Zweeler 2017

1 2 ... 35 ... 82 83
Noud89

Mijn tweede baskenland team vierde in de daguitslag vandaag. Toch altijd lekker als goedkope renners als Albasini, Richeze, Mohoric en Konrad punten scoren.

Met Valverde, Contador, Henao, Izagirre, Uran, Ulissi, Konrad, Fuglsang en Bardet in mijn huidige team hoop ik de komende dagen ook voldoende te scoren.

JapieJapo

Ik vind het nogal snel om te concluderen dat de mensen met Sam Bennett geluk hebben. Als er na morgen een paar uitvallen zijn deze spelers eerder door hun wissels heen. Ik denk dat het nog gunstiger was geweest als Bennett punten had gepakt en 'normaal' na 3/4 ritten uitvalt.

robotour

Niet gestart vandaag in het Baskenland: Guerreiro en Talansky. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken met de wissels. Vandaag Contador voor Guerreiro erbij gekregen. Dus Bertje mag los gaan nu:):).

LyndaLid

Ik sta met mijn RtB teams buiten de top 300, en tóch ben ik zo eigenwijs te denken dat ik daar nog niet helemaal ben uitgeschakeld haha. Heb expres geen Matthews genomen, hoewel ik me eerlijk gezegd misschien op het parcours verkeken heb. Had voor vandaag zeker geen sprint met dat soort verwacht, zag net dat cyclingquotes dat wel verwacht... Ben benieuwd.

Heb 1x Valverde met Kwiatkowski, en 1x Valverde met Alaphilippe.
Dan 1x Izagirre met Roglic, en 1x Izagirre met Simon Yates. Allemaal mannen waarvan ik nog steeds denk dat ze meer punten dan Matthews zouden kunnen pakken, vooral omdat die gisteren niet op het podium stond.

Sean de Bie is echter een groot gemis, en Albasini heb ik ook nergens. Eigenlijk ben ik dus natuurlijk hartstikke kansloos, maar valse hoop doet leven ;)

ivo001

Vandaag van plek 571 naar 498 gestegen in het wielerjaarspel. Maar ben bang dat ik tijdens de Giro heel ver ga zakken.

HF2013

Ik zit een beetje op de lijn van Matisz: goed dat er wordt nagedacht om het spel aantrekkelijker/langer leuk te houden door het invoeren van wissels. Persoonlijk zou ik dan ook een budget kiezen voor je hele team en misschien een verplichte 15+3 verdeling ofzo.
Weet niet of het dan te veel gaat lijken op scorito, maar daar heb je dan iig nog de captains en/of teams per etappe.

Verder ook wel eens met robotour dat de regels voor iedereen gelijk zijn, al snap ik LyndaLid ook zeker. Voor mij geldt echter; ik ben zo verslaafd dat ik de spelletjes toch wel blijf spelen. Geen van de genoemde voorstellen zal dat veranderen.

PaulSchoonakker

Ivo001 ik heb juist het tegenovergestelde; mijn sterkste budget jaar team voor Giro (wel echt al 600 punten achterstand, maar ach) heeft met Nibali, Pinot, Zakarin, Landa, A. Yates, S. Yates, Ewan en Gaviria wel een sterke selectie. Hopen voor mij dat ze ook allemaal de dubbel met Vuelta meepikken.

Laatst gewijzigd
Bekke

Ik kijk al uit naar de Ardennen. Heb met het voorjaarsklassiekersspel nog een ploeg tjokvol Ardennenmannen waar ik voorlopig nog 410 punten mee moet inhalen om een prijsje te pakken (+ de punten van Roubaix).

ivo001

Ik had me voornamelijk gericht op sprinters en klassieker renners, was me er niet echt van bewust dat er zoveel etappe koersen waren die voor de klimmers geschikt waren. Echter heb ik gelukkig nog wel wat mooie namen voor dat werk:
Valverde, Alaphilippe, Zakarin, Chaves, Bardet, Kruijswijk, Rosa, Brambilla en Froome. Ik had ook nog König, maar die valt door blessure helaas uit voor de Giro :(

Ook benieuwd of Nizzolo nog een beetje fit wordt dit jaar.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ Ivo, Ja ik heb ook König net als velen met ons, niet alleen jammer voor de Giro maar ook de rondes ter voorbereiding. Mogelijk is hij hersteld voor de Vuelta en het naseizoen. Ik draai echt slecht dit seizoen, nu wel 12e in de Vasco RtB wie weet.

