Welkom Rode Lantaarn en gefeliciteerd met je overwinningen. Heb je de tips al doorgelezen in het begin van het draadje? Ik zou in ieder geval je huidige trainer ontslaan en een trainer in tijdrijden nemen (van b.v. 15).
En let er ook op dat als renners een lage fitheid hebben, ze slechter presteren (een renner met 50% fitheid presteert op 50% van zijn kunnen).
'@BC 5 3 1 voor de tussensprints. Eindstreep krijgen de eerste 10 punten voor het punten klassement (10 tm 1). Eindstreep als berg denk ik ook gewoon de 5-3-1 extra.
Ik heb wel gezien dat er soms een foutje zit bij het weergeven in de resultaten-Tab. De tekst van het race report zegt soms -in geval van een nipte sprint- net iets anders dan er rechts in beeld verschijnt, maar de eindresultaten worden wel weer goed verwerkt in het totaal overzicht.
'@Ab. Ja, hem eruit gooien. Misschien doe ik dat wel. Je blijft natuurlijk altijd denken: hopelijk volgende keer een hele mooie 18jarige. Maar de kans er een te pullen, is natuurlijk onafhankelijk van het trieste verleden.
Hoe dan ook. Een slechte start van een interessante week. Met de giro voor de boeg, moet er flink geld verdiend gaan worden. Ondanks meer supporters en de eerste saneringsronde van mijn ploeg, lijkt het er sterk op dat ik anders mijn multi-generatie strategie in divisie 2:2 niet langer kan handhaven.
Nou, ja, de shortlist voor de eventuele verkopen is gemaakt. We wachten de klassiekers nog even af.
Heren, mooie renner te koop gezet voor de divisies 3 en daaronder. Train hem 2 seizoen sprint en TT en dan kan hij ook in div 1 en 2 podium halen. Ik heb teveel vlakke renners dus deze mag gaan. Perfecte lengte voor het vlakke. Staat erop voor 690k.
Gael Chaumet (96206)
30
2m06
106kg
Primaire vaardigheden
Vlak 15
Heuvels 1
Bergen 7
Afdalen 5
Sprinten 8
Tijdrijden 8
Secundaire vaardigheden
Sturen 8
Ervaring 3
Durf 8
Leiderschap 1
'@ Mardy : bij een nieuwe renner worden altijd 12 primary skillpunten verdeeld. (je ziet het gedeelte achter de komma niet dus het lijkt altijd minder)
Bij een jeugdpull kan (!) dat cijfer nog oplopen via de current ability (maximum 0.1 skillpunt per extra CA eenheid van de scout) en de perception (als ik het me goed herinner : maximum 0.1 skillpunt per extra eenheid boven de 10 van de scout).
dus bij een 10-x-10 scout wordt de som van de primaryskills een getal tussen de 12 en de 13, bij een 15-x-15 scout tussen 12 en 14, bij een 20-x-20 scout tussen 12 en 15 . (de x is het cijfer bij steering/balance dat dus geen invloed heeft op de primary skills).
Mijn concurrent zit tegen me op te bieden namelijk. :(
Hij heeft 24 renners maar kan dus nog wel kopen.
Ik ga nu op deadline wachten.
Ik ga er een paar bij proberen te kopen.
Ik heb nog 2 18 jarigen. Ik ga er nog één te koop zetten, denk ik.
Ik kan eigenlijk nergens een geboortedag vinden.
Worden alle renners 1 jaar ouder als een seizoen is afgelopen?
Een 19-jarige loopt gewoon een jaar achter op een 18-jarige. Een jaar is best veel als je (voor u21-koersen) een goede 20-jarige wil trainen. Daarom wordt voor 18-jarigen veel meer betaald.
De meeste ploegen hebben meer dan 25 renners omdat ze een aantal oudjes hebben (vanaf een jaar of 32) die ze niet meer trainen (en min of meer voltraind zijn), maar wel koersen winnen (juist omdat ze voltraind zijn).
Alle renners worden inderdaad een jaar ouder aan het begin van een nieuw seizoen.
Je kan er meer dan 25 trainen, maar dan daalt de efficiëntie van je trainer.
Train je er 26, dan train je die renners op 96.6% (dacht ik). Nu, met pakweg een trainer 18, kom je nog steeds op 17,4 wat lang niet verkeerd is. Ik doe het geregeld als ik een renner op overschot heb, en twijfel wie ik ga verkopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.