Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 9 ... 192 193
Wielrennertje

'@coningtador Ja bedacht ik me ook net dat dark horses vooral eigen risicotjes zijn. Bedankt in ieder geval ;)

WCEendT

'@Wielren
Het is een kwestie van de Preidler van deze giro te vinden. Vaak is dat niet dezelfde renner als die dat jaar ervoor ;).

Ab Normaal

De dark horse van dit jaar is een Italiaan.

MorenoHofland38

Ik denk dat er in ieder geval 1 Dark Horse van Cannondale gaat komen, maar zoals WCEendt al zei: wie wordt het?

Wielrennertje

Carthy werd altijd een groot talent genoemd. Er werd al veel van hem verwacht vorige giro maar reed geen deuk in een pakje boter.

WCEendT

'@Wielrenner
Vuelta?

@Ab Normaal
Dark Horse? Als in voor etappes? Conti? Bettiol? Villela?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, maar geen van die drie.
Dark horses moet je voor jezelf houden toch?

MorenoHofland38

Ik heb nog geen dark horse in m'n team, lijkt niet echt nodig deze editie. Kom met mannen tussen 5 en 1 miljoen ver genoeg

Jori

Geen zorgen, over paar weekjes heb je het wielerflits artikel waar ze alles proberen weg te geven ;)

jsprunk

Die dark horses zijn leuk als je de wedstrijd zit te kijken, maar over het algemeen heb je er in je Scoritopoule geen fluit aan.

nasibal

Petilli is ook zon leuk goedkoop italiaantje. Niks waard voor je poule waarschijnlijk, maar kapot leuk om als dark horse te supporten.

Laatst gewijzigd
RubenVB

Het principe van een donker paard is inderdaad om deze voor jezelf te houden. Hint hint

Heel veel selecties zijn nog niet bekend, dus wie weet wordt er weer gewisseld! De mixjes van type renners die hier worden besproken zijn interessant. Zoals ook gezegd wordt zijn er in elke categorie meerdere keuzes, wat het dus bij gokken blijft houden. :-) heerlijk

jsprunk

Zonder Quintana kun je echt wel een lekkere selectie samenstellen.. maar dat dacht ik in de Vuelta ook en dat heeft me een lading punten gekost (al zijn er zonder Valverde een stuk minder teampunten).

WCEendT

'@Sprunk
Dat is als Froome thuislaten bij de TourPoule, is al drie jaar op rij niet goed uitgepakt voor mij.

Mardai

Een darkhorse kiezen lukt mij eigenlijk nooit. Alleen vorig jaar in de vuelta had ik Magnus Cort (obv zijn resultaten voor de vuelta).

In mijn under construction team heb ik op dit moment geen plaats voor Mollema en Zakarin. Twijfel nog of ik 1 of wellicht beide heren nog in mijn team moet 'fietsen' . En ook een van Garderen (die mij tot nu toe alleen maar punten gekost heeft) heb ik niet in mijn team. Hij richt zich wel specifiek op Giro dus hem ga ik in de Ronde van Romandië goed in de gaten houden. Vandaag lag hij iig op zijn snuffert. Hopelijk geen blijvende schade.

Nou nog flink wat puzzelen de komende dagen

ConINGtador

Ik vond die opmerking van @Phoenix0000 wel interessant, oftewel: klassementsrenner van 5 miljoen (Quintana) niet nemen, omdat er in die prijsklasse maar eentje is. Vervolgens wel zo'n beetje alle 3,0-2,5 miljoen renners pakken die normaal gesproken om plek 3-8 in het AK strijden. Geeft mij bovendien een legitieme reden om alle Nederlandse toppers te selecteren. Toen ik Quintana uit mijn team verwijderde, kwam ik er tot mijn grote sch(r)ik achter dat ik nog steeds onvoldoende budget had om mannen als Landa, Thomas en Zakarin in mijn team op te nemen. Het budget is in mijn ogen dus zeker niet aan de hoge kant. Dat wordt nog even door puzzelen ...

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Contador
Zou wel echt keuzes maken, Landa of Thomas, niet beide. Je weet hoe het daar gaat bij Sky, degene die het hoogste staat na een bepaalde etappe zal het kopmanschap krijgen. Zal je zien dat je net de verkeerde kiest, dat wel.

Sunrider

Quintana wil de Tour winnen, als hij in de Giro voluit gaat wint hij de Tour niet. Maar misschien denkt hij met 90% inzet te kunnen winnen?