LyndaLid

Ik hoop heel erg dat het met Alaphilippe gewoon goed gaat na zijn val van gisteren. Dat zou alsnog mijn grote kansen in het voorjaarsklassiekerspel om zeep kunnen helpen!

Daarover gesproken.. Sinkeldam die toch lekker 18puntjes meesprokkelt in mijn heuvelteampje. Laat hem zondag maar nog beter presteren!

Bekke

Alaphilippe zou geen blessures hebben overgehouden aan zijn val...
Wie staat er nog in je heuvelteampje?

Na Roubaix komen voor mij volgende renners nog in actie:

1 Avermaet, G. (Amstel)
2 Gilbert, P.
3 Kwiatkowski, M.
4 Benoot, T. (Br Pijl en Amstel)
5 Alaphilippe, J.
6 Matthews, M. (Br Pijl en Amstel)
7 Vliegen, L.
8 Tier, F.
9 Barguil, W.
10 Costa, R.
11 Hermans, B.
12 Kreuziger, R.
13 McCarthy, J.
14 Slagter, T.
15 Teuns, D.
16 Uran, R.
17 Valverde, A.
18 Würtz Schmidt, M.

LyndaLid

'@ Bekke

Leuk team! Maar waar staat dat nu? Volgens mij staat dat team 535 punten op mijn team achter. Dat wordt lastig ;) Ik sta met deze renners momenteel top 80:

Avermaet (Amstel en mssn zelfs Luik)
Sagan (Amstel?)
Matthews (Brabantse Pijl + Amstel)
Colbrelli (Amstel)
Boasson Hagen (Amstel)
Felline (Amstel en mssn zelfs Luik)
Kwiatkowski (Amstel, Waalse Pijl en Luik)
Alaphillipe (Amstel, Waalse Pijl, en Luik)
Wellens (Brabantse Pijl tot en met Luik)
Uran (ook alle klassiekers?)
Lutsenko (Amstel)
Haas (Brabantse Pijl en Amstel)
Bettiol (Brabantse Pijl en Amstel)
Benoot (Brabantse Pijl en Amstel?)

Laatst gewijzigd
Bekke

Met Roubaix er ook nog bij wordt het inderdaad moeilijk.
Zeker op uw team, maar als Valverde niets overkomt, reken ik toch rond de 250 punten voor hem alleen al.

Maar 19 teams voor mij hebben zowel Alaphilippe, Gilbert als Kwiatkowski. Dus stel dat die allemaal rond de 150 à 200 punten scoren, dan neem ik die minimaal 1 keer terug op al die teams voor mij.

Da zijn al 400 punten. Dan kom ik in de huidige stand al op plaats 234.
Elk puntje dat mannen als McCarthy (verwacht ik zelf veel van), Slagter, Kreuziger... pakken, is voor mij pure winst, want bijna niemand anders heeft die.
Als die samen 150 punten pakken, wat dan echt aan de lage kant is op die 4 koersen, dan kom ik op plaats 69...

Costa, Barguil, Uran is ook een combinatie die amper gekozen is... Dus als die elk 100 punten verdienen, doe ik er nog is 100 punten bij...
Dan staan we 23ste :)

Daar kan ik mee leven :)
Ik weet dat veel als'en zijn hoor en dat als Sagan Roubaix wint, ik er nog is 150 meer achter sta...

Mannen als Henao en Haas heb ik zelf niet, maar bijna niemand anders heeft die...
Enkel Wellens kan mij pijn doen door overal goed te scoren.

aardappeljager

Bekke je moet ook kijken naar renners die anderen wel hebben en jij niet. Dat zal vast niet alleen Wellens zijn

LyndaLid

Zonder Kwiatkowski ben je in principe al kansloos denk ik persoonlijk, een val natuurlijk buiten beschouwing gelaten...

