Peloton Seizoen 16

1 2 ... 23 ... 30 31
Naspa

De discussies en de verschillende meningen zijn interessant en respecteer ik. Een vraag rest: Hoe maak je dit spel het meest uitdagend voor iemand voor wie het kwartje bijna altijd de verkeerde kant op valt?

Verder zie ik het wel en ga ik alvast dan toch maar mijn beste ls-2x trainen. Risico spreiden is succes mijden.

De_Rode_Lantaarn

:) Moet weer aan de slag.
Ik heb mijn zinnen gezet op Kees-Jan Noordzij en er wordt weer geboden.

Het mooiste zou zijn dat het kwartje af en toe verkeerd valt en dat je door tactisch te kiezen een race wint of verliest. Daarbij is het toch ook interessant voor de managers die al lang aan hun ploeg hebben gewerkt ook nog wat te kunnen verdienen aan renners van 30+.

Slayer772004

Een oudje van 37 die intussen op de TL staat, jawel: [URL=http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=13554]Venasco[/URL].
Al behoorlijk van zijn pluimen verloren, zo te zien.

Ab Normaal

Zal 7-7-15-2-4-12 geweest zijn of zoiets in zijn hoogtijdagen

Frank

Lekker, mijn eerste race gewonnen in Zwitserland! Sorry dustin...

Mardy

Eigenaardig. Murietto wordt 6e, na alle renners van CSC.

Ik gaf als orders: 75% attack on 1, 3, 5 en 7. Hoe kan 'ie als hij in de eerste groep zit in hemelsnaam met 15 sprint dan verliezen; als laatste eindigen in de eerste groep :/.

Naspa

'@Mardy. Inderdaad een merkwaardig koersverloop.
CSC is een ervaren manager met goede renners. En die Dcarie is geen koekenbakker.
Even voor je opgezocht, toen ie afgelopen april werd verkocht had ie op elke terrein skill 7 en sprint 10 en TT 12. Hij spendeert 5% extra fitness, en ik vermoed dat hij verder is getraind op vlak en dat CSC. Dus ja, met een betere mood, zou dat zomaar kunnen. Maar de rest? Ik heb zo'n vermoeden dat CSC er een sprint-rit van heeft gemaakt; dat Marietta het aflegde tegen een sprinter en 4 helpers. Anders kan ik het ook niet verklaren.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Inzet telt ook mee. Als die van CSC op100% rijden en Marietto op 75 is het logisch dat die van CSC winnen. Maar ik heb niet gekeken, weet dus niet of dat zo is.

Naspa

'@Ab, nee, dat is in dit geval juist frappant; De 5 CSC'ers pareren steeds Marietta's aanvallen en sprinten 'm er op het laatst allemaal uit. Ze rijden op 80% (2x), op 70% (2x) en 75% (1).
Mijn conclusie is dat Marietta in zijn uppie niet op kon tegen het collectief van CSC en op het eind verbaasd heeft laten lopen toen ze een sprinttrein vormden.

Naschrift: wel briljant gedaan, van CSC, maar kan natuurlijk ook alleen maar omdat Marietta niemand mee krijgt in de ontsnappingen en- in het zeer beperkte en verder tamelijk zwakke deelnemersveld- er weinig mindere goden in het peloton bleven om de snelheid omlaag te halen. Had CSC een van zijn mannen met Marietta in de aanval gestuurd dan had deze het waarschijnlijk in de eindsprint afgelegd, nu heeft ie plaats 1 tm 5.

Laatst gewijzigd
dustin

'@Frank, het is je gegund :)
een mooie en duidelijke overwinning

Mardy

'@Naspa: bedankt voor je analyse. Ik kom echt nog gewoon te kort in de breedte ten opzichte van CSC. Dat merk ik elke keer. Zoals je in de divisiestand ook wel ziet: ik win (veel) meer, maar hij heeft (veel) meer punten.

