Zweeler 2017

1 2 ... 42 ... 82 83
drikkes

Mijn teampje voor Romandië:
1 Porte
2 Roglic
3 Jungels
4 Castroviejo
5 Albasini
6 Spilak
7 Pantano
8 Gesink
9 Swift
10 Campenaerts
11 Gaudu
12 Lobato
13 Van der Sande
14 De Gendt
15 Betancur

Wissels:
Uran
Kangert
Amador

Foutje al gemaakt door de proloog te bekijken als een volwaardige tijdrit. Daarom nog redelijk slecht begonnen.

drikkes

Trouwens ik zet me ook nog een ploeg voor de giro dus laat die wielerflits 2 maar komen!
In de voorjaarsklassiekers heeft die toch al redelijk goed gedraaid ;-).

pirazzi

Oké ik heb een subleague aangemaakt met de naam Wielerflits 2
Het wachtwoord is WFGiro2

Matisz

Damn ik weet echt niet waarom ik Felline niet durfde te nemen. Een ploeg zonder Roglic en Dowsett lijkt nu al afgeschreven. Op naar de Giro. Bassieweert en LL zijn sterk gestart. Succes iedereen.

robotour

'@matisz ja, Daar baal ik nu ook al van. Ik had hem niet zo goed verwacht in de proloog en ook in de klassiekers heeft hij niet echt opvallend gepresteerd.
Heb voor bijvoorbeeld Kelderman gekozen, maar had dan eigenlijk net zo goed of misschien beter voor Felline kunnen kiezen (scheelde maar 0,2 in het budget - vermoedelijk had er dan nog wel een andere aanpassing in het team moeten plaatsvinden om die extra 0,2 vrij te maken).
Met de kennis van nu en gezien het parkoers kan Felline ver komen (verder dan Kelderman vermoedelijk).

Noud89

Felline was qua punten niet goed in het voorjaarsspel inderdaad, maar wel steevast bij de betere in koers. Het is wel heel mooi dat hij nu eindelijk een keer wint!

Bekke

Huh? Felline niet goed in het voorjaarsspel? Boven de 5 miljoen waren enkel Gilbert, Kwiatkowski, Naesen en Albasini beter... Zat dus in de ideale ploeg...

Sunrider

Alhoewel ik Felline niet heb en ik heel weinig punten heb gehaald met de proloog zegt dit nog niet veel. Wie hier hoog gescoord heeft komt m.i. later te kort. De rit van vandaag zal duidelijkheid brengen. :D

@Pirazzi, Ik heb mij bij WF2 gevoegd, ik zag dat @Adana ook (net als ik eerst) in de Vibeleague staat.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Goed zo Sunrider, we zijn nu al met 5.
Bij de Vibeleague staat: Ww is welkom.... alleen voor de top$pelers!!
Nu ben ik natuurlijk geen topspeler, Adana misschien wel. ;)
Maar als je naar het afgelopen voorjaarsklassiekersspel kijkt zou ik met 2741 punten vijfde geworden zijn in Wielerflits 2 dus ook in de prijzen zijn gevallen.

@Zwieler of ChefSpijker: In de spelregels van het 15+6 Giro spel staat in het onderdeel "Minste punten prijzen en jackpot" de volgende tekst:


2.1. Je doet alleen mee voor de 0 punten Jackpot en voor het minste punten klassement wanneer al je 15 basisrenners, al je 5 wissels en alle voorspelde klassementswinnaars gestart zijn in de Giro d'Italia (15+6). Wanneer 1 van je renners niet gestart is aan de Giro d'Italia (15+6), doe je niet mee voor deze prijs.

Het cijfer 5 valt me op, dat zou toch 6 moeten zijn dan?

LyndaLid

Snap niet zo goed hoe je Felline niet kon nemen hier, even lekker bijdehand doen ;) Maar hij was wel in de klassiekers 1 van de constantste renners, krijgt morgen en overmorgen nog twee etappes op zijn maat, kan erg goed tijdrijden, en al helemaal in prologen is ie top!

Ik hoop dat ik zowel in het normale als in het RtB spel erg lang mee doe voor de prijzen, het begin is aardig :)

robotour

'@ll M.b.t Felline beschouw ik het van mijn kant als een soort black-out, vermoedelijk teveel naar andere renners gekeken en daardoor Felline uit het oog verloren. Reichenbach moet het dan maar gaan doen voor mij samen met de Boys van Quick-Step.

Noud89

Ik heb datzelfde met Dowsett, begrijp niet hoe ik die voor die prijs heb kunnen laten schieten.

Overigens vertekend dat Profiel van vandaag gigantisch, ik denk dat Felline daar gewoon nog bij gaat zitten vandaag, en denk eerlijk gezegd dat hij deze rit ook wel eens kan gaan winnen.

