Eurosport

1 2 3 4 5
LyndaLid

Ja, maar niet zó graag dat ze er het geld voor over hadden dat Eurosport wilde betalen. En zo eenvoudig is het... Oftewel, zonder Eurosport was er een stuk minder geld gegaan naar organisaties, en zouden er ongetwijfeld nog een stuk meer koersen in financiele problemen komen. Precies daarom moet er niet zo gezeken worden, maar is Eurosport bijna te bejubelen.

Dat er aan het commentaar enorm veel te verbeteren valt staat buiten kijf, maar dat deed in deze discussie niet terzake.

Laatst gewijzigd
Skedel

'@LyndaLid

Dan heb je vast wel een linkje naar waar die bedragen genoemd worden? ik kan ze in ieder geval niet vinden.

Romāns Vainšteins

Zo'n ES is gewoon een blob die er dermate veel poen opkwakt dat de rest er niet overheen kan, dat kan ook vanwege hun grootte en de reclameinkomsten. Voor hen is dit een toekomstinvestering voor als de giro populairder wordt en iets dat ze weer gaan laten vallen als een baksteen mocht deze hipheid niet doortrekken naar het gewenste niveau.

NOS en Sporza kunnen niks beginnen tegen zoiets, die hebben daar de basis niet voor hoe graag ze ook willen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@Skedel

Hè? Hoe bedoel je? Dat is toch gewoon logisch? Eurosport heeft de rechten gekregen omdat ze meer wilden betalen dan Sporza en de NOS.. Zo werkt het nou eenmaal. Net zoals dat SBS de Championsleague rechten kreeg, en die niet op de NOS bleven. Simpelweg een hoger bod. En als je Eurosport weg zou halen uit dat verhaal, zouden de wedstrijden weliswaar nog op de publieke omroep zijn, maar dan voor minder geld.

Dat snap je toch? Wat de precieze bedragen zijn doet niet terzake, en interesseert mij eerlijk gezegd ook niets. Dat ze bij Eurosport nu hoger liggen dan dat ze bij de publieke omroep hadden gelegen is echter 100% zeker, dat is namelijk de reden dat we nu die koersen op Eurosport kijken en niet op Sporza.

achtpuntzes

'@ lynda:
'we' kijken helemaal niet op eurosport, dat wil zeggen, ik tenminste niet. of heb je het met 'we' over jezelf en zit je nu in een meervoudige persoonlijkheidsstoornis?
ook in eerdere reacties had je het al een paar keer over 'we'.

Skedel

'@Lyndalid

Dat is niet persee waar hoor, als eurosport slim is dwingen ze exclusieve rechten af voor een prijs die lager ligt dan ze vorig jaar kregen van eurosport, sporza en de nos samen.
En ja dit brengt dan meer op als een constructie met alleen Sporza en de nos, maar niet persee meer als ze vorig jaar kregen.

LyndaLid

'@ Skedel

Je denkt toch niet dat Vegni en zijn kompanen voor minder geld de wedstrijden op minder kanalen laten uitzenden?

@ 8.6

"persoonlijkheidsstoornis" .. Je bent naar een bedroevend niveau aan het afzakken. Vind je het goed als "wij" gewoon even doorpraten?

Laatst gewijzigd
Skedel

'@LyndaLid

Eurosport heeft best een goede onderhandelingspositie wat dat betreft, als zij zeggen exclusief of wij doen niet mee dan zullen ze toch water bij de wijn moeten doen.

achtpuntzes

'@ lynda:
we doen maar, maar zelf hebben we een hekel aan mensen die continue in de wij vorm praten. en als we vinden dat we naar een bedroevend niveau afzakken dan kunnen we zeggen dat dit al veel langer het geval was.
we hebben het recht op een mening over de gang van zaken omtrent wieleruitzendingen en als we het daar niet mee eens zijn dan hebben we pech.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

wij snappen niet dat simpele economische basisprincipes iets te maken hebben met onze weerzin betreffende de exclusiviteit van bepaalde wieleruitzendingen van eurosport.

LyndaLid

"wij snappen niet dat ...."

Daar kan IK inderdaad alleen maar bevestigend op reageren. En dat "men" dan zo reageren moet als het op een duidelijke manier wordt uitgelegd... daar kan IK dan alleen maar hoofdschuddend en met medelijden naar kijken.

En nogmaals, je bent een volwassen kerel... Het is lachwekkend en treurig tegelijk.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Lynda:
iets niet leuk vinden is niet hetzelfde als iets niet snappen. maar dat snap je waarschijnlijk niet.

Skedel

die basisprincipes rammelen dan ook nogal, aangezien cijfer niet belangrijk zijn, en aannames des te meer.
en daarnaast denk ik eerder dat 8.6 niet snapt waarom die basisprincipes de afkeer tegen eurosport zouden moeten wegnemen.

LyndaLid

@ Lynda:
iets niet leuk vinden is niet hetzelfde als iets niet snappen. maar dat snap je waarschijnlijk niet.

......

wij snappen niet dat

Oh ja. Sorry dat ik reageer op je eigen woorden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ lyndalid:
lees de laatste post van Skedel even, die is wat slimmer dan jij.

LyndaLid

Ok, hier is een feitje voor jullie:

Eurosport zendt 200 dagen per jaar(!) live wielrennen uit. Omdat ze het geld er voor over hebben, wat de NOS nooit gehad heeft, en zelfs Sporza niet (die zonden al niet eens elke WT wedstrijd uit). En dan is het heel erg logisch dat Eurosport dan ook aandringt op exclusieve rechten bij de wedstrijden die de NOS en Sporza dan weer wel eventjes voor weinig geld willen meepakken.

