Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 28 ... 192 193
elstupidoloco

'@garbalawal: molard? 😇

nasibal

'@Imbatido

Selecteer op scorito 'resultaten 2016' en dan "punten scorito".

Overigens 'claim' ik hem hier maar alvast even: Mijn 21e renner is Polanc.

Laatst gewijzigd
garbalawal

Uiteraard! Nu ik voorzichtig etappes in aan het vullen ben, vraag ik me af waar ik hem überhaupt moet inzetten met een heel aardige AK-ploeg en enkele sterke aanvallers.

user20050

ik heb nog 500.000 over voor een pareltje, welke zouden hier voor in aanmerking komen?

dnizzz

'@bart, kijk eens bij canondale, of natuurlijk laurens ten dam

Chris85

'@ConINGtador Dat is voor jezelf een prima beredenering en ik ben de laatste om je op andere ideeën te brengen! Ik bekijk het per ronde en het budget uiteraard. Ik ben zelf 2x top 20 algemeen geëindigd in de Vuelta, en de rest van de keren heel ver verwijderd van de top 500 haha, het is te vaak alles of niks bij mij. Er komt natuurlijk ook een hoop geluk bij kijken.

@nasibal Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als ik alleen dan linksom. Van Nibali weet je dat hij die punten normaal gesproken ook gewoon gaat halen, bij de Zakarins van deze wereld is dat maar de vraag, achteraf had hij idd slechts 2 punten minder. De kunst is om die renners vooraf te kiezen naast de toppers die ze sowieso halen zolang ze niet gaan liggen rollen. Als je Nibali én Quintana weg laat kan je idd de hele subtop meenemen! Yates, Kruijswijk, Mollema, Pinot, Zakarin, Thomas en Landa, Pozzovivo, v. Garderen, Jungels en Dumoulin. Jij hebt ook de profielen van de laatste week gezien, ga mij maar vertellen wie er met Nibali en Quintana/Amador omhoog gaan. Pinot waarschijnlijk, Yates waarschijnlijk Mollema en Kruijswijk wellicht. Dan houdt het wel op toch? Tuurlijk zijn er altijd een paar verrassingen en ik hoop dat ik die heb naast de grote favorieten ; )

Imbatido

'@nasibal: Die punten zijn in ieder geval niet het totaal van een renner. Bij Formolo staat bijvoorbeeld 4 punten (1x 19e plek), maar die stond wel constant in de top 5 van de witte trui, en werd uiteindelijk 4e in het jongerenklassement. Totaal haalde hij 84 punten. Nibali haalde meer dan 400 punten. Lijkt erop dat truipunten en eindklassementen niet zijn meegerekend bij die scores.

snoek1974

'@ nasibal @ imbatido

Hangt natuurlijk af of je m als kopman gebruikt hebt , maar denk dat door de nieuwe kopman regel dat de renners waardoor het dichter bij mekaar zat als je in beide takken maar 1 a 2 echte toppers hebt aangezien je vroeger maar 3 kopmannen kon kiezen was het noodzaak om voor de toppers te gaan .

Schat de kans ook groot dat Greipel wat sprint etappes wint maar schat de kans ook groot dat Gaviria en Ewan in die etappes op het podium rijden , zijn 1 miljoen en 1,5 miljoen goedkoper dan Greipel , geld wat je wellicht ergens anders kan gebruiken

In de bergen moet je minimaal 1 van de 2 hebben want deze mogen vooraan bij de favorieten verwacht worden maar verwacht ook veel aanvallers in de bergen , dus telkens een wedstrijd binnen de wedstrijd door controle .

nasibal

'@Chris85

De kunst is om die renners vooraf te kiezen naast de toppers die ze sowieso halen

Maar dat is juist het hele idee van toppers thuislaten, dat wat jij hier suggereert budgetsgewijs niet kan. Kittel EN Greipel EN Nizzolo EN Modolo ging vorig jaar niet. Kittel, Nizzolo en Modolo ging meer dan prima en was achteraf ook rendabel.

Nu is achteraf mooi wonen, maar de kunst is om dat vooraf te voorspellen. Nu wil ik niet de enorme glazen boller uithangen, maar dat Greipel het niet 2x zo goed ging doen als Modolo of Nizzolo was niet een énorme verrassing denk ik. Zeker niet met ook Kittel nog aan de start.

In deze Giro is het de vraag of een Yates en een Pinot het samen beter gaan doen dan Quintana. Of een willekeurige anderhalver + een willekeurige 2enhalver het beter gaan doen dan Nibali. Deze zijn ook vooraf niet onwaarschijnlijk. Quintana EN Nibali thuislaten wordt dan weer vrij lastig omdat je dan EN de 4 alternatieven EN de jongens die je naast 1 van die toppers sowieso wel geselecteerd zou hebben mee moet nemen en dan zit je al snel aan je 9 plekjes. Plus dat dan het kiezen van een kopman voor bijvoorbeeld etappe 4 simpelweg een stuk lastiger wordt. Want inderdaad, wie van die jongens gaat uiteindelijk het beste zijn?

