Peloton Seizoen 16

1 2 ... 27 ... 30 31
Naspa

Bah. Te weinig opgehaald. Wel nog meer virtuele ruimte gecreëerd aan de kostenkant.
216k extra besteedbaar wegens wegvallende salarissen. Alleen kan ik het niet gebruiken voor merchandise.
Eigenlijk heb ik maar een klein liquiditeitsprobleempje waar ik nog op tijd bij ben, maar doordat die stomme forecast niet wordt geüpdate loop ik nu inkomsten mis.
Om te huilen.

Petjes en flesjes zijn nog goed verkrijgbaar.
Maar sorry fans. T-shirt en Sporttassen zijn schaarser en dus nu zo'n 3,5 keer de kostprijs. (Hopelijk heb ik het goed berekend)

Laatst gewijzigd
Naspa

K*t. Verkeerd berekend. Kost me nog meer. Had iets van 2,7* kostprijs moeten zijn ipv 3,5.
Laat de boel maar klappen. Begin volgend seizoen wel opnieuw.

dustin

'@Naspa
Ik had mijn bod al verhoogd van 44.000+ naar 75.000 omdat ik op de deadline niet aanwezig kon zijn.
Jammer dat het niet genoeg is. Zodra ik in hogere divisie zit zal ik ook zuiniger moeten worden.
Henkens gaat mede kopman worden volgend seizoen. Mogelijk dat ik Vivarelli weg doe. Is wel de beste punten pakket van mijn divisie.

@iedereen, wat is het voordeel van een beste renner van de divisie hebben.

Naspa

'@Dustin. Dank. Aan jou heeft het niet gelegen. Was gewoon een slecht moment om in de shit te geraken. Verder zitten er wat perverse zaken in het spel en was het ook gewoon stom van mij. Ik had zelf in de begin jaren geld verspeeld met het experimenteren met de prijzen van merchandise. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat 3-2-2-2x kostprijs de meeste winst op leverde. Had ik ook kunnen aannemen van anderen...Maar ik had ook de simpele functie te pakken (zij is gewoon lineair), maar heb 'niet goed gedocumenteerd. Niet 4x de kostprijs levert 0 verkoop op maar 3 keer (behalve de bidons, daar is waarschijnlijk wel 6x).
Het is geen hogere wiskunde, maar als je met een foute aanname begint komt het niet meer goed.
Dit gezegd hebbende, als het programma een refreshfunctie had voor de inschatting van de financiële situatie volgende week, dan had ik nooit mijn hoofd hoeven breken over functies. In potentie had ik genoeg ruimte om volledig in te kopen.

Als ik trouwens voor een aanpassing mag pleiten... Dat hele merchandise gebeuren slaat nergens op. Geef de teams gewoon het geld zonder dat ze in hoeven te kopen. Iedereen weet dat de verhoudingen 3-2-2-2 zijn. Zitten geen variabelen in dat je iets aan de hand van prestaties kan optimaliseren ofzo; beste is altijd aan de helft van de supporters te verkopen.
En nu brengt het systeem teams die financieel het krap hebben, in zwaar weer omdat het programma onnodig inkoop blokkeert die juist problemen kunnen verlichten of zelfs verhelpen.
Ik had even die 1,5 ton nodig die ik op papier wel te besteden had om 3 ton te kunnen verdienen.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Allemachtig wat een klager ben jij toch. Elk seizoen vind je wel iets. Het is een spelletje en er is altijd wat te verbeteren. Nu heb je een klein foutje gemaakt, doet iedereen wel eens, ga gewoon verder. Je draait een prima seizoen, wees daar blij mee.

Naspa

'@Toss bedankt voor de empathische steunbetuiging. Het gaat niet om een klein foutje, het gaat om financiële haalbaarheid van mijn "project". Ik heb alleen geen zin om verdere concessie te doen aan kwaliteit. Tenzij ik deze week miraculeus goed draai, stop ik er met dit team mee. Ik ga niet nog verder uitverkopen en trainers degraderen (en dat laatste helpt dus toch niet meer).

Tossboom

Als je per ongeluk een contract laat verlopen of je pakt een dikke blessure verdien je een steunbetuiging. In dit geval is een "kom op opstaan, er is niks aan de hand" voldoende. Ik vergelijk het maar even met het opvoeden van mijn kinderen.

