Zweeler 2017

1 2 ... 43 ... 82 83
FaasjeWilkes

Ik gebruikte ook altijd cyclingquotes. De jongen die daar achter zit doet ook altijd mee met de zweelerspellen, onder de naam month (Maders Minde). Vond cyclingquotes een geweldige site, maar dat is begin dit jaar gestopt. Maar hij heeft dus nog wel een site in het Deens, feltet.dk. Ik heb speciaal daarvoor een vertaalapp gedownload om toch die previews van hem te kunnen blijven lezen.

Ik heb trouwens dezelfde fout gemaakt, heb me voor Romandie niet verdiept in de profielen. Dacht dat het 2 lastige bergaankomsten waren voor de klimmers. Maar gister heb ik dus wel even gekeken naar de preview van Feltet, omdat ik een teampje wilde maken voor de etappe van vandaag. Daardoor nu toch een mooi prijsje mee kunnen pakken.

LyndaLid

Heb ook een klein prijsje gepakt vandaag, met 16 miljoen(!!) over van mijn budget haha! Omdat zweeler er dus ook helemaal naast zat.

Sta 12e in het RtB spel, weer keurig op weg om als eerste buiten de tickets te vallen ;)

Matisz

'@Faasje
Ik was voorheen ook grote fan van cyclingquotes met zeer sterke previews maar mijn Deens is niet je dat. Misschien toch eens nadenken over die vertaalapp :D. Proficiat met de prijs!

@LL gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd
Sunrider

Heb een subleague aangemaakt voor het Giro budget spel en omdat het aannemelijk is dat er 2 subleagues uit onze rangen komen, heet deze Wielerflits1 en WW= WFGIROBudget

Laatst gewijzigd
pirazzi

Hmm, Nairo Quintana kun je niet als wissel nemen omdat dan je budget voor de wissels meteen op is en je er 3 in totaal moet nemen. Dus dan wordt het Pinot of Nibali als eerste wissel met nog 2 goedkopere renners.

LyndaLid

Even snel gekeken, dat worden heel erg veel moeilijke keuzes.. Klassementtoppers weglaten en dan nog zie ik niet hoe ik er een topsprinter in kan krijgen.

Bassieb

Idd erg lastig. Maar voor ons wielerkenners is dat geen enkel probleem;) Ik vind Pinot en Dumoulin overigens wel echt te duur en niet in verhouding staan tot de rest van het veld.

robotour

'@bassieb ik nog niet gekeken, maar wat nu als Pinot 1e en Dumoulin 2e gaat worden;) Waarschijnlijk heeft Zweeler hoge verwachtingen van deze 2.
Soms zoals gisteren met het budget in de etappe van Romandie zitten ze er ook wel eens naast en hebben ze toch veel spelers op het verkeerde been gezet;)
Zo wie zo wordt de Giro zeer lastig te voorspellen met de vele toppers, subtoppers, outsiders, verrassingen en tegenvallers.

Bassieb

Het is altijd speculeren. Amador was in 2015 te kiezen voor 1 miljoen en reed bergop mee met Contador en de Astana's.

Pinot op 1 zou ik overigens erg gaaf vinden, maar ik betwijfel het. Quintana, Nibali, Kruijswijk en Landa/Thomas acht ik sterker.

Noud89

Toen ik de eerste keer keek dacht ik ook dat ik het erg moeilijk zou vinden om keuzes te maken. Nu ik probeer twee teams te maken merk ik dat er toch veel renners zijn die ik in beide teams al wil opstellen. Dus denk dat ik het bij één team ga houden voor het budgetspel. :)

LyndaLid

Ik zou nog niet weten hoe ik Gaviria, Greipel of Evan in mijn kan krijgen.. Sprinters zijn wat mij betreft véél te duur! Zeker vanwege de punten voor het eindklassement.

LyndaLid

Ff iets anders:

Door weer veelvuldig het parcours te bekijken van deze Giro, en het deelnemersveld, krijg ik zo onvoorstelbaar de kriebels!! Vind het al sinds ik wielrennen kijk de mooiste koers die er bestaat, vaak door het parcours, maar dit jaar wordt het echt op alle fronten geweldig! En dan al helemaal met al onze Nederlandse toppers die starten... Man man man, dit wordt genieten!

Etappe 16[/url] en Etappe 18[/url] worden echt legendarisch! Het weer moet het toelaten, vooral in etappe 16, maar dit zijn twee van de mooiste gebieden in de Alpen, en dan in deze koers, met deze deelnemers... Smullen!

Sorry, moest even mijn enthousiasme kwijt ;)

Bassieb

Helemaal eens. En toch is het internationale deelnemersveld minder dan aanvankelijk werd gepresenteerd. Pocketklimmers als Chaves en Aru vind ik een groot gemis, evenals het niet selecteren van Majka/Konig.

De absolute wereldtop kiest toch voor de Tdf.

Kiggen

Op zich kunnen die dure sprinters ook wel van pas komen, want die stappen af als de sprintritten over zijn, en dan komt je eerste wissel erin die toch wel nagenoeg bij iedereen ook duur is. (Mocht er nog niemand zijn afgestapt).

Maar niettemin gaat dit idd een mooie Giro worden, met hopelijk Nederlands succes!

Sunrider

Subleague Giro budgetspel Wielerflits1 al bijna vol.

