Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 14 ... 192 193
RubenVB

'@Imbatido Mooi verhaal. Zoals ik al in het begin aangaf zat er dik in: Ik kan weer schuiven!

ditisdavid

Hmm Viviani was toch wel een zekerheidje gezien ik totaal niet overtuigd ben van Nizzolo, Ewan en Sbaragli. Dan maar meer geld in de klimmers steken.

jsprunk

Ik had Viviani er al uit gelaten, maar twijfelde of ik hem er toch in moest zien te puzzelen. Niet meer nodig dus :)

Harry De Bakker

Ik ben erg benieuwd welke 750.000 renner(s) jullie interessant vinden. Ik heb er eentje in m'n team gefietst, maar het irritante is dat je er dan verplicht nog eentje moet nemen om je budget volledig te benutten.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Welke heb jij er in gefietst dan?

ONCE

Jammer van viviani maar geen noodzaak. Vond hem sws beetje overpriced. Wacht nu nog wel op 1 sprinter wiens team nog bekend gemaakt moet worden. Andere alternatieven zijn geen optie voor mij

David Walsh

Viviani is motorisch niet helemaal jofel in elkaar gemonteerd. Daarom maakt hij de meest a-typische ketsers aan zijn fiets. Zelfs met zijn appel. Zo'n jongen moet je op de brug zetten en een grote onderhoudsbeurt geven. Frame breken en opnieuw in elkaar lassen. (bal)hoofd eraf en een beetje rechter op de atlas terugschroeven. Misschien is hij niet eens geschikt om te topsporten.

In elk geval zie je hele vreemde moves bij hem. Een Marijke van Helwegen-voetballer. Hij schakelt als laatsten naar de 11, hij reageert op Greipel alsof de maan voor de zon is geschoven, hij mist ballen terwijl ze voor hem langs kruisen en hij raakt zekere winsten met een rare curve richting Apollo 11...niet te doen.

ConINGtador

'@DavidWalsh

Jij ook weer van de partij. Was jij niet diegene die met zijn frappante reacties een discussie met @nasibal ontketende en daardoor de hele Wielerflits meute op je dak kreeg?

Laatst gewijzigd
ONCE

Uiterst vermakelijke user toch. Ik moet toch altijd wel glimlachen bij zijn plastisch taalgebruik

Geurtje

Ik lees veel dat door de verandering van de puntentelling de kans om aanvallers te selecteren toeneemt. Ik snap dat wel maar toch ook weer niet. Ik selecteer een aanvaller laten we voor het gemak LL Sanchez zeggen. Je selecteer deze jongen waarschijnlijk een keer of 5 deze Giro, de eerste 4x zit hij niet bij een kopgroep en dan denk je van "dit wordt niks met m" ik haal m de volgende etappe eruit. Wat denk je dan zit hij er wel bij. Dan is het toch zonde om in dit geval 1m uit te geven voor een aanvaller? Wat is jullie mening hierover? De kans dat hij veel etappes gaat winnen is ook beperkt.

ONCE

LL sanchez heeft als voordeel dat je hem de 2 tijdritten ook op kan stellen.
Zo kun je ook aanvallers selecteren waar je ook nog eens team punten bij verwacht. Zoals Brambilla en Trentin in de Giro van 2016. Zo kunnen die toch nog punten scoren zonder dat ze die etappe mee zitten

Laatst gewijzigd
Bezem/wagen

Alessandro De Marchi: doet niet meer mee

David Walsh

'@conINGtador,

ai ai sir, c'est moi! Iedere grote RUNDE heeft de MENSCH iets te lachen en te ergeren nodig. Met het blijven aanklampen van onze goalkomieken Nasibal en WcEendt verdwijnen die beide aspecten ook uit beeld. Te ergeren valt er weliswaar nog voldoende, te lachen steeds minder.