Dus nogmaals, zonder Eurosport was het wielrennen veel verder van huis dan met. Wat Danny Nelisse (was die niet toevallig ontslagen bij Eurosport?) er ook over zegt, of hoe onnozel 8.6 zich ook probeert op te stellen.

Man man man, waar ben je toch mee bezig.

Laatst gewijzigd
Skedel

Ik vind de gang van zaken van Eurosport ook perfect logisch, alleen daarom hoef ik er niet achter te staan.

Waar wel een verschil zit is het "Omdat ze het geld er voor over hebben", dat gaat juist niet op voor eurosport waar ze commercieel belang hebben maar veel meer voor sporza en de nos.
De claim dat ze 200 dagen per jaar live! wielrennen uitzenden weet ik eigenlijk niet of dat waar is, op de site staat zelfs: Eurosport to show over 200 days of live cycling in 2017

Blijkt ook wel te kloppen, als je de dubbel bezette dagen ook dubbel rekent danxD

Dat Danny Nelissen niet helemaal objectief is dat is natuurlijk wel een feit, hij staat zelfs geregeld voor de nos langs het parcours.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Tsja, als de NOS niks meer uitzendt, zit Nelissen zonder baan, dus is het niet onlogisch dat hij zich tegen deze ontwikkeling uitspreekt.

achtpuntzes

'@ Lynda:
jouw stelling dat je economische basisprincipes niet snapt als je de exclusiviteit betreffende bepaalde wieleruitzendingen van eurosport niet leuk vind is van een nog veel lager niveau, lijkt me.
dus geef gewoon eerlijk toe dat het niet relevant was in deze discussie, dat zou je sieren.

Laatst gewijzigd
Scotty

Wow, toen er in de wij-vorm geluld ging worden, werd ik het spoor helemaal bijster. Jammer dat het niveau zoals gewoonlijk weer daalt tot een zeer bedenkelijk niveau.

Ik denk dat het voor een ploeg als Lotto-NL Jumbo best wel belangrijk is dat de NOS en ook Sporza grote koersen uitzendt. Je kan dat onder het tapijt vegen met; slecht marketingplan, maar dat vind ik wat makkelijk.

Als de TdF op den duur ook exclusief wordt, wat ongetwijfeld gaat gebeuren, dan vinden heel veel "mevrouw van Zetten uit Tiel"-en Eurosport niet. Je verliest op die manier zo een miljoen trouwe NOS-volgers. Die niet per se Wielrennen kijken, maar gewoon studio sport. Ik kan me voorstellen dat dat in veel landen gebeurt.

Slecht voor Lotto Jumbo? Ja
Slecht voor andere nationale sponsors? Ja
Slecht voor het wielrennen in NL? Ja
Slecht voor het wielrennen in andere landen? Waarschijnlijk wel
Slecht voor Eurosport? Nee

De NOS en Sporza wordt verweten dat ze voor een laag bedrag (welke bedrag?) mee te kunnen profiteren van de grote koersen (krenten in de pap). Wat mij betreft een rare gedachtegang. Eurosport zendt toch kleine koersen omdat ze daarmee een bepaald publiek dienen en opbrengsten genereren? Daar leggen ze echt niks op bij hoor. En welk bedrag heeft Eurosport dan eigenlijk betaald om die exclusiviteit af te dwingen? Waarschijnlijk zelfs stukken minder dan Sporza of NOS boden, maar dreigden anders die kleinere koersen niet af te willen nemen.

Oftewel, economisch gezien allemaal heel vernuft en oh wat zijn we blij met de vrije markt. Maar grosso modo gaan we er weer eens op achteruit met z'n allen. Behalve de aandeelhouders van Eurosport natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is ook lekker makkelijk om altijd maar mee te waaien met de logica > Alleen ES ? > Ach ja zo gaat dat anno 2018 Kutkoersen in oliestaatjes > Ach ja zo gaat dat anno 2018 Klotesysteem met rotpunten > Ach ja zo gaat dat anno 2018 etc etc.

En als je sh*t als sh*t noemt ben je zielig en snap je het niet, vraag me af hoe snel dit type lui de Duitsers snappen als als deze weer binnen komen vallen, vast redelijk snel :)

LyndaLid

Als we nog niet ver genoeg gezakt waren, dan komt Romans aan met het verwijt dat de types die bepaalde zaken proberen uit te leggen dezelfde zijn die de Nazi's met open armen zouden ontvangen.

Chapeau Romans en 8.6, de bankzittende heersers van wielerflits hebben het plezier weer een niveautje doen dalen!

Oh, nog snel even dit erbij, want dan maakt het blijkbaar niet uit wat je zegt:

:)

achtpuntzes

een kritische blik op de zaken helpt de wereld juist vooruit. alles voor zoete koek slikken dus juist niet.
@ LL:
ik zit hier niet op wielerflits om jou te plezieren. dat durf ik zelfs te stellen zonder een :)

en daarnaast is het niet relevant op welk meubel je zit. ook kun je niet zien op welk meubel een andere flitser zit, dus je aanname dat wij bankzitters zijn slaat ook al nergens op.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat bedoel je nu eigenlijk de hele tijd met 'bankzitten' vraag ik me wel eens af ? Jij hebt geen flauw idee wie we zijn man, moet je echt enorm verheven voelen in welke bubbel je dan ook verkeert. Mij verder best hoor want 'duidelijk snugger doch met enorm sociaal bord voor de kop en 0 zelfspot' is een favoriet van me op discussiefora, daar verzin ik graag eens een oneerlijk vergelijkinkje voor.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

'@LL
Dan hebben 8.6 en Romans het toch goed voor elkaar?
Lekker op de bank zitten is toch heerlijk? :)

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.