We spelen dit jaar met hoogstens 17 renners, vorig seizoen 20, dan zie ik de meerwaarde van de 3 wissels weer niet zo goed. Zweeler wil tegemoet komen aan het verlies van eventuele uitvallers maar je krijgt wel 3 renners minder. Omdat je evengoed 240 milj. kan besteden zijn ter compensatie renners duurder. Wat ik dan merk is dat ik hierdoor moeite heb genoeg sprinters op te kunnen stellen of ik kies voornamelijk de goedkope sprinters. Lastig....

Laatst gewijzigd
pirazzi

Omdat N. Quintana 40 miljoen is zou je eigenlijk met twee teams moeten spelen maar ik ben al tevreden met 1 team, daar zitten ook in totaal 5 sprinters in. De laatste wissel ga ik nog wel veranderen waarschijnlijk omdat de laatste etappe een tijdrit is.

Laatst gewijzigd
robotour

Het budgetspel voor de Giro is aan de krappe kant met 17 renners voor 240 mlj en 3 reserverenners voor 40mlj in combinatie met punten voor de daguitslag en punten voor het eindklassement. Topsprinters zijn zeer duur, maar gaan wel een hoop punten scoren in de minimaal 6-7 sprintetappes.
Daarnaast heb je een hoop bergetappes, waarvoor je dus je klassementsmannen nodig hebt. Er is dus nauwelijks ruimte om rittenkapers/2e rangs klimgeiten mee te nemen, omdat de punten voor het eindklassement zo belangrijk zijn.
Quintana is met 40mlj zeer duur, maar als hij een bergetappe en het eindklassement wint levert dat 300 punten op. Normaal gesproken is hij de grootste kanshebber (vermoedelijk zelfs op 90% van zijn kunnen), omdat de rest toch wel stuk minder is in vergelijking met Froome.
Dus als je Quintana niet neemt, moet je dus op zoek naar een andere combinatie om deze punten te compenseren, het beperkte wisselbudget biedt hier ook niet echt uitkomst. Kortom er moeten grote keuzes gemaakt worden, waarbij je team bij een of twee missers/uitvallers al snel kansloos is/kan zijn.

Edjahh

Hoeveel 'top' sprinters pakken jullie in het budgetspel? 2/3 zat ik aan te denken... echt lastig qua budget dit jaar zeg.

Edjahh

Is er animo om een tweede subleague op te starten voor het Giro budgetspel?

LyndaLid

Niet meer dan 1 topsprinter voor mij..

Ik vind het budget deze keer eerlijk gezegd te krap. Nu moet je veel meer gaan gokken, in plaats van leuk puzzelen.

Huggyfonz

Als je kijkt naar de vorige giro en je pakt het aantal punten van de winnaar en deelt dat door de miljoenen die je voor die editie ter beschikking had dan zou je per miljoen 12 punten moeten halen wat dus neerkomt op 480 punten voor Quintana. Tel daar 200 punten vanaf voor de eindwinst en dan zou hij er nog 280 moeten halen in alle etappes. Ik zie dat niet heel snel gebeuren. Probleem is alleen dat als je hem niet neemt mis je wel alle punten die hij wel wint en je weet niet of je alle miljoenen die je door hem niet te nemen overhoudt in andere renners stopt waarvan je ook niet weet of ze die 12 punten per miljoen waard gaan zijn.
Zo kijk ik ook naar de sprinters, ga uit van een top 3 onder de sprinters, Ewan, Greipel en Gaviria, stel zij worden elke etappe met sprintaankomst(zijn er 6) 1-3 dan verdelen ze elke etappe ongeveer 40 punten 6*40=240 punten voor elk dan mogen ze dus al niet duurder zijn dan 20 miljoen, de enigste die dan in aanmerking zal komen is Ewan.
Probleem is alleen dat alle miljoenen die je in sprinters investeert je ook daadwerkelijk in etappes moet terugverdienen. Klassementsmannen kunnen ook in het eindklassement nog wat betekenen, maarja dan moet je natuurlijk wel de juiste pakken.

Sunrider

'@Huggyfonz, aargdige uitleg. De sprinters die jij noemt zijn sowieso een onzekerheid wat betreft hun vorm. Aan de andere kant zie ik wel 8 ritten voor in ieder geval sommige sprinters. Gaviria en Ewan zien we misschien in 3-5 etappes en Greipel heeft nog geen sterke indruk gemaakt. Nizzolo komt net terug van die knieblessure en Modolo gaat er nog wel eens bij liggen. Wat betreft klassementsmannen hoef je Quintana niet in je team te hebben om hoog te eindigen maar dan moet je wel de juiste keuzes hebben gemaakt. Eens met robotour dat er weinig ruimte is voor rittenkapers dus ik verwacht dat de verschillen in de top van het budget spel klein zullen zijn. En dan hangt er uiteraard weer veel af van wie heel en gezond blijft. Ik heb vanzelfsprekend liever dat een sprinter opgeeft dan een klassementsrenner om mijn wissels te benutten.

@Edjahh, ik zou gewoon een wf2 subleague aanmaken.

Huggyfonz

'@sunrider

Wat die sprinters betreft ik neem er dan ook niet zoveel maar zonder kun je ook niet, alleen de in mijn ogen te dure neem ik niet.

drikkes

Ik ga voor budgetspel, natuurlijk geheel eigenzinnig gewijs, voor 4 pure sprinters en dan nog 2 sprinters extra die heuvelTjes kunnen incasseren.

Waar ik nog over twijfel is een tijdrijder a la boaro te nemen of toch eerder een vrije vogel die mogelijks ook top 20 rijdt (altijd gok natuurlijk met die lage budgetrenners).

Edjahh

Ik denk dat ik ook alleen budget spel pak. Stuk interessanter! :)

1 2 ... 43 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.