Peloton Seizoen 16

1 2 ... 12 ... 30 31
Luuuuuuukk

Als ik de kalender goed bekijk kan de Giro ploeg nagenoeg gelijk zijn aan die van de TdF met 2 zondagen ertussen. Heb ik dit juist of blijft er minder dan 50% fitheid over na een GrandTour?

dustin

Ik gebruik mijn LS, bedoeling is dat mijn renners begin 2e week op 98% staan.
Zolang mogelijk mijn fitheid behouden. Op het einde wat extra's voor de renners die de weken erna geen wedstrijden hebben, komen dan uit op 60 of 40%.

Poeksel

Mijn klassementsrenners eindigen meestal op 40%, maar je kan er natuurlijk voor kiezen ze op 60% te laten eindigen.

De_Rode_Lantaarn

Hoppa. 2 races gewonnen nu. Divisie 5 dat wel en nog niet iedereen speelt mee.
Ik begin het een beetje door te krijgen.

Poeksel

Welkom Rode Lantaarn en gefeliciteerd met je overwinningen. Heb je de tips al doorgelezen in het begin van het draadje? Ik zou in ieder geval je huidige trainer ontslaan en een trainer in tijdrijden nemen (van b.v. 15).

En let er ook op dat als renners een lage fitheid hebben, ze slechter presteren (een renner met 50% fitheid presteert op 50% van zijn kunnen).

Laatst gewijzigd
dustin

'@De_Rode_Lantaarn
Klasse, de eerste overwinningen heb je binnen, dat zal naar meer smaken!

BrokenChain

ligt aan de competitie luuk. Als je races makkelijk wint, zoals Dustin zou moeten testen, dan kan je heel eenvoudig alle shirtjes in alle tours pakken met bijna dezelfde teams denk ik.

BrokenChain

Vraagje, hoeveel punten krijg je per tussensprint en bergmoment? 5 toch? en op de eindstreep ook 5?

Naspa

'@BC 5 3 1 voor de tussensprints. Eindstreep krijgen de eerste 10 punten voor het punten klassement (10 tm 1). Eindstreep als berg denk ik ook gewoon de 5-3-1 extra.
Ik heb wel gezien dat er soms een foutje zit bij het weergeven in de resultaten-Tab. De tekst van het race report zegt soms -in geval van een nipte sprint- net iets anders dan er rechts in beeld verschijnt, maar de eindresultaten worden wel weer goed verwerkt in het totaal overzicht.

BrokenChain

Dankje. Ging voor het algemeen klassement maar verloren van een renner met 22k salaris. Wel de punten en berg trui binnen dus de tour is nog wel geslaagd.

Naspa

Jeugd lulhannes: Your scout has found no suitable cyclist
10 pulls, skills 13-13-13. Twee (2) keer een 19 jarige renner :-(

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Naspa
Ik herken je frustratie...

Er is maar één oplossing voor.

schizm

mijn 15-15-15 scout heeft voor de 3e week op rij een renner gevonden 18,19,18 en zelfs mijn klacht van de slechte secondaries lijkt verhoord (een 1 bij de eerste maar de rest zit allemaal tussen 9 en 14).
wil enkel maar zeggen dat het wel kan ...

Laatst gewijzigd
Justin Case

Ik heb een 18-jarige gepulld. 11 en 10 als secondaries. Primaries 0 0 2 4 1 2. Licht en kort.

Mardy

Hier nu ook prijs. Een 18-jarige: 210141 met 8/0 steering/balance (oh, dear...) en 1/1 xp/ls. Niet gek, volgens mij. Kon minder.

Wat is de max. aantal skill points dat je kunt scouten, of hoe werkt die formule?

Naspa

'@Ab. Ja, hem eruit gooien. Misschien doe ik dat wel. Je blijft natuurlijk altijd denken: hopelijk volgende keer een hele mooie 18jarige. Maar de kans er een te pullen, is natuurlijk onafhankelijk van het trieste verleden.

Hoe dan ook. Een slechte start van een interessante week. Met de giro voor de boeg, moet er flink geld verdiend gaan worden. Ondanks meer supporters en de eerste saneringsronde van mijn ploeg, lijkt het er sterk op dat ik anders mijn multi-generatie strategie in divisie 2:2 niet langer kan handhaven.