Bekke

'@ aardappeljager, aan welke renners denk je dan? Gaat Felline nog lang doorgaan op niveau? Gallopin heeft niet naar de Ardennen gepiekt... Coquard ben ik ook nog niet van onder de indruk dit jaar... Poels rijdt al anderhalve maand niets meer...

Gasparotto kan inderdaad nog een belangrijke zijn, maar die is ook amper gekozen... Mollema, Albasini en Zakarin zijn in hetzelfde bedje ziek.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Kwiatkowski dus ;)

Oh sorry die heb je gewoon, helemaal overheen gekeken! Colbrelli mis je wel voor de Amstel. Die rijdt nu expres niet Roubaix en zal er in de Amstel denk ik sowieso bij zitten. En wie zegt dat ie hem niet kan winnen?

Laatst gewijzigd
Bekke

Colbrelli en Coquard zullen beiden wel Brabantse Pijl en Amstel rijden. Daar ga ik misschien niet te veel inlopen dan.

Maar het blijft voor mij gewoon leuk (ook om analyses te maken) om met een team van achteruit te komen en een serieuze remonte te doen in de laatste 4 wedstrijden (mijn andere ploegen doen het toch niet goed, dus ik heb nog maar één hoop ;) ).
Door de uitzonderlijke resultaten van Alaphilippe, Gilbert en Kwiatkowski sta ik overigens al halverwege ipv bijna laatste. Dus het ziet er al goed uit :)

Mijn team maakt vooral nog kans door het (voorlopig) tegenvallen van dure renners als Sagan, Stuyven, Degenkolb, Kristoff, Vanmarcke (die ik ook wel in dit team heb), Boonen, Démare, Stybar, Stannard...

Met Gilbert, Kwiatkowski en van Avermaet heb ik de 3 best scorende dure renners wél in dat team. Iets wat maar 23 andere teams kunnen zeggen ;)

Laatst gewijzigd
Bassieb

Giro spel is live. Komt er een subleague :)

Noud89

Je hebt een hoop renners wel, maar buiten de top met Valverde, Kwiatkowski en Alaphilippe is het koffiedik kijken. Gilbert heeft zich meer op de kasseien gefocust dan Felline bijvoorbeeld. Jij noemt McCarthy, ik verwacht bij die ploeg over het geheel meer van Konrad.

Andere ploegen zullen wellicht mannen als Wellens, Fuglsang, Valgren, Gasparotto, Henao wel hebben. Meer dan 500 plaatsen in moeten halen als je zover in een spel zit is over het algemeen lastig. Maar je hebt wel een sterk team voor de heuvels hoor. ;)

LyndaLid

Subleague voor de Giro is aangemaakt, in de hoop dat de meest actieve WF Forumleden er snel bij zijn (Bassie ;)).

Wachtwoord: GiroWF

Bassieb

Goed bezig Lyndalid. Ik zit er in;)

Bekke

In het Baskenland kiezen ze alvast voor McCarthy in de sprint, dus daar hoop ik ook op in de Amstel (waar Konrad, die maar in 12 ploegen staat, waaronder 1 van mij ;) zelfs niet op de voorlopige deelnemerslijst staat).
Maar het is zoals je zegt inderdaad koffiedik kijken. De toekomst zal het uitwijzen :)

Om 500 plaatsen te stijgen, heb ik trouwens 199 punten nodig, dat is zelfs minder dan Valverde alleen gaat halen ;)
Hoe ver we in het spel zitten, maakt trouwens niet uit, want het is logisch dat de Ardennenrenners nog geen punten hebben behaald. Die hun coëfficiënt gaat dus nog hard stijgen, waar dat bij de kasseimannen volledig stopt na Roubaix.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Huh, maar ik snap je redenering helemaal niet van 199 punten nodig..

Je bedoelt je hebt 199 punten méér nodig dan iedereen boven je. Je weet dat anderen ook punten halen toch? Dat zie ik toch vrij somber voor je in..... Maar hey, ik zei al eerder: ijdele hoop doet leven ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 35 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.