Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 19 ... 192 193
WCEendT

Er gaat zeker weer een 500K renner zijn die ~100 punten pakt, maar wie hé.

MorenoHofland38

De knechten van Greipel?

Gids05

Ik had 500 over maar had maar 5 sprinters dus heb molema er maar afgehaald voor pozzo en sbaragli of zal ik molema toch maar nemen pfffff . Wat is rufonni voor een sprinter kan die ook een heuvel over of aleen het vlakke werk?

madeks

Ik heb nu zelfs Reza in me team, dat was de eerste sprinter die uitsloot.
Pff, wat een ramp die sprinters

WCEendT

'@Madeks
Loop nu te sukkelen met Mezgec en Hofland in mijn sprintersteam...

Wielrennertje

'@WCeendt heb ik dus ook, zit nu te denken om Nibali uit mn team te knikkeren en dan om geld te hebben voor Sbragli. Maar dan moet ik weer een vervanger hebben voor Nibali en dat zou dan Tejay of Mollema moeten zijn. Maar Tejay vertrouw ik weer niet en als ik mollema neem heb ik alle 3 de nederlanders.. Pff zo blijven we bezig.

MorenoHofland38

Waar kon je ook alweer je oude teams terugzien?

WCEendT

'@Wielrennertje
Aan Quintana en Nibali ga ik mijn geluk niet wagen, die blijven mooi waar ze zitten, namelijk in mijn team.

ONCE

Nibali was de eerste die ik weg heb gestreept. Zelfs bij z'n winst vorig jaar vielen z'n punten tegen. Ik denk dat ie z'n geld ook niet waard is ook al is ie in vorm

WCEendT

'@ONCE
Verwachtingen van ons zijn dan totaal verschillend :P.

Zelf groot fan van Nibali en verwacht/hoop dan ook dat hij de 100e Giro pakt.

ONCE

Je verwachtingen worden gekleurd door je fan zijn, maakt niet uit heb ik ook last van :d
Ik verwacht Nibali buiten het podium dit jaar. Hoop het ook

Phoenix0000

Sprinters gaan makkelijker puntjes pakken dan klassementsmannen. Spoeling is daar namelijk best dun.
Als je kijkt naar punten in het verleden dan zie je dat renners van 2-3 miljoen vaak net zoveel punten halen als de mannen van 4-5.
Als je ff uitgaat van 100punten per miljoen. Veel subtoppers halen dit. 5 miljoen mannen hallen de 500-600 punten alleen met verdubbelaar.
en we weten allemaal wat er dit jaar met klassementspunten gebeurd en een verdubbelaar die rouleert.

Team dus lekker vullen met mannen tussen 3,5 en 0,75K

jsprunk

Zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen. Op dit moment wel tevreden over mijn team, maar er zijn nog 6 dagen van twijfel te gaan :p

ONCE

Klopt phoenix, sommige renners wel alleen het probleem is de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
Van Froome en Quintana weet je dat ze, tenzij ze pech hebben, veel punten voor je halen.

De renners daaronder, en voornamelijk in deze Giro, blijven allemaal een gok. Pinot en Landa verhaal kennen we. Thomas en Dumoulin hun toelegging op rondewerk blijft ook afwachten.
Aan de andere kant had niemand het puntenaantal van Jungels verwacht vorig jaar. Of yates met de tour. Achteraf is het dan wel mooi wonen.

Met de roulerendere verdubbelaar als nieuw element erbij heb je natuurlijk wel een punt hoor. Maar met de vele bergop aankomsten vind ik het dan wel lekker Quintana in m'n team te hebben

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Phoenix0000 @ONCE

Mijn ervaring is juist dat de toppers (4-5 miljoen) het grootste deel van de punten binnenhalen. Neem nou Sagan (Tour & Klassiekerspel), Van Avermaet (Klassiekerspel), Froome (Tour) en Valverde (iedere grote ronde waarin hij start). Verder zitten er altijd een aantal verrassingen in de categorie 1-1,5 miljoen (denk aan: Kruijswijk en Jungels in de Giro). De subtop (2-3 miljoen) laat het naar mijn idee juist vaak afweten: Uran, Van Garderen, Bouhanni, Kristoff, etc. Wat dat betreft ten koste van alles de Nederlanders mijden: Mollema, Dumoulin, Kruijswijk ... allemaal zijn ze dit jaar rond de 3 miljoen :)

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Once

Ik verwacht niet zoveel aankomsten bergop waar Quintana top 5 gaat rijden ivm vluchtgroepen...Zie Tour van vorig jaar.
Daarnaast geeft hij aan nog gecontroleerde te gaan rijden dan hij al deed met oog op de Tour.

