen de taken van Castelijns dan bij hem terecht komen.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt als hij al wordt geselecteerd wat ik dus eerder al aangaf, niet verwacht.
Hij zal dan een knecht zijn voor de belangrijke renners zoals o.a. Kruijswijk, van den Broeck en Clement.
Ik verwacht dat Bouwman niet de Giro, maar eerder de zwaardere WT koersen zal gaan rijden in het midden en het einde van het seizoen.
Een van zijn hoofddoelen dit seizoen zal waarschijnlijk het NK in zijn achtertuin tw de Achterhoek (Montferland) zijn en dan met name de ITT.
Misschien dat Robert Gesink dit jaar ook wel meedoet op het NK in zijn eigen geboortestreek.
Zou mooi zijn voor al zijn fans uit zijn geboortestreek.
Maar ik weet niet of dit in zijn schema past en of hij dit NK wel wil rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.