Dus ja, misschien zeggen we onder aan de streep wel hetzelfde, maar kijken welke toppers er individueel weg te laten zijn is het eerste wat ik doe nadat ik vanaf onderaf de hele lijst doorgescrolled heb. ;)

@Imbatido:
Daar zeg je me iets, het lijkt er op dat je gelijk hebt.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ imbutado dat zal de logica wel zijn , anders zou Nibali maar 160 punten gehaald aangezien die 100 punten voor de giro winnaar zijn

WCEendT

'@Nasibal
Ga je het dit jaar weer aan durven dan om Quintana, Nibali of Kruijswijk thuis te laten?

jsprunk

Grappig hoe mensen overtuigd zijn van hun eigen keuzes en die dan willen overbrengen aan anderen: dat zijn je concurrenten ;)
Maak me er zelf ook schuldig aan, hoor.

Over het verhaal "toppers": over het algemeen hebben jullie helemaal gelijk, maar zijn de toppers in dit geval wel toppers? Greipel zal er vast 2 winnen, maar er ook minstens 2 laten lopen omdat hij niet kan winnen (Greipel sprint niet voor plek 5), of op een bultje eraf is gereden. De puntentrui zal hem ook niet interesseren en hij haalt geen punten voor de jongerentrui (zoals Gaviria en Ewan).
Nibali is een vrij onvoorspelbare renner die vaak 1 hap tijd pakt in een etappe, maar niet constant op de voorste rij zit (zoals een Valverde, Chaves en in mindere mate Froome). Ik plaats hem zeker in de top 3 van kandidaten voor de eindoverwinning, maar of hij meer punten pakt dan de Nederlanders?
Quintana is de absolute favoriet, maar die heeft het rare idee dat hij in de Tour wil winnen. Hij zal dus met zo weinig mogelijk energie willen winnen en niet 3 of 4 bergetappes op zijn naam zetten. Als hij in de favorietengroep eindigt, kun je er zeker van zijn dat er een paar uit de groep van 2.5-3.5M voor hem zitten. Vast niet steeds dezelfde, maar dat hoeft niet met de nieuwe kopmanregel.

Ik ga er in dit geval dus voor om ze allemaal weg te laten. Ik pieker er echter niet over om de Tour te rijden zonder Froome, Valverde, Chaves, Kittel en Sagan. In zoverre hebben jullie zeker gelijk.

nasibal

'@WCeendt

Ja

thombvb

Ik twijfel enorm over de 2,5 miljoen mannen. Pinot is niet constant in de grote rondes, van Garderen ook niet en Thomas heeft nog nooit top 10 gereden in een grote ronde. Echter zijn ze allemaal in topvorm. Lastige keuzes, en ik ga uiteraard de verkeerde maken.

Laatst gewijzigd
jort101

'@jrsprunk
Zozo, jij durft wel :p. Maar mij lijkt het practisch niet mogelijk om in dit geval nog hoog te gaan eindigen in de algemene poule, zonder al de "toppers". Maar ik hou er wel van, zo'n keuze om alle toppers weg te laten, hoop dan ook dat je alsnog hoog eindigt ;)

Wielrennertje

Heb nu een team, na lang puzzelen, waarin iedereen tot zijn recht komt en punten kan pakken. Denk dat ik niet al te veel meer ga veranderen anders blijf ik bezig, of Quickstep moet echt nog een goeie renner voor een leuk prijsje meenemen.

thombvb

Waarom schatten sommigen van jullie Pinot eigenlijk hoger in dan een Mollema, Kruijswijk of Dumoulin?

jsprunk

'@jort: dat hoop ik ook! :)
Ik ga er vast niet mee winnen, maar dat dacht ik ook toen ik wel won :p

jsprunk

Hele andere vraag: zijn er naast die van wielerflits nog meer subpoules waar je iets kunt winnen?

Lancearmstronghero

Hahaha wat leuk om al die 'tips' te lezen! ik heb iig een paar pareltjes kunnen vinden!

daaan

Ik heb nog ruimte in mijn team voor 2 sprinters van 500k. Is ferarri niet een optie of zijn er betere keuzes?

gesink/dekker

Ben wel nieuwsgierig naar de pareltjes van iedereen...Even wachten tot de start

jsprunk

Ferrari lijkt me gewoon te moeten knechten voor Modolo. Zal normaal gesproken niet veel punten halen imo.

Wielrennertje

Ach ja jongens, in de Tour hebben we Valverde als rots in de branding ;)

kschiffmacher

Ik blijf twijfelen over Mollema... combi met Nizzolo lijkt me wat... maar is wel vrij prijzig...

1 2 ... 28 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.