Zweeler 2017

1 2 ... 79 ... 82 83
ChefSpijker

Uitleg van Bassieb klopt. Bij de budgetspellen telt het algemeen klassement (zwaar) mee en daar ga je in de ploegentijdrit al (flinke) verschillen voor krijgen. Daarom zijn de budgetspellen gisteren al gestart. Dat was vorig jaar ook al het geval en sinds de Vueltaspellen live staan is de startdatum niet meer aangepast.

LyndaLid

Ja zoals gezegd is het natuurlijk gewoon mijn fout, niet goed gelezen, maar ik baal er erg van. Leukste spelletjes en nu vrijwel nul trams.

Overigens vind ik de uitleg niet zo voordehandliggend hoor. De ploegentijdrit maakt net zo'n miniem verschil voor het algemeen klassement als dat de voorspelling van de eindwinnaar een verschil maakt in het 15+5 spel.

Waarom moesten we overigens die ploegentijdrit niet voorspellen? Vroeger wel, was qua verwarring wel wat beter geweest misschien. Dan was alles gewoon tegelijk begonnen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Haha, als ik nog niet genoeg baalde:

Had Lampaert in allebei mijn teams, Trentin in 1 van de 2, en Blythe ook in allebei.

Dat is dus helemaal kut haha :)

Noud89

Bah. Waarom heb ik nou Majka en niet Chaves in mijn tweede budgetteam. :(

Poeksel

Ik doe voor het eerst sinds tijden weer eens mee aan het budgetspel en ik weet niet eens meer of ik wel rekening met de punten voor het algemeen klassement heb gehouden. Sta op dit moment wel derde, maar misschien gaat het missen van A. Yates, Pozzo, Majka, Zakarin, Lopez en Kelderman me op het einde wel opbreken. Chaves leek me overigens een nobrainer.

Sunrider

In het Vuelta Budget spel Is het Wielerflits team gezakt naar de laatste plaats. Het lijkt erop dat wij allen hebben gekozen voor een tactiek dat meer gericht is op het algemeen klassement. Dat kan nog lonen want de verschillen met de concurrentie lijken nog overbrugbaar.
Intussen nog steeds een 15+5 team met 0 punten en nog honderden met mij.....

pirazzi

De wissel Contador voor Degenkolb levert meteen punten op. Voor het nulpuntenteam was het even spannend met Agnoli maar die werd slechts 29ste.

Jasperdewaal11

Nog best veel teams in de race voor de 0-punters ! ;)

Laatste man

Op de ochtend bij Loelands Trentin gewisseld voor Kruijswijk (stond bij me wissels). Niet zo slim.

RtB wel gemaakt, niet betaald. Had daar wel Majka en Kruijswijk, maar ook Kudus, Lutsenko en Trentin haha.

FrankSteenbergen

'@Poeksel, als dat de mannen zijn die je niet hebt ziet het eruit alsof je een goeie Vuelta tegemoet gaat... Wat is je teamnaam?

Poeksel

Poek64. Met een bizarre voorsprong bovenaan.. ik heb wel veel sprinters en Madrid is nog ver, dus ik denk dat ik wel ingehaald word.
Niet in een subleague overigens, was te laat :(

Laatst gewijzigd
FrankSteenbergen

Hmm, wel veel sprinters inderdaad. Maar van de GC'ers heb je wel de goede weten uit te pikken voorlopig!

Sunrider

Sterk team @ Poeksel, als het zo door gaat kun je het nog lang uitzingen, succes.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Het begin is er, €1,- gewonnen met de 6e etappe! Wie het kleine niet eert...
edit, Courteille heeft mijn 0 punten team om zeep geholpen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Slechte dag, dacht ik, maar dankzij Simon Yates toch twee punten uitgelopen op de nummer twee.

Ook een slechte dag voor een aantal nulpuntenteams vermoed ik?

pirazzi

Ja, ik had mijn team beter Pirazzi 007 kunnen noemen.

