Maarja, wie gaat Greipel dan verslaan is de vraag. Naast een hoop gegarandeerde top 10-3 renners en een paar 'talenten die het in principe zouden moeten kunnen' zijn bv Demare, Bouhanni, Kristoff, Viviani, Cavendish en Kittel allemaal niet van de partij. Vorig jaar was het allemaal Kittel/Greipel trouwens ;).
Het nadeel van het spelletje is dat het lichte irritaties oplevert als renners die je hebt geselecteerd niet rijden zoals je hoopt. Hierdoor geniet je op een of andere manier minder van de koers. Betrapte mezelf daarop bij AGR toen ik veelste veel bezig was of het groepje van Valverde wel bij groepje Gilbert zou komen omdat ik in uit dat groepje een paar had in mijn selectie. Vind het wel leuk en ik ga maar eens proberen om me daar minder druk om te maken ;)
Door het ontbreken van Viviani, schuiven de minder sprinters doorgaans weer 1 plek op (ipv strijdne voor bijv 7- 15 nu plekje 6-14 op in de rangschikking, terwijl de topsprinters voor dezelfde plekken rijden (Greipel, Ewan, Gaviria zouden doorgaans niet heel veel last van Viviani hebben en voor plek 1,2,3 strijden). Ergo, door het afzeggen van Viviani worden Porsev en co een stukje interessanter. Maar qua sprinterskeuze, ik wacht wel tot de selecties definitief zijn en kijken of er ergens nog een interessante sprinter vandaan wordt getoverd. En anders hopen dat een heuvelsprinter aspiraties heeft voor de punten trui of gewoon veel zin in de Giro en derhalve ook op het platte meedoet
De vraag is of in sommige etappes een Porsev uberhaupt acte de presence kan geven, zoals etappe 2. Dat is altijd het hele eiereneten met die 3e garnituur
Ook ik had vorig jaar een Mareckzo. Voor de tijd redelijk gehyped maar kwam niet eens aan sprinten toe.
Het liefst bouw ik mn sprintselecties rond de suptoprenners als Modolo. Niet te duur en sprinten altijd wel top 8 mee in de sprintetappes, maar de spoeling is dun bij de suptoppers dit jaar na het niet selecteren van Viviani en de twijfel rond Nizzolo
Tja, je koopt een renner voor bepaalde etappes voor bepaalde uitslagen. Als die uitslagen dan allemaal van tevoren 1 beter zijn dan initieel verwacht, dan wordt het een stukje aantrekkelijker. Over 't specifieke Porsev geval, in theorie hoeft hij niet alle etappes mee te sprinten om zijn punten te halen.
Bovendien als je een groep van bijv 4 a 5 sprinters die je altijd verwacht, aangevuld met 2 mensen die teampunten verzamelen, hoef je maar 2 of 3 specifieke renners voor de etappe te hebben. Dan zou je bijvoorbeeld een Porsev en Ruffoni kunnen combineren met een Tsatevich en Haas (let op: pure voorbeeldnamen maar Haas is gewoon een mooi voorbeeld), voor een combinatie die niet gek duur.
Dit werkt alleen als je dus voldoende plaats hebt in je team, maar kan ook een voordeel opleveren. Stel je voor dat je Modolo en Mollema nog wilt, maar je hebt nog 3 plekken in je team en 5 miljoen te besteden. Dan zou dit dus niet kunnen, maar met de "gecombineerde renner" tactiek, zou je de next best thing Modolo kunnen hebben in combinatie met Mollema.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.