Eurosport

1 2 3 4 5 »
Romāns Vainšteins

Wat bedoel je nou in godsnaam de hele tijd met 'niet van je luie reet afkomen ?' Hoe weet jij nou wie ik ben of wat ik doe ?

Wielrennen is een hobby/liefhebberij that's it, ik wil gewoon de leukste koersen in mooi beeld zonder onderbrekingen met goed commentaar en wanneer dat tegengewerkt wordt wordt ik daar smeuig geirriteerd van. Evenals van k*tkoersen zoals Canada, Dubai, Qatar etc. Jij doet net alsof jouw gedetailleerde, overloze en hoogdravende geouwehoer meer oplost dan ik die er voor de gein een beetje tegenaan trap maar dat is een m*therf*cker van een misvatting, het maakt allebei even weinig uit. Ik hoop voor je dat je gelovig bent want ik zie wel toekomst in je als zendeling, probeer Qatar bijv.

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

Ik denk bovendien dat het te kort door de bocht is om te stellen dat met minder kijkers (bij de wedstrijden waar het om gaat!) het voor sponsoren minder interessant wordt. Zoals al aangegeven werd zijn er een hoop sponsors die zeker niet van het aantal kijkcijfers afhankelijk zijn, en ik durf zelfs te stellen dat dit voor geen enkele sponsor direct verschil gaat maken.

Dit is een aanname, die volgens mij ook niet klopt. Airtime + kijkcijfers is voor elke sponsor belangrijk.

Ga maar na: de Belgische ploegen leven praktisch op de publiciteit rond de Belgische wedstrijden, daar zal niks veranderen. Als we naar Lotto NL kijken was er al praktisch niemand die op de NOS die ploeg kon zien rijden in de wedstrijden van RCS. De NOS zond of niks uit, of af en toe een livestreampje online. Waar het voor dit soort ploegen om draait is de publiciteit rond prestaties van renners! Dan wordt er namelijk publiciteit gegenereerd in Sportjournalist, kranten en op de radio. Als Kruijswijk en Dumoulin straks in de Giro werelds presteren doet dat voor beide ploegen veeeeeel meer dan wanneer de Giro op de NOS uitgezonden zou worden. Dan wordt er constant over de ploeg gesproken

Goed presterende renners zijn uiteraard waanzinnig belangrijk voor het vaderlandsch publiek, belangrijker dan wat dan ook. Maar is dit verbeterd door de Eurosport-deal? Lijkt me niet, integendeel. De NOS kan niet besluiten om bij goed presteren de etappes in het weekend ineens wél uit te zenden.

Blijft de RCS over. Welke noodlijdende koersen worden hiermee gered? Milaan San Remo? De Giro? Lombardije? Het opkomende Strade Bianchi? Lijkt me niet, die koersen blijven altijd bestaan. De Ronde van Dubai dan? Is dat dan belangrijk?

Nogmaals: gezamenlijk het hele pakket verkopen blijft het beste voor het geheel. Geloof je me niet? Kijk dan maar eens naar het verschil in tv inkomsten tussen de Premier League, waar alles gezamenlijk verkocht wordt, en de Primera Division, waar FC Barcelona, Real Madrid etc. hun eigen rechten mogen verkopen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ Kirsipuu

Volgens mij zijn we het grotendeels eens hoor, ik bracht al eerder de vergelijking met het voetbal naar voren. Nog een betere is wellicht die met de NBA, waar tv zenders enorm veel betalen voor het uitzenden van de NBA als organisatie. Dat zou de Worldtour moeten zijn, helaas is er in het wielrennen de verdeeldheid met ASO, RCS etcetera.

Er is enorm veel mis met het wielrennen, het inkomstensysteem, en alles wat er bij komt kijken. Maar, laten we eerlijk zijn... "Ik denk dat deze deal uiteindelijk slecht is voor de sport, alleen voor RCS en Eurosport niet. De sponsors komen bij een kleiner publiek in beeld dus dat maakt ploegen minder interessant voor sponsors en er komen geen inkomsten voor in de plaats." Dat is natuurlijk net zo goed een aanname als dat van mij. Jij denkt dat het verschil in kijkcijfers, wat naar mijn mening logisch net na een overstap, enorm belangrijk is. Ik denk dat dat in het niet valt met de publiciteit ROND de wedstrijden, dus in kranten, op radio's en in sportjournaals. Daar valt uiteraard over te twisten, maar in de kern zijn we het eens over 1 ding: het hele verdienmodel in het wielrennen moet op de schop. Dat riep ik al toen Tinkov hier (deels terecht) werd weggehoond.

Kingstown

'@ Netraam:

Jij bent degene die claimt dat het een goede deal is. Ik vraag me nog steeds af waarom aangezien buiten wat aandeelhuders niemand er beter van wordt.

Kirsipuu

in de kern zijn we het eens over 1 ding: het hele verdienmodel in het wielrennen moet op de schop

Dat klopt, alleen denk ik dat dit een stap in de verkeerde richting is. Zoals al eerder gezegd:

het werkt het verder uit elkaar spelen van de verschillende machtsblokken (RCS, ASO, Flanders Classics, de ploegen, de renners, de UCI etc.) in de hand. Dat is niet goed voor de gehele sport.

LyndaLid

het werkt het verder uit elkaar spelen van de verschillende machtsblokken (RCS, ASO, Flanders Classics, de ploegen, de renners, de UCI etc.) in de hand. Dat is niet goed voor de gehele sport.

Ja, maar hier volg ik je niet meer. Wat maakt het uitzenden op Eurosport ten opzichte van het (minder) uitzenden op de publieke omroep uit als het gaat om het gat tussen de machtsblokken? Wat de machtsblokken nog verder uit elkaar kan drijven is als er 1 organisatie (misschien wel de RCS, door het Eurosport geld) begint met het wél rechtmatig verdelen van de inkomsten. Maar hoe de zender waarop het uitgezonden wordt precies de verschillende organisaties nog verder uit elkaar gaat drijven volg ik oprecht niet helemaal.

Kirsipuu

RCS eet nu de hele taart in haar eentje op. Die situatie zullen ze willen behouden dus zullen ze nog minder geneigd zijn om te delen met deelnemers en andere organisatoren dan hiervoor. Net zoals Barcelona en Real nooit naar een situatie zullen willen gaan waarin ze de rechten gezamenlijk verkopen, ook al wordt de gehele competitie er sterker van. Puur omdat zij dan moeten inleveren. RCS heeft in de huidige situatie niks te winnen met solidariteit dus zullen ze dat ook niet worden.

Manuel Beltran

Ik vind het persoonlijk een beetje sneu wanneer iemand op werkelijk ieder wissewasje van deze site reageert. Helemaal als de plaat steeds blijft hangen. Een mening of opmerking wordt niet perse krachtiger of meer waard wanneer deze steeds herhaald wordt. Als lezer van dit forum of de comments vind ik het een beetje vermoeiend om op deze manier de soms interessante discussies te volgen. Het staat iedereen natuurlijk volkomen vrij om zijn hobby (dat is het volgen en reageren op deze site toch voor velen neem ik aan) in te vullen hoe hij of zij wil, maar ik wil het maar gezegd hebben.

Verder draagt deze post ook niet echt bij aan deze discussie, waarvoor een mea culpa.

Retro Lex

Ook Inrng doet een stuk over de eurosport deal. Met heel veel internationale comments....
http://inrng.com/2017/03/shrinking-audiences-and-unintended-consequences/#more-30729

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.