Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 27 ... 192 193
JimKro

De kwestie Jungels is zo'n terugkerend fenomeen in Scorito poules. Gaat de renner die het jaar daarvoor verraste het kunstje opnieuw doen? Dat soort renners zijn dan vaak ook meer dan 2 keer zo duur geworden.

ConINGtador

Denk trouwens dat ik eruit ben. Zoals gezegd had ik nog enige twijfels over mijn sprintersteam(pje). Na de updates van vandaag één sprinter toegevoegd ... rara wie zou dat zijn? In totaal heb ik nu 7 sprinters. Ik overweeg nog om Trentin (?) of Zabel (?) in te ruilen voor een van mijn sprinters, in het geval dat ze het tot de selecties van Quick-Step respectievelijk Katusha weten te schoppen. Voor de rest had ik op een gegeven moment L.L. Sanchez in mijn team - nu niet meer - maar ik blijf hem een interessante optie vinden, misschien dat ik hem last minute toch nog inwissel voor een 1 miljoen sprinter, waarmee mijn sprintersteam weer een sprintersteampje wordt.

Laatst gewijzigd
jarne17

Heb Mollema uit mijn team gezet. Is Amador zijn geld waar? Denk dat hij vooral gaat moeten knechten voor Quintana. En kan Preidler opnieuw uitstekende resultaten neerzetten in deze giro? En zouden ze bij Movistar voor Rojas of Bennatti gaan in de sprint?

Chris85

Greipel, Quintana en Nibali waren de eerste die ik in mn selectie opnam. In bijna alles een klasse beter dan hun concurrenten, en gegarandeerd een sloot punten. Tuurlijk kan je een combi maken van Pinot en Thomas of Zakarin en Jungles etc. etc. van die 5 miljoen van Quintana, en tuurlijk pakt zo'n combi van 2 meer punten dan 1 renner maar uiteindelijk loop je je er stuk op als je ze geen van allen neemt. En dit vertel ik uit eigen ervaring (meerdere keren) De enige manier dat het loont om de topfavorieten niet te kiezen is als ze vroeg uitvallen, punt! Er hangen hier genoeg zandtovenaars rond die met mooie rekensommetjes verkondigen om Quintana niet te nemen of om Greipel niet te nemen en uiteindelijk hebben de heren ze zelf uiteraard op het allerlaatste moment tóch wel genomen, mooi om dat elke keer weer te zien. Kijk een beetje naar resultaten van eerdere grote koersen en naar de prestaties van dit seizoen (op bijvoorbeeld pcs) en denk logisch na, veel beter dan blind achter de 'kenners' aan te lopen!

ConINGtador

'@Chris85

Voor het overgrote deel kan ik me in je betoog vinden. Quintana en Greipel zullen ongetwijfeld een hele sloot punten binnenhalen. En Nibali normaal gesproken ook, al viel dat afgelopen Giro toch wat tegen. Uit mijn ervaring blijkt eveneens dat de 5-4 miljoen renners (Sagan, Froome, Valverde, etc.) over het algemeen de meeste punten scoren (ook prijs-technisch), en dat het niet nemen van dergelijke renners fataal kan zijn. Echter: ik verwacht dat deze Giro alles anders zal zijn. Mede door de post van @Phoenix0000 ben ik ervan overtuigd geraakt dat het niet selecteren van Quintana goed uit zou kunnen pakken, omdat er slechts één 5 miljoen AK-renner is. Met het budget dat je op Quintana (en evt. Nibali/Greipel) bespaart, kun je vrijwel de gehele, brede (sub)top daaronder nemen.

Laatst gewijzigd
dnizzz

De eerste keer wat renners aanklikken, ik dacht dit gaat prima zo.
Nu na 60 mogelijke teams, blijf ik er tot de laatste dag, maar eens vanaf. (nou ja, ik doe een poging)
Geen Tom Dumoulin, geen Andre Greipel, geen sky renner, geen astana renner voor mij tot nu toe..

M'n verdeling ben ik wel tevreden over, al ben ik van mening dat het aantal echte klassementsrenners 7 is.

Klassementsrenner 9
Klimmer 1
Tijdrijder 1
Aanvaller 1
Sprinter 7
Knecht 1

ConINGtador

'@dnizzz

Aanvaller en tijdrijder kan ik wel raden denk ik :)

WCEendT

'@Con/Dnizz
Knecht ook denk, als het een sprinter is dan.

Chris85

Voor een deel eens @ConINGtador ! Tuurlijk kan je of Quintana of Nibali weglaten en dat opvangen met bijvoorbeeld Pinot (die ik als enige structureel bij die 2 in de buurt zie blijven in het hooggebergte deze giro) en Thomas of Kruijswijk/Formolo of Landa/v. Garderen maar als je ze allebei niet neemt en je laat ook Greipel nog eens thuis ben je bij voorbaat kansloos! Alles draait om goede keuzes maken, de Jungels van vorig jaar er uit vissen.. Net als McLay, Holst Enger en Laporte toen ze allemaal 500k kostte. Aru en Coquard in hun eerste grote ronde toen ze 500k waren. De echte volgers hebben allang 1 of 2 pareltjes van 500k / 750k waarvan ze denken dat die dat deze Giro gaan doen. Met dit budget is het juist prima te doen om een paar van die gokjes mee te nemen. Het zogenaamde 16/4 concept ; )

Malathion

Soms is het gewoon tijd om de dingen op een rijtje te zetten. Zeker als het je duizelt en je niet vuistdiep in het wielrennen zit. Ik begrijp dat sprinters kiezen lastig is dit jaar. Qua toppers wel keuzes gemaakt. Kan iemand mij helpen met een klein overzichtje van mogelijke sprinters van 1,5K en lager?