Uit het Zweeler nieuws:


En wederom was er vandaag een slachting onder onze nulpuntenvrienden. En helaas was ik zelf daar vandaag ook bij. Ik wist dat Reis een potentieel risico kon vormen en vandaag bleek dat ook. Door zijn val werd hij slechts veertiende, maar hij haalde wel punten vandaag, Zes anderen dachten hetzelfde dan ik en ook een paar andere vluchters maakten enkele slachtoffers. De meeste werden er vandaag echter door Courteille gemaakt. Mede door deze 46 afvallers is het aantal lijsten voor de 2000 euro Jackpot gedaald van 236 naar 145. Knallen we gelijk even door naar een virtuele waarde van € 13,79!
Veel gebruik van het woordje "en" aan het begin van een zin vind ik geen mooi Nederlands maar "dachten hetzelfde [U]dan[/U] ik"?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ja hoor, ik pis voor de zoveelste keer dit jaar net naast een RtB ticket... Dit keer zelfs met een gelijk puntenaantal haha!

Poeksel

Ik sta nog eerste, maar de nummer twee heeft Mohoric, Polanc en Lampaert. Dan verdien je het wel te winnen.

Spaakje

pfff, ik zal even een wasje onderbroeken draaien, drie man mee in de kopgroep van mijn laatste overgebleven nulteam, ging allemaal net goed. Maar dit kan niet goed blijven gaan met zulke etappes.

Laatste man

Mijn Trentin wissel pakt lekker uit..

Gekukkig heb ik hem wel in jaarspellen.

Abdoe

Trentin is inmiddels wel een moetje in alle Vueltaspellen ja. Rojas blijkt trouwens ook een leuk uitpakkend gokje voor de vluchtetappes nu hij niet hoeft te knechten; o.a. morgen ook weer kansjes. Als hij straks ook nog gaat sprinten, wordt het helemaal mooi :)

Mijn hoop voor het 15+5-AK is nu met name gevestigd op het kwartet Rojas - Roche - De La Cruz - Pozzo, het erdoor zakken van Aru en bij voorkeur geen uitvallers onder de veel gespeelde renners, benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

ivo001

Exit Pozzovivo, welkom Poels.

Abdoe

Hier MA Lopez in mijn beste AK-team; Pozzo was daar puntsgewijs de zwakste schakel, hoopte nog op herstel maar ook prima zo. Aru is de volgende op de bank, dus die mag er vandaag nog ff doorheen zakken. Eigenlijk dus niet echt handig om hem op de bank te zetten; had eigenlijk verwacht dat hij zich gedurende de ronde in vorm zou rijden ipv sterk beginnen en dan minder worden.

LyndaLid

Hmmmm, ben in het budgetjaarspel de hoogstgenoteerde met Froome en Angel Lopez in het team, en in het normale jaarspel de 2-na hoogstgenoteerde met die renners. Zou nog leuk kunnen worden, want ik verwacht persoonlijk nog heel veel van de Colombiaanse Pocket Rocket.

In het budgetjaarspel team moet ik het verder doen met A. Yates, Woods en Chaves, hoewel in mijn andere goedgenoteerde team Nibali en Kelderman ook nog zitten (maar dan weer Zonder Froome en Angel Lopez).

In het normale jaarspelteam doe ik het naast Froome en Angel Lopez met Kelderman, Chaves, A. Yates, Woods, Poels en Bardet.

FaasjeWilkes

Balen dat ik in 15+5 Lopez er pas morgen bij krijg. Zo'n Pozzovivo denkt daar sochtends blijkbaar niet bij na, anders was ie wel niet opgestapt vandaag 😡

Verder wel tevreden over dat team, staat 10e nu. Lijkt erg op jouw team Abdoe, Roche tegen Aru is het. Ik zie Rojas niet meer meesprinten (voor zover er nog sprints zijn), maar die gaat zeker nog aanvallen, zou erg mooi zijn als hij nog 1 of 2 keer kan meezitten.

Sta ook goed in alle ticketspellen, maar dat is alles of niks. Zou wel leuk zijn als ik eindelijk is een ticket kan pakken, is me in 3 jaar nog niet gelukt 😅

1 2 ... 79 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.