Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 20 ... 192 193
jsprunk

Amador is wat mij betreft een koopje. Goede tijdrit, gaat mee in de bergen en kan teampunten scoren met Quintana.

Dubberdink

Amador toch 4e en 8e in afgelopen Giro's. Voorlopig staat ie bij mij erin omdat ik nog 1,5 mil over had voor een klassementsrenner. Maar ik wacht nog even af totdat de database compleet is. Wellicht komt er nog een andere mooie renner met die waarde in beeld.

gesink/dekker

'@Dubberdink,
Rohan Dennis is ook 1,5 mil waard, misschien ook een optie voor je ipv Amador

ConINGtador

Voor 1.5 miljoen zijn er dit jaar legio goede opties. Dennis, Amador, Pozzovivo, Formolo. En dan heb ik de beste 1,5 miljoener misschien nog wel niet eens genoemd ;)

ONCE

Amador blijft een gokje deze Giro. G izagirre ook maar dan voor 750k

Dubberdink

Dank voor de feedback! Dennis en Formolo en Pozzovivo zitten (op dit moment) al in mijn selectie. Ik had nog 1,5 mil over. De keuze viel daarom nu op Amador. Maar ben er nog steeds niet helemaal uit.

Twijfel nu tussen sprinters combi Ewan/Sbaragli of voor het gelijke bedrag Gaviria/Modolo. Heb daarnaast nog o.a. Nizollo, maar eerdere opmerkingen hier in het forum doen mij ook aan hem nu twijfelen.

Lastig dit!

Dubberdink

En inderdaad met dit pak aan kopmannen gaat Amador mogelijk niet veel punten opleveren.

WCEendT

'@Dubberdink
Zou voor Gaviria, Modolo gaan dan.

Sbaragli zie ik meesprinten om de plaatsen 6-10, de andere drie om de plaatsen 1-5.

Dan heb ik liever twee toppers, ook is Modolo een must-have voor mij dus tjaah.

WCEendT

Zit zelf met het probleem, Greipel + 500K renner (wss Bettiol, moet toch iets) of Nizzolo + Sbaragli.

jort101

Wat hadden we vorig jaar geluk trouwens, met dat prachtige weer in Nederland bij de start van de Giro. Echt een super weekend gehad toen. ;)
Maar even over kelderman... Nieuw team, betere ploeggenoten, goeie tijdrit, goeie klimmer, klassementsambities.. Wellicht toch een goeie optie voor 1 miljoen? Als hij niet te veel als knecht gebruikt gaat worden kan dit wel eens zijn echte doorbraak worden ;p

WCEendT

'@Jort101
Outsider voor de top 10, maar hoe vaak rijdt zo'n iemand nou echt top 10 in een etappe hé, vorig jaar reed je als #10 wel 2x top 10.

jort101

'@wceendt
Achja, soms moet je eens een gok wagen.. hoewel de wielerpoules van scorito voornamelijk uit gokken bestaan ;)

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jort101
Gokken, maar kennis heeft er dit jaar toch ook wel een hoop mee te maken.

Dit kleine budget maakt het een stuk leuker dan de Tour (? of was het de Vuelta) van vorig jaar waar iedereen met gemak de beste 6 sprinters + klimmers kon selecteren.

sprintgeit

'@jort

Kelderman staat bij mij ook op de longlist met name vanwege zn sterke aankomst/punch. Valt voor mij in de categorie Amador, Visconti..kan zomaar een sloot onverwachte punten opleveren voor niet al te veel als het meezit, maar blijven wel gokjes met name omdat ze geen kopman zijn.

thombvb

Ik vraag me af wie Bahrain uitspeelt bij een sprint met een uitgedunde groep: Visconti of Gasparotto? Ik had Visconti heel lang, maar nu begin ik toch weer te twijfelen.

Twaburov

Kunnen we a.u.b. serieuze namen gebruiken i.p.v. renners als Bettiol en Haas als sprinter bestempelen terwijl ze nog nooit een sprintresultaat hebben neergezet?
@WCEendt: Jou kan ik sinds het klassiekerspel dan ook niet meer serieus nemen. Grote woorden maar dan verstek laten gaan..