Naspa

Jeugdscout pull 14: wederom niets dan frustratie. Verwacht een renner of 9. Gekregen: 4.
Perceptie 15 zou toch 75% kan moeten betekenen om iets te vinden. Nu al 3 weken op rij niets. A priori kans: 1,5%!
Wat is er toch aan de hand?

Mardy

'@Naspa: Ja... irritant. Alsof die formule verkeerd om staat, ofzo. Dat je dus eigenlijk een perceptie van 0 moet hebben voor 100% kans op een jeugdpull elke zondag :P.

Hier ook geen enkelenskillstijging. Dat vind ik ook wel wat opmerkelijk. Jammer dat ik de tv's niet bijhoud. De jonkies voor wie ik het wil doen, hebben nog geen 7 bergen. Ik ga dat overzichtje deze week ook maar even maken. Dan kan ik volgende week tenminste gewoon vaststellen dat er wel getraind is...

Ab Normaal

Mardy, ben je premium lid?

Milanos Kateros

Jeugdscout ontslagen, ik was het zat om ruim 70.000 te betalen om 1x in de 3 of 4 weken een pull te hebben.
Ik heb van elke leeftijdsklasse renners dus hoop nu op een constante stroom van goede renners uit mijn eigen team, aangevuld met wat toppers van buitenaf.

Mardy

'@Ab: Nee, ik ben geen premium-lid. Dus ik krijg de berichten ook niet meer.

Hoelang duurt een 19-jarige erover om (met een 15-trainer) van 5 naar 6 bergen te stijgen?

Tossboom

5-6 weken

Mardy

Bij mij duurt 't véél langer... Ik baal ervan dat ik 't niet genoteerd heb, maar volgens mij gaat het bij mij nu al richting de 8-9 weken. Sowieso maar 1 skillstijging in de laatste 3-4 weken ofzo. Belachelijk.

Mardy

Heb 't even uitgerekend. Bergkvist was 18 en had 1 op bergen op 30 augustus. Nu, 20 trainingen later, waarvan zeker 16 met 15 op bergen, is hij 5. Ik denk dat mijn geheugen, mijn gevoel, me in de steek laat (en dat het niet al 8-9 weken op 5 staat). Dit lijkt me wel vrij normaal...

Neemt niet weg dat gevoelsmatig ik wel heel weinig pops krijg op m'n renners. Maar dat zal ook wel kloppen. Ik denk dat ik vanavond maar even een bestandje aanleg met de TVs, zodat ik dat vanaf heden een beetje kan volgen :).

Naspa

'@Mardy. Geduld is een schone zaak. Bij mij popt er soms ook bijna niks, en dan een week later gaan ze met 8-9 tegelijk.
Maar houd het in de gaten. Beste controle is TransferValue.

Poeksel

Goed om af en toe herinnerd te worden aan de voordelen van premium!

Ab Normaal

Precies.
Tot de 7 is het echt voor alle renners gelijk, tenzij ze echt oud zijn.
Met 15 skill trainer kost het je 5 weken, train je echter meer dan 25 renners dan wordt het ook iets minder.

Mardy

'@Ab: Nee, ik train niet meer dan 25 renners. Denk dat Bergkvist dan echt zondag maar popt naar 6 bergen. En ik schat zo ook in dat hij bijna zal poppen naar 5 ls :). Hoeveel races was dat nog maar? 30 ofzo?

dustin

Het was ook niet vet met de skills. 4x -/- + 2x +/+.
Zal ook is naar de TV gaan kijken, tot op heden niet gedaan.

Tossboom

Ik zet inmiddels al 9 seizoenen wekelijks de TV ontwikkeling (en de verkregen training) van mn renners in een excel. Je kunt dat overzicht elke week kant en klaar downloaden (xml) bij je renner overzicht en dan plakken in je excel. Kleine moeite.

1 2 ... 23 ... 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.