Zweeler 2017

1 2 ... 74 ... 82 83
Nickoz

Bij mij draait het wel lekker eigenlijk. Geen Valverde en Sagan in het RTB budgetspel.

Sta nu 100e, maar daarvan hebben er 90(!) boven me Sagan in het team. Nog altijd kans op een ticket.

LyndaLid

Ik geloof dat als je het niet volgt, je teams het automatisch niet goed mogen doen haha.

Ben ik de enige die de hele Tour eeeeeigenlijk geen reet interessert vanaf het begin? Zal ermee te maken hebben dat ik de proloog al gemist heb, en voor geen één etappe graag voor de tv wilde gaan zitten. En dan Sagan en Valverde ook nog uit koers, nee op naar het volgende rondje!

Noud89

'@Lyndalid

Exact hetzelfde. Ik heb nog nooit zo weinig gevoeld bij een rondje als deze Tour de France. In Juni riep ik al dat het parcours werkelijk waardeloos is, het slechtste wat ik ooit gezien heb. Richting de Tour de France begon ik dan een beetje het gevoel te krijgen van het kan toch wat worden.

Inmiddels is het helemaal weggeëbd. Nog geen enkel moment het gevoel gehad dat ik er eens lekker voor zou gaan zitten. Ik zie ook gewoon maar een handjevol etappes die misschien de moeite waard gaan zijn.

LyndaLid

'@ Noud

Ja precies dat heb ik ook. Dit weekend misschien, over de Mont du Chat (maar op zaterdag bijvoorbeeld wéér niks). Dan volgende week vrijdag misschien in die korte etappe, en dan hopelijk die over de Galibier.

Nou, poepoe... Wat een ronde! En het probleem is ook dat er weinig renners zijn die graag aanvallen. Of ze kunnen niet (Contador, Quintana). Hopen wordt het dan op Aru en Bardet, maar zijn die echt sterk genoeg om Froome het vuur aan de schenen te leggen? Froome is zelf wat mij betreft eigenlijk nog de meest attractieve renner, maar niet als ie in het geel rijdt... Nee, ik heb sinds ik die van Ullrich en Pantani keek, niet zo weinig gehad met de Tour.

Noud89

Inderdaad er zijn op voorhand misschien 5 ritten echt interessant:

- 9 juli (Champery) - Dit vind ik zelf één van de mooiste, omdat de etappe onvoorspelbaar is.
- 13 juli (Peyragudes) - Wel een beetje een standaard rit, maar op zich wel een mooie etappe
- 14 juli (Foix) - Het parcours is tof, maar ook hier weer een onlogische keuze om dan nog 27 kilometer vanaf de laatste top te moeten. Had er 10 kilometer afgedaan denk ik dan. Het is een beetje een slappe versie van dit fantastische parcours: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=149992
- 19 juli (Serre-Chevalier) - Ook echt een mooie rit op papier
- 20 juli (Izoard) - Hadden ze ook meer mee kunnen doen in mijn ogen. In de Giro is zo'n rit een opwarmertje naar de finaleweek, in de Tour wordt het neergezet als koninginnenrit.

De andere etappes zijn nauwelijks de moeite waard. Het is nauwelijks de vraag of er een keer waaiers komen. Zelfs de vraag of het parcours een keer zo zwaar is dat enkele sprinters niet mee kunnen doen hoeft amper in je op te komen. Het parcours is fenomenaal slecht opgezet.

Sunrider

Eens dat het het slechtste parcours is sinds jaren. Vroeger kon Theo Koomen er nog wat van maken toen het nog alleen op de radio was. Gezien het tijdsverschil van 8 uur, blijf ik er niet voor op. Er zijn hier ook nog herhalingen 3x een samenvatting van minimaal een uur, kijk alleen de laatste 5 minuten.

robotour

De ritten van het weekend etappe 8 + 9 en daarna de etappes 12, 13, 14, 15, 17 en 18 zie ik nog wel leuke dingen gebeuren.
Als afsluiting is er dan nog de tijdrit met dat muurtje erin.
De overgangsetappes en de vlakke etappes van deze week bieden weinig kans op een attractief koersverloop, er zit daar helaas geen afwisseling in.
Had er van mij part dan nog een finish op een muurtje ingegooid, of met wat meer heuvels van 2-3e categorie in de finale.
Zelfs voor vluchters bieden deze lange vlakke etappes geen kansen dan alleen wat punten oprapen onderweg en lang in beeld rijden.