@coningtador

Klassementspunten en std verdubbelaar voor kopman vervallen. Ze scoren mss wel het meest maar ook relatief t.o.v hun kosten?
Vorig jaar Giro in ieder geval niet. Komt bij dat de groep achter de twee dure topfavorieten heel breed is dit jaar. Veel keus dus. Dat is anders als er 4 of 5 man tussen de 4-5 miljoen zijn geprijsd. Dan kun je niet om die mannen heen inderdaad.

MorenoHofland38

Je betaalt bij Quintana niet voor 500 punten, maar voor de zekerheid dat ie 300 punten (en waarschijnlijk meer) gaat halen. Die subtoppers kunnen dat ook als ze een goede ronde rijden, maar voor hetzelfde geld halen ze 150 punten. Dus als je de hele Scorito poule wil winnen moet je misschien gokken dat Quintana maar net 300 punten haalt en jouw gekozen subtoppers allemaal een topronde rijden, maar in mijn ogen is Quintana gewoon onmisbaar.

@phoenix

Hij gaat misschien gecontroleerd rijden, maar hij zit gegarandeerd in het eerste groepje klassementsmannen en dat gaat niet iedere bergetappe een groep van 10 man zijn. Hij moet nog steeds ergens tijd pakken voor de tijdritten.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

hij kan toch ook tijd pakken achter de groep vluchters?

Phoenix0000

Precies Tompot, we leven maar 1x

ONCE

Zonder Greipel kwam ik ook zo mooi uit, had zelfs nog geld over
Een team met Greipel is bijna niet te doen, maar met dit sprintersveld ontkom ik er bijna niet aan. Ik puzzel me rot en moet zelfs 5 500k renners kopen

WCEendT

Toch weer een mooie puzzel dit, als ik inderdaad voor een 16+4 ga zal dat zijn met 2 extra Orica's of drie extra Lotto's.

Zelf durf ik te hopen dat Ewan de snellere van de twee is, maar Greipel blijft Greipel.

jsprunk

Ik puzzel altijd net zo lang tot elke renner in het team een duidelijke functie heeft. In dit geval zijn er in mijn ogen te weinig goede, goedkope renners, dus gaan de centenvreters er aan. Voorlopig ook geen Quintana, Nibali en Greipel hier.

ONCE

Normaal gesproken laat ik Greipel links liggen in de Giro omdat je weet dat ie afstapt. Nu maakt het niet uit omdat dan alle sprintetappes toch al zijn geweest. En truipunten in eindklassement zijn in dat opzicht, en met de wetenschap dat de meeste sprinters dit doen, te verwaarlozen.
Nu is alleen de vraag welke sprinters uit rijden. Ik verwacht eigenlijk alleen Modolo en Nizzolo. Gaviria zou het kunnen, ook met het oog op het feit dat ie geen tour rijdt, maar ik denk dat Levefre dit jonge ventje gewoon uit koers gaat halen.

ditisdavid

Gaviria zou de Tour toch als leadout voor Kittel doen?

Ewan vind ik trouwens overrated, afgezien van in de Tour Down Under is het, eerlijk is eerlijk, geen topsprinter en Greipel in principe wel. (Hoewel Ewan natuurlijk met minder punten toe kan). Daarnaast is Gaviria een nog groter talent.

WCEendT

Iemand die Amador nog het overwegen waard vindt?

Voorgaande jaren ook geen prestaties voor de Giro, maar tijdens stond hij er wel.

@DitisDavid
Niet mee eens, de topsnelheid van Ewan ligt echt serieus hoog.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.