Ab Normaal

Wat interviews met en over Quintana omtrent de dubbel Giro - Tour en de vraag naar zijn inzet in de Giro:
http://www.velonews.com/2017/01/news/movistar-giro-success-crucial-quintana-tour-victory-july_429502
http://www.cyclingnews.com/news/quintana-turns-focus-to-giro-ditalia-after-tirreno-adriatico-win/
http://www.cyclingweekly.com/news/racing/nairo-quintana-im-not-going-to-the-giro-ditalia-just-to-train-for-the-tour-de-france-315978

En zo is er nog veel meer te vinden.
Ik denk dat Quintana te eergevoelig is om de winst te laten liggen als hij die kan pakken. Denk dat hij gaat proberen om dit op 90% te doen, maar moet hij echt diep gaan om de winst te pakken, verwacht ik niet dat hij dit zal laten. Mocht hij snel aardig wat tijd verliezen, dan zal het een veredelde trainingsrit worden.
Ben alleen benieuwd hoe hij het tactisch aan gaat pakken. Met zijn tijdritcapaciteiten zal hij toch moeten zorgen voor een solide voorsprong op zijn concurrenten aangezien de laatste etappe een lange, vlakke tijdrit is. Gaat hij die tijd pakken door enkel mee te rijden en hopen dat ze allemaal wel een keer een slechte dag hebben? Of gaat hij toch ergens een verschroeiende, en dus energie vretende, aanval plaatsen?

JimKro

In dit deelnemersveld lukt het ook Quintana niet om op 90% te winnen. Ik vermoed dat hij gewoon volle bak gaat en vooral in de laatste week agressief zal rijden om een voorsprong uit te bouwen met oog op de tijdritten.

Milanos Kateros

Vaak vind ik Quintana naief koersen als ie het opneemt tegen Froome. Dit vind ik ook wel een beetje naief, denken dat je de Giro en de Tour kan winnen...

Wat verwachten jullie van de Nederlanderse klassementsrenners?
Persoonlijk ben ik altijd groot fan van Dumoulin. Ik denk dat Mollema rond plaats 7-8 gaat eindigen en Kruiswijk met pech in de eerste week voor ritzeges gaat.

Ab Normaal

'@Milanos
Tja, wat verwachten jullie van de Nederlandse klassementsrenners...
Ik snap nooit zo goed waarom dit soort vragen gesteld worden. Wat wil je daar nu mee bereiken. 10 mensen 10 meningen dus ga je hier veel verschillende antwoorden op krijgen. De één verwacht dat ze het goed doen en allemaal top 5 kunnen rijden en de ander zal zeggen dat ze tekort schieten.
Mollema, Kruijswijk en Dumoulin kunnen allemaal wedijveren met Pinot, Thomas, Landa, Zakarin, Nibali, Yates, Jungels en dan misschien mis ik er nog wel 1 of 2.
Die hebben allemaal een behoorlijk voorbereiding achter de rug, ze hebben allemaal specifieke kwaliteiten en mindere punten.
Het is ook een kwestie van geluk, valpartijen etc. Ze kunnen het allemaal goed doen, ze kunnen er allemaal gruwelijk doorzakken.
Je kunt dat niet beredeneren, niemand kan hier jou vertellen wie het goed gaat doen en wie niet.
Face it, de juiste klassement renner selecteren op basis van zijn te verwachten prestaties is puur geluk. Al zullen velen dat niet willen horen.
Je zult dus op je gevoel moeten afgaan.

Rolfo

'@ Ab Normaal
Was ik er net wel uit dat ik deze poule zonder Quintana ga beginnen, breng je me wel weer heel erg aan het twijfelen.

Wil Quintana winnen moet hij naar mijn idee al wat voorsprong pakken in de bergetappes om zijn verlies in de tijdritten te compenseren. Gaan we voor het eerst een offensieve Quintana zien deze ronde...

Laatst gewijzigd
Kamikaze Kenny

'@ Rolfo helemaal mee eens, en in de eerste tijdrit zit Quintana Quitana gewoon bij de eerste 15.
http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2016_Stage_19_ITT, hier wordt hij ook gewoon 11de.

Ab Normaal

En Quintana is geen Dumoulin die open en eerlijk verteld wat hij van plan is. nairo laat zich nooit in zijn kaarten kijken en zal nooit precies vertellen wat zijn intenties zijn.
Probleem is gewoon dat als hij er 100% voor gaat en hij verschoond blijft van pech, hij gewoon wint. En dan kan je 'm niet missen denk ik.
In elk ander geval ben je spekkoper.

1 2 ... 9 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.