JapieJapo

Wat een gezeik weer.. de eerste keer ongeveer dat iemand Froome verslaat bergop. Hele kleine verschillen in AK. Machtig mooie overwinning van Sagan op maandag. 2 interessante ritten komend weekend. Bekijk het eens van de zonnige kant ;)

LyndaLid

Precies, die zonnige kant. Die bekijk ik liever, zelf, buiten ;)

JapieJapo

On topic: 94ste in AK 15+5 ziet er zonnig uit ☀️

Matisz

'@LyndaLid
Dito vooral door mijn werk maar ben op zich geen superfan van de Tour. Te gemaakt, te weinig durf. Neem nu die etappe op la 'planche' ze geven het SKY cadeau. Geen verrassingen. Gewoon Niets. Excuus voor mijn misschien wat overdreven negativisme. Geef mij maar Giro en Vuelta. Dit extrapoleert zich ook naar het opstellen van teams. Ik hoop oprecht op nog wat durf de komende weken maar vrees het ergste.

HF2013

Vandaag een prachtige etappe gezien, morgen ga ik er ook de hele dag voor zitten en vanaf dan gaan we het e.e.a. live bekijken. Pau en Peyragudes in de Pyreneeen en dan mee met het circus richting Alpen.
Vooralsnog veel wolken en regen hier trouwens.

Bassieb

Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke winnaar in het Zweeler budgetspel. Dat moet haast wel iemand worden zonder verstand van wielrennen en een flinke dosis geluk;)

pirazzi

Bij "Mijn resultaten" krijg je een Beta versie te zien. Dat vind ik waardeloos, er staat bijvoorbeeld geen groen pijltje bij de vijfde wissel.

Nickoz

'@BassieB

Ik zag zelfs iemand in de top-30 bij het Budgetspel RTB die nu nog gewoon 20/20 renners in koers heeft.
Dan zit het ook niet tegen hahah.

skylimit

'@pirazzi dat kun je omzuilen door lineups te kiezen en dan naar games dan heb je de oude versie.

pirazzi

Oké, ik klik meestal op Prijs subleagues dan kom je ook op de oude versie.

LyndaLid

Het is niet te geloven, maar ik heb een zweeler pluspuntje gevonden in de Tour!

Mijn budgetjaarteam dat nu 396e ofzo staat, heeft Froome, Martin, Uran, Bardet en Simon Yates....! Dan zullen er van die nog wel minstens twee uit koers stappen.

Is het team waar Matisz en ik het al na Down Under over eens waren: in principe een kanshebber voor een hele goede klassering, dat lijkt met de Tour ook echt te kunnen! Heb daar nota bene nog Angel Lopez, Chaves en Alaphillipe, die dit jaar (eigenlijk) nog moeten beginnen.

Laatst gewijzigd
Matisz

'@LyndaLid
Inderdaad dat team is echt sterk! Bij mij is het eerder mijn 'gewone' wielerjaarspelteam waar ik een lichte hoop koester met Uran, Aru, Angel Lopez, König en Alaphilippe waar ik nog hoop te stijgen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Voor de tour dacht ik dat ook met:

1 team dat 100ste stond en aan de tour begon met Froome, Porte, Uran, Fuglsang, Quintana en Izagirre

En 1 team dat 250ste stond met Froome, Porte, Uran, Fuglsang, Quintana en Valverde.

Dag 1 al een uitvaller voor beide teams die de rest van het seizoen klaar zijn. Porte uitgevallen, Fuglsang die klaar lijkt na vandaag.

Uiteindelijk is het gewoon mega onvoorspelbaar. En haal je zelden dikke achterstanden in.

LyndaLid

Wat is er met Fuglsang gebeurd? Heb wederom niet gekeken.

Noud89

Gevallen op zijn pols. Twee breukjes. Ook Contador gevallen, ligt helemaal open.

LyndaLid

Ja als je in het budgetjaarspel in één etappe (voor de klassementrenners) 50 plaatsen kan stijgen, mag je toch hopen op iets moois :)

Wat de tourspellen betreft heb ik verder echt niks om te melden.

JapieJapo

Gestegen naar plekje 34 in het 15+5 spel :)

Meintjes en Boasson Hagen moeten mij bovenin houden. Heb o.a. geen Degenkolb, Yates, Uran en Fuglsang en heb waardeloze trui voorspellingen gedaan dus mag uiteindelijk met een plekje in de top 100 heel blij zijn.

Nickoz

Ik geklommen naar plek 53 (RTB budgetspel), draait wel oké.

Zaterdag moet ik m'n slag gaan slaan met v Avermaet, Matthews, D. Martin.

Zit nog wel te hopen op een etappe voor Ulissi. Als Chaves en Roglic ook nog even mee gaan doen ziet het er goed uit haha.

1 2 ... 74 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.