Nou, ja, de shortlist voor de eventuele verkopen is gemaakt. We wachten de klassiekers nog even af.

BrokenChain

Mijn pull, niet echt geweldig ( vooral met mijn mountain / TT trainer )

18
healthy
100%
2m09
107kg

Primary skills
Flat1
Hill 1
Mountain 1
Downhill1
Sprint 2
Time trial 3

Secondary skills
Steering2
Experience 3
Balance7
Leadership 2

Tossboom

Heren, mooie renner te koop gezet voor de divisies 3 en daaronder. Train hem 2 seizoen sprint en TT en dan kan hij ook in div 1 en 2 podium halen. Ik heb teveel vlakke renners dus deze mag gaan. Perfecte lengte voor het vlakke. Staat erop voor 690k.

Gael Chaumet (96206)
30
2m06
106kg

Primaire vaardigheden
Vlak 15
Heuvels 1
Bergen 7
Afdalen 5
Sprinten 8
Tijdrijden 8

Secundaire vaardigheden
Sturen 8
Ervaring 3
Durf 8
Leiderschap 1

schizm

'@ Mardy : bij een nieuwe renner worden altijd 12 primary skillpunten verdeeld. (je ziet het gedeelte achter de komma niet dus het lijkt altijd minder)
Bij een jeugdpull kan (!) dat cijfer nog oplopen via de current ability (maximum 0.1 skillpunt per extra CA eenheid van de scout) en de perception (als ik het me goed herinner : maximum 0.1 skillpunt per extra eenheid boven de 10 van de scout).

dus bij een 10-x-10 scout wordt de som van de primaryskills een getal tussen de 12 en de 13, bij een 15-x-15 scout tussen 12 en 14, bij een 20-x-20 scout tussen 12 en 15 . (de x is het cijfer bij steering/balance dat dus geen invloed heeft op de primary skills).

Laatst gewijzigd
Mardy

'@schizm: ah, thanks! Heel veel effect heeft dat extra loon wat je betaalt voor die CA dus eigenlijk niet. Dan zal ik 'm maar niet hoger trainen dan hij nu is (10) :).

De_Rode_Lantaarn

Vraagje. Hoeveel rijders kunnen er maximaal in je team?
24 of 25?

En hoe kan het dat ik op een 19 jarige 1.100 kan bieden? terwijl ik voor een 18 jarige ruim 300.000 kreeg?
Moet ik dan ook de transferwaarde die erbij staat betalen?

Laatst gewijzigd
dustin

Je kan er maar 25 trainen maximaal.
Er is geen maximum aantal renners per ploeg. Let wel op loonkosten.
18 jarige is iets aparts, wat met opleiding of zo.
Je betaald alleen de bied prijs, als je de hoogste bieder bent.

De_Rode_Lantaarn

Mijn concurrent zit tegen me op te bieden namelijk. :(
Hij heeft 24 renners maar kan dus nog wel kopen.
Ik ga nu op deadline wachten.
Ik ga er een paar bij proberen te kopen.
Ik heb nog 2 18 jarigen. Ik ga er nog één te koop zetten, denk ik.

Ik kan eigenlijk nergens een geboortedag vinden.
Worden alle renners 1 jaar ouder als een seizoen is afgelopen?

Poeksel

Een 19-jarige loopt gewoon een jaar achter op een 18-jarige. Een jaar is best veel als je (voor u21-koersen) een goede 20-jarige wil trainen. Daarom wordt voor 18-jarigen veel meer betaald.

De meeste ploegen hebben meer dan 25 renners omdat ze een aantal oudjes hebben (vanaf een jaar of 32) die ze niet meer trainen (en min of meer voltraind zijn), maar wel koersen winnen (juist omdat ze voltraind zijn).

Alle renners worden inderdaad een jaar ouder aan het begin van een nieuw seizoen.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Je kan er meer dan 25 trainen, maar dan daalt de efficiëntie van je trainer.
Train je er 26, dan train je die renners op 96.6% (dacht ik). Nu, met pakweg een trainer 18, kom je nog steeds op 17,4 wat lang niet verkeerd is. Ik doe het geregeld als ik een renner op overschot heb, en twijfel wie ik ga verkopen.

1 2 ... 12 ... 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.