Laatst gewijzigd
Bassieb

Idd Noud89. Ik ben erg benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. In 2013 won Meersman hier zelfs de peloton sprint. Toen was dit een derde categorie klim, maar draaiden ze volgens mij wel iets later deze klim op. Ik hoop op de rappe mannen, want dat wordt het voor Froome en co erg lastig om het klassement te winnen.

(Het zweeler etappe spel gaat iig uit van de klimmmers)

Noud89

Volgens mij rijden ze hem van deze kant op toch?

http://www.climbbybike.com/nl/profiel.asp?Climbprofile=Champery&MountainID=5274

In dat geval zullen ze er op kilometer 1 zelf aan moeten beginnen vrees ik, want een gemotiveerde Felline hoort gewoon bij de 25 beste klimmers die hier aan de start staan, en zal er niet afgereden worden door de 4de man van Sky/Movistar/BMC gok ik zo. Na kilometer vier doe je mannen als Felline & Albasini hier niet zo heel veel pijn meer denk ik.

LyndaLid

1 van de redenen dat ik Albasini, Colbrelli, Lobato en uiteraard Felline speel is omdat ik inderdaad ook al vantevoren dit profiel erg vond vertekenen (en ik was vaak in Champery). In het RtB spel ook bewust voor Herrada gegaan met de komende twee etappes in mind.

Check even de favorieten van cyclingquotes:

****
Michael Albasini
***
Fabio Felline, Sonny Colbrelli
**
Jesus Herrada, Ben Swift, Jose Goncalves, Diego Ulissi
*
Dion Smith, Simon Clarke, Rigoberto Uran, Juan Jose Lobato, Tosh van der Sande, Pello Bilbao, Sergei Chernetckii, Oscar Gatto, Simon Yates, Bob Jungels

Nou staan hier wel een paar mannen tussen die ik echt niet verwacht, maar de bovenste lui allemaal wel.

Laatst gewijzigd
Bassieb

Precies!

Felline was in Andalusia zelf de 2de man voor Trek na Contador. Die verrichte daar beulswerk in de etappe waar uiteindelijk Pinot met de bloemen naar huis ging.

Noud89

Ja, je hebt dit slim bekeken LyndaLid. Ik heb me teveel laten afleiden door de AK-punten dit keer. Wat in het Baskenland mijn succes was gaat dit keer denk ik mijn probleem worden. Swift verwacht ik zelf overigens niet meteen meer erbij doordat hij het hele jaar al als een natte krant aan het koersen is. ;)

Bassieb

Herrada is idd een slimme pick. Hij won vorig jaar ook een soortgelijke aankomst in de Dauphine Libere. Ik baal er eigenlijk wel van dat ik hem over het hoofd heb gezien.

JapieJapo

Ik heb me ook verkeken op de profielen en heb teveel klimmers in mijn team. Ik verwachte vooral wat van Yates en Barguil. Helaas dus geen Felline, ik ben voor Pantano gegaan. Gelukkig wel Dowsett en Edmondson opgesteld.

LyndaLid

Agh zo snap ik dan weer niet dat ik Herrada alleen in het RtB spel speel, want ik vond het juist zo'n goede pick haha

robotour

Hopelijk gaat de koers vroeg open. De bergen/bergjes ervoor zijn steiler en moeilijker dan de laatste. Heb mij daar vooraf ook op verkeken. Wat dat betreft is het wel bevoordelijk als er in de voorbeschouwing percentages bij staan. Gelukkig is de site van de Ronde van Romandie wel mooi en duidelijk, maar ja heb ook niet altijd tijd genoeg alles helemaal van A tot Z in detail te bekijken en te analyseren.

ChefSpijker

Klopt pirazzi, aangepast nu. Thanks!

Zwieler

Budgetspel gaat vandaag nog online. :-)

Sunrider

Nou dat was inderdaad een bergje voor een peloton aankomst, pfff. Misleid door de profielen, LL heeft zijn huiswerk beter gedaan.

Matisz

'@LyndaLid Heb jij een link naar de site van cyclingquotes? Alvast bedankt ;).

Overigens ik heb me totaal verkeken op het profiel want bij nader inzien is het geen super zware ronde en kom je dus automatisch bij renners als Ulissi, Felline, Herrada. Maar ik kon nergens percentages van de bergen terugvinden dus dit was in casu mijn zwakte. De giro wordt hopelijk anders want voor mij is in principe de Ronde van Romandië over.

Tip: onze Betancur is op de terugweg.

EDIT @LL: Blijkbaar plaatst cyclingquotes nog steeds previews. Schitterend om weten!! Dus Link niet langer nodig.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 42 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.