Baukema Tomoulin

Het probleem bij mij is dat ik de kans dat in rit 4 Quintana het roze pakt 1 op 3 schat. Daarna zie ik Movistar in rit 5 het roze weer heel graag weggeven aan een vluchter. Maar als een andere klassementsman (niet nibali) het roze grijpt in rit 4 die trui met hand en tand verdedigt gaat worden.

Milsen

Als Quintana de trui pakt raakt die het echt niet kwijt in rit 5 ook al zouden ze dat willen. Dat laten de sprintploegen echt niet toe aangezien die in de laatste week toch niks meer halen gaan die voor alles wat ze kunnen pakken

Baukema Tomoulin

Oké, rit 6 dan. Die gaan de sprinters niet controleren en Movistar gaat in de eerste 2 weken sowieso niet controleren. Denk maar aan de Vuelta vorig jaar.

EPOmeister

Het seizoen is hier. Langzaam aan gaan de zolderdeuren dicht van waarachter een eind weg voorspeld gaat worden. Van Twente tot Maastricht en van Rotterdam tot Bolsward, de gemiddelde hartslag van de individuen van de wielerflits community stijgt de komende maanden met 10 slagen per minuut. De bovenkamers worden weer ingesteld op standje team formeren voor de grote rondes. Nasibal slingert langzaam zijn rekenkracht aan. ConINGtador roept al weer dingen op het forum. Verse gebruiker rjdjonko etaleert onbekommerd zijn oneraverenheid. David Walsh heeft de eerste sneer naar de gerespecteerde orakels al uitgedeeld. WCEendt weigert tot nog toe inhoudelijk te reageren.
En de EPOmeister is er ook bij voor incidentele beschouwingen.

What a time to be alive.

De winter is geen leuke periode voor bonvengenoemden en ondergetekende. Wat doet een tourpoule orakel nou van eind september tot begin mei? Nasibal klust wat aan zijn modellen bij. En er zijn anderen die beweren nog wat zinvols te doen naast wielerteams formeren op internet. Wie houden we voor de gek. #stoptourpouleorakelshaming. Ik wens u allen wijsheid toe bij de formatie. Kiest u naar eer en geweten. Luister met kritische oren en lees met scherpe ogen. Er zijn users die er een andere agenda op nahouden dan de uwe, en, belangrijker, dan zij beweren in de openbaarheid.

elstupidoloco

Het zal toch niet de Giro worden van Cannondale? Formolo die doorbreekt als klassementsrenner, opeens een dijk van een tijdrit neerzet en op het podium belandt. Rolland die de koninginnenrit wint, Bettiol sprint mee voor top 5 plekjes in de sprintetappes, Woods pakt en passant even de punchetappe, en dan Carthy. Die blijkt opeens te kunnen klimmen als Froome en moet wachten op Formolo, terwijl ze met z'n tweeen Quintana en Nibali op een minuut achterstand zetten. Nee, zo n Giro zal het wel niet worden. Goedemorgen!

Jelle van der Linden

Denken jullie dat Orica-Scott, Caleb Ewan dit jaar de giro weer niet laat uitrijden of toch wel, omdat er verder nog niet veel op het programma staat voor hem.

Kingstown

'@ Jelle:

De laatste 6 etappes is er geen enkele sprinters aankomst meer. Een tijdrit en voor de rest (zware) bergetappes. Ik denk dat ze hem over al die cols laten zwoegen, omdat er niets meer voor hem te winnen valt. Zelfs de puntentrui niet Wat denk jij?

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

Ik verwacht dat Nizzolo, Modolo en Sbaragli zo'n beetje de enige sprinters zijn die de Giro uit gaan rijden, om uiteenlopende redenen. Wat betreft Caleb Ewan (en Gaviria) verwacht ik dat de ploegleiding hem vanwege zijn jeugdigheid uit koers haalt; bovendien zijn er in de laatste anderhalve week (bijna) geen kansen voor de sprinters meer.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@Jelle: het lijkt me dat alleen de rode/bordeaux trui drager uit gaat rijden

1 2 ... 20 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.