Ik heb overigens een leuke renner te koop gezet voor de heren in lagere divisies. Zeer allround en daardoor laag salaris. Wel 51 skillpunten en 33 jaar. Doet het vooral lekker in downhill races. http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=17042.

Daarnaast ook nog een 21 jarige met 24 skillpunten. http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=131262

De_Rode_Lantaarn

'@Dustin.
Voor de nummer 1 van de divisie zou er een bonus zijn.

Weet iemand hoe hoog die bonus is?

Poeksel

Die bonus zal wel divisieafhankelijk zijn. En Naspa, MvdP stopt er toch ook niet mee na de "de grootste ontgoocheling uit zijn carrière"?

Slayer772004

Zo heel veel is die bonus van Beste Renner van de Divisie niet.

In 5de: $40.000
In 4de: $55.000
In 3de: $70.000
In 2de: $85.000
In 1ste: $100.000

De_Rode_Lantaarn

Thnx Slayer. :)

Ab Normaal

'@Naspa
Ik heb het momenteel druk dus weinig peloton tijd en weinig tijd om te reageren.
Tossboom heeft wel gelijk, probeer niet teveel te klagen. Omdat ik niet wil dat je stopt, heb ik toch snel even gekeken en hier dus een paar adviezen hoe ik het aan zou pakken.
Sowieso win je de laatste etappe van de tour met Fars, dus dat is al geld.
Je fitness trainer moet je decreasen naar 15. Met 15 kun je een renner op 100% laten rijden en 'm de volgende week weer 100% fit hebben.
Meer dan 15 is voor die ene enkele tour waarin dat nodig is en dat weegt niet op tegen de kosten.
Als je nog iets van geld voor je 35 jarigen wilt krijgen (als je er geen toekomst in ziet) moet je ze nu verkopen.

Verder zou ik, als ik jou was, Prevost en Loranger verkopen. Die zijn 32, dus niet van de eerste generatie renners en lopen daardoor achter op die renners en zijn te oud om nog lang bruikbaar te zijn als ze wel competitief genoeg zijn.

Ik denk dat je met die maatregelen je liquiditeitsprobleem nog deze week opgelost hebt zonder afbreuk te doen aan je kwaliteit. Zal het nog ff samenvatten voor je.
1. Decrease fitnesstrainer naar 15
2. Verkoop je 35 jarigen die je niet wilt gebruiken tot hun pensioen
3. Verkoop Prevost en Loranger
4. Zet alles op de races van deze week (als het helpt, mijn strategie voor deze week is alles op de komende twee etappes van de tour, de laatste twee laat ik lopen).

Naspa

'@Ab. Waarin heeft Tossboom gelijk? Dat ik van zijne goddelijke Stalin niet mag "klagen"? Of dat ik door hem opgevoed moet worden zoals hij kennelijk zijn kinderen meent et moeten opvoeden -die zullen 'm ook wel een eik*l vinden!
Lijkt me terecht dat ik bepaalde feautures van de game die niet deugen hier af en toe aan de kaak stel. Lijkt me ook dat anderen daar wat aan kunnen hebben. Toch belangrijk om even te weten; last minute aanpassen van trainers en scouts hebben geen invloed op de bestedingsruimte van die week.
Ik wou dat ik dat twee weken geleden wist, maar kan er nu niets meer aan doen.

Dank voor je poging tot hulp. Ga geen gebruik maken van de voorkennis. Mijn strategie voor deze week staat gewoon vast.
Lukt het niet, dan begin waarschijnlijk begin volgend seizoen opnieuw. Weet nu ongeveer hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Ab Normaal

'@Naspa
Ik vind dat Tossboom gelijk heeft dat je nogal vlug klaagt.
Je hebt niet altijd invloed op wat er in je leven gebeurt, wel hoe je er mee om gaat.
Ik heb ook wel eens de balen gehad dat er iets gruwelijk verkeerd ging, maar heb niet de handdoek in de ring gegooid en heb uiteindelijk divisie 1 gewonnen. Van tegenslag word je sterker.
Regelmatig heb je geklaagd dat je in de zwaarste divisie terecht gekomen bent (in dit geval is dat zelfs een zegen. in 2:1 had je op zeker gepromoveerd om vervolgens in 1:1 zware verliezen te lijden, want Droeftoeters is de Michael van Gerwen van peloton. Die pikt alle inkomsten weg.
Wat Tossboom en ik proberen te zeggen: als je nu alles weg gooit vanwege één tegenslag is alle moeite voor niets geweest. Denk je nu echt dat als je opnieuw begint, je kunt concurreren met de teams die al een tijdje bezig zijn met 18 jarigen? Dan loop je seizoenen lang achter de feiten aan.

