Sportpools Giro 2017

1 2 3 4 ... 12 13
Onbekende gebruiker

Rhohan krijgt een vrije rol, dus hoeft zich niet in te houden op het moment dat TJ er weer eens doorheen zakt.

Milanos Kateros

Dan neem ik hem toch niet. Ik verwacht niet dat Tejay er doorheen gaat zakken, dat doet ie nooit

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Cynisch Milanos? ;-)

Noud89

Nemen jullie Tejay maar allemaal lekker als kluns. ;)

Random wielerliefhebber

Als sprinters zou ik zeker nizzolo en modolo selecteren, nizzolo risicotje maar als die goed is rijd die 'm zeker uit, net als modolo. Voor mij zijn dat ook de kanshebbers op de puntentrui

Kingstown

'@ Noud:

Voor 2 punten is het niet interessant om van Garderen als kluns te nemen. Hadden er minimaal 3 moeten zijn.
Ow en niet te vroeg juichen als hij er na 2 weken nog leuk voorstaat. ;)

Het schiet me nu spontaan te binnen, maar van Garderen zou de ideale renner zijn voor Cannondale! Die passen werkelijk fantastisch bij elkaar. Beiden falen altijd opzichtig als het er op aankomt.

Onbekende gebruiker

Wat een vondst King! Ik ga gelijk Jonathan bellen.

Hoho, nee wacht er zit een loophole in deze redeneertrant. Renners gaan naar Cannondale als ze beloftevol zijn en klaar zijn om te mislukken. Die stadia heeft TJ al doorlopen.

Milanos Kateros

Ik gun die jongen een mooie ritwinst en eindklassering, maar ik zie het gezien het verleden gewoon niet gebeuren.
Ondanks zn aardige vorm, voor mij een te groot risico.

Noud89

Ik denk dat het hem gaat lukken een goed klassement te rijden. Heeft natuurlijk al wel twee keer top-5 gereden in de Tour de France. Er zijn twee tijdritten die hem heel goed moeten liggen, en ik zie maar een stuk of vier renner die echt beter kunnen klimmen dan hij.

Maar goed, bij van Garderen ligt een valpartij of ziekte wel altijd om de hoek. Maar mits fit en in vorm is hij voor mij gewoon een top-3 kandidaat. Dat in vorm lijkt er onder zijn nieuwe trainer wel weer van te komen. Dat fit blijven is een vraagteken.

Verder vind ik dat er schromelijk overdreven wordt over dat mislukken. Tejay hoort al 7 jaar op rij bij de beste 100 renners op de CQ-Ranking en is pas 28.
Daarvan heeft hij drie jaar boven de 1000 CQ punten gescoord. Hij heeft wellicht niet alle verwachtingen waargemaakt, want hij leek op weg een grote ronde winnaar te gaan worden, maar mislukken zit nog verder van de waarheid in mijn ogen.

Kingstown

'@ Noud:

Jij bent bent de eerste die het woord "mislukken" in de mond neemt. Ik had het over "falen" en Milanos over "er doorheen zakken". Zonder er een semantische discussie van te willen maken zullen er denk ik weinig mensen zijn die van Garderen als een mislukkeling gaan bestempelen, want uiteraard is het een prima wielrenner.

Als we het binnen het kader van deze pool houden dan gaat het erom of we verwachten dat hij minimaal 80-100 punten gaat halen met zijn 2 zwarte punten. Jij hebt daar vertrouwen in en menig ander niet. Bij de beste 100 renners horen in een jaarranking en meer dan 1000 CQ punten halen zegt wmb helemaal niets of dat doel bereikt gaat worden.

Wat voor mij relevanter is dat hij de laatste 4 grote rondes zijn zwarte punten niet meer is waard geweest. Achtereenvolgens 2, 41, 0 en 10 punten gescoord waarbij hij 3 keer is uitgevallen. Ik zie die tendens niet doorbroken worden. Jij blijkbaar wel. We gaan het zien. :)

Laatst gewijzigd
Noud89

Volgens mij staat er in de post van SammySosa toch echt mislukken. ;)

Verder heb je uiteraard gewoon gelijk, en is het bij iedere renner de vraag of hij zijn punten waard gaat zijn. Ik denk bij Tejay in dit geval van wel, als is de lijn bij hem tussen goed zijn en uitvallen heel erg dun. :)

Kingstown

Heb ik zomaar over de post van de wielerkenner van 2016 heengelezen. Mea culpa.

Overigens ben ik enorm benieuwd naar de selectie van Quick Step. Mijn moeilijkste keuzes liggen op dit moment bij de nulpunters en die kunnen een pool echt maken of breken, dus ik hoop dat QS nog iets leuks uit de hoge hoed tovert wat de moeite van het selecteren waard is.

Vrouwvandepool

Als ik jou QS en 0punters hoor noemen zitten we denk ik op hetzelfde te wachten

pirazzi

[s]Bij Trek Segafredo is Mads Pedersen vervangen door Marco Coledan.[/s] Sorry, blijkt fout van Cyclingfever te zijn ...

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Mijn hoop is ook op QS gevestigd

Rechter K

De start komt naderbij en daarmee ook de gebruikelijke "kluns twijfels"!

Oelalalala.

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

De kluns is best lastig deze editie...

pirazzi

Vorig jaar stond Zakarin de dag voor hij uitviel nog vijfde in het algemeen klassement. Dus je zou net zo goed Tom Dumoulin als kluns kunnen nemen, die rijdt waarschijnlijk wel uit omdat hij zichzelf als klassementsrenner wil ontdekken, Zakarin is al sinds 2014 klassementsrenner. ;)

Kingstown

De kluns is de minste van mijn zorgen.

Heb nog 2 punten over en zoek nog een fatsoenlijke sprinter. Het is al zo erg dat ik zelfs serieus Sbragali weer overweeg, terwijl die zijn 2 punten niet (of mss net) waard gaat zijn. Ewen, Nizzolo en Greipel zijn me te duur en wat daaronder zit is afgezien van Modolo en Gaviria niet de moeite waard imo. En 2 sprinters is wel heel erg weinig om mee te nemen.

pirazzi

Of je neemt Pozzovivo voor twee punten.

Bergbeklimmer

Smerig, pirazzi. Of bedoel je als kluns?

pirazzi

Pozzovivo - Sbaragli head -to-head: Best in same race
61
23

Kingstown

Heeft Pozzo een omscholingscursus tot sprinter gehad die ik gemist heb?

Ab Normaal

Ha, vanwaar die vraag King?

Ab Normaal

Ha, vanwaar die vraag King?

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.