Een heel seizoen Valverde aan de macht is ook zo saai, is het niet? A la Lance deed houd ik van wat reuring gedurende 63 dagen per wielerseizoen.

Er is trouwens geen symbiose tussen enerzijds lachen en anderzijds ergernis. In Nederlandje wil iedereen lekker dingetjes doen met de z'n fiets. Boodschapjes, kindjes naar de crèche en het meest wrangend zijn die plattelandse kiddos die elektrisch hun 15km door de wind heen en weer sjezen. Het is SCHAN-DA-LIG, juist dat geploeter tegen de groningsche wind heeft de Bauk gemaakt hoe hij nu is; namelijk een schwalkende renner.

Maar wielrenen is tienkamp geworden, een boot die we hopeloos gemist hebben. We gaan wéér een slag verliezen.... Duurt jaren en jaren voor we deze shit oplossen. Zoals Zonneveld ooit al eens opperde zou de veelbesproken 'Flevoland Mountain' soelaas bieden. Maar deze plannen van franje bleken dossiers voor de ambtelijke derde lade om vervolgens nooit meer daglicht te zien.

Dat is voor WcEendt en Nasibal misschien raar, dat geloof ik graag. Maar de kenner inside wint het nu éénmaal geregeld van de gemiddelde tv-supporter.
Overigens was ik vrijdag tegen mijn verzorger (van de GGZ) nog opvallend mild over het Nederlandse wielrennen. Maar zo goed als Kruiswijk vorig jaar deed, of zoals Tom eerder deed bij de Vuelta? Neeeeee, dat wordt het hier voorlopig niet meer. En ook dát is minder raar dan jullie denken..

pirazzi

BMC wordt niet gezien als een topteam omdat ze knechten hebben die 500.000 kosten. Bij topteams kosten de knechten minimaal 750.000. Dat kan ik niet terugvinden in de spelregels maar als je alle ploegen bekijkt zijn de topploegen dus Movistar, Orica, Sky.

'@timdepunter

Het wordt afwachten op de laatste team bekendmakingen en dan is het afwegen en kiezen tussen de verschillende strategieën. Het gaat niet om de beste renners kiezen maar de negen die voor jouw de meeste punten kunnen pakken. En dan is het afwegen hoeveel renners je per categorie gaat kiezen en welke kwaliteiten je gaat benadrukken in je team. Spannend....

jort101

'@davidwalsh
Jou ken ik nog! Degene die zoveel commentaar had op de vaste forum gebruikers vorig jaar ;)
Welkom terug vriend.. laat de discussies maar weer beginnen.

RubenVB

'@DavidWalsh Wel uitermate zonde dat je in jouw poging tot hoogwaardige poëzie 'wielrenen' typt.

Laatst gewijzigd
Mardai

'@DavidWalsh is een baas

ONCE

Sky ook maar een keer voor m gewerkt

WCEendT

Mijn sprinters ploeg ziet er wel heel mager uit zo zonder Viviani, dacht ik mijn team compleet te hebben...

ONCE

Heb er nu 5. Moet er wel 1 of 2 bij hebben maar nog geen idee wie, al wacht ik nog op 1 naam :P

Harry De Bakker

Heeft iemand enig idee waarom Gorka Izagirre (750k) regelmatig grote rondes vroegtijdig verlaat? Zo reed hij de Tour de France van 2016 en 2013 niet uit. Gewoon domme pech? Hij verkeerd momenteel in goede vorm en is een bovengemiddeld klimmer; lijkt me dat hij in staat moet zijn om de Giro uit te rijden. Ik overweeg hem met het oog op teampunten Quintana. Het zou fijn zijn als hij dan ook Milaan haalt, want dan kan hij ook teampunten eindklassement meepakken.

ONCE

Afgelopen Tour had hij iig zn sleutelbeen gebroken bij een val begin vd etappe

WCEendT

'@ONCE
Colbrelli?

thombvb

Rijdt hij de Giro dan?

1 2 ... 14 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.