'@Poeksel. Ik zou hem trainen, trainen en nog eens trainen, tenzij duidelijk wordt dat hij geen enkel bruikbaar FA heeft, maar dan nog zeker in TT.
Zie ook de discussie hier ook over oude leiders die verder waardeloos zijn... Ben ik het er niet mee eens. Jazeker, nog steeds bruikbaar in klassiekers of de meeste kleine rondes, maar nu met de Tour van volgende week. Hoe lekker is het als je leider mee kan in de TTT of nog een sprintje of een bergritje zou kunnen winnen?
'@Toss
Ja, een heugelijke dag bij de Kasseienstoempers. De champagne heeft rijkelijk gevloeid. De eerste overwinning van een nieuwe generatie renner is een feit!!
En daar ben ik eigenlijk heel erg blij mee
@Poeksel
Wil je er alsjeblieft rekening mee houden dat jij zo'n beetje als enige dit spel speelt om Dagobert Duck te worden? Niet trainen van die renner van Mardy is echt een dramatisch advies. Dat het jou om de virtuele centen gaat is prima, maar je moet niet mensen dergelijke adviezen geven die een andere insteek hebben. Natuurlijk moet je deze renner trainen!
@Mardy
Deze jongen is inderdaad erg veelbelovend. Zijn lengte/gewicht verhouding maakt hem perfect geschikt voor een klassementsrenner. Zijn sturen/durf zijn ook nog eens prima en met zijn leiderschapspunten kun je er voor kiezen om hem voor onbeschoft veel geld te verkopen, of als je hem houdt, zoveel mogelijk te trainen. Sprint en vooral tijdrijden heeft hij altijd nodig, maar je kunt er ook voor kiezen om snel uit te vinden of zijn FA op berg goed is (ik verwacht nog zo'n 7 trainingen voordat hij naar 7 popt op berg. 2 weken later weet je het.
Ja, Ab, ik zag het en ervoer het natuurlijk weer aan den lijve. Ik denk dat ik in 2:2 nu ondertussen wel record-houder 2e plaatsen ben. Goed gekozen ook die attack points; viel Belluzzo nu aan de op de laatste 2 punten?
Ik heb zijn stats nog als 25 jarige. En nu beter dan Van Mele, al had ik in deze race GEEN winst verwacht (te veel berg) en was tweede nog een meevaller. 3 seizoenen trainen; toch minimaal 10 skill points extra, waarvan er slechts 3 onder de 7. (Downhill had je nog zeker niet gedaan).
Geduld is een schone zaak.
'@All: Ja, ik ga 'm uiteraard zelf trainen. Mijn hele trainingsplan is op hem en Osterholm (zie hieronder) ingesteld. Eerst wil ik inderdaad z'n berg-FA gaan achterhalen. Daarna gaat hij TT-training krijgen en sprint. Eerst tot 7 (+2/3 tr om FA te achterhalen), daarna eventueel verder.
Ik stel 'm niet voor niets elke (!) race, m.u.v. de grote rondes, op als leider. Hij heeft dit seizoen al 41 races gereden. Als hij 7 ls heeft, zal ik 'm ook wel in de grote rondes als leider opstellen. De leiders die ik daar nu voor gebruik hebben 8 of 9.
Z'n trainingsmaatje - en renner die voorlopig de U21-races mag winnen - is Osterholm. Ik heb vorig seizoen, toen hij nog 18 was, al een bod van EGV van 500k afgeslagen. Hij ziet er nu zo uit:
2-1-6(+2 tr)-2-2-1
2 st | 19 bal
2 xp | 3 ls
19 jaar
1m60 | 50 kg
Jammer dat ik z'n ls niet kan trainen (liever één hele sterke leider dan twee gemiddelde), maar misschien dat dat later komt. Voor hem heb ik hetzelfde trainingsplan als voor Bergkvist.
Afgelopen zondag ben ik vergeten het contract van Toon Wattez te verlengen. Ik zou hem graag weer terugkopen. Dus mocht je een beetje interesse hebben, maar niet heel veel, dan zou ik het waarderen als je hem voor me overlaat.
Mocht je hem heel graag willen hebben, dan moet je hem natuurlijk gewoon kopen, maar dan zou ik het jammer vinden als hij bij Sniper Team 2.0 terechtkomt. Dan zie ik hem liever bij een van jullie rondrijden.
100% van de transfersom helaas, davyduck. Het is niet meer zijn eigen renner he.
Voordeel is nog wel dat hij waarschijnlijk een gunstiger contract dan bij contractverlenging krijgt. Zijn loon was $8210, dat zou nog verder omhoog gaan, nu vermoedelijk omlaag, en geen clausules.
Vraag me nu af of je hetzelfde effect voor die 5% van de transferwaarde (en moodverlaging) kan bereiken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.