De aanpassing van de trainer heeft idd pas de twee volgende weken effect, maar als je die twee 32 jarigen verkoopt, ben je direct uit de problemen.

De beste manager is diegene die flexibel is en zich aanpast aan de veranderende omstandigheden.

Dat je bepaalde zaken die verbetering behoeven aan de kaak stelt is prima, alleen is er nog niemand die daar iets mee kan doen op dit moment.

De_Rode_Lantaarn

:(
Lekker vooruitzicht schets je voor de nieuwelingen in divisie 5.
Met de trainingssnelheid haal je dat zowieso never nooit in.
Dat heb ik nu al door.
Maar goed hopen aan de goede kant van het speelschema te komen dan.
Mag je promotie ook weigeren?
Ik wil best nog een jaartje divisie 5 doen.

Ab Normaal

'@DRL
Nee hoor, divisie 4 is ook prima te doen. Daar een basis leggen en veel geld verdienen. De Poeksel methode hanteren. Geen dure trainer, geen jeugdscout en zorgen dat je gruwelijk veel geld in kas krijgt. Alleen een speler (van 34 of 35 jaren) kopen als blijkt dat je niet genoeg wint.
En er komen altijd renners van goede teams te koop die stoppen of vanwege financiële nood moeten verkopen. Die kun je dan met dat vele geld kopen.

Je geld uitgeven kan maar één keer, echt serieus geld verdienen doe je alleen in de lagere divisies.
In theorie kun je dat zelfs doen met alleen oudjes en een enkele fitness trainer. Dan kun je dezelfde renners veel inzetten en verdienen ze heel veel geld voor je.
15 renners is dan zelfs genoeg.

Poeksel

En geld in investeringen stoppen voor 10% rente per seizoen!

De_Rode_Lantaarn

Vraagje daarover.
Dat staat dan 16 weken vast?
Stel je spaart elke week, dan komt er na 16 weken steeds weer wat terug + 10%?
Kan je het geld ook weer eerder opnemen?

Ab Normaal

Ja, dat kan maar dan moet je boete betalen.
je moet dat dus alleen met geld doen wat je op zeker 16 weken niet nodig hebt.
Zou ik dus niet te snel doen. Pas als je meer dan 5 miljoen hebt. Eerder niet.

De_Rode_Lantaarn

Ok dank je.

Tossboom

Nou Naspa je laat je weer van je beste kant zien, ik had je hoger ingeschaald qua intelligentie. Mijn doel was niet je op te voeden, ik gebruikte slechts de metafoor van het vallende kind en hoe je daarop reageert als ouder. Iedereen mag hier zijn mening geven en klagen, als dat maar in verhouding is. Ik trok mijn twijfels bij het laatste, zeker gezien jouw voorgeschiedenis.
Enfin, ik zal er verder geen woorden aan vuil maken. Er zijn gelukkig genoeg managers op dit forum die nog wel gemotiveerd zijn.

Poeksel

Ik had meestal zo rond de 1 a 2 miljoen, de rest investeerde ik (maar ik had ook nooit de behoefte om meer dan een miljoen voor een renner uit te geven).

Ab Normaal

Ik zorg altijd dat ik 5M in kas heb. Voor een buitenkansje betaal ik wel.
Alles daarboven gaat in investeringen.

De_Rode_Lantaarn

Ik heb een planning gemaakt voor volgend seizoen en het hangt natuurlijk een beetje van de kosten af, maar met 3M in kas zou ik niet in de problemen moeten komen.
Begin volgend seizoen ga ik elke week wat investeren.
Dit seizoen kijk ik nog naar de 30-jarigen, maar op het eind van het seizoen trek ik een streep en de rest verkoop ik.

De_Rode_Lantaarn

Wat mij wel opvalt, er zijn best veel aanmeldingen.
Alleen degene die gaan spelen zijn er zo weinig.
Is dit altijd al zo geweest of komt dat door het programma wat deze 2 weken niet zo gunstig is om mee te beginnen?
Er moet toch een manier zijn om ze aan het spelen te krijgen?
Ik stuur sommige een mail om hulp aan te bieden, maar vaak geen reactie terug of ze komen maar 1 keer online.

1 2 ... 27 ... 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.