Imbatido

Ik zie genoeg koopjes alleen is mijn budget niet ruim genoeg.

arviidd

Ik weet wel dat is dus Greipel en Quintana wel mee neem omdat hier veel mensen hen niet mee neemt. Mijn team is weer totaal veranderd want ik had ze namelijk ook allebei niet.

WCEendT

'@Malthion
Is natuurlijk geheel subjectief hoe goed jij iemand inschat, maar eigenlijk zijn de gegeven sprinters het wel zo'n beetje, gezamenlijk met een Gibbons en Bauhaus en misschien Ponzi.

dnizzz

'@ConINGtador @WC

De tijdrijder is een inkoppertje 100%
Aanvaller kunnen er in mijn ogen een stuk meer zijn.
De knecht ook, dus misschien leuk als jullie de betreffende ploegen zeggen?

WCEendT

'@Dnizz
Knecht denk ik Sunweb, sprinter namelijk, Bauhaus. Of een Cannondaler ;).
Aanvaller gok ik Costa?

Laatst gewijzigd
dnizzz

'@WC fout, fout en fout :)
Al twijfel ik nog om mijn knecht om te bauhausen, cannondalers komen er bij ij door een aantal decepties niet meer in, al vind ik formolo wel weer een leuke renner, zo'n gastje die het altijd probeert..

Geurtje

Bijna klaar met puzzelen. Nog 1 renner met 1 miljoen nog in de portemonnee.

gesink/dekker

'@Dnizz
Tijdrijder neem ik aan Rohan Dennis :P

ConINGtador

'@Chris85
Ik ben bekend met het zogenaamde '16/4-concept', al heb ik het zelf nog nooit toegepast (desondanks ben ik wel eens top 100 geëindigd in de algemene Scorito poule). Ik probeer altijd de renners te kiezen waarvan ik denk dat ze én goed gaan presteren én van toegevoegde waarde zijn voor mijn team. In sommige gevallen is dat inderdaad een 500k renner; zo had ik inderdaad een Quintana en een Coquard in hun eerste grote ronde. Met het oog op deze Giro zie ik echter geen renner van 500k die het jongerenklassement + bergklassement + 2e AK gaat eindigen, maar wellicht ben ik daar niet genoeg 'kenner/volger' voor. In de prijscategorie 750k daarentegen zitten wel een aantal pareltjes, maar als ik Quintana weglaat (wat ik serieus overweeg) heb ik voldoende budget om niet 4x een 750k renner te hoeven selecteren. Al met al zal ik dus ook deze Giro niet de '16/4-tactiek' toepassen.

@Malathion
Sprinters van 1,5k en lager ga je überhaupt niet vinden ben ik bang ;) Ervan uitgaande dat je 1,5 miljoen bedoelt, zijn er genoeg sprinters in die prijscategorie voorbijgekomen op dit forum. Je zult daar zelf de juiste sprinters uit moeten weten te vissen, niemand kan met zekerheid zeggen wie pak hem beet de Porsev van deze Giro gaat worden, of de nieuwe McLay of Holst Enger voor slechts 500k.

@dnizzz
Wat betreft de aanvaller gok ik Dimension Data.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Chris85

kijkend naar de punten van vorig jaar:
Nibali haalt 'slechts' 260 punten. Slechts 2 meer dan Zakarin, die notabene uitviel. Modolo (276) en Nizzolo (244) doen het beiden een stuk beter dan Greipel (208). Alleen Kittel stak er echt bovenuit als ik me kan herinneren, maar daar zaten ook een hele hoop teampunten in van naar mijn weten Trentin, Brambilla en Jungels.

Qua puntenaantallen is het gat tussen de significant duurdere renners en de renners daarachter dus lang niet altijd niet in overeenstemming met het prijsverschil. Kopmanschap en met name het feit dat een topper maar één plek inneemt in je selectie kan echter het verschil maken. Vooral dat tweede punt is de reden dat je niet álle toppers kan missen. 3 toppers of 6 'alternatieven' kost je namelijk nogal wat plekken in je dagselectie die anders mogelijk óók punten halen.

Dus ja, ik ben het met je eens dat je niet alle toppers kan missen. Maar er zijn geregeld toppers die je individueel gezien prima kan missen.

dnizzz

'@gesink/dekker 100% is 100% ;-)

@ ConINGtador goed gegokt! Al kunnen het er dan nog steeds 2 zijn :P

vasnd

Met het wegvallen van Moser en Porsev nog eens goed gaan klikken. Was klaar en kon 1:1 Dumoulin met Quintana vervangen. Kom maar door :).

jsprunk

Ik heb weer een nieuwe verdeling waarbij imo elke renner waar voor zijn geld brengt. Nog 1 twijfelgeval bij de sprinters; kan zijn dat ik die voor een nog op te roepen sprinter of een pure tijdrijder inruil.

Imbatido

'@nasibal: Wat tel je nu precies dan? Nibali heeft volgens mij alles bij elkaar namelijk meer dan 400 punten gehaald vorig jaar.

garbalawal

Hartstikke interessant al deze overpeinzingen, meningen, ideeën en inspiratie. Leuk zo dus, deze voorpret!
Ik dacht het ook rond te hebben met de verdeling 8-1-1-3-6-1, maar nu heb ik van Kruijswijk toch ingewisseld voor Nibali, waardoor ik L.L. Sanchez heb moeten inruilen voor een knecht die op dit forum ook al eens eerder als 'topper voor weinig' is getipt (renner van FDJ).

Ik twijfel nu alweer ik goed doe aan bovenstaande wissel...

1 2 ... 27 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.